Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Over laptops gesproken:

verkoop je desktop en neem een laptop. Scheelt tot een factor 10(!) in verbruik. Tenzij je veel aan gaming doet of ander spul wat een zware graphics heeft kan je met een beetje laptop alles doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:00
^ dat kan ik behoorlijk beamen toen ik overstapte van HTPC naar een laptop.

Owja plasma scherm de deur uit en over stappen op LCD. Ook 1e generatie LCD tov huidige scheelt een aardig beetje stroom.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:52
havana schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 10:50:
Nog niet gehoord:

Tank altijd bij de witte pomp
Voor mij gaat dit niet op.

mijn auto verbruikt duidelijk meer brandstof met benzine van de witte pomp. (scheelt 100 km op een tank (!!!))
Tevens raakte mijn pomp injectors vervuild. Toen de garage houder dit zag was zijn opmerking aan mij "Ah je tank bij een Tinq/Tango pomp" sindsien tank ik alleen bij shell en merk echt duidelijk verschil (scheelt maar 2 a 3 cent per liter). Misschien dat dit niet op gaat voor alle auto's maar voor die van mij wel ( 1.4 16 klepper met 100 pk 8 jaar oud)

ik ben dus veel goedkoper uit bij de shell

[ Voor 5% gewijzigd door Speedfightserv op 20-03-2013 16:08 ]

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:20
Tank dan bij een onbemande pomp van Shell. Scheelt je weer een paar cent per liter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
Dan moet ik verder rijden dus dat levert helaas niets op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-05 21:29

m00

Speedfightserv schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 16:07:
[...]

Voor mij gaat dit niet op.

mijn auto verbruikt duidelijk meer brandstof met benzine van de witte pomp. (scheelt 100 km op een tank (!!!))
Tevens raakte mijn pomp injectors vervuild. Toen de garage houder dit zag was zijn opmerking aan mij "Ah je tank bij een Tinq/Tango pomp" sindsien tank ik alleen bij shell en merk echt duidelijk verschil (scheelt maar 2 a 3 cent per liter). Misschien dat dit niet op gaat voor alle auto's maar voor die van mij wel ( 1.4 16 klepper met 100 pk 8 jaar oud)

ik ben dus veel goedkoper uit bij de shell
Dus een litertje Shell bevat meer energie dan een litertje Tango? Mja, dacht het niet.
Verbruik vergelijken "tussen pompen" is sowieso bijna niet te doen, er zijn veel te veel variabelen. Rijstijl, weer, omgeving, verkeer. En met name het hellingsvlak van je koekblik bij de pomp. Bij de Tango krijg je er bijvoorbeeld meer liters in omdat je schuin staat en voilà: je verbruik is ineens een stuk ongunstiger.
't Is allemaal hetzelfde spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:34
Op premium fuel rijd je wel meer km's maar het verschil kan niet uit, althans dat is mijn ervaring.

Witte pompen krijgen hun peut gewoon direct van dezelfde rafinaderij als bijv. Shell.

[ Voor 31% gewijzigd door havana op 20-03-2013 19:20 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
m00 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 18:27:
[...]

Dus een litertje Shell bevat meer energie dan een litertje Tango? Mja, dacht het niet.
Verbruik vergelijken "tussen pompen" is sowieso bijna niet te doen, er zijn veel te veel variabelen. Rijstijl, weer, omgeving, verkeer. En met name het hellingsvlak van je koekblik bij de pomp. Bij de Tango krijg je er bijvoorbeeld meer liters in omdat je schuin staat en voilà: je verbruik is ineens een stuk ongunstiger.
't Is allemaal hetzelfde spul.
ik denk niet dat het meer energie bevat. ik denk wel dat het wat vetter is waardoor mijn injectors vol lopen en daardoor het verbruik omhoog gaat.

in het begin vond ik het zelf ook twijfelachtig.. maar ben het gaan proberen.. laatste paar maanden heb ik op tinq benzine gereden. het vreemde inhouden tot 3000 toeren kwam weer terug. boven de 3000 voel je een soort duw en gaat het goed. Dit probleem houd op als ik "merk" benzine ga rijden.

[ Voor 17% gewijzigd door Speedfightserv op 20-03-2013 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drielp
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02-06 15:54
Speedfightserv schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 23:34:
[...]

ik denk niet dat het meer energie bevat. ik denk wel dat het wat vetter is waardoor mijn injectors vol lopen en daardoor het verbruik omhoog gaat.

in het begin vond ik het zelf ook twijfelachtig.. maar ben het gaan proberen.. laatste paar maanden heb ik op tinq benzine gereden. het vreemde inhouden tot 3000 toeren kwam weer terug. boven de 3000 voel je een soort duw en gaat het goed. Dit probleem houd op als ik "merk" benzine ga rijden.
Apart, vette benzine. Benzine ontvet juist dus dat kan het probleem niet zijn.

Alle benzinesoorten in Nederland zijn afkomstig van de paar raffinaderijen, BP, Esso, Shell, Total en Q8. Alle benzinesoorten voldoen aan de specs, ook de benzine aan de witte pomp. Merkbenzine en witte benzine zijn precies hetzelfde, alleen de dopes (toevoegingen) verschillen. De duurdere benzines reinigen je motor en geven een klein beetje meer rendement.

Als een raffinaderij een storing heeft, komen de tankwagens van de merkbenzines gewoon de benzine bij een ander halen. Oliehandelaren zoals, De Haan, Argos, Berkmans en nog vele meer, halen hun benzines op bij een depot of bij de raffinadrij zelf. Het is allemaal één pot nat. Tinq is overigens gewoon Shell,

Maar je moet gewoon tanken waar jij je het prettigst bij voelt.

4285 Wp op ZO, 1200 Wp op schuur en 880 Wp op NW, DWTW en 7 kW houtkachel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 16:41

VROEM!

broembroem!

TinQ is volgens mij Q8. Q8 komt uit Koeweit (Kuwait)
Of Q8 gewoon de benzine standaard uit de Shell raffinaderij haalt weet ik niet.

ieeeepppppp :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:50
Cumulus schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 19:29:
- mijd speciale acties zoals 'twee kopen, één gratis'. Je mist die kortingen en gratis items wel, maar je zal verschieten hoeveel je op het einde van de rit overhoudt in je portefeuille
Hele nuttige lijst, maar deze wil ik er toch uitpikken. Dit soort acties kan je net geld doen besparen als het gaat om dingen die je in de diepvriezer kan mikken. Waarom zou je zes keer één bakje gehakt kopen tegen de normale prijs als je er met zo 'n actie twee gratis kan krijgen?

Extra tip: koop groenten en fruit op de markt en wacht dat met name tot de marktkramer gaat inpakken. Grote kans dat je voor bijna nop voor een hele week eten hebt.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 507263

Hallo allemaal,

In Nederland zijn maar een paar depots waar alle merken hun benzines vandaan halen. Er is geen verschil tussen de Euro95 van Shell of Tango. Het enige verschil is dat onbemande tankstations besparen op kosten zoals een shop of een A-locatie. Op die manier kunnen ze de kortingen bieden.

Vara Kassa! heeft ooit eens een onafhankelijk onderzoek uit laten voeren naar de kwaliteit van benzines. Zoek maar eens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
verklaar dan de reactie van mijn motor op de benzine eens?
ik heb dit over de laatste 2 a 3 jaar getest. Het is niet zo dat ik dit in een paar maanden getest heb.

[ Voor 47% gewijzigd door Speedfightserv op 21-03-2013 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-05 07:05
Wij doen ook erg zuinig aan. We hebben niet persee een klein budget, maar we zijn gewoon hard aan het sparen.
  • Auto vervangen voor kleine hatchback die 1 op 20 loopt met lage vaste lasten. Liefst betrouwbaar Japannertje. Gewoon lekker rustig rijden. Als je 100 rijdt is het erg makkelijk om de fabrieksopgave te halen, zo niet overtreffen.
  • Iedere lamp die je altijd aan hebt in het donker, vervangen door een LED lamp. Dus die in de woonkamer vervangen, die op de wc is niet zo belangrijk.
  • Wanneer je geen geld hebt om je enkel glas naar dubbel glas nieuwe kozijnen te krijgen: Gebruik tochtstrips en van dat folie dat je ervoor hangt. Zie je bijna niks van en het bespaart aardig wat.
  • Korter douchen, baksteen/fles in de wc.
  • Verwarming uitzetten een uur/half uur voordat je naar bed gaat. Trui aantrekken ipv verwarming hoger.
  • Boodschappen bij de Lidl ipv bij de Albert Heijn. Die paar dingen die je mist kun je dan nog bij de AH halen. Scheelt echt veel. Groenten bij de Lidl vind ik bijvoorbeeld prima, misschien wel beter dan bij de AH. En de markt op kost veel tijd voor een of andere reden.
Dingen die hier op tweakers.net misschien minder in de smaak vallen maar ik wel gedaan heb:
  • Internetverbinding naar goedkoopste omzetten. Je downloads komen toch wel binnen, en in mijn geval werd de hogere snelheid van het duurdere abbonement toch niet gehaald vanwege het kopere lijntje.
  • Vaste telefoonlijn deur uit gooien en vervangen door VOIP service als je het nodig hebt.
  • TV abbo de deur uit. Ik pak gewoon Ned 1,2,3 uit de lucht en de commerciele zenders interesseren me weinig. Uitzendinggemist en dingen heb ik wel op m'n mediaspeler.
  • Al je oude troep uitzoeken en verkopen wat er te verkopen valt
  • Als je een thuisserver hebt, zorgen dat deze zo ZUINIG mogelijk is. De echte NASsen gebruiken sowieso niet heel veel (Synology enzo) maar als je een wat oudere server hebt, zet er gewoon zo snel mogelijk een Atom boardje in ofzo.
    Zelf heb ik met de komst van de raspberry het heel simpel aangepakt. Raspberry Pi als mediaspeler maar ook met 2.5 inch TB schijfje als server. Downloaden van torrents doet ie ook voor me en hij speelt het prima af. Het geheel gebruikt nog niet eens 5 Watt en hij doet meer dan wat ik voorheen had.
    Ja het heeft geen RAID setup en weet ik het wat, lekker boeiend. De echt belangrijke dingen (foto's, documenten) backup ik zeker wel.
    Ik heb zelf nooit enig nut gezien van een grote RAID setup met de nodige TB schijven om al je gedownloade meuk te backuppen. Ik ga echt geen extra geld uitgeven om gedownloade films etc te backuppen. Er is al een backup op internet :P en meestal gooi ik het toch wel weg als ik het gekeken heb, wat moet je met die zooi. De belangrijke dingen zoals foto's en documenten maak ik wel backups van. Ook wel eens van muziek maar dat hou ik niet zo goed bij. Ik gebruik eigenlijk veel meer internet radio.
  • Je PC met monitor net als je TV en geluidssetup gewoon UIT. Standby vind ik zo'n nutteloze uitvinding. En die standby killers ook, zet er gewoon een stekkerblok met schakelaar achter (maak desnoods schakelaar op beter plek voor je), en zet het gewoon uit. Goedkope en simpele bezuiniging.
    Mijn oude Plasma net als m'n geluidsetje verbruiken aardig wat in standby, compleet nutteloos. M'n pc (net als iedere andere gemiddelde pc) verbruikt ook enkele watt in standby.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Groenten bij de Lidl vind ik bijvoorbeeld prima, misschien wel beter dan bij de AH. En de markt op kost veel tijd voor een of andere reden.
Lidl groenten zijn inderdaad prima en winnen ook ieder jaar prijzen.

Het idee dat de markt goedkoop is, is allang achterhaald. Ik vind wel dat je (bij de juiste kraampjes) vaak spullen van hoge kwaliteit kunt kopen. Zelfs nog iets hoger dan Lidl. Maar de prijzen liggen (als je voor kwaliteit kiest) gewoon iets hoger.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ja. Wat soms nog goedkoper is, is echt zo'n groente zaakje. Ik zou zeggen de lokale Turk, maar ik had het mis, het bleek een Irakees te zijn :P Kun je soms ook goedkoper terecht voor de dure ingredienten zoals noten/kruiden/zaden/basilicum etc. Of andere dure dingen zoals zongedroogde tomaatjes, die echt heel duur zijn in de supermarkt. Maar kwaliteit verschilt nogal van winkel tot winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:19
!null schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 09:00:

• Wanneer je geen geld hebt om je enkel glas naar dubbel glas nieuwe kozijnen te krijgen: Gebruik tochtstrips en van dat folie dat je ervoor hangt. Zie je bijna niks van en het bespaart aardig wat.
Welk folie is dat?
Wij zitten hier aan ongeveer 16m2 enkel glas (1 zijde), waarbij het grootste 4x2m raam bij een aardige wind echt een aantal cm's in en uit veert/buigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Ik heb pas op de radiatoren deze geïnstalleerd:
Afbeeldingslocatie: http://www.conrad.nl/medias/global/ce/6000_6999/6100/6150/6159/615950_LB_00_FB.EPS_250.jpg

Aangezien ik geen thermostaat heb werkt dit best prima en je merkt dat hij veel minder aanstaat dan normaal (hij regelt helaas niet proportioneel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
@ standbydiscussie

Ik zou eens kijken naar je energierekening. 75% van de kosten zijn gas en de rest is stroom. Op gas kun je veel meer besparen dan op stroom. Korter douchen, CV tuning, nieuwe ketel, trui aantrekken, beter isoleren, etc.

[ Voor 15% gewijzigd door havana op 21-03-2013 09:35 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
@Megamind
Die zag ik laatst ook in een hotel. Leek me ook wel wat, als het niet te duur is. Want in mijn oude apartement zit de moederhaard in de woonkamer, en de slaapkamer is eigenlijk heel ver weg. Het is altijd een geklooi om dat goed te krijgen. Kun je hem ook makkelijk dicht doen? Want wij schakelen nogal eens een kamer af door de knop dicht te draaien.
We hebben nu alleen maar van die draaiknoppen met 0 t/m 5. Hoe noem je die dingen? Als in, waar kan ik ze (op) vinden?

@havana, dus als je op gas veel kunt besparen hoef je niet meer op elektra te besparen? Staat toch los van elkaar. Scheelt mij ieder jaar toch aardig wat tientjes. Is niet veel geld nee, maar ik vind het nutteloos. Continu energie verspillen waarmee ik ook gewoon een lamp kan laten branden. Het is alsof ik dus een lamp uit doe die anders altijd aan staat. (als ik dus al mijn standby apparatuur bij elkaar op zou tellen)
NeutraleTeun schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 09:17:
[...]

Welk folie is dat?
Wij zitten hier aan ongeveer 16m2 enkel glas (1 zijde), waarbij het grootste 4x2m raam bij een aardige wind echt een aantal cm's in en uit veert/buigt.
Zie: http://www.eco-logisch.nl...enster-isolatiefolie-4602

Als je letterlijk een raam van 4x2 meter hebt is het folie niet groot genoeg en wordt het ook wel lastig aan te brengen. Misschien kun je voor dat raam een gigantisch plexiglas/kunststof voorzet raam gebruiken? Dat is lekker ouderwets maar werkt nog beter dan dit folie.

Maar verder werkt het aardig. Je doet dus soort dubbelzijdig tape (zit erbij) om je raam heen en daarna plak je dat spul erop. Hierna zie je bijna niks meer van het tape. Het is dus de bedoeling dat je na het aanbrengen met de fohn erop het strak trekt, waardoor je er niets meer van ziet. Je knipt het dus op maat.
Je plakt het dus niet op je ruit, maar op je kozijn eromheen, waardoor het er 1 of 2 cm voor zit. Wat dus ook zo'n luchtkamer creert net als dubbelglas. Wel moet je erop letten dat je een marge neemt met het plakken op de kozijnen. Gebruik je te weinig vlees op de randen dan is al je werk voor niks geweest en krijg je het niet meer goed :P
Ze zeggen dat je 50% van de besparing met dubbelglas haalt. Weet niet of dat waar is, maar de investering is ook ontzettend klein vergeleken met dubbelglas.
Je doet er denk ik een paar jaar mee voordat het lelijk wordt.

Kleine kinderen bij lage ramen willen er misschien wel aan gaan pulken. En bij onze badkamer gaat het ook niet helemaal goed, maar dat komt natuurlijk door de hete en vochtige lucht.

Sowieso bij oude apartementen loont het om kieren dicht te stoppen, en tochtstrips te gebruiken. Moet uiteindelijk wel wat ventilatie overblijven natuurlijk, maar meestal heb je meer ventilatie dan je zou willen :+

[ Voor 13% gewijzigd door !null op 21-03-2013 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemoon23
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-06-2024
VROEM! schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 08:19:
Of Q8 gewoon de benzine standaard uit de Shell raffinaderij haalt weet ik niet.
Q8 heeft een eigen raffinaderij in de Rotterdamse haven, een paar jaar geleden was ik daar gedetacheerd tijdens een onderhoudsstop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:49

XanderDrake

Build the future!

havana schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 09:35:
@ standbydiscussie

Ik zou eens kijken naar je energierekening. 75% van de kosten zijn gas en de rest is stroom. Op gas kun je veel meer besparen dan op stroom. Korter douchen, CV tuning, nieuwe ketel, trui aantrekken, beter isoleren, etc.
Huh, hiero is het meer 40% gas 60% stroom. Misschien omdat wij alleen maar de huiskamer verwarmen?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
!null schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 09:41:
@Megamind
Die zag ik laatst ook in een hotel. Leek me ook wel wat, als het niet te duur is. Want in mijn oude apartement zit de moederhaard in de woonkamer, en de slaapkamer is eigenlijk heel ver weg. Het is altijd een geklooi om dat goed te krijgen. Kun je hem ook makkelijk dicht doen? Want wij schakelen nogal eens een kamer af door de knop dicht te draaien.
We hebben nu alleen maar van die draaiknoppen met 0 t/m 5. Hoe noem je die dingen? Als in, waar kan ik ze (op) vinden?
Ze zijn termostaat geregeld, je hebt ze in alle soorten en maten. Die ik heb zijn maar 10 euro p/s bij Conrad, die regelen af tot de ingesteld temp. En omdat je er programma's in kan zetten is het lekker warm als ik thuis kom om half 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:51
!null schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 09:00:
• Boodschappen bij de Lidl ipv bij de Albert Heijn. Die paar dingen die je mist kun je dan nog bij de AH halen. Scheelt echt veel. Groenten bij de Lidl vind ik bijvoorbeeld prima, misschien wel beter dan bij de AH. En de markt op kost veel tijd voor een of andere reden.[/list]
beter stem je je boodschappen af op de aanbiedingen, scheelt nog net iets extra ;)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Tip: Ik heb mijn huidige smartphone destijds gekocht met een 1 jarig abbo. Januari was die afgelopen en om te testen of het ging heb ik hem naar een zeer lage Sim only omgezet. Gelukkig hebben we t-mobile family dus daarmee kan ik gratis bellen naar mijn vriendin.

Resultaat: het kan gewoon. Iets minder bellen, data uit staan tot je het echt nodig hebt (en dan een minuut voor even het binnenhengelen van whatsappjes, mails en status updates) en het lukt om binnen mijn bundel te blijven.
30 € bespaart per maand!

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:35

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik wil ook graag 30 euro op mijn mobiel abonnement besparen, maar die van mij kost maar 5 euro. :X

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Laatst online: 05:42

skoozie

SCSI

Toch grappig om te zien al die tips. Jammer dat er al veel niet mogelijk is voor mij.
Leaseauto met brandstof pas, appartement met blok verwarming, TV gebeuren zit al op een blok met harde schakelaar. ben wat aan het proberen met spaarlampen maar vind dat langzame starten rete-irritant. led lampen doen het dan beter, maar het licht van de gene die ik heb is wel heel wit.
over de lidl: groente is wel goed, maar de keuze bij ons in de buurt een stuk lager als de C1000 die er tegenover zit. en bij de C1000 zijn de cashieres voor mijn gevoel 2 a 3 keer zo snel. dat beetje wat ik extra uitgeef is mij veel meer waard dan het beetje ik bespaar.

wat ik wel doe is iedere dag de boodschappen halen voor die dag, dan kan ik zien wat er in de aanbieding is en haal je geen dingen die je later weg moet gooien grootste voordeel is dat ik geen snoep dan haal (valt heel erg op, 2 stukjes vlees, aardappeltjes, groente en een zak chips ;S)
als ik voor meerdere dagen haal dan verdwijnt er ook een zak chips en snoep in de kar, dat valt toch niet op tussen alle boodschappen.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:54

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

LED lampen zijn er ook in andere sterktes en ook met warm licht. Kijk maar eens bij de kruidvat naar warm licht LED lampen; niet heel duur en prima licht :)

Verder; je kan beter juist bulk aankopen doen en grotere porties maken (ook als je alleen bent) omdat het economischer beter is. Maak een grotere portie en vries een deel in voor later gebruik. Scheelt je koken, energie (zowel persoonlijk als gas+elektra) en geld in the long run :)

Dat van die zak chips is natuurlijk larie en eerder een teken dat je boodschappen doet als je honger hebt dan iets anders ;) Gewoon tegen jezelf zeggen het niet mee te nemen scheelt al een hoop.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

LED lampen zijn trouwens echt 50-70% goedkoper bij de Action vergeleken met de Hema.

Slecht spul? Mogelijk, maar mijn idee is dat de meeste LED lampen gewoon OEM zijn en uit dezelfde Chinese fabrieken rollen, en dus van vergelijkbare kwaliteit zijn.

Pagina: 1 2 Laatste