Hoezo illegaal ??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strokealpha
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-03 22:36
In 2009 heb ik via Ebay een pakket Windows 2007 Ultimate gekocht. Het mag bekend zijn dat er toen veel z.g. developpers codes zijn verhandeld welke door Microsoft zijn geblokkeerd.

Echter mijn pakket werd als legaal geactiveerd (geen hacks !!) en heeft tot gisteren probleemloos gewerkt: alle updates, controles van echtheid alles geen probleem. November 2012 heb ik een systeemcopie gemaakt. Door wat "brodelwerk" zag ik me genoodzaakt die systeemcopie gisteren terug te zetten.

So far, so good. De recover ging probleemloos. Echter wat schetst mijn verbazing na het eerste opstarten ? Ik krijg een melding dat mijn Windows niet legaal is :( Diezelfde windows die twee dagen daarvoor nog een guinine test had doorstaan vanwege de installatie van de VM met XP.

Ik de computer van Microsoft gebeld om de boel opnieuw te activeren. Helaas pindakaas: U bent waarschijnlijk slachtoffer geworden van.............
Wel #@$%^$$# !! Een windows die vanaf oktober 2009 zonder mankeren werkte en nu dit.....

In mijn boosheid heb ik iets gedaan wat achteraf wellicht beter niet had gekund (om mijn gelijk te halen): ik heb de boel geupgrade naar windows 8.......

Wie herkent mijn verhaal en hoe ging dat verder ???

Modbreak:Even een algemene opmerking: het produkt heet "Windows", en geen "Winhoos".

[ Voor 4% gewijzigd door Question Mark op 31-01-2013 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Als MS je niet wil helpen heb je een probleem. Als het goed is is er gevraagd naar wat bonnetjes en codes en hoor jij niet bij de legale (ook al heb je betaald) kopers en kan dus niet geholpen worden? Wat je kan doen is Ebay aansprakelijk stellen omdat het in hun regelt is opgenomen dat eerlijk handelen verplicht is voor beide partijen in een koop. En zo de gebruiker laten meewerken aan een oplossing of vervolgen ofzo?
Om het weer werkend te krijgen moet je maar een goedde licentie zien te bemachtigen. Je kan ook nogmaals bellen naar MS activatielijn en kijken hoe en wat je mogelijkheden zijn. Mogelijk is er een MS loket dat helpt bij dit soort gedupeerde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:00

painkill

Pain(k)(ill)

Mogelijk is er een MS loket dat helpt bij dit soort gedupeerde?
Ja, ze mogen voor een leuk prijsje overstappen op genuine software..
Daarnaast is mijn pirated windows 7 ook altijd door de genuine checks gekomen, en ook de update naar windows 8 is goed gegaan. Dus die zeggen niet zoveel. Het bewijst niet dat je versie legaal is.

De kans dat je een pirated versie hebt is groot, die melden namelijk bijna altijd bij de eerste keer opstarten dat het niet genuine is. Na het opnieuw opstarten is alles geregeld en hij dan zogenaamd genuine. Het kan zijn dat Microsoft in de tussentijd wat gepatcht heeft waardoor de activatie nu niet meer lukt op die manier.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Welk gelijk? Als je een paspoort laat maken bij de Russische mafia en je komt er de eerste paar jaren ook mee door de douane heen, dan maakt dat dat paspoort niet opeens legaal als je gepakt wordt. Wees blij dat je al die jaren langs de beveiliging bent geglipt, maar waarom zou je dat nu rechten geven?

Gewoon overstappen op een legale versie, die niet van B. de Haas op Ebay afkomt :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strokealpha
Waar ik me dus echt over blijf verbazen is het 2 jaar lang gebruiken zonder enig probleem. Ook systeemherstel leverde nooit een probleem op. Ik heb het pakket ook niet gekocht voor "een schijntje" (ongeveer 200 euro)

De vraag blijft gewoon waarom pas na ruim 2 jaar de melding komt alleen vanwege een systeemcopie terug zetten. Als ik dat niet had gedaan had de boel nog gewoon gewerkt.

Schiet me net te binnen: eerder was een reactivatie nodig. Deze ging ook zonder enig probleem.

Het lijkt me vreemd dat NU plots nog nummers geblokkeerd zijn op het moment dat ik de systeemcopy terug zette. Das even veel kans als de staatsloterij winnen.

Gambieter, ik was a. in de veronderstelling dat ik legaal bezig was. Met de 8 ben ik (weer) legaal bezig.

[ Voor 7% gewijzigd door strokealpha op 31-01-2013 02:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
gambieter schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 02:38:
[...]

Welk gelijk? Als je een paspoort laat maken bij de Russische mafia en je komt er de eerste paar jaren ook mee door de douane heen, dan maakt dat dat paspoort niet opeens legaal als je gepakt wordt. Wees blij dat je al die jaren langs de beveiliging bent geglipt, maar waarom zou je dat nu rechten geven?

Gewoon overstappen op een legale versie, die niet van B. de Haas op Ebay afkomt :)
Uhm dit is een verkeerde vergelijking denk ik...

Hij zegt dat hij heeft geupgrade van een, door Microsoft bestempelde, illigale Windows 7 versie naar een legale Windows 8 versie.

Dit is niet iets wat zou, moeten, kunnen bij een illigale Windows 7 versie lijkt mij...? Aangezien een upgrade minder kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-06 13:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Nou en? Je hebt niet nu ineens pech, je hebt gewoon jarenlang mazzel gehad. Als je dit wil voorkomen moet je je software netjes legaal kopen, en zo niet dan verspeel je elk recht op welke vorm van klagen dan ook.

Ik vind het wel lef hebben hoor, eerst iemand's broodwinning afpakken en dan nog klagen als ze dat aanpakken ook. 8)7

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

strokealpha schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 02:47:
Gambieter, ik was a. in de veronderstelling dat ik legaal bezig was. Met de 8 ben ik (weer) legaal bezig.
Via Ebay kun je toch wel op je klompen aanvoelen dat de code mogelijk niet legaal is. Maar nu weet je dat het niet zo is, dan kun je toch niet van een gelijk spreken? Het woord is dan geluk.
Wouser schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 02:50:
Dit is niet iets wat zou, moeten, kunnen bij een illigale Windows 7 versie lijkt mij...?
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer er van. Het hoort niet, maar blijkbaar is dit er doorheen geglipt. De Windows 8 licentie is formeel ook niet legaal, want een upgrade die vereist dat je een legale vorige versie. Het zal echt niet zo'n vaart lopen, maar ook hier kan er niet geklaagd worden :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Gambieter, ik was a. in de veronderstelling dat ik legaal bezig was.
Vanwaar dan deze opmerking?
strokealpha schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 01:50:
Het mag bekend zijn dat er toen veel z.g. developpers codes zijn verhandeld welke door Microsoft zijn geblokkeerd.
Of was dat jou toen nog niet bekend?

[ Voor 4% gewijzigd door 8088 op 31-01-2013 02:57 ]

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strokealpha
NMe schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 02:52:
Nou en? Je hebt niet nu ineens pech, je hebt gewoon jarenlang mazzel gehad. Als je dit wil voorkomen moet je je software netjes legaal kopen, en zo niet dan verspeel je elk recht op welke vorm van klagen dan ook.

Ik vind het wel lef hebben hoor, eerst iemand's broodwinning afpakken en dan nog klagen als ze dat aanpakken ook. 8)7
Vind ik een beetje groffe uitspraak. We weten allebei donders goed dat buiten de EU software vaak goedkoper is. Een bedrag van zo'n 200 euro is geen bedrag wat je neertelt voor een kopie. (Ik heb dus niet alleen een productcode gekocht maar een retailbox !)

Dat de upgrade trouwens zonder problemen verliep deed mij ook achter mijn oren krabben. Had in zoverre mazzel dat ik nog op tijd was voor de 29,95 aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:55
Mensen hij heeft er wel 200 voor betaald, kan je hier nog van kwader trouw en mazzel dat je er mee weg kwam, spreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strokealpha
8088 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 02:56:
[...]

Vanwaar dan deze opmerking?

[...]

Of was dat jou toen nog niet bekend?
Daar kwam ik later achter: er werden o.a. via Ebay product codes verkocht zonder cd's/dvd's voor zo'n 15 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strokealpha
Sjah schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 02:58:
Mensen hij heeft er wel 200 voor betaald, kan je hier nog van kwader trouw en mazzel dat je er mee weg kwam, spreken?
Toch nog iemand die niet gelijk een wijzend vingertje opsteekt. Dank daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 400040

Ik heb op meerdere plekken gelezen dat het mogelijk is een illegale windows 7 versie te installeren (bijv van een torrent) en zonder die te activeren een legale windows 8 update erover laten draaien. Kennelijk kijkt de updater alleen of er windows 7 staat geinstalleerd, niet in welke staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strokealpha
Anoniem: 400040 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 03:02:
Ik heb op meerdere plekken gelezen dat het mogelijk is een illegale windows 7 versie te installeren (bijv van een torrent) en zonder die te activeren een legale windows 8 update erover laten draaien. Kennelijk kijkt de updater alleen of er windows 7 staat geinstalleerd, niet in welke staat.
Je kunt 7 installeren zonder invoer van een productcode. Dat kan n.l. later. Op dat moment ben je ook niet fout bezig mits je installeert via een "maagdelijke"dvd/iso (zonder hack)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-06 01:29
Misschien gewoon Microsoft bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
En laten we niet heiliger dan de Paus willen zijn en zulke vage uitspraken van iemands broodwinning afnemen tja, het is niet voor niks dat Bill Gates een van de rijksten van de wereld geworden is. Neem me niet kwalijk maar het is toch van de gekke dat je je blauw betaald als je meerdere pc's in huis hebt. Microsoft verplicht je gewoon om voor elke pc een licentie te kopen en dat vind ik dus juist iemands broodwinning afnemen.

Dit zelfde heb ik trouwens ook met een Windows 7 versie gehad die ik legaal bij de pc-zaak hier in de stad had gekocht. Alleen ik bouw zelf nog wel eens af en toe een nieuw systeem en gebruik dan wel de hdd's en ssd's van het oude systeem. Maar logischerwijze dan een fresh install totdat ik opeens dezelfde melding kreeg en ik ook telefonisch niet meer kon activeren. Uiteindelijk heb ik toen maar een nieuwe gekocht maar wel weer mooi dik 110 euro kwijt en dat vind ik dus maffia praktijken van MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strokealpha
EricJH schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 03:10:
Misschien gewoon Microsoft bellen?
Had ik waarschijnlijk beter kunnen doen dan met mijn kwaaie kop er 8 over heen zetten. Helaas, mosterd na de maaltijd.

Algemene opmerking: Wie denkt dat ik dit topic had geopend als ik wist dat ik een kopie bezat heeft blijkbaar mijn intellect niet erg hoog. Zoiets doen is jezelf in de voet schieten 8)7
Roel1966 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 03:14:
En laten we niet heiliger dan de Paus willen zijn en zulke vage uitspraken van iemands broodwinning afnemen tja, het is niet voor niks dat Bill Gates een van de rijksten van de wereld geworden is. Neem me niet kwalijk maar het is toch van de gekke dat je je blauw betaald als je meerdere pc's in huis hebt. Microsoft verplicht je gewoon om voor elke pc een licentie te kopen en dat vind ik dus juist iemands broodwinning afnemen.

Dit zelfde heb ik trouwens ook met een Windows 7 versie gehad die ik legaal bij de pc-zaak hier in de stad had gekocht. Alleen ik bouw zelf nog wel eens af en toe een nieuw systeem en gebruik dan wel de hdd's en ssd's van het oude systeem. Maar logischerwijze dan een fresh install totdat ik opeens dezelfde melding kreeg en ik ook telefonisch niet meer kon activeren. Uiteindelijk heb ik toen maar een nieuwe gekocht maar wel weer mooi dik 110 euro kwijt en dat vind ik dus maffia praktijken van MS.
Het is omdat ik een verwoed liefhebber ben van Train Simulator 2013....... anders was het bij mij over en uit geweest met Windows. Linux werkt ook zeer goed.

[ Voor 56% gewijzigd door Question Mark op 31-01-2013 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
strokealpha schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 03:15:
Algemene opmerking: Wie denkt dat ik dit topic had geopend als ik wist dat ik een kopie bezat heeft blijkbaar mijn intellect niet erg hoog. Zoiets doen is jezelf in de voet schieten 8)7
Degenen die misschien schrijven dat je alles ook legaal moet kopen draaien ondertussen wel stiekem op hun 2de en 3de pctje een illegale versie, foeiiii. >:)

Schiet mij nog iets te binnen namelijk als je telefonisch activeerd en dit door de dag heen doet en je kiest niets uit het hoofdmenu dan krijg je vanzelf na een tijdje een mederwerker aan de lijn van MS. Misschien dan daar eens eventjes info vragen en wat je eventueel kan ondernemen.

[ Voor 23% gewijzigd door Roel1966 op 31-01-2013 03:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

strokealpha schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 03:15:
Je zult verbaasd staan over wat voor topics/posts hier voorbij komen: er zijn tig mensen die tegen beter weten in betalen voor andermans MSDN key. Neem het vooral niet persoonlijk.
Over jezelf in de voet schieten gesproken. Als je graag serieus genomen wilt worden is dit niet de manier.
En laten we niet heiliger dan de Paus willen zijn en zulke vage uitspraken van iemands broodwinning afnemen tja
En vervolgens doe je zelf dat soort vage uitspraken...
Roel1966 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 03:17:
Misschien dan daar eens eventjes info vragen en wat je eventueel kan ondernemen.
Tenzij strokealpha liever terug gaat naar Windows 7 is dat gezien de geslaagde upgrade naar 8 niet meer nodig.

[ Voor 13% gewijzigd door 8088 op 31-01-2013 03:25 ]

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:39

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Even samengevat:

Je hebt ter goeder trouw (daar ga ik even vanuit) voor 200 euro een Windows versie van Ebay gekocht. Activatie lukte en later zelfs een heractivactie ook. Achteraf blijkt het een Developer versie te zijn (niet bedoeld voor verhandeling), en MS heeft na twee jaar die key geblokeerd waardoor jij nu met een niet-genuine Windows versie zit.

Ik vraag me even af wat je wilt bereiken met dit topic. Kort door de bocht genomen is het geen technisch probleem, maar ben je destijds gewoon opgelicht. Dan zou het topic beter in het Shopping Forum passen.

Het komt nu een beetje over alsof je het topic gestart hebt om wat stoom af te kunnen blazen... Kun je eens aangeven wat nu je vraag exact is, of waarover de discussie dient te gaan? :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik vraag mij vooral af, dat als je een retail box hebt, met dan als het goed is alle juiste documentatie en stickertjes, waarom je niet gewoon contact hebt gezocht met Microsoft om te laten zien dat je een juiste versie had. Wie weet had je dan een nieuwe code gekocht na jouw overdracht van de aankoopgegevens.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:30

TheVMaster

Moderator WOS
In 2009 heb ik via Ebay een pakket Windows 2007 Ultimate gekocht. Het mag bekend zijn dat er toen veel z.g. developpers codes zijn verhandeld welke door Microsoft zijn geblokkeerd.

[....]

In mijn boosheid heb ik iets gedaan wat achteraf wellicht beter niet had gekund (om mijn gelijk te halen): ik heb de boel geupgrade naar windows 8.......

Wie herkent mijn verhaal en hoe ging dat verder ???
Windows 2007 ken ik niet, maar mogelijk bedoel je Windows 7 Ultimate? Wat ik niet goed snap is...je had iets illegaals, nu heb je Windows 8...volgens mij heb jij je illegale versie redelijk goedkoop kunnen omzetten naar het nieuwste van het nieuwste.

Probleem opgelost zou ik zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

En laten we niet heiliger dan de Paus willen zijn en zulke vage uitspraken van iemands broodwinning afnemen tja, het is niet voor niks dat Bill Gates een van de rijksten van de wereld geworden is. Neem me niet kwalijk maar het is toch van de gekke dat je je blauw betaald als je meerdere pc's in huis hebt.
Zelden zoveel onzin in een post gelezen. Dat iemand ergens miljarden mee heeft verdiend geeft jou nog niet het recht om het te stelen.
Microsoft verplicht je gewoon om voor elke pc een licentie te kopen en dat vind ik dus juist iemands broodwinning afnemen.
Verplicht? installeer een Linux-distro met OpenOffice.org; helemaal gratis.
Ik de computer van Microsoft gebeld om de boel opnieuw te activeren. Helaas pindakaas: U bent waarschijnlijk slachtoffer geworden van.............
Wel #@$%^$$# !! Een windows die vanaf oktober 2009 zonder mankeren werkte en nu dit.....
Tsjah heel simpel. dat iets activeert maakt het nog niet direct legaal. microsoft heeft gewoon je key geblokkeerd.

[ Voor 23% gewijzigd door Gunner op 31-01-2013 10:18 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 423265

TheVMaster schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 10:13:
[...]

Windows 2007 ken ik niet, maar mogelijk bedoel je Windows 7 Ultimate? Wat ik niet goed snap is...je had iets illegaals, nu heb je Windows 8...volgens mij heb jij je illegale versie redelijk goedkoop kunnen omzetten naar het nieuwste van het nieuwste.

Probleem opgelost zou ik zeggen?
Bijna alles valt om te zetten naar Windows 8, ook gratis Consumer of Release Previews en Windows 7 versies zonder key in evaluatie mode. Daar heeft-ie geen voordeel bij, want als de onderliggende versie niet legaal is, is de Windows 8 upgrade dat ook niet. TS heeft waarschijnlijk gewoon de pech dat-ie een legaal lijkende Windows 7 voor veel geld heeft gekocht. Maar goed, voorlopig werkt het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Laatst online: 13-05-2021
Sjah schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 02:58:
Ja. Dat ergens er niet een too-good-to-be-true prijs wordt gerekend, betekent niet dat je wordt opgelicht. Hoe dan ook zal TS vast met een reden het van eBay gehad, waarschijnlijk was het toch goedkoper.
Sorry dit soort opmerkingen verwacht ik op helpmij, niet op Tweakers. Je bent niet verplicht Windows te draaien, je bent ook niet verplicht Windows te upgraden. Daarnaast, waarom betalen we wel voor een game waar we max 50 uur uit halen, of een software pakket, maar software die we dag in, dag uit gebruiken weigeren voor te betalen?
Dat doe je zelf. Je kan wel maffia roepen, maar ik heb zelf de ervaring dat dat gewoon wordt opgelost.

En nogmaals, je loopt te klagen over een product alsof het een grondrecht is beschikking te hebben over die software. Ik heb gisteren nog Debian op mijn laptop gezet, waarom doe jij dat niet?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:27

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Met de 8 ben ik (weer) legaal bezig.
Nee dat ben je niet wanneer je een upgrade hebt gekocht en de onderliggende versie niet legaal is.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Anoniem: 423265 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 10:31:
[...]

Bijna alles valt om te zetten naar Windows 8, ook gratis Consumer of Release Previews en Windows 7 versies zonder key in evaluatie mode. Daar heeft-ie geen voordeel bij, want als de onderliggende versie niet legaal is, is de Windows 8 upgrade dat ook niet. TS heeft waarschijnlijk gewoon de pech dat-ie een legaal lijkende Windows 7 voor veel geld heeft gekocht. Maar goed, voorlopig werkt het weer.
Ik denk dat het niet uitmaakt wat een Windows 8 upgrade gekost heeft en of het exact 100% de bedoeling is om op deze manier legaal Windows 8 te draaien, maar ik denk dat hij beter 'legaal' Windows 8 kan draaien dan illegaal Windows 7.

Daarbij is het misschien licentietechnisch verstandig om (goedkoop) ergens een Windows XP licentie op de kop te tikken, dan ben je weer 100% legaal bezig.

[ Voor 10% gewijzigd door TheVMaster op 31-01-2013 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:57
Alternatief als je weer W7 wilt.
http://www.culgame.com/so...s-application-suites.html
Heb je voor $27 een W7 Ult x64
Is door meerdere tweakers gebruikt en alles is (lijkt) perfect in orde daar.

Gewoon je verlies nemen maar ik zou wel via Ebay iets ondernemen, 200e voor een licentie is ten goeder trouw gekocht.

edit: % moet toch echt dollar zijn gekkie.

[ Voor 6% gewijzigd door Bad Brains op 31-01-2013 11:15 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TheVMaster schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 11:07:
[...]

Ik denk dat het niet uitmaakt wat een Windows 8 upgrade gekost heeft en of het exact 100% de bedoeling is om op deze manier legaal Windows 8 te draaien, maar ik denk dat hij beter 'legaal' Windows 8 kan draaien dan illegaal Windows 7.
Natuurlijk, maar dan moet-ie idd. een andere onderliggende versie kopen
Daarbij is het misschien licentietechnisch verstandig om (goedkoop) ergens een Windows XP licentie op de kop te tikken, dan ben je weer 100% legaal bezig.
Die goedkope XP licenties < 30 Euro zijn bijna altijd branded OEM versies, gemaakt voor bv. Dell/Acer/Hp. Dat staat ook op het boekje en op de CD (only use with Dell/Acer/HP etc.). Dus als-ie een ander merk heeft of zelfbouw, is het, ondanks dat waarschijnlijk niemand erachter zal komen, nog steeds niet 100% legaal.
Bad Brains schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 11:13:

edit: % moet toch echt dollar zijn gekkie.
Volgens MS is zoiets alleen offcieel legaal als je zowel de CoA met productkey, als de originele CD in bezit hebt. Sterker nog: Mij is verteld dat mijn US versie van XP in Nederland officieel ook niet legaal is. Zoiets stond ooit ook in kleine lettertjes achterop de box van Vista bij US resellers (only for use in US of zoiets). Hoewel ze waarschijnlijk niet moeilijk over zouden doen, maar zekerheid kon ik daarover niet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat denk jezelf... Ze bieden een Windows 2012 Datacenter license aan voor 28,55 euro. Diezelfde licentie kost bij Misco meer dan 3.400 euro.....

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:08

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zie de TS, daar werkte alles ook ruim 3 jaar perfect :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Question Mark schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 11:37:
[...]

Wat denk jezelf... Ze bieden een Windows 2012 Datacenter license aan voor 28,55 euro. Diezelfde licentie kost bij Misco meer dan 3.400 euro.....
Waarschijnlijk proberen ze dan weer Technet/MSDN/VL keys te slijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:57
Question Mark schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 11:37:
[...]

Daar heb ik niet naar gekeken, maar $27 voor een nu uitgefaseerd product lijkt me redelijk.
Ik zeg uitgefaseerd aangezien je geen PC/Laptop meer kunt kopen met W7 tenzij het old stock is.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

..dafuq?

Ze verplichten je helemaal niks. Je kunt ook gewoon een ander (al dan niet gratis) OS installeren als je
een Windows pakket te duur vind. Daarnaast vind ik het best meevallen qua prijs, maar da's mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strokealpha
Dank voor alle reacties. Ben een tijdje op Google bezig geweest aangaande counterfeiting van Windows 7 Ultimate en de gegevens vergeleken met wat ik hier heb. Er zijn een aantal dingen die me achter de oren doen krabben: 1. Mijn versie vermeldt: made in Ireland. en 2. Mijn dvd's zijn absoluut niet met de nagels kaal te krabben. (Het hologram gedeelte van een nagemaakte is er zo af te plukken)
Er wordt bij het bespreken van de fakes gewag gemaakt van slechts 2 landen: De USA en nog eentje (ben het even kwijt maar het is zeker niet Ierland)

Toen ik het pakket thuis kreeg was het gesealed en niet voorzien van een grote gele sticker op de sealfolie. (Ook een kenmerk van counterfeiting)

Voor wat het waard is: Ik heb echt ter goeder trouw gehandeld. Wat de update naar 8 betreft: ik bezit nog een aantal licenties XP (geen OEM) welke ik had kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:27

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Simpelweg stellen dat bij namaak een hologram er zo af te krabben is is te kort door de bocht natuurlijk. Het hoeft ook geen namaak te zijn maar kan bv een developers license zijn zoals eerder gemeld. Ik snap overigens het doel van dit topic niet helemaal. Wanneer je van mening bent dat je toch een legale licentie hebt (imho kun je weten dat je een redelijk risico loopt met aanschaf van licenties via ebay) kun je je toch gewoon tot microsoft wenden?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-06 15:46

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

strokealpha schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 12:52:
Dank voor alle reacties. Ben een tijdje op Google bezig geweest aangaande counterfeiting van Windows 7 Ultimate en de gegevens vergeleken met wat ik hier heb. Er zijn een aantal dingen die me achter de oren doen krabben: 1. Mijn versie vermeldt: made in Ireland. en 2. Mijn dvd's zijn absoluut niet met de nagels kaal te krabben. (Het hologram gedeelte van een nagemaakte is er zo af te plukken)
Er wordt bij het bespreken van de fakes gewag gemaakt van slechts 2 landen: De USA en nog eentje (ben het even kwijt maar het is zeker niet Ierland)

Toen ik het pakket thuis kreeg was het gesealed en niet voorzien van een grote gele sticker op de sealfolie. (Ook een kenmerk van counterfeiting)
anders post je eens wat fotootjes ? :)

.. het praat wat gemakkelijker en misschien steekt een ander er ook nog wat van op. Als ik dit zo hoor zul je niet de enige zijn die dit wel een goede en legale deal leek.

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Ik vind het eigenlijk ook wel belachelijk hoe MS Windows 8 slijt.

Als je googled op
"Windows 8"
"Windows 8 kopen"
"Buy Windows 8"
etc

Dan vind ik alleen maar upgrade licenties.
Waar is de versie die ik kan kopen ZONDER een vroegere versie nodig te hebben?

Hell, ik heb waarschijnlijk sneller een volledig werkende W8 install van torrents-sites, dan dat ik heb gevonden waar ik een volledige licentie kan kopen heb gevonden.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jeroenneman schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 13:36:
[...]

Waar is de versie die ik kan kopen ZONDER een vroegere versie nodig te hebben?

Hell, ik heb waarschijnlijk sneller een volledig werkende W8 install van torrents-sites, dan dat ik heb gevonden waar ik een volledige licentie kan kopen heb gevonden.
Da's niet zo moeilijk, die staat gewoon in de pricewatch:

pricewatch: Microsoft Windows 8 Pro (OEM) 64bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 400040 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 03:02:
Nee, dat is per definitie natuurlijk niet mogelijk; De licentie van de Windows 8 update vereist immers een legale Windows 7 installatie. Dat je met een niet geactiveerde Windows 7 install een Windows 8 update kan installeren, die vervolgens als legitiem gezien wordt maakt dat niet 'legaal'.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

In de Pricewatch ja. Maar waarom niet gewoon netjes op de MS site? Alles wat ik daar zie is reclame en "Upgrade nu!"

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Bad Brains schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 11:49:
[...]

Daar heb ik niet naar gekeken, maar $27 voor een nu uitgefaseerd product lijkt me redelijk.
Ik zeg uitgefaseerd aangezien je geen PC/Laptop meer kunt kopen met W7 tenzij het old stock is.
Dat is inderdaad een goed argument... 8)7 In de zakelijke markt kun je Windows 7 nog gewoon krijgen, ook bij webshops etc. Waarom zou je overigens een oud besturingssysteem willen...puur omdat 'iedereen om je heen' zegt dat Windows 8 'slecht en evil' is?
Jeroenneman schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 13:49:
[...]

In de Pricewatch ja. Maar waarom niet gewoon netjes op de MS site? Alles wat ik daar zie is reclame en "Upgrade nu!"
Ik vermoed, aangezien er ook geen 'gewone' van Windows 8 beschikbaar is, alleen de Pro versie. Waarschijnlijk verschijnen deze morgen...als de aanbieding stopt.

[ Voor 26% gewijzigd door TheVMaster op 31-01-2013 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Omdat het een system builders (OEM) versie is. Die verkoopt MS niet rechtstreeks aan particulieren, maar alleen via resellers, die daar dan ook de verdere support op moeten leveren. Dat was het antwoord dat ze mij van de week gaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:09
[...]

Wellicht vanwege je User Agent header?

Bijvoorbeeld mijn user agent laat zien dat ik Windows gebruik.
code:
1
 Opera/9.80 (Windows NT 6.1; WOW64) Presto/2.12.388 Version/12.12

Waarom dan niet je reclame daarop aanpassen? De meeste users zullen immers willen upgraden als ze al een versie van Windows hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:14

Eagle Creek

Breathing security

Microsoft waarschuwt voor counterfeited software.

Heb je een "echt ogend" installatiemedium (licentiesticker/hologram/doosje/etc) dan neem je contact op met MS, stuur je die op, geef je aan waar je heb gekocht hebt en krijg je een volledig legale nieuwe licentie (+ dvd) in je brievenbus.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Question Mark schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 09:03:
Kort door de bocht genomen is het geen technisch probleem, maar ben je destijds gewoon opgelicht.
Dat hoeft niet. De Genuine Windows software laat wel eens een steekje vallen. Heb het hier gehad met een OEM systeem, 3 maanden oud, DVD, product code sticker met hologram, betrouwbare leverancier, you name it.

Out of the blue was hij niet meer legaal. Microsoft laat je barsten (voor hulp moet je bij de OEMmer zijn). Ik kon het probleem toen oplossen met een systeem herstel. Sindsdien heeft hij nog 3 jaar gedraaid zonder problemen, wat volgens mij bewijst dat er geen 'echt' probleem was, maar een bitje wat ergens omviel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik heb het pakket ook niet gekocht voor "een schijntje" (ongeveer 200 euro)
Waarom koop je het dan op eBay? pricewatch: Microsoft Windows 7 Ultimate (UK OEM 64bit)

Nooit duurder dan € 200 geweest.
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/?ProduktID=246895

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het wel eens gedaan omdat ik als het even kan de meest 'standaard' US versie wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:48
Dat is natuurlijk zo krom als ik weet niet wat, he? Niemand die je verplicht om meerdere pc's in huis te nemen. En als je dat wel hebt, dan moet je dus ook meerdere licenties afnemen. Net als een auto kenteken. Meerdere auto's? Meerdere kentekens ook.
Wijs die dikke vinger eerst eens naar jezelf, voordat je anderen van oneerlijke praktijken beschuldigd. Ben niet gewend om zulke onzin van je te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strokealpha
Vanwege omstandigheden kan ik niet altijd direct reageren. Excuus daarvoor. Ook kan ik niet altijd iedereen persoonlijk replyen. Toch nog even wat dingetjes die wel van belang zijn denk ik: Ik heb geen OEM versie gekocht maar een retail !!

De gevraagde foto's:
Afbeeldingslocatie: http://www.peters-computerservice.nl/windows/BILD0190.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.peters-computerservice.nl/windows/BILD0191.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.peters-computerservice.nl/windows/BILD0192.JPG
O-)

[ Voor 10% gewijzigd door TheVMaster op 31-01-2013 19:04 . Reden: Die afbeelding van de key heb ik maar even weggehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Poops_McGhee schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 17:21:
Dat is natuurlijk zo krom als ik weet niet wat, he? Niemand die je verplicht om meerdere pc's in huis te nemen. En als je dat wel hebt, dan moet je dus ook meerdere licenties afnemen. Net als een auto kenteken. Meerdere auto's? Meerdere kentekens ook.
Wijs die dikke vinger eerst eens naar jezelf, voordat je anderen van oneerlijke praktijken beschuldigd. Ben niet gewend om zulke onzin van je te lezen.
Nu ja ik wijk niet af van mijn mening dat Microsoft er een enorm goed beleid op na houd en de prijzen voor hun OS gewoon goed zijn. Daarbij vind ik het wel erg kort door de bocht om te zeggen dat je toch niet verplicht bent Windows te gebruiken.

Maar goed ik ga hier verder niet op in en vind het ook geen discussie waard plus dat het niet om mij gaat maar om de topicstarter.

[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 31-01-2013 19:04 . Reden: I don't troll! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
@strokealpha; als dat jouw productkey is, zou ik em nog wat beter zwart maken.. Hij is er nu nog volledig uit te halen.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
MaximusTG schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 18:10:
@strokealpha; als dat jouw productkey is, zou ik em nog wat beter zwart maken.. Hij is er nu nog volledig uit te halen.
Heb hem even weggehaald....was inderdaad erg duidelijk O-)

Blijkbaar vind Microsoft dat jou versie niet legaal is, ondanks de afbeeldingen die jij hier plaatst (waaraan ik, als leek, niet kan zien dat er iets niet klopt) er gewoon goed uit zien.
Als Microsoft aangeeft dat hij illegaal is, dan denk ik dat je daar weinig tegen kunt doen. Wel kun je, indien je Windows 7 wilt blijven gebruiken, misschien die counterfeit dinges (staat eerder in dit topic genoemd) manier proberen...

[ Voor 41% gewijzigd door TheVMaster op 31-01-2013 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 476359

mss een paar stomme vragen:
- heb je de licentie op de zelfde computer geinstalleerd?
- heb je een copy gegeven aan iemand anders?

Maar het geen dat ik zeker niet zou doen is software en zeker van microsoft lopen via ebay of andere tweedehands sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strokealpha
Ik ga em niet weer gebruiken. Ik heb em aan niemand anders gegeven (zeker geen kopie) en ook de productcode niet. Zal de key beter zwarten 8)7 Altijd op dezelfde PC geinstalleerd waar ook geen noemenswaardige hardware wijzigingen zijn geweest (geheugenuitbreiding)

Oh ja, er werden 2 produktielanden genoemd in de filmpjes over counterfeiting (vervalsingen): USA en SINGAPORE.......

[ Voor 18% gewijzigd door strokealpha op 31-01-2013 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

ziet er goed uit :)

euhm .. maar gewoon de key invoeren en telefonisch activeren lukt niet? In dat menu aangeven dat je particulier bent en dat je het maar 1x geïnstalleerd hebt, doet doorgaans de trick.

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strokealpha
ing._Buttje schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 22:12:
ziet er goed uit :)

euhm .. maar gewoon de key invoeren en telefonisch activeren lukt niet? In dat menu aangeven dat je particulier bent en dat je het maar 1x geïnstalleerd hebt, doet doorgaans de trick.
Helaas niet. Na die handelingen krijg ik juist te horen dat ik slachtoffer zou zijn van bla bla bla..........

Waar het me dus eigenlijk om begonnen was: of iemand anders een dergelijke ervaring heeft gehad en hoe dat toen wel/niet opgelost is. Vooral omdat ik er eigenlijk nog steeds van overtuigd ben een legale versie 7 te bezitten ondanks de reactie van het systeem van Bill Gates zijn firma.

Dat mijn vraag nog al wat, min of meer sterk "emotionele" reacties op zou roepen had ik niet verwacht. Wellicht had ik ook beter gelijk de foto's kunnen publiceren plus het verhaal dat ik op de hoogte was dat er nep pakketten in omloop zijn/waren.

Dat ik echt blij ben met de 8 oplossing ? Nou, eigenlijk niet. Ik was 8 wel gewend vanwege het op een laptop en netbook van ons staat. (Ja hoor, volkomen legaal). Maar op een of andere manier vind ik dat het niet echt thuis hoort op een desktop pc. Het zou kunnen zijn dat mijn mening bijgesteld wordt zodra ik mijn gepre-orderde Leap Motion binnen heb...............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

strokealpha schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 00:12:
Waar het me dus eigenlijk om begonnen was: of iemand anders een dergelijke ervaring heeft gehad en hoe dat toen wel/niet opgelost is.
Als je zoekt (op bijvoorbeeld 'illegaal' of 'key') binnen dit subforum kom je aardig wat topics tegen. En er is meer buiten Tweakers.
Dat mijn vraag nog al wat, min of meer sterk "emotionele" reacties op zou roepen had ik niet verwacht.
Tja, de tendentieuze titel, emotionele, incomplete en incorrecte TS en het feit dat je op Tweakers.net komt klagen in plaats van contact op te nemen met de partij waar je een probleem mee hebt (wat nu dus geen zin meer heeft; dit hele topic is mosterd na de maaltijd) werken niet bepaald in je voordeel en nodigen ook weinig uit tot meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Gelukkig is het in Nederland slechts een ethisch dilemma.
Of je betaalt voor jou software omdat je het de ontwikkelaar gunt of je piraat direct zonder een cent te betalen..
Dat je dan de legale (van MS) windows versie gebruikt of de illegale(torrent/nzb/whatever) is mijns inziens totaal irrelevant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195780

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strokealpha
8088 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 00:34:
[...]

Als je zoekt (op bijvoorbeeld 'illegaal' of 'key') binnen dit subforum kom je aardig wat topics tegen. En er is meer buiten Tweakers.

[...]

Tja, de tendentieuze titel, emotionele, incomplete en incorrecte TS en het feit dat je op Tweakers.net komt klagen in plaats van contact op te nemen met de partij waar je een probleem mee hebt (wat nu dus geen zin meer heeft; dit hele topic is mosterd na de maaltijd) werken niet bepaald in je voordeel en nodigen ook weinig uit tot meedenken.
Het begrip "klagen" heeft voor mij toch echt een andere betekenis blijkbaar. Als het uiten van ongenoegen per definitie klagen heet, dan wordt er meer afgeklaagd dan ik ooit had gedroomd :z

Maar goed. In zekere zin moet ik je gelijk geven. Ik had beter de volgende ochtend de telefoon moeten pakken en een persoonlijk gesprek hebben met een MS medewerk(st)er. Je kunt dit topic als impulsief gestart zien. Aan de andere kant niet zo'n ramp. Een beetje nuchterder (niet vanwege alcoholische versnaperingen) bekeken kan ik best begrip opbrengen voor sommige (felle) reacties.

Ik zal trachten mijn impulsieviteit in het vervolg wat beter in de hand te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-06 01:29
Gewoon Microsoft NL bellen en met een vertegenwoordiger van Microsoft spreken.

Ik heb eens voor de buren met Microsoft NL moeten bellen en dat gesprek ging gewoon in alle redelijkheid. Het ging over een wijziging in de computer die een hik gaf met de licentie. Dat bleek bij nader inzien geen probleem. Nothing evil van de kant van Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hopelijk gaat het beter dan dit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:45

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Ow god ja wat een verhaal was dat, al helemaal vergeten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-02 11:23
Ik had laatst ook de melding dat Windows 7 niet geactiveerd was. Mijn key(s) nhad ik via een soort martkplaats in het oosten des wereld vandaag à USD 2.xx.

Gewoon via de telefonische optie weet weten te activeren.

Seriously? Nope, not a bit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

On a sidenote: even een compliment voor TS hoe hij nu in het topic reageerd en zaken verhelderd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

..misschien nog even in de TS een link plaatsen naar de foto's. Voor de nieuwkomers die alleen de TS lezen :P

EricJH schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 01:55:
Gewoon Microsoft NL bellen en met een vertegenwoordiger van Microsoft spreken.
^ met stom. :)

Bellen met Microsoft, rustig blijven .. en als de eerste je niet goed helpt, gewoon nog een keer bellen met de eerstvolgende medewerker die wel meewerkt .. en de foto's dan aan deze medewerker mailen samen met de mailwisseling of zelfs factuur van de eBay transactie. Mocht het dan uiteindelijk niet legaal zijn, kan het zijn dat ze hem te grazen nemen en jou dan alsnog een valide key geven zoals iemand anders in dit draadje al riep. Maar het mooiste zou zijn dat je hier mee aan toont dat het wel allemaal klopt en ze jou dan aan een juiste key helpen, of dat ze deze weer vrijgeven. :)

Daar gaat het uiteindelijk om .. aantonen dat jij het originele product in bezit hebt (cd, coa, doosje) en hoe je er aan komt (factuur en mailwisseling). Dat de bitjes en bytjes het niet met elkaar eens zijn is fixable.

En als alles faalt, dan zet je er alsnog een crack overheen .. mochten ze langskomen (unlikely), toon je ze alle spullen en dit draadje ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Alfa Novanta op 01-02-2013 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Anoniem: 195780 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 01:04:
[...]

Sorry hoor, maar dit vind ik echt een tamelijk invalide antwoord. :+

Als ik het verhaal van 'strokealpha' hier lees, dan heeft hij aan alle redelijke eisen van goedertrouw en menselijk fatsoen voldaan en kan ik met de beste wil niet bedenken wat hem te verwijten valt.
Dat hij dan zo'n tenenkrommend zeperd antwoord van Microsoft maar "heeft te slikken", is als morele support een weinig empathische onvriendelijke steek in de rug, waar ik niet vrolijk van zou worden. :X

Als er al iets is waar Microsoft gevoelig voor is, dan is het wel een storm van oprecht protest van Tweakers & lookalikes around the globe. 8)
Ik kan hem dan ook alleen maar aanraden telefonisch contact te zoeken met Microsoft Nederland en duidelijk maken dat je niet af te schepen bent.
Ik ga er natuurlijk wel vanuit dat hij alle moeite al gedaan heeft in z'n contact met Microsoft. Zelf zou ik overigens nooit een key via eBay kopen hoe legaal het er ook uitziet. Omdat je weet (of zou moeten weten) dat verkoop van software via veiling sites tja...daar zit een luchtje aan.

Maar goed....het is al eerder genoemd, ik zou gewoon Microsoft Nederland bellen. Als ik het nu zo nog eens lees heeft hij puur via de licentie-computer (dus niet via een fysiek persoon) te horen gekregen dat hij niet legaal zou zijn..? Mensen kun je mogelijk wat beter overtuigen van je verhaal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Laatst online: 22:55

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

TheVMaster schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 10:05:
[...]
Ik ga er natuurlijk wel vanuit dat hij alle moeite al gedaan heeft in z'n contact met Microsoft. Zelf zou ik overigens nooit een key via eBay kopen hoe legaal het er ook uitziet. Omdat je weet (of zou moeten weten) dat verkoop van software via veiling sites tja...daar zit een luchtje aan.

Maar goed....het is al eerder genoemd, ik zou gewoon Microsoft Nederland bellen. Als ik het nu zo nog eens lees heeft hij puur via de licentie-computer (dus niet via een fysiek persoon) te horen gekregen dat hij niet legaal zou zijn..? Mensen kun je mogelijk wat beter overtuigen van je verhaal....
Tegenwoordig mogen software licenties overigens gewoon (weder)verkocht worden, een poosje geleden heeft daar iets over op de frontpage gestaan. Daar heeft een rechter zich over gebogen en in de EU mag software nu gewoon door verkocht worden, overigens betekend dat niet dat software ontwikkelaars of leveranciers dit ook mogelijk moeten maken. :)

Verder moet je inderdaad met het aankopen van software licenties via sites als e-bay. marktplaats etc altijd heel goed uitkijken, er zt veel te veel troep tussen (oplichting zacht uitgedrukt).

Voor TS, zoals al meerdere personen hebben aangegeven, Microsoft bellen en dan met een reallive persoon. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1