Met welke tools/programma's een HDD uit kunnen lezen?,

Pagina: 1
Acties:

• Probook8979
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-01 14:09
Beste forumleden,

Ik heb namelijk een groot probleem. Sinds gisteravond is mijn HDD kapot gegaan ( I guess ),

Hij wil windows niet booten, en maakt 'n tikkende geluid,

Dus nu mijn vraag, Met welke bepaald tool/programma kan ik de HDD uitlezen, om de desbetreffende bestanden uit kan halen?,

Heb inmiddels al 'n 2TB HDD gekocht.

Hoor 't graag.

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:17
Als je hardeschijf enkel tikt is het waarschijnlijk al te laat....

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:27

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Je kan proberen om een ubuntu Live CD te gebruiken, misschien dat er nog een aantal sectoren levend zijn?
Verschijnt hij nog wel in je bios?

Last.fm | Code Talks

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:01

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

aygul12345, ben je zelf al eens opzoek gegaan hoe dit op te lossen? Uit jouw topicstart kan ik namelijk geheel niet opmaken of je ook enig eigen initiatief hebt genomen een oplossing te vinden. Als je dat namelijk wel had gedaan dan was je genoeg vergelijkbare topic's tegen gekomen.

Zeker had dit topic Thematopic: Datarecovery moeten opvallen, welke sticky boven aan de lijst staat. Daarnaast zou ik zeggen gebruik de GoT search eens.

Overigens als ik jouw notes zo bekijk is niet het eerste "wat moet ik doen, ik heb zelf nog niets ondernomen"-topic. Ben je hier al wel eens op aan gesproken? Hier op GoT gaan wij er namelijk vanuit dat een ieder eerst zelf naar een oplossing gaat zoeken alvorens een topic aan te maken. Als een oplossing dan niet gevonden wordt en je besluit een topic aan te maken, dan geef je in de topicstart onder andere aan wat je reeds zelf hebt gevonden.

Zo toon je eigen initiatief en weet een ander wat je reeds hebt geprobeerd.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Probook8979
Galaxis schreef op maandag 28 januari 2013 @ 12:56:
Als je hardeschijf enkel tikt is het waarschijnlijk al te laat....
Nou, ik heb gehoord van ultimate boot cd, ik wil kijken of ik nog toegang heb naar mijn HDD

• Probook8979
afvalzak schreef op maandag 28 januari 2013 @ 12:59:
Je kan proberen om een ubuntu Live CD te gebruiken, misschien dat er nog een aantal sectoren levend zijn?
Verschijnt hij nog wel in je bios?
Ja hij komt wel voorbij 't BIOS,

Vervolgens zie ik 'n streepje knipperen, dus hij boot geen Windows, wil juist kijken of nog toegang heb op andere bepaalde sectors,

Kan ik dat doormiddel van 'n '' Ultimate Boot cd '' ?

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:27

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Tip: Gebruik de edit toets, dubbelposten is niet netjes.

Die Ultimate Boot cd kan je er toch in doen en het proberen?

Last.fm | Code Talks

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-01 10:51
Kijken of je inderdaad nog via een Live CD of met Ultimate Boot CD nog bij je data kunt komen.
Maar aangezien je aangeeft dat hij een tikkend geluid maakt, denk ik dat het een fysiek probleem (leeskop stuk, of vast in parkeerstand, etc.) is en dat je dit met een software "tooltje" niet gaat terugkrijgen.

Computer says no

• R-Know
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-10-2021
Ik ben zojuist met Active File Recovery aan het werk geweest, heb ontzettend veel op de schijf gevonden maar met vreemde namen. Ik ben nog zoekende of dit op te lossen valt.

• R-Know
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-10-2021
Ben er inmiddels achter dat de vreemde namen niet door het programma komen.
De hoeveelheid info van de harde schijf gered valt wat tegen.
Pagina: 1