Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwsreacties

Pagina: 1
Acties:

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-11 22:46
Van mij mogen de beoordelingen ongewenst, offtopic en on-topic (-1, 0, en 1) verwijderd worden als moddingsopties, zodat er alleen nog maar aangegeven kan worden of iets 2 (leuke bijdrage) of 3 (cruciaal of hoe heet 't) is

De -1 / 0 / 1 range zorgt alleen maar voor frustratie en afleiding is mijn stelling en heeft een omgekeerd effect van wat de bedoeling was. Ik kan de reacties al nauwelijks meer lezen zonder ook elke keer te scannen wat voor 'mod' hij krijgt van de community. Om de thread is er weer een mini-ruzietje over omlaag gemod worden en dat moet je dan ook allemaal lezen. Leuk bedacht, dat je snel de leuke reacties eruit kan vissen, maar het systeem heeft een heel irritante en paradoxale bijwerking: het vestigt juist aandacht op de niet-leuke reacties.

Als we nou lekker alleen maar thumbs up mogen geven voor echt toffe posts, dan wordt het een stuk gezelliger in de reacties-discussie is mijn gok.

Als iets echt niet door de beugel kan is er toch ook altijd nog de optie om een echte mod in te schakelen. Daar is het dan doorgaans niet erg genoeg voor en er wordt dan gewoon geen aandacht aan gegeven. Als iemand nu iets roept dat een beetje dom of ondoordacht is krijg je gelijk zo'n publiekelijke schandpaal-achtige knalrooie MIN-EEN-ONGEWENST-FOUT-FOUT-FOUT-GA-WEG sticker naast je naam.

Ik vind de bijwerkingen vervelender dan de voordelen.

Verwijderd

En de +1 grappig moet weer terugkomen, maar wegens steevaste onenigheid over het humorgehalte alleen te beoordelen door mij 8)

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 20:49

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Bedankt voor je reactie, daar alvast een +1 voor ;) We weten dat geen enkel systeem voor 100 procent tevredenheid zorgt. Hoewel we altijd op zoek zijn naar verbeteringen en het moderatiesysteem de afgelopen jaren verder verfijnd hebben, denk ik persoonlijk juist dat de huidige manier van modereren prima werkt. Zelf lees ik standaard met mijn filter op 0 of hoger, dat is in mijn ogen juist de toegevoegde waarde van het moderatiewerk van de community. Ik begrijp dat jij ook erg druk bezig bent met scannen wat voor moderatie iemand krijgt. Daar heb ik geen last van, mogelijk door het gebruik van mijn filter. Soms kom ik een reactie tegen die ik erg waardeer en dan kijk ik even of de moderatie die is gegeven overeenkomt met mijn mening. In de paktijk zie ik dat je best off topic moet gaan voordat iemand een -1 krijgt en dat het zelfregulerend vermogen van de community dat prima in evenwicht houdt.

Edit
@pino85 Dank voor je aanvulling. Waardevol!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-11 00:46

pino85

Im just a Bird in the Sky

@ ts, voor alles omtrent het huidge mod systeem en wat er anders zou moeten naar jou mening kan je in het onderstaande topic je mening geven.
Dus ts wellicht dat je hier ook kan posten wat jij er nu van vind en wat anders zou moeten en waarom.
Achter de schermen is ons aan gegeven( en in dat topic) is men bezig om het systeem te tweaken en beter te maken op bepaalde vlakken want dat is wel iets wat hard nodig is en breed gedragen word in alle regionen in de mod community, na de invoering van T7 zouden we op een bepaald moment wat nog niet bekend is verbeteringen en aanpassingen mogen gaan verwachten.

Evaluatie topic: revisie moderatiesysteem

[ Voor 91% gewijzigd door pino85 op 03-02-2013 21:45 ]

Liefhebber van Tweakers

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-11 22:46
Aha interessant topic ik zal daar eens een kijkje nemen, dank voor de replies!