@Megamind
Die zag ik laatst ook in een hotel. Leek me ook wel wat, als het niet te duur is. Want in mijn oude apartement zit de moederhaard in de woonkamer, en de slaapkamer is eigenlijk heel ver weg. Het is altijd een geklooi om dat goed te krijgen. Kun je hem ook makkelijk dicht doen? Want wij schakelen nogal eens een kamer af door de knop dicht te draaien.
We hebben nu alleen maar van die draaiknoppen met 0 t/m 5. Hoe noem je die dingen? Als in, waar kan ik ze (op) vinden?
@havana, dus als je op gas veel kunt besparen hoef je niet meer op elektra te besparen? Staat toch los van elkaar. Scheelt mij ieder jaar toch aardig wat tientjes. Is niet veel geld nee, maar ik vind het nutteloos. Continu energie verspillen waarmee ik ook gewoon een lamp kan laten branden. Het is alsof ik dus een lamp uit doe die anders altijd aan staat. (als ik dus al mijn standby apparatuur bij elkaar op zou tellen)
Zie:
http://www.eco-logisch.nl...enster-isolatiefolie-4602
Als je letterlijk een raam van 4x2 meter hebt is het folie niet groot genoeg en wordt het ook wel lastig aan te brengen. Misschien kun je voor dat raam een gigantisch plexiglas/kunststof voorzet raam gebruiken? Dat is lekker ouderwets maar werkt nog beter dan dit folie.
Maar verder werkt het aardig. Je doet dus soort dubbelzijdig tape (zit erbij) om je raam heen en daarna plak je dat spul erop. Hierna zie je bijna niks meer van het tape. Het is dus de bedoeling dat je na het aanbrengen met de fohn erop het strak trekt, waardoor je er niets meer van ziet. Je knipt het dus op maat.
Je plakt het dus niet op je ruit, maar op je kozijn eromheen, waardoor het er 1 of 2 cm voor zit. Wat dus ook zo'n luchtkamer creert net als dubbelglas. Wel moet je erop letten dat je een marge neemt met het plakken op de kozijnen. Gebruik je te weinig vlees op de randen dan is al je werk voor niks geweest en krijg je het niet meer goed

Ze zeggen dat je 50% van de besparing met dubbelglas haalt. Weet niet of dat waar is, maar de investering is ook ontzettend klein vergeleken met dubbelglas.
Je doet er denk ik een paar jaar mee voordat het lelijk wordt.
Kleine kinderen bij lage ramen willen er misschien wel aan gaan pulken. En bij onze badkamer gaat het ook niet helemaal goed, maar dat komt natuurlijk door de hete en vochtige lucht.
Sowieso bij oude apartementen loont het om kieren dicht te stoppen, en tochtstrips te gebruiken. Moet uiteindelijk wel wat ventilatie overblijven natuurlijk, maar meestal heb je meer ventilatie dan je zou willen
[
Voor 13% gewijzigd door
!null op 21-03-2013 09:49
]