Toon posts:

Geluidsinstallatie aan je pc hangen.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 635 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-05 22:42
Op woensdag 06 juni 2001 23:37 schreef nOLoGIc het volgende:

[..]

Wat voor geluidskaart zat je aan te denken?

Ik heb nu zelf de nieuwe Terratec Sixpack 5.1+ besteld in Duitsland (CS4630 DSP (bijna zeker), toslink out, toslink+spdif in, AC3 pass-trough, EAX2.0 en meer 3D meuk, aparte hadphone amp+connector enz)
Ik heb goede hoop dat deze kaart van betere kwaliteit is als de SBLive die ik nu heb. Als ik die aan m'n versterker hang is het geluid gewoon om te janken. Ik moet alles vol opendraaien om een beetje het niveau van een CD-speler te bereiken en dan klinkt het :r
Serieus? Ik vind mijn SB!Live anders beter klinken dan mijn cd speler. Waarschijnlijk omdat de SB!Live z'n eigen bass/treble control heeft.

• nOLoGIc
  • Laatst online: 10-05 08:42
Op woensdag 06 juni 2001 23:45 schreef Leipo het volgende:

[..]

voor hoe duur?? en laat ook ff weten of ie beter is dan die soundblasters :)
Via de site van Terratec of direkt bij hun online verkooppartner DM.199,- (30 voor rembours buiten BRD).
Hij is volgens de site vanaf juni verkrijgbaar (ik heb em gelijk besteld want ik wacht er al maanden op :9 )

Ik ga morgen bellen want ik heb na een week nog niet eens een orderbevestiging :(

Der zit naar alle waarschijnlijkheid dezelfde DSP op als bij de Hercules Gametheater XP en Videologic Sonicfury/Turtle Beach Santa Cruz.
Die chip samen met de kwaliteit van Terratec belooft wat moois :)

info:
http://www.terratec.de/produkte/sixpack/sixpack_details.htm
shop:
http://www.terratec.de/shop/bestellen.htm

• nOLoGIc
Op woensdag 06 juni 2001 23:48 schreef Wannapuf het volgende:

[..]

Serieus? Ik vind mijn SB!Live anders beter klinken dan mijn cd speler. Waarschijnlijk omdat de SB!Live z'n eigen bass/treble control heeft.
Het probleem is dat de Live een erg laag uitgangsniveau heeft. Wil ik dat op een hifiset net zo hard hebben als bv een CD-speler moet ie teveel versterken en wordt de kwaliteit (nog) slecht(er).
Het is trouwens geen voordeel dat je op je PC ook nog eens volume en Bass/Treble moet instellen. Een soort line-direct zou mooier zijn.

Sowieso heeft de Live geen zuiver geluid en veel ruis... Tis een leuke kaart (heb em al 2 jaar) maar de kwaliteit laat te wensen over.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:43

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 07 juni 2001 00:11 schreef nOLoGIc het volgende:
Sowieso heeft de Live geen zuiver geluid en veel ruis... Tis een leuke kaart (heb em al 2 jaar) maar de kwaliteit laat te wensen over.
Bovendien is de freq.curve verre van recht: Het laag zakt in onder de 60Hz ofzo, en het hoogste hoog valt ook af. De DMX XFire daarentegen is zo recht als wat. IK heb beide kaarten, en je hoort het verschil overduidelijk :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• tiguan

[..]

Het probleem is dat de Live een erg laag uitgangsniveau heeft. Wil ik dat op een hifiset net zo hard hebben als bv een CD-speler moet ie teveel versterken en wordt de kwaliteit (nog) slecht(er).
Het is trouwens geen voordeel dat je op je PC ook nog eens volume en Bass/Treble moet instellen. Een soort line-direct zou mooier zijn.

Over het uitgangsniveau heb je gelijk (ik laat het hoofdvolume altijd op 50% en de Wave wordt altijd automatisch aangepast door Winamp na installatie, dus dat laat ik altijd zo staan , is iets meer dan 75%) maar daarvoor heb ik een volumeknop / a.b. voor de stereoset. Verder heb ik de bas en treble heel licht staan, net genoeg om die extra boost te krijgen. Alleen die ruis die je noemt heb ik totaal geen last van tenzij ik de volumeknop openschroef voorbij 4 op een schaal van 1-10.

Maar ja, ik ben geen audiofiel denk ik.

• nOLoGIc
Op donderdag 07 juni 2001 00:17 schreef Wannapuf het volgende:

[..]
Maar ja, ik ben geen audiofiel denk ik.
Ik op zich ook niet hoor :)
Een van m'n vrienden wel en die heb ik nog wel een Live aangeraden >:)

Ik wil graag m'n PC (met 35gig mp3 en DVD), breedbeeld+video en hifi aan elkaar knopen en m'n Live verpest het nu dus.

• tiguan
Hmmz, heb hier toch heel wat DVD-tjes op Dolby Surround met plezier afgespeeld. Combinatie SBLive! Value + REALmagic Hollywood+ en een AOpen DVD-ROM. Aangesloten op een Sony Trinitron 70cm. Geen problemen mee.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-05 22:37

Jag

[..]

Ja dan is het echt handig om een goede mixer te hebben. Bij mij gaat het signaal van mijn pc eerst door een pre amp heen, die echt geruisloos versterkt tot zo'n 40 dB.

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Na alles eens doorgelezen te hebben durf ik het bijna niet te zeggen :P
Maar ik ben heel tevreden met mijn BNS Ellessy II boxen :D

* OldButNotSoWise duikt weg.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 juni 2001 23:49 schreef JT het volgende:
Zou je vader het erg vinden als ik een keer kom luisteren ???
Ik zal es aan hem vragen.. maar ik zou nog even wachten. Mijn vader wil die Musica inruilen voor een Classe eindversterker. Hij heeft net een Audio Research voor versterker gekocht. Ik weet niet hoelang het nog duurt voor dat hij die Classe heeft. Maar ik zal het es aan hem voor leggen.

Verwijderd

Topicstarter
Tis niet de bedoeling dat heel GoT strx over de vloer komt. Maar ik wet niet of het wel kan hoor, eerst vragen. En wachten op die Classe

Verwijderd

Op zondag 03 juni 2001 03:42 schreef Exirion het volgende:

[..]

Dan mag jij eens komen luisteren bij mij. Bose zuigt grote tijd >:)
tsja, tis tegenwoordig een beetje als het alombekende spreekwoord in de PA wereld:
'no highs, no lows, it must be BOSE'
dit is enkel leuk als je bose uitspreekt als 'bows', zoals het ook echt moet!
maar idd, de nieuwere speakers van bose hebben veeeeeeeel mid, maar geen hoog en laag!
Pagina: 1 2 Laatste