Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
- Gaming voornamelijk, Spellen zoals Starcraft II, Assassins Creed III, Minecraft, Battlefield.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ergens rond de 1500,-.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model.
-Mijn laptop, die ik nu gebruik, heeft een harde schijf van 390 GB. Waar ik meer dan genoeg aan heb. Er zit een 2e van 205 GB in. Die ik in de laptop wil houden.
Ik wil dus een SSD kopen, daar mijn, voor gebrek aan beter woord, "Main harde schijf" van maken, voor het opslaan van games etc, en de 2e harde schijf uit mijn laptop, die van 390 GB, als 2e harde schijf.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
-Hulp bij het opstellen van een Game PC.
(Ik heb zoveel research gedaan als ik kon, ben op een paar punten de draad kwijtgeraakt.)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
-Ik wil dat mijn grafische kaart van NVIDIA word. Vooral omdat ik nu AMD heb, en nu iets anders wil proberen, niet dat ik ooit in 4 jaar een probleem heb gehad met mijn Grafische Kaart.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
- Het moet groot, het moet bruut, het moet sterk, herrie mag het maken en stroom mag het zuipen.
Lang verhaal kort, het moet presteren onder zware grafische spellen.
Dit is zo ongeveer waar ik op 't moment mee ben gekomen.
Ik zou evt nog een 2e monitor willen hebben, en een 2e grafische kaart.
Maar dan zit je weer zo makkelijk aan 't limiet van 1500 euro
Dus als ik dat idee eens even aan de kant leg, van de 2e grafische kaart en monitor, en heb heb over de kabels en de "Netwerkkaart" waar ik geen raad mee wist.
Ik heb met het samenstellen van deze wenslijst al het een en 't ander geleerd. Maar ik kwam er niet uit toen ik kabels moest bestellen..
Ik moet zowiso al een internetkabel hebben, lengte zo'n 20 meter.
Maar ik zou ook graag draadloos op mijn PC hebben. Moet ik daarvoor een aparte netwerkkaart kopen? Zo ja, heb ik met 1 Netwerkkaart de mogelijkheid tot zowel draadloos als met de kabel?
Verder heb ik ook nog kabels nodig, voor het scherm. Nu zag ik vanalles VGA naar HDMI en woorden zoals dat. Nou na mijn "research" (Google het woord HDMI & VGA) Denk ik dat ik er mee wegkom als ik 1 HDMI kabel erbij koop. Maar dat weet ik niet zeker. En met uitbreiding in het achterhoofd. Kom ik met 1 HDMI kabel weg?
Verder heb ik deze build samengesteld zonder al te veel kennis van Hardware.
.
Dus zou iemand mij antwoord kunnen geven op de 2 eerder gestelde vragen. en even kunnen vertellen of deze build überhaupt wel werkt.
MvG, Erik.
- Gaming voornamelijk, Spellen zoals Starcraft II, Assassins Creed III, Minecraft, Battlefield.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ergens rond de 1500,-.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model.
-Mijn laptop, die ik nu gebruik, heeft een harde schijf van 390 GB. Waar ik meer dan genoeg aan heb. Er zit een 2e van 205 GB in. Die ik in de laptop wil houden.
Ik wil dus een SSD kopen, daar mijn, voor gebrek aan beter woord, "Main harde schijf" van maken, voor het opslaan van games etc, en de 2e harde schijf uit mijn laptop, die van 390 GB, als 2e harde schijf.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
-Hulp bij het opstellen van een Game PC.
(Ik heb zoveel research gedaan als ik kon, ben op een paar punten de draad kwijtgeraakt.)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
-Ik wil dat mijn grafische kaart van NVIDIA word. Vooral omdat ik nu AMD heb, en nu iets anders wil proberen, niet dat ik ooit in 4 jaar een probleem heb gehad met mijn Grafische Kaart.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
- Het moet groot, het moet bruut, het moet sterk, herrie mag het maken en stroom mag het zuipen.
Lang verhaal kort, het moet presteren onder zware grafische spellen.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD A8-5600K Black Edition | € 89,80 | € 89,80 |
1 | Gigabyte GA-Z77X-D3H | € 116,95 | € 116,95 |
1 | Asus GeForce GTX 660 TI-DC2T-2GD5 | € 282,50 | € 282,50 |
1 | Creative Sound Blaster Z | € 74,95 | € 74,95 |
1 | Zalman Z11 Plus | € 57,30 | € 57,30 |
1 | Asus VE276N Zwart | € 189,98 | € 189,98 |
1 | Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition | € 38,20 | € 38,20 |
1 | Scythe Kaze Server Fan Controller | € 33,90 | € 33,90 |
1 | Corsair Hydro H100i | € 96,60 | € 96,60 |
1 | Logitech G19 Gaming Keyboard (Qwerty) | € 119,80 | € 119,80 |
1 | Logitech G9X Lasermuis | € 55,- | € 55,- |
1 | Steelseries NP+ | € 22,90 | € 22,90 |
1 | Corsair Vengeance CML16GX3M2A1600C10 | € 74,49 | € 74,49 |
1 | LG GH24NS90 Zwart | € 16,20 | € 16,20 |
1 | MS-Tech MS-N920-VAL-CM | € 62,80 | € 62,80 |
1 | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 94,- | € 94,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.425,37 |
Dit is zo ongeveer waar ik op 't moment mee ben gekomen.
Ik zou evt nog een 2e monitor willen hebben, en een 2e grafische kaart.
Maar dan zit je weer zo makkelijk aan 't limiet van 1500 euro
Dus als ik dat idee eens even aan de kant leg, van de 2e grafische kaart en monitor, en heb heb over de kabels en de "Netwerkkaart" waar ik geen raad mee wist.
Ik heb met het samenstellen van deze wenslijst al het een en 't ander geleerd. Maar ik kwam er niet uit toen ik kabels moest bestellen..
Ik moet zowiso al een internetkabel hebben, lengte zo'n 20 meter.
Maar ik zou ook graag draadloos op mijn PC hebben. Moet ik daarvoor een aparte netwerkkaart kopen? Zo ja, heb ik met 1 Netwerkkaart de mogelijkheid tot zowel draadloos als met de kabel?
Verder heb ik ook nog kabels nodig, voor het scherm. Nu zag ik vanalles VGA naar HDMI en woorden zoals dat. Nou na mijn "research" (Google het woord HDMI & VGA) Denk ik dat ik er mee wegkom als ik 1 HDMI kabel erbij koop. Maar dat weet ik niet zeker. En met uitbreiding in het achterhoofd. Kom ik met 1 HDMI kabel weg?
Verder heb ik deze build samengesteld zonder al te veel kennis van Hardware.

Dus zou iemand mij antwoord kunnen geven op de 2 eerder gestelde vragen. en even kunnen vertellen of deze build überhaupt wel werkt.
MvG, Erik.