Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop/Ultrabook aanschaffen voor office/studie

Pagina: 1
Acties:

• RaymonB
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Beste Tweakers,

Bedankt voor het lezen van mijn topic! Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen adviseren met wat voor een laptop ik zal kopen.

De eisen die ik stel aan de laptop:

Budget:
Graag wil ik het budget een beetje beperkt houden en hiervoor had ik in gedachten om maximaal 750 Euro uit te geven. Eventueel is 800 Euro ook prima, als dit een grote meerwaarde heeft!
Update: Budget is verhoogd naar 900 Euro

Verder is het voor mij belangrijk dat de laptop er mooi uitziet! <- Een van de top prioriteiten!
Het liefst wil ik een laptop die volledig van aluminium is(of bijna) zoals deze Zenbook:
Asus Zenbook UX31A-R4002V

Grote van de laptop:
Graag ergens tussen 13,3-15,6 Inch laptop
De ideale maat voor mij zou zijn 14 Inch.

Processor:
Het mooiste zou zijn een i5 3317U (17w tegenover de 35w van de 3210m)
Dit mag ook een i3 zijn als dit niet binnen mijn budget past

Accu:
Zolang mogelijk maar heb vrij vaak een stopcontact in de buurt!
Dus is niet echt heel noodzakelijk.

Wat ga ik met de laptop doen:
- Office
- Internetten(met lekker veel tabbladen open)
- School programma's(Zullen niet hele zware programma's zijn)

Videokaart:
Simpelweg Onboard, ik hoef geen externe videokaart i.v.m de accu.

Dit zijn een aantal laptops die ik heb gezien:
pricewatch: Asus S56CA-XX011H
pricewatch: Asus VivoBook S400CA-CA006H
pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge S430 (N3B56MH)

Alvast bedankt voor de reacties!

Groetjes!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-11 13:55

RoofTurkey

PredatorKalkoen

(jarig!)
Waarom niet deze pricewatch: Lenovo IdeaPad Y500-MBG2AMH? Het enige nadeel is dat er wat probleempjes met het touchpad zijn, maar die zijn misschien al wel opgelost door Lenovo. Verder is het gewoon een super degelijk merk, een mooie i5, gt650m, 8GB, 1080p (!!!), verlicht toetsenbord, etc. De prijs zit iets boven je budget, maar ik denk dat je hier veel meer plezier van hebt dan van een 1368x768 scherm met daarnaast mindere specs...

Van die drie die jij al had gevonden zou ik ook voor de lenovo gaan, hoger resolutie scherm, SSD (caching weliswaar, maar toch) en gewoon een super degelijk merk nogmaals.

Grillmeister

• RaymonB
RoofTurkey schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 18:16:
Waarom niet deze pricewatch: Lenovo IdeaPad Y500-MBG2AMH? Het enige nadeel is dat er wat probleempjes met het touchpad zijn, maar die zijn misschien al wel opgelost door Lenovo. Verder is het gewoon een super degelijk merk, een mooie i5, gt650m, 8GB, 1080p (!!!), verlicht toetsenbord, etc. De prijs zit iets boven je budget, maar ik denk dat je hier veel meer plezier van hebt dan van een 1368x768 scherm met daarnaast mindere specs...

Van die drie die jij al had gevonden zou ik ook voor de lenovo gaan, hoger resolutie scherm, SSD (caching weliswaar, maar toch) en gewoon een super degelijk merk nogmaals.
Beste RoofTurkey,

Bedankt voor je reactie maar ik hecht geen waarde aan de videokaart.
Dit investeer ik liever in kleiner,mooier, en een ssd'tje(als dit kan)

Had deze ook gezien:
Mischien dat ik nog wat geld bijleg voor deze ik wil echt heel graag een ultrabook :P

pricewatch: Asus Zenbook UX32VD-R3001H

• Kwabbernoot
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-09 20:24
Wat zijn je eisen qua portabiliteit? Aangezien je in de titel aangeeft naar een ultrabook op zoek te zijn, maar daar verder niks over meldt?

Mocht je op zoek zijn naar een ultrabook; overweeg misschien ook de Lenovo u310/u410 of de Samsung 5 Series zelf geplaatste SSD.

[edit]
Tenzij je een prijsklasse omhoog gaat uiteraard :)

[ Voor 42% gewijzigd door Kwabbernoot op 30-01-2013 18:40 ]

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Ik zou echt naar een tweedehands MacBook Pro kijken, het zijn gewoon super mooie apparaten en...met OS X wat echt veel fijner werkt dan Windows.... Voor 800,- heb je op Marktplaats al een mooi 2011 modelletje met een i5...

• RaymonB
Ashen Shugar schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 18:38:
Wat zijn je eisen qua portabiliteit? Aangezien je in de titel aangeeft naar een ultrabook op zoek te zijn, maar daar verder niks over meldt?

Mocht je op zoek zijn naar een ultrabook; overweeg misschien ook de Lenovo u310/u410 of de Samsung 5 Series zelf geplaatste SSD.

[edit]
Tenzij je een prijsklasse omhoog gaat uiteraard :)
Beste Ashin, zoals ik vermelde in mijn vorige post, ben ik opzoek naar ongeveer zo'n laptop. Ik vind uiterlijk erg belangrijk! Gewicht maakt niet heel veel uit en een spiegelend scherm ook niet want het is niet de bedoeling dat ik buiten in de volle zon met deze laptop zit.

Groetjes Raymon
Arthur-M. schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 18:53:
Ik zou echt naar een tweedehands MacBook Pro kijken, het zijn gewoon super mooie apparaten en...met OS X wat echt veel fijner werkt dan Windows.... Voor 800,- heb je op Marktplaats al een mooi 2011 modelletje met een i5...
Een MacBook mag niet van school, heb verder ook geen ervaring met OSX dus dit heb ik liever niet.

Groetjes Raymon

• RaymonB
Beste Tweakers, ik heb zojuist even met mijn ouders overlegd en ik kan nu een segmentje hoger gaan.
Het budget word verhoogd naar 900 Euro.

Ik denk er serieus over na om deze Ultrabook te kopen:

De Ultrabook word gebruikt voor mijn studie, hiervoor ga ik veel word gebruiken en een beetje internetten.
Verder vind ik de investering het wel waard omdat ik nog lekker lang met deze laptop wil doen.
Ook vind ik de uitstraling super mooi en het gewicht is ook top.
Het scherm maakt mij niet heel veel uit want ik zet de laptop of op mijn bureau op school of thuis op bank of mijn bureau. Ook wil ik liever niet in de videokaart investeren, dit vind ik zeker niet noodzakelijk

Hebben andere mensen een beter idee wat ik in plaats van deze Ultrabook kan kopen?

Groetjes!

• Kwabbernoot
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-09 20:24
Zie ook dit topic; [NBBG] betaalbare Thin & light / ultrabook februari 2013. (en deze)

De UX32 heeft erg weinig verschil met laptops iets goedkoper dan deze, bijvoorbeeld de U310/u410 van Lenovo. Zelfde processor, zelfde resolutie, zelfde hybride SSD.
Kijk dan naar bijvoorbeeld de UX31A . Deze gaat een stap omhoog qua prijs, maar heeft wel een Full HD scherm, volledige 256GB SSD en is ook nog iets lichter.

[ Voor 7% gewijzigd door Kwabbernoot op 30-01-2013 22:05 ]

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
bagger advies, is toch heel persoonlijk wat "mooi" en "beter" is... En daarnaast als je 800 euro betaald voor een apparaat wat ruim anderhalf jaar oud is met zulke zwakke specs (Brak scherm, brakke HDD, hoog gewicht) dan doe je toch gewoon een ruime miskoop.
RaymonB schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 19:27:
Beste Tweakers, ik heb zojuist even met mijn ouders overlegd en ik kan nu een segmentje hoger gaan.
Het budget word verhoogd naar 900 Euro.

Ik denk er serieus over na om deze Ultrabook te kopen:

De Ultrabook word gebruikt voor mijn studie, hiervoor ga ik veel word gebruiken en een beetje internetten.
Verder vind ik de investering het wel waard omdat ik nog lekker lang met deze laptop wil doen.
Ook vind ik de uitstraling super mooi en het gewicht is ook top.
Het scherm maakt mij niet heel veel uit want ik zet de laptop of op mijn bureau op school of thuis op bank of mijn bureau. Ook wil ik liever niet in de videokaart investeren, dit vind ik zeker niet noodzakelijk

Hebben andere mensen een beter idee wat ik in plaats van deze Ultrabook kan kopen?

Groetjes!
De Asus zenbook lijn is relatief netjes met uitzondering van enkele ultrabooks... Waaronder deze laptop. De UX32VD series heeft namelijk een kortere accuduur dan zijn iets dunnere broertje die ashen voorstelde en heeft daarbij ook nog eens flinke problemen met de koeling (raakt snel overhit).

Een sterke keuze onder de 900 euro is deze laptop:
pricewatch: Sony Vaio SVS1312K3EW
Is wel iets dikker en zwaarder dan de zenbook, maar de vaio wint het voornamelijk op de snellere specs, uitbreidbaarheid (Ram en HDD/SSD) en is completer in de aansluitingen + ODD en heeft een betere accuduur + ook nog eens verlicht toetsenbord. Hij is ook relatief prijstechnisch ten opzichte van de Asus Zenbook...

Nu heb je geen behoefte aan een GPU en dat hoeft ook niet, want je kunt de vaio zelf samenstellen op sony.nl en daarbij ook nog eens studentenkorting opeisen als je leerling bent. Het punt hiervan is dat je alleen niet zelf de SSD en RAM bij sony moet kiezen aangezien hun hele hoge prijzen stellen, die zou ik zelf gewoon los kopen en hem zelf erin plaatsen, kom je echt heel wat voordelig uit. '
'
Tevens als alternatief heb je nog de lenovo thinkpad:
pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge S430 (N3B56MH)
Deze wint het voornamelijk op bouwkwaliteit, (is damn onbreekbaar), en heeft een scherm met een wat hogere resolutie. Het minputn van deze laptop is het feit dat de accuduur en koeling ook best wel drama zijn ten opzichte van bijvoorbeeld de Vaio S13 series.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

De thinkpad edge S is onbreekbaar???? Volgens mij is dat een vrij standaard 'consumentenkwaliteit' laptop.

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:13
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 22:22:
De thinkpad edge S is onbreekbaar???? Volgens mij is dat een vrij standaard 'consumentenkwaliteit' laptop.
Ik heb voor mijn zoontje een Edge E520 gekocht en de bouwkwaliteit is erg goed.
Steviger dan mijn F11, zeker niet standaard en dat zal voor de S waarschijnlijk ook gelden.
In de review op notebookcheck.net van de S430 zijn ze ook over de bouwkwaliteit te spreken:
http://www.notebookcheck....430-Notebook.80017.0.html
Overall Lenovo offers a good deal for the price. Very few notebooks manage to stay under the 800 Euro (~$988) mark, given such workmanship and components. Those interested in the notebook must put up with the somewhat smaller battery and throttled graphics card.

[ Voor 36% gewijzigd door Gandalf op 31-01-2013 10:35 ]

• RaymonB
Ben uiteindelijk toch voor de:

Gegaan.

Looks vond ik persoonlijk erg belangrijk! En wat is ie mooi! :D
Jammer van de koeling maar we gaan het zien hoe die het uithoud.
Accu, vond ik niet zo'n probleem heb altijd wel een stopcontact in de buurt
Ook een voordeel vond ik de Asus garantie.
Ik heb met deze laptop zoiezo 2 jaar garantie bij Asus op alle onderdelen(bijna alle) en het is ook nog eens wereldwijd.
Morgen is de laptop binnen en ik zal wel melden wat ik er van vind :D

In iedergeval harstikke bedankt iedereen!

Groetjes Raymon

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
[quote]Vinand schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 22:21:
[...]

bagger advies, is toch heel persoonlijk wat "mooi" en "beter" is... En daarnaast als je 800 euro betaald voor een apparaat wat ruim anderhalf jaar oud is met zulke zwakke specs (Brak scherm, brakke HDD, hoog gewicht) dan doe je toch gewoon een ruime miskoop.

[...]

Ik ben anders toch wel heel erg blij met mijn MacBook en die komt uit 2013, en ik het scherm is wel goed!:)

• beast1909
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-11 15:59
Arthur-M. schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 19:43:
[...]

[...]

Ik ben anders toch wel heel erg blij met mijn MacBook en die komt uit 2010, en ik het scherm is wel goed!!!!! :)
Dit is zo'n typisch ik heb het dus jij moet het ook advies, in tegenstelling tot een 'het beste aansluitend bij jouw wensen advies'. Ik krijg altijd een beetje een indruk van overcompensatie bij dergelijke opmerkingen.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 15:51

JT

VETAK y0

Arthur-M. schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 19:43:
[...]

[...]

Ik ben anders toch wel heel erg blij met mijn MacBook en die komt uit 2010,
Dus omdat jij OSX fijner vind en omdat jij een MBP mooier vind, moet de TS dat ook vinden ofzo? Wel eens gehad dat jij een auto mooi vond en een ander minder of zelfs helemaal niet? Of dat jij een aut fijn vond rijden maar een ander niet? Kan je mij uitleggen waarom dat niet van toepassing kan zijn op een Apple?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Pagina: 1