In mijn e-commerce script gebruik ik om een winkelwagen te vullen de volgende variabelen in een tabel:
cart_idfk (gelinkt aan het cookie id van de bezoeker)
item_idfk (gelinkt aan het id van een product)
qty (het aantal van die producten)
size (de maat van het product)
color (de kleur van het product)
Het heeft altijd gewerkt maar ik vroeg me af of ik deze tabel niet moet uitbreiden met een autonummering id voor elk record. Misschien dat het daarmee een betere of makkelijkere manier is om de winkelwagen up te daten?
Want als ik nu bijvoorbeeld de aantallen van producten in de mand wil updaten dan loop ik over alle producten in de mand als volgt:
Wellicht met een uniek id kan het als volgt:
Dat scheelt toch, of zie ik wat over het hoofd?
cart_idfk (gelinkt aan het cookie id van de bezoeker)
item_idfk (gelinkt aan het id van een product)
qty (het aantal van die producten)
size (de maat van het product)
color (de kleur van het product)
Het heeft altijd gewerkt maar ik vroeg me af of ik deze tabel niet moet uitbreiden met een autonummering id voor elk record. Misschien dat het daarmee een betere of makkelijkere manier is om de winkelwagen up te daten?
Want als ik nu bijvoorbeeld de aantallen van producten in de mand wil updaten dan loop ik over alle producten in de mand als volgt:
SQL:
1
2
3
4
5
6
| UPDATE cartitem SET qty = $newqty WHERE cart_idfk = '$cookie_var' AND item_idfk = '$row[item_idfk]' AND size = '$row[size]' AND color = '$row[color]' |
Wellicht met een uniek id kan het als volgt:
SQL:
1
2
3
| UPDATE cartitem SET qty = $newqty WHERE id = $row[id] |
Dat scheelt toch, of zie ik wat over het hoofd?
[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 30-01-2013 00:35 . Reden: Code tags toegevoegd + indenting voor leesbaarheid ]