Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Nieuwe 2.1 set voor muziek en films

Pagina: 1
Acties:

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-11 18:33
Beste,

Ik ben op zoek naar een goede 2.1 set. Hier mag eventueel een blu-ray speler aan vast zitten (omdat je die als complete sets kunt kopen) of met een losse versterker.

Ik wil geen 5.1 set omdat ik in een klein huis woon en gewoonweg geen plek heb om meer boxen kwijt te kunnen. Ook zou ik de rear speakers achter mij op de koelkast moeten pakken, wat niet écht praktisch is.

Ik wil ook geen losse boxen zonder subwoofer aangezien ik graag naar elektronische muziek luister en ik houd van een bass die lekker door dreunt. (ik woon vrijstaand, dus geen last van buren)
Ik had in een opwelling 2 zuilen gekocht met 180Watt RMS, in de hoop dat er een bak geluid uit kwam. Het klonk wel mooi, maar niet wanneer ik mijn muziek wilde luisteren of een dreunende actiefilm wilde kijken. Deze boxen zaten aangesloten op de versterker met goedkoop speakersnoer en de versterker zelf aan de hoofdtelefoon aansluiting van mijn tv ( ;( ).
Vroeger zat hier een 2.1 set op van logitech, klonk goed en was totaal niet zacht, maar zoals ik alles nu aangesloten heb, moet de tv op 70 en de versterker op 30 (halve vermogen), wat niet helemaal klopt volgens mij. Ik kwam dus tot de conclusie dat de logitech van 40 euro en 4 jaar oud, beter klonk dan de zojuist gekochte zuilen.

Ik heb zelf tot mijn beschikking een Sony STR-DB900. klik
Geen idee of dit een fantastisch ding is, ben mij sindskort aan het verdiepen in versterkers en receivers en ik werd redelijk droevig van alle hoge prijzen (ja, ik weet het, kwaliteit kost veel)

Nu heb ik een set gevonden op internet die mij wel aanspreekt, de Philips HTS7200.
Ik heb me door redelijk wat engelse en nederlandse sites gelezen en ben ook hier op terecht gekomen:

Panasonic SC BTT282
Samsung HT E5200
Onkyo HTX 22HDX

Kortom, zijn er mensen die mij redelijk op weg kunnen helpen voor een prijs rond de 300 euro? Of is dit onbegonnen werk? Ik luister geen klassieke muziek waarbij ik vind dat ik er middenin moet zitten, het moet gewoon knallen, als voorbeeld:
Ik heb een Harmon Kardon GO + Play 2, welke ik fantastisch vind, speelt precies het geluid af zoals ik het wil. Zoiets vergelijkbaars zou ik graag als 2.1 willen hebben.

Wanneer er losse combinaties mogelijk zijn, 2 boxen plus losse subwoofer, is dat ook een optie natuurlijk.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Krilo_89 schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 13:23:
...
Ik wil ook geen losse boxen zonder subwoofer aangezien ik graag naar elektronische muziek luister en ik houd van een bass die lekker door dreunt. (ik woon vrijstaand, dus geen last van buren)
...
Lastig om te zeggen wat er nu het beste bij jou zou passen. Een doordreunende bas komt vaak voor bij goedkopere setjes en komt voornamelijk door een mindere kwaliteit en/of slechte afstelling. Bas moet strak zijn en mag je wel voelen maar dreunen is toch eigenlijk niet wat je moet hebben.

Als je een goede en goed afgesteld set hebt, zul je in mijn ogen meer plezier kunnen beleven van je muziek en films. Of dit te realiseren is met een budget van € 300, lijkt me onwaarschijnlijk.

Kun je die versterker niet op een andere wijzen aansluiten aan die receiver? Daarnaast heb je al 2 zuilen in huis gehaald. Misschien is het voor jou een optie om hierbij alleen maar een subwoofer bij te kopen om voor het gewenste gedreun te zorgen. In ieder geval goed dat je geen buren hebt. :+

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:22
die Sony versterker die je hebt lijkt mij een goede basis. Het is niet het beste wat er is, maar budgettechnisch gezien absoluut zonde om het te vervangen.

Kun je aangeven welke TV je hebt, en wat voor aansluitingen daarop zitten?
Welke luidsprekers heb je aangeschaft?

Ik heb zelf het idee dat je van aangezette bassen houdt (zie HK radio en logitech set), en dat het cleane geluid dat nu uit het systeem komt je niet bevalt. Kwestie van wennen.... Vergelijk het met een TV waarbij alle settings op max staan! De kleuren spatten van het scherm, maar als je goed kijkt zie je dat bv een voetbalveld groen fluoriserend gekleurd is. Mooi fel, dat wel, maar is het een goede weergave van de werkelijkheid??

Wat ik zou doen:
  • Sony receiver houden. De receiver heeft een subwoofer uitgang.
  • Speakers houden (onder voorbehoud dat het wel iets fatsoenlijks is)
  • bekabeling behouden.
  • subwoofer aanschaffen.
Voorbeelden van nieuwe subwoofer opties voor 300 euro:
  • BK elec Gemini.
  • Yamaha YST-SW325
Tweedehands:
  • een Rel sub (Quake).
Maar er zijn zoveel opties.... Het lijstje van mij is een voorzetje...

Edit: Sorry, maar totaal over de post van mijn voorganger gelezen....

[ Voor 21% gewijzigd door 107mb op 24-01-2013 10:36 ]

• Krilo_89
Beide bedankt voor de reacties!

@ D vd V, ik heb dus alleen die Sony, wat volgens mij een versterker en receiver in één is.

Wat betreft de boxen die ik nu heb, het zijn goedkope zuilen, merk is onbekend, maar ik merk wel dat er een duidelijke stereosound uit komt, wat ik met mijn oude 2.1 niet had. Het klinkt dus allemaal mooier, ook de tv zelf, alleen mis ik dus een beetje de lage tonen. Vooral wanneer ik muziek luister.

Mijn tv is overigens deze: pricewatch: Samsung UE40D5000

Waar ik wel tegen aan loop, is dat ik nu de digitale uitgang van mijn tv naar mijn versterker loopt. De versterker staat op half vermogen, anders hoor ik gewoon helemaal niets. Mijn digitale ontvange van humax staat ook op Max en mijn tv staat uit. Voor mijn gevoel zit ik alles op max te zetten om maar een beetje geluid uit mijn boxen te krijgen. Ligt dit puur aan de versterker, dat die dus gewoon niet goed genoeg is, of kan het ergens anders aan liggen?

Hiervoor had ik de versterker aangesloten op de hoofdtelefoonuitgang van mijn tv, waardoor hij wel harder kon? Anders koop ik een Jack stereosplitter en hang ik mijn oude 2.1 set EN mijn versterker beide aan dezelfde output van mijn tv. Dan heb ik de nieuwe boxen en een beetje lage tonen van mijn 2.1 set. Ik moet die 2.1 wel wat zachter zetten, want met de settings die ik nu heb voor mijn nieuwe boxen en versterker, zullen de ramen eruit knallen wanneer ik die 2.1 set erop zet.

Wat ik dus ook zou kunnen doen, is een goede receiver/versterker (bijv. tweedehands) kopen waar ik al mijn apparatuur op kan aansluiten (het liefst digitaal via hdmi bijv.) en dat ik die receiver/versterker aansluit op mijn tv.
Vervolgens houd ik de zuilen die ik nu heb, en sluit die dan op een "betere" versterker. Hierop kan dan later een subwoofer aangesloten worden. Deze heb ik nu bijv. ook gevonden: KEF PSW 2000 subwoofer

Dan heb ik nu misschien wat heel geks, dat is dat ik een verloopstukje koop (Jack Female - Tulp Male) waar mijn 3.5 Jack Male van mijn oude 2.1 set op aansluit en dan de andere kant in mijn Subwoofer output op mijn versterker.

PS, Zou dit ook een optie kunnen zijn: pricewatch: Philips SoundHub 2.1 HTS7202/12
Deze kwam bij verschillende testen behoorlijk goed uit en bevat een blue-ray speler. Dit is alles in één, dat weet ik, maar dan zou ik rustig aan wat meer kunnen gaan lezen en leren over eigen samengestelde audio sets. Dan wordt dat mijn volgende project.
Het voordeel van bovenstaande 2.1 set is, dat hij bij de mediamarkt te koop is en daar nu 21% korting gegeven wordt. (échte nederlander :9 ) Of is dit absoluut af te raden?

[ Voor 11% gewijzigd door Krilo_89 op 24-01-2013 13:04 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Krilo_89 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 12:36:
...
...ik heb dus alleen die Sony, wat volgens mij een versterker en receiver in één is.
...
Excuus voor de verwarring. Ik had natuurlijk moeten typen of de tv anders op de receiver aangesloten kan worden. :o

Maar verder lijkt het mij ook een goede optie om er voor je budget een subwoofer bij te kopen. E.e.a. blijft dan wel afhankelijk van hoe je tv aan die receiver kan hangen.

• 107mb
Krilo_89 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 12:36:
@ D vd V, ik heb dus alleen die Sony, wat volgens mij een versterker en receiver in één is.
versterker = versterkt geluid van de bronnen.
receiver = versterker en tuner in één apparaat

er zijn dus stereo receivers en surround receivers.

Volgens mij heb jij helemaal geen beroerde receiver. Hij mist alleen digitale video in- en uitgangen.
Ik zou hem houden.
Wat betreft de boxen die ik nu heb, het zijn goedkope zuilen, merk is onbekend, maar ik merk wel dat er een duidelijke stereosound uit komt, wat ik met mijn oude 2.1 niet had. Het klinkt dus allemaal mooier, ook de tv zelf, alleen mis ik dus een beetje de lage tonen. Vooral wanneer ik muziek luister.
verkoop de boxen. Koop de sub die je gevonden hebt, en schaf beter speakers aan. Omdat je een sub aanschaft, kun je goed uit de voeten met boekenkast speakers. Hoewel het niets uitmaakt, zou je ook een bij KEF speakers gaan kijken. Dat maakt het qua zoeken iets eenvoudiger.
Mijn tv is overigens deze: pricewatch: Samsung UE40D5000

Waar ik wel tegen aan loop, is dat ik nu de digitale uitgang van mijn tv naar mijn versterker loopt. De versterker staat op half vermogen, anders hoor ik gewoon helemaal niets. Mijn digitale ontvange van humax staat ook op Max en mijn tv staat uit. Voor mijn gevoel zit ik alles op max te zetten om maar een beetje geluid uit mijn boxen te krijgen. Ligt dit puur aan de versterker, dat die dus gewoon niet goed genoeg is, of kan het ergens anders aan liggen?
sluit de humax digitaal aan op de sony voor het geluid, en de humax met hdmi/scart naar de TV.
hierdoor houd je de lijn het korts. Alle verstorende elementen die eventueel beperkingen opleggen (misschien dat de TV het 5.1 signaal omzet naar stereo PCM??) worden by-passed.
Hiervoor had ik de versterker aangesloten op de hoofdtelefoonuitgang van mijn tv, waardoor hij wel harder kon? Anders koop ik een Jack stereosplitter en hang ik mijn oude 2.1 set EN mijn versterker beide aan dezelfde output van mijn tv. Dan heb ik de nieuwe boxen en een beetje lage tonen van mijn 2.1 set. Ik moet die 2.1 wel wat zachter zetten, want met de settings die ik nu heb voor mijn nieuwe boxen en versterker, zullen de ramen eruit knallen wanneer ik die 2.1 set erop zet.
niet doen. dit is gepruts.
Wat ik dus ook zou kunnen doen, is een goede receiver/versterker (bijv. tweedehands) kopen waar ik al mijn apparatuur op kan aansluiten (het liefst digitaal via hdmi bijv.) en dat ik die receiver/versterker aansluit op mijn tv.
Vervolgens houd ik de zuilen die ik nu heb, en sluit die dan op een "betere" versterker. Hierop kan dan later een subwoofer aangesloten worden. Deze heb ik nu bijv. ook gevonden: KEF PSW 2000 subwoofer
Gave subwoofer.
Ik denk dat de speakers hier de bottlenek zijn.
Dan heb ik nu misschien wat heel geks, dat is dat ik een verloopstukje koop (Jack Female - Tulp Male) waar mijn 3.5 Jack Male van mijn oude 2.1 set op aansluit en dan de andere kant in mijn Subwoofer output op mijn versterker.
Ik begrijp niet wat je bedoelt.
PS, Zou dit ook een optie kunnen zijn: pricewatch: Philips SoundHub 2.1 HTS7202/12
Deze kwam bij verschillende testen behoorlijk goed uit en bevat een blue-ray speler. Dit is alles in één, dat weet ik, maar dan zou ik rustig aan wat meer kunnen gaan lezen en leren over eigen samengestelde audio sets. Dan wordt dat mijn volgende project.
Het voordeel van bovenstaande 2.1 set is, dat hij bij de mediamarkt te koop is en daar nu 21% korting gegeven wordt. (échte nederlander :9 ) Of is dit absoluut af te raden?
Ik zou gaan voor betere speakers en een sub. Daarnaast alles zuiver aansluiten, en de signaallijnen zo kort mogelijk houden.

• Krilo_89
S1NN3D schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 13:54:
[...]

Excuus voor de verwarring. Ik had natuurlijk moeten typen of de tv anders op de receiver aangesloten kan worden. :o

Maar verder lijkt het mij ook een goede optie om er voor je budget een subwoofer bij te kopen. E.e.a. blijft dan wel afhankelijk van hoe je tv aan die receiver kan hangen.
Eigenlijk is de enige optie met de reciever die ik nu heb, optisch. Hij is op dit moment ook optisch aangesloten.
Hiervoor had ik hem via de hoofdtelefoon uitgang van de tv aangesloten, maar dat is natuurlijk niet de bedoelding, al leken de boxen wel luider.

En wat vind je van de allerlaatste optie in mijn vorige bericht? De philips?

@107mb:

Reciever / versterker verhaal is me nu duidelijk, bedankt. Ik dacht dat een receiver niet altijd een versterker hoefde te zijn 8)7 .

Ik zal even kijken of mijn Humax een digitale output heeft, nu heb ik in ieder geval alleen scart.
Daarna kan ik de tv zelf ook digitaal aansluiten op de Receiver en mijn HTPC heeft ook een digitale uitgang. Dat zou ik dus allemaal kunnen aansluiten, dat is al top. In de TV zag ik wel iets staan met PCM en daar staat hij nu ook op ingesteld.

Die subwoofer heeft ook allemaal nog aansluitingen op de achterkant. Dit komt doordat de subwoofer op zichzelf ook nog een versterker is. Ik lees dat hij hierdoor wel erg veel warmte produceert en zelfs standby nog veel Watt gebruikt. Ik heb een klein huis, dus de subwoofer staat weggemoffeld in een ruimte bij de CV ketel (ja dit klinkt gek, maar die staat zo'n beetje naast mijn tv kast). Is dit erg nadelig?

Dan nog 1 ding. Is het eigenlijk belangrijk dat als je extra boxen op 4 of 8 Ohm spelen, dat je subwoofer dit dan ook doet? (het lijkt me wel natuurlijk)

Voor de rest vond ik ook nog deze subwoofer. Van hetzelfde merk als mijn boxen, dus ja...
Wat dan nog meer bij mij in de buurt zit is dit: Elac 101.2 ESP subwoofer

De zuilen staan op internet, maar zolang ik ze nog heb, gebruik ik ze natuurlijk. Daarnaast ben ik wel al aan het kijken voor andere speakers en de Jamo zuilen leken mij wel mooi. Voor boekenkast speakers zag ik dat de Boston A25 speakers erg goed waren.http://tweakers.net/pricewatch/284953/boston-acoustics-a-25-(zwart)/specificaties/.

[ Voor 56% gewijzigd door Krilo_89 op 24-01-2013 14:46 ]

• 107mb
Huidige situatie: scart = analoge audio. dus je 5.1 signaal wordt door de Humax naar een stereo signaal omgezet. Dit analoge stereo geluid gaat naar de TV. Vandaar wordt het omgezet naar digitaal stereo (PCM) en naar de Sony receiver gestuurd.

Optie: het 5.1 signaal rechtsreeks en digitaal van de Humax naar de receiver sturen.

Bepaal zelf eens wat de beste optie is!

De subwoofer heeft ook een versterker met een aantal aansluitingen. je hebt alleen de line-in nodig, die je met een tulp kabel op de line-out van de sony aansluit. Deze versterker genereert natuurlijk warmte, maar een goede sub schakelt zichzelf uit als er na verloop van tijd geen signaal ontvangt.

Plaatsing van een sub kan kritisch zijn. Het beste is om de sub tijdens test-sessies te verplaatsen. Het kan zijn dat de sub op de door jou bedachte plek heel erg boomerig gaat klinken.

Qua weerstand (ohm) tussen actieve sub en overige speakers hoef je geen rekening te houden.

De subwoofer die van hetzelfde merk is als jouw luidsprekers: afblijven!! Daar wordt het geluid niet veel beter van.

[ Voor 4% gewijzigd door 107mb op 24-01-2013 15:35 ]

• Krilo_89
107mb schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 15:27:
Huidige situatie: scart = analoge audio. dus je 5.1 signaal wordt door de Humax naar een stereo signaal omgezet. Dit analoge stereo geluid gaat naar de TV. Vandaar wordt het omgezet naar digitaal stereo (PCM) en naar de Sony receiver gestuurd.

Optie: het 5.1 signaal rechtsreeks en digitaal van de Humax naar de receiver sturen.

Bepaal zelf eens wat de beste optie is!

De subwoofer heeft ook een versterker met een aantal aansluitingen. je hebt alleen de line-in nodig, die je met een tulp kabel op de line-out van de sony aansluit. Deze versterker genereert natuurlijk warmte, maar een goede sub schakelt zichzelf uit als er na verloop van tijd geen signaal ontvangt.

Plaatsing van een sub kan kritisch zijn. Het beste is om de sub tijdens test-sessies te verplaatsen. Het kan zijn dat de sub op de door jou bedachte plek heel erg boomerig gaat klinken.

Qua weerstand (ohm) tussen actieve sub en overige speakers hoef je geen rekening te houden.

De subwoofer die van hetzelfde merk is als jouw luidsprekers: afblijven!! Daar wordt het geluid niet veel beter van.
Haha top! Ik heb die persoon even een mailtje gestuurd, maar ik lees op internet dat ze vaak stuk gaan en dat het een bekend probleem is. Dit heb ik liever niet natuurlijk.

Daarom heb ik bijv. ook deze gevonden: Harmon Kardon HKTS 11
Of de Yamaha YST-015
Een Acoustimass 5 III.
Of een JBL PS120

Ik heb zelf liever één van de andere subs, omdat die niet bekend staan om snel stuk te gaan zegmaar. Ik hoop alleen dat jij kunt sturen in wat wel en niet goed is.

De Yamaha heeft mijn voorkeur, afgaande op de reviews op internet.

• 107mb
sowieso geen bose. Niet om het merk, maar er zit maar een 6 inch woofertje in. Dat levert geen bas-druk op.

Die KEF die je eerder gevonden hebt is een nette sub.
Zoek anders eens op REL, Klipsch, enz. enz.

• Krilo_89
107mb schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 16:37:
sowieso geen bose. Niet om het merk, maar er zit maar een 6 inch woofertje in. Dat levert geen bas-druk op.

Die KEF die je eerder gevonden hebt is een nette sub.
Zoek anders eens op REL, Klipsch, enz. enz.
Ik heb wat mensen een mail gestuurd voor een Klipsch subwoofer.
Nummer 1 en nummer 2.
Maar op Correct, staat dezelfde subwoofer, voor veel duurder? Ik dacht dat deze prijzen wat goedkoper waren dan normaal, vanwege beschadigingen etc. Of is dit een andere subwoofer: http://www.correct.nl/art...iFi~C~~I&ARTNR=329390&MM=

• 107mb
maarre, voordat je nou helemaal opgaat in subwoofers, sluit de humax eens rechtstreeks aan op de sony receiver. Wat levert dat op?

• Krilo_89
107mb schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 17:02:
maarre, voordat je nou helemaal opgaat in subwoofers, sluit de humax eens rechtstreeks aan op de sony receiver. Wat levert dat op?
Heb ik zojuist even gedaan. Mijn Humax levert geen 5.1 geluid, maar gewoon Stereo. Nu maakt dat voor 2 boxen natuurlijk niets uit, maar het klinkt goed, eigenlijk verbaast het mij.

Wanneer ik muziek luister, mis ik natuurlijk nog wel de écht lage tonen, maar het klinkt heel veel beter en voller dan mijn 2.1 set. Ik sta er eigenlijk van te kijken dat er in de zuilen ook een bass zit.

Ik ga zometeen de versterker direct aansluiten op mijn HTPC via de optische kabel, om daar even wat mijn soort muziek te luisteren.

Ik heb btw wel een bod gedaan op de Klipsch KSW10 . Lijkt dat jou een slimme zet om voorlopig te gebruiken?

-edit-
Ik heb ze ook aangesloten op mijn HTPC en dat klonk ook al stukken beter dan hiervoor (via de hoofdtelefoon uitgang). Muziek klinkt helder en het lijkt alsof ik veel meer hoor. Films hebben zowaar effecten, wat ik hiervoor nog nooit gehoord had met mijn oude boxen. Dus ik kan alweer wat blijer kijken.
Af en toe klonken de boxen wat schel aan mijn oren, ik weet niet of dat met inspelen te maken heeft of met belabberde kwaliteit. Laten we het op het eerste houden ;) .
Ik weet wel dat ik bij muziek en films echt de lage tonen mis, dus een subwoofer is een must.

Voor nieuwe speakers lijken mij die Boston A25's mij wel wat, al hoor ik hier ook heel veel goede reacties op: Magnet Monitor Supreme 1000. Die laatste spreken mij dan meer aan omdat het 3-weg zijn en waarschijnlijk voller geluid geven?

-edit 2-
Na het doorspitten van verschillende hifi fora, denk ik dat de A25's gehakt maken van elke speaker in die prijsklasse. Als ik het zo lees, laten die speakers zich meten met speakers die 3 keer zoveel geld kosten. Dat klinkt bij mij nou als muziek in de oren ;)

-edit 4-
Ik heb marktplaats af zitten struinen en andere tweedehands websites, maar daar ben ik toch nogal huiverig over. Daarnaast is alles wat te koop is, aan de andere kant van nederland, waardoor er nog aardig wat kosten bij komen.

Nu wordt het bezorgd en heb ik sowieso 2 jaar garantie.
Ik ga vandaag voor 17:00 waarschijnlijk 2 pricewatch: Boston Acoustics A 25 (Zwart) (de witte versie) halen en een Klipsch SUB-10. (deze heeft meer power dan de KSW-10)

Mensen die hier op of aanmerkingen over hebben? Ik ben evengoed aardig over mijn budget heen (daar ging ik stiekem al vanuit), maar denk dat ik voor relatief weinig geld toch aardig wat in huis heb gehaald. Ik weet alleen niet of mijn Sony Reciever hiervoor voldoende vermogen heeft? Sony STR-DB900

[ Voor 55% gewijzigd door Krilo_89 op 25-01-2013 14:32 ]

• Krilo_89
Heb ondertussen het setje aangesloten en ik kan het voor iedereen aanraden, die een goede set wil neerzetten voor niet al te veel geld. De Boston Boxen klinken fantastisch en de subwoofer maakt het helemaal af.

Ikzelf ben voor de Klipsch Sub-10 gegaan ipv de KSW-10, vanwege het vermogen. Maar wanneer je liever niet een extra bijzet tafel wilt hebben, ga dan voor de KSW-10, die is kleiner. De Sub-10 is écht groot, maar dat hoor je er ook wel vanaf. Mocht je het ooit nodig vinden om alles voluit te zetten, zorg dan dat de kasten leeg zijn en dat er niets om kan vallen, want je huis schud uit elkaar.

Mochten mensen nog andere vragen hebben over deze producten, dan hoor ik het wel.

@107mb, bedankt voor de uitleg in dit forum, heeft me heel goed geholpen!

• 107mb
graag gedaan.

Maar, als ik het goed zie, dan heb je dus 300 euro uitgegeven? Lijkt mij een goede upgrade voor het budget!

Veel plezier er mee

• Krilo_89
107mb schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 16:41:
graag gedaan.

Maar, als ik het goed zie, dan heb je dus 300 euro uitgegeven? Lijkt mij een goede upgrade voor het budget!

Veel plezier er mee
Alles bij elkaar ben ik op 2 x 106 (voor de Bostons), de subwoofer van 200 en 65 voor de versterker =
477 euro. Uiteindelijk duurder dan ik zelf in gedachten had, maar ja als je er niet zoveel verstand van hebt, heeft een schatting ook weinig nut :P.

Voor dit budget kan je weinig beters krijgen denk ik, al zijn de boxen wel allemaal nieuw. Wilde dit graag ivm garantie etc.

• Fjerpje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-11 21:44
Beste Krilo_89,

Heb je de set inmiddels in huis?

Ik ben namelijk ook op zoek naar een 2.1 set en vroeg me af hoe de set jou bevalt en of de set beter is dan een klant-en-klaar setje van Samsung of Sony?

• Krilo_89
Fjerpje schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 23:47:
Beste Krilo_89,

Heb je de set inmiddels in huis?

Ik ben namelijk ook op zoek naar een 2.1 set en vroeg me af hoe de set jou bevalt en of de set beter is dan een klant-en-klaar setje van Samsung of Sony?
Hey Fjerpje (ik zet het hier ook even neer, dan hebben meerdere mensen er nog wat aan :) ),

Ik heb zelf dat soort 2.1 setjes bij de Mediamarkt gehoord, maar dat is niet een echt eerlijke vergelijking. Toch kun je ervan uit gaan dat het samengestelde setje dat ik nu heb, stukken beter klinkt.

Uit die boekenplank luidsprekers komt echt heel goed geluid en ze worden dan ook op veel fora's voor audiofielen aangeraden. Voornamelijk voor starters, omdat de échte audiofielen gerust een paar duizend uitgeven aan geluid.

De subwoofer is echt heel groot en daar komt een onwijze bass uit. Wanneer je deze even goed instelt, klinkt hij niet overheersend en springt bij waar nodig. Ik vind hem lekker klinken, dus bij een simpel tv programma of bij een heftige actiefilm of feestje.

Een 2.1 setje van samsung of sony, daar ben je denk niet zomaar 500 euro voor kwijt (tenzij er een blu-ray speler bij zit). Als je wat meer geld besteed, ben je voor 500 euro kwijt aan luidsprekers en dan kun je via marktplaats een leuke versterker kopen.

Dat bij elkaar daar zul je meer aan hebben dan een setje van Samsung of Sony. Ik raad je dus écht het setje aan dat ik ook gekocht heb.

2 Boston Acoustics A 25 en een Klipsch SUB-10. Gaat je gegarandeerd veel plezier beleven.

Mocht je nog meer willen weten, laat maar wat horen! En mocht je een setje in huis hebben gehaald, laat even weten hoe het bij jou klinkt.
Pagina: 1