Ik heb eerder het idee dat je veel te geobsedeerd aan het bezuinigen bent. Bijvoorbeeld met dat kamer luchten, als je de verwarming aan laat dan ontsnapt er wel warmte, maar je hebt de thermostaat daar niet hangen. En het koelt dan sowieso af in die kamer, dus als je het raam dicht doet en de radiator weer aan dan moet die kamer net zo goed weer opwarmen dus je wint amper wat.mark184 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 00:06:
Sinds kort hebben we de stelling in huis. We maken gebruik van de energie die me nodig hebben, nutteloos gebruik spreken we elkaar op aan in de vorm van een tip. bijvoorbeeld:
- Luchten van kamer, doe even de radiator uit.
- dagelijks een nieuwe handdoek, zullen we op oneven dagen (of 2 maal per week) de handdoeken verschonen.
- Alle deuren op laten als je naar buiten gaat (container aan de weg) is wel fijn voor de vogels, doe de kamer deur in ieder geval dicht.
- het kopje voelt weinig als je het met koud water afspoelt.
Kortom, Humor is een goede leermeester als je iemand bewust wilt maken van zijn eigen gedrag. We hebben 2 kinderen, die probeer je ook te sturen in hun gedrag. Juist positief benaderen helpt bij afwijkend gedrag.
Als je elkaar voortdurend aanspreekt op zuinig doen of besparen dan wordt dat een keer vervelend. en wordt het zeuren. Je vrouw zit zich aan jou te ergeren met je opmerkingen, en jij ergert je aan je vrouw die iets vergeet uit te doen of "overbodig" warm water gebruikt.
Kijk als iemand de voordeur open laat staan is natuurlijk irritant en geeft tocht, maar om te gaan zaniken over 3 minuten douchen vind ik echt mierenneukerij. Waar heb je het over 1 euro besparing? En waarom wil je zo zuinig doen, om het geld of voor het milieu. als je het om het milieu doet dan zal ik het maar laten want er zijn genoeg grote vervuilers die jouw besparing totaal teniet doen.
Toch nog een tip:
Als je warm water helemaal van zolder moet komen, hang dan in de keuken zo'n mini boiler die het water constant op 30 of 40 graden houdt, dan heb je altijd per direct warm water en spaar je water uit, en het warme water wat vanaf zolder tot aan de kraan in de leiding blijft zitten.
[ Voor 7% gewijzigd door Bulls op 31-01-2013 17:38 ]