De oplossing is gewoon om te zoeken naar een vloer / dempingsmatje voor onder (cardio)fitnessappartuur. Daarvoor zijn rubberen matten verkrijgvbaar die je bv. onder je crosstrainer plaatst om te voorkomen dat de trillingen van dat dint naar de vloer doortrillen /en dat dat apparaat op zn plek blijft staan.
Overigens denk ik nog steeds dat het niets met trillingen door de vloer te maken heeft, maar eerder simpelweg met geluidsdruk op (heel) lage frequenties. Maar TS wil geen antwoord geven om mn vragen daarover (type SW, welke XO etc.) dus dan kan ik niet helpen.
Mijn sub is bv. 80*45*45 en heeft een grote Eminence 12" LAB12 woofer in downfire vorm(ik heb gewoon een mooie koffietafel gemaakt

) . De SW staat op een zwevende houten ondervloer.
De ondervloer is weliswaar afgevuld met geperste minerale wol, waardoor deze wordt gedempd, maar dat neemt niet weg dat een houten vloer trillingen makkelijker oppakt dan een tegelvloer omdat hij gemaakt is van een veel lichter meteriaal. Desondanks trilt mijn vloer nauwelijks. Dit komt deels omdat ik hem op zo'n mat heb gezet, maar vooral ook omdat ik mn SW goed heb afgesteld.
Als je je XO te hoog kiest (bv. 80 Hz) of je SUB voornamelijk zo afstelt dat je afgaat op de 'mid-bass-punch" dan krijg je met de grotere subs van SVS trillingen. Dit omdat je vanwegde room-gain de tonen <60 Hz tot +6 wordten 'versterkt'. En reken maar dat echt lage tonen van rond 20Hz trillingen veroorzaken (het is eigenlijk luchtdruk die van alles in beweging drukt).
Ik gebruik voor mn afstellingen een SUB EQ (SVS- AS EQ1), niet iedereen kan zich dat permitteren. Maar ik kan wel met zekerheid zeggen dat een goede plaatsing en een goede afstelling je SW helpt.
Maar dan nog trillen er bij mij flink wat dingen mee als ik hem hard zet. Dat is nu eenmaal de aard van tonen van rond de 20 Hz of kleiner.