Is deze reciever juist voor gebruik i.c.m mijn speakers?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-07 14:06
Hallo,

Ik heb onlangs een stap gemaakt naar een mooie nieuwe TV. Nu kan deze TV Full3D weergeven en ben ik opzoek naar een nieuwe reciever die ook 3D aan kan. De huidige reciever is al erg oud. (Ik heb deze als cadeau gekregen samen met de speakers) Het is een Poineer VSX C300.

De speakers zijn tevens van Pioneer en het betreft een 5.1 set. Er staat achterop de speakers de volgende informatie:

Maximum power (DIN): 100 watt
Impendance: 8 ohms

Nu kan ik van iemand deze reciever overkopen:

Yamaha RX-V373
http://nl.yamaha.com/nl/p...eivers-amps/rx/rx-v373_g/

Review
http://www.whathifi.com/review/rx-v373

Werkt deze i.c.m met speakers?

[ Voor 5% gewijzigd door hdtracer op 29-01-2013 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Zie [FAQ] Audio, op vermogen moet je je niet zo blindstaren. Sowieso omdat vermogen voor een gemiddelde huiskamer het probleem niet hoeft te zijn. En ten tweede omdat elke fabrikant anders met vermogen omgaat waardoor het haast nooit één op één te vergelijken is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
Nee dat had ik al begrepen. Maar deze reciever werkt dus prima op mijn speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Jup, ik zie zo geen problemen waarom het niet zo werken. Je oude receiver heeft ook dezelfde aansluitingen op het gebied van speakers en subwoofer. Dus het zou zo één op één te switchen moeten zijn :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
Top, heel erg bedankt voor de snelle reactie's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Yamaha maakt prima receivers, en dit is een instapmodel maar wel van de nieuwste serie.

Denon, Pioneer, Onkyo en de wat overprijsde Marantzen zijn ook prima, maar Yamaha heeft bij mij een streepje voor omdat de firmware lekker stabiel is en de menu's goed zijn uitgedacht. Ook hebben Yamaha's in het algemeen weinig defecten, ze zitten daarmee onder het marktgemiddelde.

Ik zou zelf alleen voor een paar trapjes hoger gaan, dat vind ik meer "bang for the buck". Je krijgt meer versterker (vermogensreserve) en mogelijkheden (o.a. netwerk functionaliteit: internet radio, DLNA muziek afspelen, Apple airplay, receiver bedienen met je smartphone) voor relatief weinig extra geld. Maar ik neem aan dat je deze voor een vriendenprijsje over kan nemen dus dan is het een goede deal.

PS ik heb zelf een RX-V773 en ben er erg tevreden over. Daarnaast heb ik ook nog een Pioneer VSX-922 waar ik gematigd tevreden over ben, het is zeker niet slecht maar door de bank genomen allemaal net wat minder. Met een Onkyo TX-NR609 heb ik slechte ervaringen, dat ding werd veel te heet en de HDMI poorten waren al snel kaduuk. Dat komt vaker voor bij Onkyo de afgelopen jaren. Jammer want ze bieden veel functionaliteit voor niet al te veel geld. Wat dat betreft zijn de Pioneer en helemaal de Yamaha een verademing, die dingen worden bij gebruik op gematigd volume nauwelijks warm.

[ Voor 31% gewijzigd door Cap op 30-01-2013 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
Bedankt voor je reactie Cap. Ik zit echter echt crap in budget. Ik heb ook een 2e hands Onkyo TX-SR608 kunnen vinden. Ik neem aan dat deze ook perfect werkt i.c.m mijn speakers? Deze heeft wat meer hmdi ingangen en is thx certified.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspara
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-07 21:20
Deze receiver zou prima moeten werken met je speakers, aangezien de Onkyo TX-SR608 een impedantie van 6 - 16 Ohm per speaker toestaat. Tevens verwacht ik niet dat je snel 100Watt door je speakers wilt blazen, dus ook dat zou geen probleem moeten zijn.
Het feit dat de receiver THX certified is wil niets zeggen over geluidskwaliteit, maar vooral over het vermogen dat minimaal geleverd kan worden.
(staat allemaal in de [FAQ] Audio)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Die Onkyo is een model van een paar jaar geleden, maar wel een iets hoger model met 7 kanalen ipv 5. Of ie echt meer vermogen heeft dan de Yamaha zou ik niet durven zeggen, Onkyo staat er namelijk om bekend dat ze het vermogen nogal rooskleurig weergeven. Het zou best kunnen, de voeding zal in ieder geval iets ruimer bemeten zijn met de 7 kanalen.

Ik vermoed dat de Onkyo omdat ie wat ouder is geen 3D en 4k passthrough over HDMI heeft, maar dat laatste lijkt me niet zo belangrijk: tegen de tijd dat 4k de standaard is heb je vast wel weer behoefte aan een andere receiver.

Het belangrijkste is denk ik dat je goed vergelijkt welke aansluitingen de Yamaha en de Onkyo bieden, en welke je daarvan zou willen gebruiken. Verder zou ik bij de Onkyo even goed Googlen op iets van "HDMI failure" of "HDMI board" om na te gaan in hoeverre dat bij dit model speelt. De afgelopen jaren is het wat kapotte HDMI boards betreft wel prijs geweest bij Onkyo.

PS in de gauwigheid zie ik bij de Onkyo tov de Yamaha nette luidspreker terminals maar ontbreekt USB.

[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 30-01-2013 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Van ander topic:
hdtracer schreef op maandag 04 februari 2013 @ 12:20:
[...]

Bevalt me tot nu toe goed en hij start en gaat uit zodra de tv aan of uit gaat. Ben nog een beetje aan het kijken wat de beste DSP mode voor films is, gebruik nu standard of spectacle. Was ook makkelijk neer te zetten en af te stellen met die microfoon :)
In principe zet ik hem gewoon op de "straight" instelling voor meerkanaals tracks en op PLII-Movie bij 2 kanaals tracks die ik meerkanaals wil horen, of soms 7-channel voor muziek. Die DSP's voegen galm en vertraging tussen voor en achterkanaal toe om een ruimtelijker effect te bereiken, maar meestal hoor ik het toch liever zoals het op de bron is vastgelegd.

Van de DSP's vind ik de Standaard, Sci-Fi en Drama het meest geslaagd omdat ze het minste nagalm hebben (kortste delays). Adventure klinkt ook wel mooi wat de filmmuziek en atmosfeer betreft, alleen vind ik de dialoog wat muf klinken. Op mijn model kan je die Yamaha DSP's wel stuk voor stuk naar eigen behoefte aanpassen (level, delay, room size etc), maar dat vond ik niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:16
De onkyo 608 is momenteel geloof ik nog 230 bij correct (nieuw). Heb hem zelf daar een week of 2 geleden ook gehaald.
Zowel die onkyo als de genoemde yamaha zullen voldoende zijn voor je speakers. (Onkyo 608 is een stapje hoger dan de yamaha 373)

Met de speakers die je noemt zou ik ook niet een versterker in een hogere klasse nemen. Dan kan je beter in luidsprekers gaan investeren.
Pagina: 1