Retourzending nog niet binnen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:54

Decennia

VECTORHEAD

Topicstarter
Beste mensen,

Een maand geleden heb ik een pakket naar Amerika gestuurd. Dit bleek naar een PO Box te moeten en is dus retour gestuurd. De retourdata was 15 januari, maar ik heb mijn pakket nog steeds niet binnen. Ik ben nog niet langs het postkantoor geweest. Moet ik mij zorgen maken? Wat kan ik doen? PostNLWebcare op twitter zegt dat ze niks weten.

Foto voor reverentie.
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2sba7o0.png

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eens bellen met de klantenservice van PostNL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Topicstarter
Ga ik direct morgen doen, eerst maar eens langs het postkantoor...
Blijf t ook apart vinden dat als een bedrijf een pakket met groot naam verzender erop krijgen, niet even kijken of t in een PO Box hoort...

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-10 23:35
Huh? Een PO box (Post Office box) is een postbus, een gehuurde "brievenbus" (waar dat grote pakket waarschijnlijk niet in paste).
edit:
In het plaatje staat dat het adres onbekend was?

[ Voor 19% gewijzigd door Puch-Maxi op 01-02-2013 01:00 ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Topicstarter
Puch-Maxi schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 00:57:
Huh? Een PO box (Post Office box) is een postbus, een gehuurde "brievenbus" (waar dat grote pakket waarschijnlijk niet in paste).
Volgens mij heb je ook grotere PO Boxes in Amerika. Je kan namelijk op bepaalde webshops ook pakketten naar PO Boxes laten shippen. In NL kan t namelijk wel. Ze leggen dan een briefje in je postbus dat je em bij de balie kan ophalen oid.

Ik had 2 opties om hem heen te sturen. Een PO Box adres en het algemene adres van het bedrijf met de PO Boxes. Ik heb voor de tweede gekozen omdat ik niet zeker wist of er geshipped kon worden naar PO Boxes. Op het postkantoor zeiden ze me dat t bedrijf dan vaak even t register nacheckt.

Helaas was het dus de foute keuze en gaf de verkoper mij aan dat t dus toch naar de PO Box zelf moet gestuurd worden.

Raar dat de tracking inderdaad onbekend aangeeft, terwijl ik het netjes op het douane papier heb gezet en nog met stift gigantisch op de doos (allemaal gecheckt door t postkantoor).

[ Voor 15% gewijzigd door Decennia op 01-02-2013 01:13 ]

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:18

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Wellicht navragen bij PostNL welke verzender het in Amerika overneemt en dan daar contact mee opnemen?

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 01:12:
[...]

Het zou mij niet verbazen als je retourpakket nu bij de douane ligt en dat je er invoerheffingen en btw over moet gaan betalen. |:(
Haha dat zou grappig zijn. Gelukkig stelt de waarde van t pakket niet veel voor en zegt PostNL dat t gratis retouren is. Zou dat t probleem zijn sta ik gelukkig sterk...

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:39

Quad

Doof

Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 01:12:
[...]

Het zou mij niet verbazen als je retourpakket nu bij de douane ligt en dat je er invoerheffingen en btw over moet gaan betalen. |:(
Kan je uitsluiten aangezien je aan kan geven dat het je eigen zending is dat retour is gegaan.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Topicstarter
Nextron schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 01:12:
Wellicht navragen bij PostNL welke verzender het in Amerika overneemt en dan daar contact mee opnemen?
Doet TNT dat niet zelf? Lijkt me niet dat USPS tracking op de PostNL/TNT site te zien zijn...

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Puch-Maxi schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 00:57:
In NL kun je best grote pakketen naar een postbus sturen: de postkantoormedewerker (die "bezorgt" de post voor de postbussen) stopt het pakket in een speciale box, en legt vervolgens de sleutel daarvan (voorzien giga-sleutelhanger :+) in jouw postbus.

Neem aan dat de VS soortgelijke trucjes kent.

Over PostNL/TNT/PTT/hoe ze nu weer heten en weten waar een zending zich bevindt/wie 'm heeft: good luck!
Keer pakket naar Frankrijk verstuurd, verdween van de radar (als in: track & trace gaf niets meer aan nadat een afleverpoging mislukt was omdat zogenaamd het adres niet bestond....).

Vervolgens bel je, en de medewerkster zegt dan doodleuk dat zij niet weten met welke vervoerder in Frankrijk het pakket over heeft genomen. "Nee meneer, daar hebben wij geen zicht op" |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Topicstarter
Iva_Bigone schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 18:52:
[...]

In NL kun je best grote pakketen naar een postbus sturen: de postkantoormedewerker (die "bezorgt" de post voor de postbussen) stopt het pakket in een speciale box, en legt vervolgens de sleutel daarvan (voorzien giga-sleutelhanger :+) in jouw postbus.

Neem aan dat de VS soortgelijke trucjes kent.

Over PostNL/TNT/PTT/hoe ze nu weer heten en weten waar een zending zich bevindt/wie 'm heeft: good luck!
Keer pakket naar Frankrijk verstuurd, verdween van de radar (als in: track & trace gaf niets meer aan nadat een afleverpoging mislukt was omdat zogenaamd het adres niet bestond....).

Vervolgens bel je, en de medewerkster zegt dan doodleuk dat zij niet weten met welke vervoerder in Frankrijk het pakket over heeft genomen. "Nee meneer, daar hebben wij geen zicht op" |:(
Heb je het pakketje uiteindelijk wel gekregen? Of was het wel afgeleverd?
Ik heb namelijk een pakket van iemand anders, die verkeerd geleverd is, teruggestuurd. Is dat pakket kwijt, krijg ik mijn schoenen of geld niet terug.

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Niet online
Decennia schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 19:28:
[...]

Heb je het pakketje uiteindelijk wel gekregen? Of was het wel afgeleverd?
Een maand later kreeg ik bericht dat ze het hadden ontvangen...bij toeval.
De bezorger had het bij een cafe ongeveer een kilometer van het bezorgadres gedropt ( :X ) en toen een familielid van de geadresseerde daar eens wat ging drinken, vroeg de eigenaar of ze misschien een pakketje verwachtten....

Op zich dus duidelijk fout/laksheid van de franse bezorger, maar dat men in Nederland (vaak) niet weet wie nou uiteindelijk de bezorging in het buitenland overneemt, is toch wel triest.
Zo kun je toch nooit een bepaalde kwaliteit garanderen lijkt me, en ook nooit achterhalen waar het fout gaat/ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Topicstarter
Iva_Bigone schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 20:09:
[...]

Een maand later kreeg ik bericht dat ze het hadden ontvangen...bij toeval.
De bezorger had het bij een cafe ongeveer een kilometer van het bezorgadres gedropt ( :X ) en toen een familielid van de geadresseerde daar eens wat ging drinken, vroeg de eigenaar of ze misschien een pakketje verwachtten....

Op zich dus duidelijk fout/laksheid van de franse bezorger, maar dat men in Nederland (vaak) niet weet wie nou uiteindelijk de bezorging in het buitenland overneemt, is toch wel triest.
Zo kun je toch nooit een bepaalde kwaliteit garanderen lijkt me, en ook nooit achterhalen waar het fout gaat/ging.
Lekker geregeld. Dus het zou kunnen zijn dat mijn pakketje nog bij dat bedrijf ligt? Want dan stuur ik die kerel daar even langs om het een en ander na te vragen... Wat stel jij voor als beste maatregel.

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Niet online
Dien in ieder geval vast een formele klacht in bij Postnl: er gaat toch weer poos overheen voordat ze in actie komen (het is wel een privaat bedrijf tegenwoordig, maar ze gedragen zich nog als iets van de overheid uit de jaren '60 ;)).

Als je die kerel toch nog een kijkje kunt laten nemen, why not. Misschien ligt het pakket onder een stapel andere dozen.

Bij mij hield de status destijds op bij "bezorging mislukt, niet-bestaand adres"; stond niets bij over een evt. retourzending, maar ook niet dat ze 'm ergens anders hadden afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

Paar jaar geleden ook zoiets meegemaakt, maar nooit meer wat van gehoord.
TNT kon toen niets voor me doen, en naar buitenland heb je geen verzekering. (toen iig)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Topicstarter
Iva_Bigone schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 21:04:
Dien in ieder geval vast een formele klacht in bij Postnl: er gaat toch weer poos overheen voordat ze in actie komen (het is wel een privaat bedrijf tegenwoordig, maar ze gedragen zich nog als iets van de overheid uit de jaren '60 ;)).

Als je die kerel toch nog een kijkje kunt laten nemen, why not. Misschien ligt het pakket onder een stapel andere dozen.

Bij mij hield de status destijds op bij "bezorging mislukt, niet-bestaand adres"; stond niets bij over een evt. retourzending, maar ook niet dat ze 'm ergens anders hadden afgeleverd.
Ik ga sowieso langs het postkantoor en zal ook gelijk even bellen. Inderdaad ook even laten nakijken. Er staat wel dat hij retour is gezonden dus het is maar hopen.
DDX schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 21:11:
Paar jaar geleden ook zoiets meegemaakt, maar nooit meer wat van gehoord.
TNT kon toen niets voor me doen, en naar buitenland heb je geen verzekering. (toen iig)
Ik heb hem gelukkig aangetekend verstuurd. Ik ben dus tot 500 euro verzekerd. Raken zij em kwijt mogen ze mooi terug betalen, geef ik die kerel geld en zal t ook wel opgelost zijn.

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online

DDX

Had ik ook, maar die verzekering telde alleen in nederland als ik het me goed herinner.
Iig niet naar de usa wat ik toen had gedaan.

(Maar misschien is dat inmiddels wel.)

[ Voor 13% gewijzigd door DDX op 01-02-2013 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Topicstarter
DDX schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 22:13:
Had ik ook, maar die verzekering telde alleen in nederland als ik het me goed herinner.
Iig niet naar de usa wat ik toen had gedaan.

(Maar misschien is dat inmiddels wel.)
Het heet "aangetekend pakket buitenland", dus lijkt me ook in het buitenland :p

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online

DDX

Als ik het me goed herinner was de verzekering enkel tot het moment dat het overgedragen was aan de buitenlandse partij.
Heb het toen uiteindelijk maar opgegeven, ging om waarde van 80 euro ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrutcamaro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-03-2024
ff tracken op usps.com
You entered: CC030186312NL

Your Item's StatusYour item was processed through our FOREIGN CENTERJERSEY CITY NJ 099 facility on February 01, 2013 at 7:09 am. The item is currently in transit to the destination.
ik zou er trouwens niet vanuit gaan dat de retourzending gratis is, meestal niet zo bij non-eu zendingen

retouren duren soms 2-3x zolang om de kosten te drukken

[ Voor 6% gewijzigd door gerrutcamaro op 01-02-2013 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Decennia schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 22:18:
[...]

Het heet "aangetekend pakket buitenland", dus lijkt me ook in het buitenland :p
Klopt. Maar het is verzekerd tot €500,-

Edit:
Ik hier hier de verkeerde bepaling staan uit de AV, maar Abode Reader werkt hier totaal niet mee. Die plugin icm met zoom hapert en stottert alsof ik op een 8086 4mhz met 512kb ram zit te werken |:(

De link naar de AV: Klik (pdf)

Edit 2:
Maar er gelden algemene regels voor goederen vervoer, en hier zie je overigens ook dat er naar bepalingen verwezen wordt. Zal voor TNT/PostNL niet veel anders zijn denk ik: Vergoeding kwijtgeraakt pakket bij DPD

[ Voor 56% gewijzigd door RaZ op 02-02-2013 00:06 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Topicstarter
gerrutcamaro schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 23:25:
ff tracken op usps.com

[...]

ik zou er trouwens niet vanuit gaan dat de retourzending gratis is, meestal niet zo bij non-eu zendingen

retouren duren soms 2-3x zolang om de kosten te drukken
Dan vind ik het erg raar dat postnl, ook bij het verzenden naar het buitenland, claimt dat zij gratis retourneren als het pakket niet afgeleverd kan worden. Ik wil eigenlijk niet zolang wachten, want ik wil natuurlijk mijn schoenen/geld
RaZ schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 23:45:
[...]

Klopt. Maar het is verzekerd tot €500,-

Edit:
Ik hier hier de verkeerde bepaling staan uit de AV, maar Abode Reader werkt hier totaal niet mee. Die plugin icm met zoom hapert en stottert alsof ik op een 8086 4mhz met 512kb ram zit te werken |:(

De link naar de AV: Klik (pdf)

Edit 2:
Maar er gelden algemene regels voor goederen vervoer, en hier zie je overigens ook dat er naar bepalingen verwezen wordt. Zal voor TNT/PostNL niet veel anders zijn denk ik: Vergoeding kwijtgeraakt pakket bij DPD
Het gaat gelukkig niet om een spiegelreflex, al wil ik natuurlijk wel een bedrag terug mits hij kwijt is.

Ik ga morgen er maar eens achteraan.

EDIT: Niet goed gekeken, ik ga hem gewoon even volgen via USPS en geef dit door aan verkoper.

EDIT2: Dus ik zie dat ze mij niet kunnen vinden en hij daarom nog in Amerika ligt? :?
Addressee Unknown
February 01, 2013, 7:09 am
FOREIGN CENTERJERSEY CITY NJ 099

[ Voor 8% gewijzigd door Decennia op 02-02-2013 02:25 ]

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrutcamaro
Decennia schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 01:56:
[...]

Dan vind ik het erg raar dat postnl, ook bij het verzenden naar het buitenland, claimt dat zij gratis retourneren als het pakket niet afgeleverd kan worden. ....
Ik zie dat dat idd aangepast is tegenwoordig, 'vroegah' was dat anders bij zendingen buiten europa, daarom zit er een 'indien u dit poststuk niet retour wilt' vakje op de CN23
Decennia schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 01:56:

EDIT2: Dus ik zie dat ze mij niet kunnen vinden en hij daarom nog in Amerika ligt? :?

[...]
nee, zoals ik het lees is degene aan wie je het gestuurd hebt onbekend, de bovenste stap is de laatste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Topicstarter
Een headsup...

Ik heb even afgewacht met de tracking en hij geeft weer "Addressee unknown" aan. Oftewel, PostNL heeft mijn adres niet goed in de systemen gezet oid?

https://tools.usps.com/go...tc_tLabels1=CC030186312NL

Wat kan ik nu doen? Bij PostNL aankloppen of USPS bellen om het adres te wijzigen en proberen te regelen dat hij van waar hij nu is naar de verkoper gaat?

EDIT: Addressee unknown is dus niet bij retour, alleen bij verzending. Het lijkt wel alsof ze steeds proberen het pakketje alsnog in Amerika af te leveren. Ik ga morgen wel even bellen.

EDIT 2: Gevraagd aan verzender of hij misschien met USPS wilt bellen om het pakketje nog naar zijn goede adres te laten sturen. Tracking geeft nu weer processed aan. =__=

[ Voor 31% gewijzigd door Decennia op 05-02-2013 00:46 ]

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrutcamaro
ik zie geen aanpassing sinds 1 feb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Topicstarter
Het is nu 3 weken sinds de zending retour is gegaan en nog steeds niet binnen.
USPS tracking blijft op het volgende staan:

Processed Through Sort Facility

en springt zo nu en dan over naar dit en terug:

Addressee Unknown
E Parcel Group

Gister bij het postkantoor geweest. Die zeiden dat ik nog een weekje moest wachten wegens de sneeuw etc. Ze vertelden me dat het kon zijn dat hij wel al overgevlogen was????

Ik ga morgen PostNL bellen, maar ben ten einde raad. Ook best wel bang dat ik het pakketje niet krijg en de verkoper mij dus geen geld of spullen gaat geven omdat hij zijn pakketje niet terug heeft...

Gegroet!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Topicstarter
UPDATE: PostNL gebeld, die gaven aan een formulier te sturen die ik zo snel mogelijk moet invullen. Zij gaan het dan onderzoeken en dit kan maximaal 3(!) maanden duren.

Ik ga USPS bellen vandaag, kijken of er wat valt te regelen. Misschien dat ik een adres wijziging kan doorgeven en hij vanaf daar verstuurd kan worden naar het adres in Amerika?

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Topicstarter
UPDATE (van ander topic)

Beste forum leden,

TRACKING -> https://tools.usps.com/go...tc_tLabels1=CC030186312NL

Ik ben al een tijdje verwikkeld in een probleem wat betreft een retour pakketje met de PostNL.
Op 9 januari heb ik een pakketje retour + handtekening verstuurd naar Amerika. Deze bleek op Januari 15 niet afgeleverd te kunnen worden omdat ik het adres had opegschreven en niet de PO Box. Niks aan de hand, gratis retournering, dan stuur ik hem wel terug. Maar het duurde wel heel lang. Blijkt hij sinds 1 februari vast te zitten op 1 plek omdat ze niet weten waar hij vandaan is gestuurd.

Ik wachten... wachten... wachten. Uiteindelijk PostNL en USPS ingeschakeld voor een onderzoek. Tot nu toe niks van gehoord (2 weken geleden).

Het probleem is alleen nu dat de verkoper mijn geld niet terug wilt geven of mijn spullen alsnog wilt versturen (ik had een verkeerd pakketje gekregen). Ik ben hem bereid geld te betalen wat ik terug zal krijgen van PostNL mits het pakketje niet gevonden kan worden. Hij zegt dat het hem allemaal te lang duurt en hij zijn spullen kwijt is en dat we allebei maar verliezer moeten zijn. Mijn $220 + 25 euro verzendkosten kwijt, hij een paar slippers en een T-shirt.

Wat moet ik doen.. ik ben een beetje ten einde raad.

[ Voor 4% gewijzigd door Decennia op 05-03-2013 22:29 ]

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de waarde van het pakketje dat kwijt is geraakt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 22:04:
Wat is de waarde van het pakketje dat kwijt is geraakt dan?
Er staat $20, ik gok dat wat erin zit zo'n $50 is.

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

@Decennia: Het was niet nodig om een nieuw topic te openen, je kan gewoon hier verdergaan. Als je de topictitel aangepast wilt hebben, plaats dan een topicreport. Ik heb de posts uit het nieuwe topic samengevoegd met dit topic :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je met handtekening stuurt betekent toch dat je het verzekerd verzonden hebt tot een bedrag van 500 euro? Als het kwijt is krijg je geld en als ze het nog kunnen vinden dan krijgt verzender alsnog zijn pakketje. Sowieso in het slechtste geval kun je gewoon de koper een deel of het gehele bedrag betalen van het pakketje dat zoek is geraakt. Of hij betaalt jou het hele bedrag terug (220 dollar) en jij betaalt hem een deel of het gehele bedrag van de waarde van die verkeerde zending. Dat hij nou genoeg van de situatie heeft gaat er bij mij niet in. Een situatie die hijzelf veroorzaakt heeft. Hij wil gewoon jouw 170 dollar in zijn zak steken. Klinkt haast als een oplichtingstruc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 12:27:
Als je met handtekening stuurt betekent toch dat je het verzekerd verzonden hebt tot een bedrag van 500 euro? Als het kwijt is krijg je geld en als ze het nog kunnen vinden dan krijgt verzender alsnog zijn pakketje. Sowieso in het slechtste geval kun je gewoon de koper een deel of het gehele bedrag betalen van het pakketje dat zoek is geraakt. Of hij betaalt jou het hele bedrag terug (220 dollar) en jij betaalt hem een deel of het gehele bedrag van de waarde van die verkeerde zending. Dat hij nou genoeg van de situatie heeft gaat er bij mij niet in. Een situatie die hijzelf veroorzaakt heeft. Hij wil gewoon jouw 170 dollar in zijn zak steken. Klinkt haast als een oplichtingstruc.
Dat was inderdaad mijn plan. Als ik mijn geld terug krijg wil ik hem dat volledig overhandigen en dan mijn $220 terug krijgen of de koop opnieuw uitvoeren zodat ik alsnog de schoenen kan krijgen. Wilt hij dat niet, dan is een terugboeking het enige wat kan. Als het pakketje gevonden wordt zal die dus naar mij gestuurd worden en kan ik die inderdaad opnieuw verzenden.

Ik ben inderdaad bang dat hij nooit mijn geld terug over gaat maken. Ik ben daarom een beetje ten einde raad, want er is geen mogelijkheid om hem te dwingen het te sturen...

De situatie is trouwens heel raar zoals je door het topic heen wel kan lezen. Omgewisselde pakketjes etc.

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke mogelijkheden bieden je betaalwijze? Bij PayPal heb je toch kopersbescherming? Bij credit card weet ik het eerlijk gezegd niet helemaal maar geld helemaal weg en geen tegenprestatie lijkt me dat de credit card maatschappij daar ook wel wat tegen kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 20:13:
Welke mogelijkheden bieden je betaalwijze? Bij PayPal heb je toch kopersbescherming? Bij credit card weet ik het eerlijk gezegd niet helemaal maar geld helemaal weg en geen tegenprestatie lijkt me dat de credit card maatschappij daar ook wel wat tegen kan doen.
Ik heb hem met Paypal betaald, maar niet via ebay. Punt is dat die kopersbescherming heel leuk is van Paypal, maar er zoveel haken en ogen aanzitten. Ik heb geen creditcard.

Ik kan desnoods dreigen dat hij volledig van de marketplace wordt geknikkerd waar ik hem gevonden heb. Maar dat wil ik liever niet natuurlijk.

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Topicstarter
Een update:

Ja ik heb het pakket nogsteeds, het is nog steeds niet afgehandeld. Door een fout bij PostNL het pakket weer terug, verkoper zegt dat wat in de doos zit niet van hem is. Wilt dat ik nog een keer naar hem stuur voor ik een refund krijg. Paypal claim kan allang niet meer. enige wat ik kan doen is het geld terug vorderen via de bank, als dat nog kan na een aantal maanden. Dit wegens "fraude". Zal dat nog kunnen? Of is het doei doei centjes? ;w ;w

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:41
Zeg maar doei centjes :w .

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-10 11:51
Decennia schreef op maandag 08 april 2013 @ 20:54:
Een update:

Ja ik heb het pakket nogsteeds, het is nog steeds niet afgehandeld. Door een fout bij PostNL het pakket weer terug, verkoper zegt dat wat in de doos zit niet van hem is. Wilt dat ik nog een keer naar hem stuur voor ik een refund krijg. Paypal claim kan allang niet meer. enige wat ik kan doen is het geld terug vorderen via de bank, als dat nog kan na een aantal maanden. Dit wegens "fraude". Zal dat nog kunnen? Of is het doei doei centjes? ;w ;w
Daarom altijd een claim aanmaken als er iets niet goed is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia

Decennia

VECTORHEAD

Topicstarter
jroz2001 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 09:39:
[...]

Daarom altijd een claim aanmaken als er iets niet goed is gegaan.
Dat heb ik gedaan, ook toen overleg gehad met de admin en die stelde toen voor dat als t pakketje terug gestuurd werd het geregeld zal zijn. Uiteindelijk kwam het pakketje vast te zitten en werd hij retour gestuurd, moeilijk gedoe allemaal. Daarom heb ik de claim nooit groter gemaakt dan het overleg tussen koper en verkoper.

Gegroet!

Pagina: 1