3 full hd schermen aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:30

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ben al een tijdje aan het zoeken op internet of het mogelijk is om 3 schermen aan te sluiten op een pc.
Op de pc wordt vooral Office werk en photoshop. Dus niet voor gamen of zware grafische software.

Momenteel zit er een HD6xxx serie in ( goedkope editie (weet even niet de exacte nummer op dit moment)
Nou weet ik dat het moet werken met eyefinity. maar vraag ik me af of deze kaart het aan kan.
De kaart heeft 2 DVI aansluitingen , HDMI en een displayport.
Nu lijkt het mij dat ik er 3 schermen op aan kan sluiten, maar ik weet dit niet zeker.

Waar moet ik op letten? heeft iemand ervaring hiermee.
Als ik een nieuwe videokaart nodig heb, welke raden jullie dan aan hiervoor ?

GTX660 ? of heeft Ati ook een kaartje die het aankan.

Bedankt voor het helpen alvast

Angelo NL / Global Cargo VTC

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Op de zaak draai ik met een GTX690, heeft 2x Dual Link DVI en 1x normaal DVI, daar draai ik 3 beeldschermen op van 1x 2560x1600 en 2x 1920x1080. Een beetje dure kaart maar hij doet het prima, zeker een aanrader.

Waar je vooral op moet letten bij videokaarten met maar 2x DVI en een HDMI is dat de HDMI geen kloon levert van de primaire DVI. Dit zou nl. bij de GTX660 waar jij het over hebt best eens het geval kunnen zijn.

Download my music on SoundCloud

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:30

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
dominic schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 15:18:
Op de zaak draai ik met een GTX690, heeft 2x Dual Link DVI en 1x normaal DVI, daar draai ik 3 beeldschermen op van 1x 2560x1600 en 2x 1920x1080. Een beetje dure kaart maar hij doet het prima, zeker een aanrader.

Waar je vooral op moet letten bij videokaarten met maar 2x DVI en een HDMI is dat de HDMI geen kloon levert van de primaire DVI. Dit zou nl. bij de GTX660 waar jij het over hebt best eens het geval kunnen zijn.
GTX690 is wel erg overdreven.

Angelo NL / Global Cargo VTC

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je 3 schermen wilt gebruiken dan zul je derde scherm aan moeten slutien op de displaypoort (al dan niet met een actieve adapter).

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:59
Ik zou je een AMD kaart aan kunnen raden, maar dan moet ik natuurlijk wel weten welke je nu hebt. Voor 3 schermen is AMD Eyefinity ideaal, dus als er 3 poorten op jouw huidige kaart zitten zul je het zo aan kunnen sluiten. Zelf heb ik een 6970.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Pykow schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 15:31:
[...]

GTX690 is wel erg overdreven.
Voor hem wel ja, voor mij niet.

Maar zoals Vipeax terecht opmerkt: [Centraal] Multi-monitor setup.

[ Voor 5% gewijzigd door dominic op 02-02-2013 17:12 ]

Download my music on SoundCloud

Pagina: 1