Advies nieuwe dual band wifi router

Pagina: 1
Acties:

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:15
Hallo allen,

Ik heb snel advies nodig voor een nieuwe dual band wifi router, heb veel gelezen afgelopen dagen, maar eigenlijk krijg je zoveel informatie dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Ik ga vandaag naar de mediamarkt, dus hoop nog een advies mee te pikken!

Wat ik wil:
- Wifi router dual band
- gigabit lan poorten
- goed signaal in nieuwbouwhuis (10 jaar oud) ten minste op de 1ste verdieping
- beneden in dezelfde ruimte pc draadloos met maximale haalbare draadloze snelheid (internet 120mbit beschikbaar), dual band wifi adapter (netgear) reeds aanwezig.
- IPV6 ondersteuning
- budget max 125,- moet dan wel bij Mediamarkt beschikbaar zijn ivm 50,- tegoedbon.

Wat ik heb gezien en waar ik ervaring mee heb:
- tp-link tl-wr1043nd (ervaring mee, maar voldoet niet aan eisen)
- TL-WDR3600 (leuke prijs en test geeft beter resultaat dan de WDR4300)
- TL-WDR4300 (ziet er goed uit, maar de WDR3600 scoort beter in signaal tests)
Test: http://nl.hardware.info/r...-review-twee-tinten-zwart
- TL-WDR4900 (volgens mij niet bij mediamarkt verkrijgbaar)

Mijn gevoel zegt de WDR3600 op dit moment, als mediamarkt toch de WDR4900 heeft dan wordt het die denk ik.

Maar ik sta open voor alternatieven!!
Andere merken niet bekend mee in gebruik, alleen van lezen en van naam natuurlijk.

Wie kan mij adviseren??

[ Voor 8% gewijzigd door Martinusz op 02-02-2013 10:19 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

- goed signaal in nieuwbouwhuis (10 jaar oud) ten minste op de 1ste verdieping
Doe jezelf een plezier en pak dit gelijk goed aan, zeker als het nieuwbouw is.

Als alles van beton is ga je veel verlies hebben door de vloer. Als je goed signaal wil op 1e verdieping wil je een AP op 1e verdieping die met ethernet aangesloten is. Doordat je geen geld tegen een betonnen muur smijt kun je goedkopere spullen halen en toch betere ervaring hebben. een WNDR3700 voldoet beneden prima, boven kun je een simpeler AP nemen als je daar alleen goed signaal wilt en niet per se topsnelheid.

Oslik blyat! Oslik!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 21:00

Sick Nick

Drop the top!

Ik heb een Linksys E4200 staan, die doet alles wat jij wilt (concurrent dualband, gigabit poorten, ipv6, etc).

Deze heeft een 3x3 antenne setup dus als je adapter aan de PC kant dit ook is kan je op 450 Mbit verbinden. Ik heb zelf een 2x2 in de laptop zitten dus max 300 Mbit maar ik heb op dezelfde verdieping (groot appartement op 1e etage, 120 m2 en 5 jaar oud dus goed geisoleerd en dikke muren) eigenlijk altijd minimaal 270 Mbit en meestal 300 Mbit als linkspeed.
Met de 120 Mbit kabel verbinding haal ik met downloaden vaak genoeg meer dan 10 MB/sec dus qua snelheid komt ie prima mee. Zodra ik naar beneden ga en in m'n garage ben heeft zelfs m'n telefoon daar nog bereik.De laptop heeft daar nog steeds een 100+ Mbit link te pakken.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Appartement op een etage is niet te vergelijken met meerdere verdiepingen. Je hebt geen dragende betonvloer incl wapening (Faraday!) om doorheen te beuken.

Oslik blyat! Oslik!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Daarom ook dat ik de garage noem, dezelfde verdieping is wat ie wil op maximale snelheid en dat gaat dus prima. Dan 1 verdieping lager en dan ook nog eens schuin door flinke betonnen muren en vloer en een metalen lift schacht ertussen nog steeds een 100 Mbit verbinding. Op elke verdieping een eigen AP is natuurlijk beter maar niet altijd mogelijk.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-12 21:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

D'r wordt ergens al flink overheen gelezen zie ik:
budget max 125,- moet dan wel bij Mediamarkt beschikbaar zijn ivm 50,- tegoedbon.
Het feit dat ie bij de MM vandaan moet komen beperkt de keus wel behoorlijk. Of lees ik verkeerd en is je budget eigenlijk max 75, maar zou je bij de MM tot 125 kunnen gaan :?

Having said that: ik heb vorig weekend een D-link DIR-825 gekocht. Zit ook ongeveer in die prijsklasse, doet alles wat je wilt en meer. Erg tevreden over. met name het wireless gedeelte is een heel stuk beter als de Linksys WRT-160n die ik hiervoor had. Fsking frisbee :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Ik heb de E4200 bij de MM in Rotterdam centrum gehaald, was 120 euro. Valt prima binnen de opties ;)

• Martinusz
Liefst wel maar die ea4200 hebben ze al niet, wel de 3500 of 4500, maar beide flink aan de prijs. Zeker gezien de pricewatch wat duur bij mm

• Martinusz
Het is de linksys ea4500 geworden!
Zal zo even deze post updaten met meer info hoe het gegaan is!

Edit:
Bij de MM hadden ze de 4200 niet, wel de 3500 + 4500, maar deze waren duurder dan de pricewatch.
Uiteindelijk leuk prijsje kunnen maken met de MM, minus de 50,- bon die ik had heb ik uiteindelijk de 4500 meegekregen voor 79,- :*)

Pfff ik word niet vrolijk van mij eerste bevindingen |:(
Draadloos snelheid op 5ghz maar 35mbit :? op 2ghz rond de 40/50mbit.
Kortom snelheid is nog lager dan mijn "oude" TL-WR1043nd :F

Snap er niets van, op 5ghz kanaal verbonden, linkspeed zou 300mbps zijn, zit nog geen 3 meter van de router vandaan en haal deze waardes? WIfi adapter is een netgear wnda3100 V2.

[ Voor 90% gewijzigd door Martinusz op 02-02-2013 19:41 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als de snelheid op 5GHz lager is dan op 2.4 komt dat vrijwel zeker door demping. Wat zit tussen AP en NIC 3m verderop?

Sowieso, heb je van tevoren een site survey gedaan en goede kanalen gekozen? Op 2.4GHz wel zo relevant.
Op 5GHz is de vraag wat voor settings je gebruikt. Je wilt hoe dan ook 40MHz-kanalen gebruiken. Default wil nogal eens 20MHz zijn. Verder is de max toegestande zendsterkte op de lagere 5GHz kanalen veel lager dan op de hogere. Indien mogelijk een hoger kanaal instellen kan helpen.

Oslik blyat! Oslik!

• Martinusz
dion_b schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 20:34:
Als de snelheid op 5GHz lager is dan op 2.4 komt dat vrijwel zeker door demping. Wat zit tussen AP en NIC 3m verderop?

Sowieso, heb je van tevoren een site survey gedaan en goede kanalen gekozen? Op 2.4GHz wel zo relevant.
Op 5GHz is de vraag wat voor settings je gebruikt. Je wilt hoe dan ook 40MHz-kanalen gebruiken. Default wil nogal eens 20MHz zijn. Verder is de max toegestande zendsterkte op de lagere 5GHz kanalen veel lager dan op de hogere. Indien mogelijk een hoger kanaal instellen kan helpen.
IK heb er even een apart topic voor aangemaakt :) daar staan ook meer gegevens!
Linksys EA4500 met Netgear WNDA3100v2 op 5ghz

Pagina: 1