Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368035

Topicstarter
Beste medetweakers,

Voor op mijn zeer kleine studentenkamer (10 a 12 vierkante meter) ben ik opzoek naar een 2.0 /2.1 speakerset met versterker voor een maximaal bedrag van 300 euro.
Momenteel heb ik een prutsset bestaande uit 2 sony ssl90v 110watt speakers en 2 Siemens rl 300 g4 60 watt speakers die zijn aangesloten op twee versterkers: een Sony LBT d309 stereotoren en een Kenwood KR V5060 versterker.
Verder heb ik nog een sony DE445 receiver staan die momenteel niet gebruikt wordt.

Ik zat er aan te denken om 2x de Boston Acoustics A25 (http://www.besthomecinema...__store=besthomecinema_nl) aan te schaffen wat betekent dat er nog 100 euro + de opbrengst van mijn huidige set overblijft voor een (stereo) versterker. Aangezien je voor dit geld geen nieuwe apparatuur kunt krijgen ben ik op marktplaats rond gaan sneupen en kwam ik deze Marantz PM4001 tegen (http://www.marktplaats.nl...babe740c1b&previousPage=l) die ik voor 100 kan komen ophalen.

Nu is mijn vraag of deze Marantz die 100 euro wel waard is en of deze de A25's wel wat fatsoenlijk kan aansturen. Ook betwijfel ik of de A25 wel genoeg laag in huis heeft.
De set zal vooral gebruikt worden voor het luisteren naar muziek. Gamen + films kijken is iets minder belangrijk. De boel zal worden aangesloten op mijn laptop.

Is de bovengenoemde combinatie een goede keuze of is er voor hetzelfde geld betere bangforthebucks apparatuur te krijgen? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:03

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Aud >> cea

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 22:36
Anoniem: 368035 schreef op zondag 27 januari 2013 @ 13:59:
Is de bovengenoemde combinatie een goede keuze of is er voor hetzelfde geld betere bangforthebucks apparatuur te krijgen? Alvast bedankt!
de A25´s staan bekend als goede speakers, zeker voor het geld. Maar veel gebruikers melden dat de A25´s een flinke versterker nodig hebben om lekker te presteren. Wellicht is het een idee om de PM4001 te vervangen door een Marantz PM7200. Kost ongeveer het zelfde, is iets ouder maar veel sterker.

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
martijn_tje schreef op zondag 27 januari 2013 @ 17:51:
[...]

de A25´s staan bekend als goede speakers, zeker voor het geld. Maar veel gebruikers melden dat de A25´s een flinke versterker nodig hebben om lekker te presteren. Wellicht is het een idee om de PM4001 te vervangen door een Marantz PM7200. Kost ongeveer het zelfde, is iets ouder maar veel sterker.
Bedankt voor je advies. De PM7200 is momenteel echter nergens tweedehands te vinden, heb je misschien nog andere suggesties? Als ik op marktplaats kijk op max 5 km van de stad Groningen krijg dit lijstje ervoor:
http://www.marktplaats.nl...code=9718TC&distance=5000

Is dit bijvoorbeeld wat? http://www.marktplaats.nl...0afa33e3a&previousPage=lr
Ik ben niet echt thuis in versterkers en wattages zeggen ook niet alles...

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 368035 op 27-01-2013 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 22:36
Het feit dat je binnen 5Km van groningen zoek beperkt je resultaten behoorlijk. Van de resultaten die er stonden was die PM 4001 inderdaad een van de meest aansprekende versterkers die er tussen stond. De A25's heb ik zelf niet dus daar kan ik alleen maar over papagaaien maar de PM 4001 en de PM7200 hebben mijn ouders gehad. De PM7200 gaat even makkelijker om met impedantie dippen van speakers. Als je alleen de PM4001 luisterd en niet vergelijkt dan is dat ook een prima versterker, pas bij de vergelijking komt er aan het licht dat het laag van de PM7200 er strakker uit komt (dat was met als speakers een setje paradigm studio 20's).
Anoniem: 368035 schreef op zondag 27 januari 2013 @ 20:53:
Ik ben niet echt thuis in versterkers en wattages zeggen ook niet alles...
Wattages zeggen idd echt niet alles. Marantz meet bijvoorbeeld alles in een worst case scenario.
(alle kanalen belast, over het hele hoorbare spectrum, en met weinig vervorming)

Veel merken meten juist een best case scenario om zo tot een hoger marketing getalletje te komen.
(1 kanaal belast, alleen op 1Khz, en heel veel vervorming)

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zie nu ook een marantz sr5200 te koop staan. Misschien is dit een betere investering aangezien ik in de toekomst graag wil uitbreiden naar 5.1. Alleen vraag ik me af hoe ik digitaal geluid via mijn laptop kan krijgen aangezien de receiver geen hdmi heeft en mijn laptop alleen audiojack...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-07 08:33
Ik ben zelf toevallig ook over gegaan op een andere 2.1 set en daar heb ik ook de Bostons voor gekozen. Deze klinken echt super en voor dat geld zou ik ze ook zeker kopen.

Dan weet ik niet wat voor muziek je luistert, maar het klinkt in mijn oren erg mooi. Als je vervolgens wat meer elektronische muziek luistert (lees: muziek met bass), dan zou ik er een subwoofer bij doen. Ook met films klinkt dit veel mooier. Een subwoofer kost alleen ook weer redelijk wat geld. Dus die zou je dan nog achterwege kunnen laten en later kunnen aanschaffen.

Ik had ook een budget van 300 in gedachte, maar gin daar uiteindelijk bijna 200 overheen, omdat het gewoon niet mogelijk is om iets knaps te krijgen voor die prijs.
Lees anders dit topic even door: Nieuwe 2.1 set voor muziek en films

Ik denk dat je versteld zult staan wat je in huis hebt voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Qua muziek luister ik voornamelijk 80s,en 90s. Met wat volk over de vloer wordt er vooral apres ski en hardstyle gedraait waarbij een sub dus wel een leuke toevoeging is.
Ik zit er over te denken om een pricewatch: Yamaha YST-SW012 (Zwart) of pricewatch: Konig Subwoofer (HAV-SW100) (Zwart) aan te schaffen icm de Bostons en dan de aanschaf van een nieuwe versterker achterwege te laten. De Sony STR DE445 die ik nu heb doet z'n werk prima en die kan ik later desnoods nog upgraden.

De reden dat ik voor een relatief zwakke subwoofer kies is dat mijn kamer uitermate klein is en zoveel vermogen dus helemaal niet tot z'n recht komt. Daarnaast woon ik in een verschrikkelijk gehorig jaren 30 studenthuis. Zo blijf ik mooi binnen mijn budget. Wat denken jullie?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 368035 op 30-01-2013 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-07 08:33
Anoniem: 368035 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 20:04:
Qua muziek luister ik voornamelijk 80s,en 90s. Met wat volk over de vloer wordt er vooral apres ski en hardstyle gedraait waarbij een sub dus wel een leuke toevoeging is.
Ik zit er over te denken om een pricewatch: Yamaha YST-SW012 (Zwart) of pricewatch: Konig Subwoofer (HAV-SW100) (Zwart) aan te schaffen icm de Bostons en dan de aanschaf van een nieuwe versterker achterwege te laten. De Sony STR DE445 die ik nu heb doet z'n werk prima en die kan ik later desnoods nog upgraden.

De reden dat ik voor een relatief zwakke subwoofer kies is dat mijn kamer uitermate klein is en zoveel vermogen dus helemaal niet tot z'n recht komt. Daarnaast woon ik in een verschrikkelijk gehorig jaren 30 studenthuis. Zo blijf ik mooi binnen mijn budget. Wat denken jullie?
Ik weet niet of je voor zo'n hele goedkope sub moet gaan, maar die yamaha is wat sterker. Je kunt hem zelf natuurlijk afstellen op hoe krachtig hij klinkt. Die Boston boxen zijn wel echt super en voor de jaren 80 en 90 muziek is dat meer dan voldoende. Harstyle, wat ik zelf ook luister, ja daar heb je wel echt een subwoofer voor nodig, ik weet alleen niet of de buren daar blij mee zijn ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-07 15:44
Anoniem: 368035 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 20:04:

van goedkope subs heb je meer overlast dan dure. Een goedkope sub genereert alleen getril en ongecontroleerd gebonk waar medebewoners meer last van hebben dan een goede sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als ik mijn budget voor een subwoofer iets oprek naar 150 euro, wat zou je mij dan aanraden?

En nog even een vraag.

Als ik een actieve subwoofer aanschaf, werkt deze dan ook gewoon als de receiver in de stereomodus (aux) staat? En vereist een subwoofer alleen een kabel van de versterker naar de subwoofer zelf of moet er nog een kabel richting de primaire geluidsbron zelf? (wat ook het geval is met speakers)

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 368035 op 31-01-2013 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zojuist een marantz sr5300 gekocht voor 90 en de sony voor 70 verkocht. Leuke deal dacht ik zo. Heb ik tenminste voldoende power voor de a25's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:47

FeaR

In GoT we trust

De Boston Acoustics hebben best wat vermogen nodig om lekker los te komen. Ik heb ze hier thuis een tijd op een eindversterker gehad die meer dan 300 Watt per kanaal kan leveren. Nu spelen ze op een eindbak die het met 200 Watt moet doen :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1