Toon posts:

Geluidsinstallatie aan je pc hangen.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 635 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort een nieuwe pc kopen en dat gaat al aardig wat centjes kosten, maar ik heb nog wat meer te besteden. Nu zit ik er over te denken om me huidige stereosetje + pc boxies es te vervangen door wat leuker speelgoed.

Ik ben zelf nogal een beetje muziek freak, heb ik vast van me pa geerfd ofzo. Maar nu wordt het voor mij dus es tijd. Er komt ook een dvd player in me pc en ik wil dus beetje relaxed dvd'tjes kijken met Dolby Digital. Ik stond laatst in zo'n winkel en daar lieten ze me ff zo'n Bose surround set horen dat klonk echt superrrr niet normaal.

Wat ik ong dus wil hebben, is een goede Geluidskaart met AC3-passtrough en EAX ondersteuning voor games, maar dus wel super kwaliteit. En daarop aangesloten een receiver met Dolby Digital, DTS enz. En een speaker set. Ik wil dus ff weten wie een soortgelijke setup heeft en hoe dat bevalt en welke producten je hebt aangeschaft.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb onderstaand systeempje. Dit aan mijn 8 jaar oude Sansui A-E970 versterker gehangen tesamen met BOSE 301 Series III 150watt boxjes, en een mooi draadje. Dit levert best wel ernstig goede muziek op. Wel goede kwaliteit kabels en mp3's (320kbit variabel ofzo) gebruiken en dan klinkt het super. :)

Ga binnenkort nog dikkere drade kopen, klinkt dan nog beter. :)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-05 22:37

Jag

Ik heb het High end maar ff wegehaald uit de titel, aangezien Bose en high end nogal conflicteren. Dit bespaart je dus een hoop geflame.

Als je een goede set wilt kopen, zou ik beginnen met ongeveer bepalen hoeveel geld je hebt.
Ten tweede zou ik nog eens HEEL hard nadenken of je nou wel echt een dolby digital set wilt hebben. Je moet je goed realiseren dat dolby digital alleen maar voor films is. En je er dus ook alleen maar wat aan hebt als je films kijkt. Voor muziek is stereo nog altijd de logische keuze. En als je een stereo set koopt heb je veel meer per onderdeel te besteden.

Dan het luisteren in winkels: je bent duidelijk naar de verkeerde winkel gegaan als ze je een Bose set lieten luisteren. Bose koop je alleen als je per se geen speakers in het zicht wilt hebben, en als de geluidskwaliteit je een beetje koud laat (dat kan). Als je vind dat ik overdrijf, moet je eens gaan luisteren in een luisterruimte waar ook Bose speakers staan.
En dat is zoiezo wat je moet doen, gaan luisteren in een goede audiozaak naar heel veel verschillende speakers en versterkers.

Verwijderd

Topicstarter
Jah ik begrijp wat je bedoelt. Ik was ook gewoon in een een of ander winkel. Maar die bose surround set klonk echt wel goed hoor, geluid was wel mooi.

Maar kijk, dat is dus mijn probleem, zal ik een Surround systeem aanschaffen of blijf ik net als me vader gewoon bij stereo, dan koop ik dus ook eerst een mooie versterker en twee boxen. Maar ik twijfel dus nog steed seen beetje. In de studeer kamer hebben we elektro statische boxen van Quad die klinken ook echt fatatisch mooi, beneden in de woonkamer hebben we Sonus Faber boxen staan met Musica versterker van Sonus Faber.. Nou dat klinkt dus ook echt fantastisch..(dat we even weten over welke kwaliteit ik het heb) dat wil ik dus ook maar dan met Surround Sound.. vanwege films kijken op pc en later op een tv.

Ik heb ong. een budget van tot 4500 gulden (5000 echt het maximum.. en ook rekening houden op deze receiver dus strx ook cd-speler eventueel losse dvd player aangesloten wordt.

Ik ben laatst al wel ff lopen luisteren.. ik woon in groningen, daar heb je Eringa en de Groef. Eringa is erg goed. Maa rik twijfel dus heel erg of ik nou voor een surround set ga dus gewoon niet al te dure receiver met een leuke setje speakers, dan wil ik max besteden ronde 2500. Maar als ik dus nu direct voor een leuke Versterker, boxen en cd-speler ga wil ik rond de 4500 besteden. En de cd-speler wordt waarschijnlijk de Marantz CD6000OSE

• Jag

Jag

Op zaterdag 02 juni 2001 16:01 schreef Mannekino het volgende:
Jah ik begrijp wat je bedoelt. Ik was ook gewoon in een een of ander winkel. Maar die bose surround set klonk echt wel goed hoor, geluid was wel mooi.

Maar kijk, dat is dus mijn probleem, zal ik een Surround systeem aanschaffen of blijf ik net als me vader gewoon bij stereo, dan koop ik dus ook eerst een mooie versterker en twee boxen. Maar ik twijfel dus nog steed seen beetje. In de studeer kamer hebben we elektro statische boxen van Quad die klinken ook echt fatatisch mooi, beneden in de woonkamer hebben we Sonus Faber boxen staan met Musica versterker van Sonus Faber.. Nou dat klinkt dus ook echt fantastisch..(dat we even weten over welke kwaliteit ik het heb) dat wil ik dus ook maar dan met Surround Sound.. vanwege films kijken op pc en later op een tv.

Ik heb ong. een budget van tot 4500 gulden (5000 echt het maximum.. en ook rekening houden op deze receiver dus strx ook cd-speler eventueel losse dvd player aangesloten wordt
Ja, dat kan dus niet, hetzelfde als je ouders hebben en dan in surround voor 5K.

Verwijderd

Als je in Gronigen woont, moet je ook eens langs Richer Sounds gaan. Zit ergens aan de (Oude of Nieuwe) Ebbingestraat. Super goedkoop en ze vinden het niet erg als je een middagje komt luisteren. Je moet maar even zien ...

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 16:10

JT

VETAK y0

GEEN bose....luister is andere speakers uit dezelfde prijsklasse.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Op zaterdag 02 juni 2001 17:11 schreef JT het volgende:
GEEN bose....luister is andere speakers uit dezelfde prijsklasse.
idd, bose is niet meer zo goed tegenwoordig! (is het ooit wel geweest hoor!)

en surround?? is vooral voor film de moeite, voor muziek is dit idd vrij nutteloos, en veel duurder!

Verwijderd

Topicstarter
Blijft idd een moeilijk keus... kijk ga ik een mooie set kopen.. of hou ik het bedrag beetje binnen de perken en koop ik bijvoorbeeld leuk receiver met 5.1 opstelling. Met een goede prijskwaliteit verhouding.

• Clithopias
  • Laatst online: 06-12-2024
de reden voor m'n oom om geen surround aan te schaffen was omdat hij dezelfde boxen achter wilde hebben maar dat dat dan niet meer te betalen was (eindversterker alleen al 30.000 piek voor stereo)

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:12

Kettrick

Rantmeister!

Bose is vet cool.

Ik had nog 2 401 speakers, daar heb ik een VCS-30 setje bijgehaald en aan een technics SA-DX950 (:?) geknoopt..

pics : Hier

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:43

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 02 juni 2001 19:19 schreef killalot het volgende:
idd, bose is niet meer zo goed tegenwoordig! (is het ooit wel geweest hoor!)
Wanneer dan? Daar ben ik wel HEEL erg benieuwd naar >:) Altijd al meuk geweest wat mij betreft :r

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Kettrick

Kettrick

Rantmeister!

Op zondag 03 juni 2001 03:37 schreef Exirion het volgende:

[..]

Wanneer dan? Daar ben ik wel HEEL erg benieuwd naar >:) Altijd al meuk geweest wat mij betreft :r
Dan mag je bij mij wel eens komen luisteren >:)

Bose roeleert !!!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 03 juni 2001 03:39 schreef RoeLz het volgende:

[..]

Dan mag je bij mij wel eens komen luisteren >:)

Bose roeleert !!!
Dan mag jij eens komen luisteren bij mij. Bose zuigt grote tijd >:)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Kettrick

Kettrick

Rantmeister!

Het is maar goed dat smaakt verschilt per persoon... :)

(melkpakjes zuigen imho ook, maar de rest is toppie >:))

• JvS
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wat een uitmuntende topic. Ik vind het echt fijn dat iedereen z'n mening zo lekker onderbouwt enzo :P

ik moet toegeven dat Bose tegenwoordig minder mooie speakers maakt dan vroeger, want de 301-II en de 301-III waren nog wel Pittige speakers. de 301-IV is van veel minder mooi materiaal gemaakt. Speaker weegt een kilo minder ofzo.

Overigens is de acoustimass5-III wel een heel stuk beter dan de oude acoustimasse. Ik zeg niet dat het MOOI is, maar het is wel veel minder lelijk. Met een veel kleiner "gat" in het freq bereik.

En ik blijf het toch ook gaaf vinden hoe die lui dat pisproduct zo heerlijk aan de man brengen. Ze hebben echt een hoog aantal tevreden gebruikers! Dan doen ze dus toch iets goed.

De mensch die voor echt mooi geluid gaat laat deze speakers natuurlijk links liggen.

:7

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 03 juni 2001 03:47 schreef JvS het volgende:
De mens die voor echt mooi geluid gaat laat deze speakers natuurlijk links liggen.

:7
Ben blij dat je dit er toch nog even bij zei, want anders was ik aan je verstand gaan twijfelen :D

• Jag

Jag

Op zondag 03 juni 2001 03:49 schreef Exirion het volgende:

[..]

Ben blij dat je dit er toch nog even bij zei, want anders was ik aan je verstand gaan twijfelen :D
JvS heeft een beetje een rare fascinatie voor mensen die hele slechte producten toch weten te verkopen :P

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 03 juni 2001 03:52 schreef Jag het volgende:

[..]

JvS heeft een beetje een rare fascinatie voor mensen die hele slechte producten toch weten te verkopen :P
Commercie is voor een groot deel acteerkunst en vooral veelvuldig en ovetuigend kunnen liegen :P

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 03 juni 2001 03:52 schreef Jag het volgende:

[..]

Hey!! Jag is er ook weer :P

sja, ik weet het. Zelfs de AV-master ( :P ) heeft z'n afwijkijkingen. :) :D

en vooral

:o

.edit:
en heeft iets teveel gezopen :P

• Jag

Jag

Misschien moeten we in de FAQ eens een item maken: "Waarom je geen Bose moet kopen"

• Kettrick

Kettrick

Rantmeister!

Op zondag 03 juni 2001 04:00 schreef Jag het volgende:
Misschien moeten we in de FAQ eens een item maken: "Waarom je geen Bose moet kopen"
:r
ziek...

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 03 juni 2001 04:01 schreef RoeLz het volgende:

[..]

ziek...
Hap :D

• Jag

Jag

Op zondag 03 juni 2001 04:01 schreef RoeLz het volgende:

[..]

ziek...
Zo, anders doe je ff relaxed.

Ik mag toch zeker als mod wel mijn voorkeuren hebben:? En die ook uitdragen?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 03 juni 2001 04:00 schreef Jag het volgende:
Top plan! LOL :D

• Kettrick

Kettrick

Rantmeister!

Op zondag 03 juni 2001 04:03 schreef Jag het volgende:

[..]

Het is 4 uur , natuurlijk ben ik relaxed :)

het boeit me trouwens echt niet of je mod/admin whatever bent.. >:)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 03 juni 2001 04:06 schreef RoeLz het volgende:
het boeit me trouwens echt niet of je mod/admin whatever bent.. >:)
Waarschuwing! >:)

1. belediging van mod in ambt
2. ambieren van Bose

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 03 juni 2001 04:03 schreef Jag het volgende:

[..]

Ja, je mag een meninge hebben maar, nee niet in een FAQ zetten!

De discussie over Bose kan je er wel inzetten. Zet het anders in een faq onder "hoe zit dat nou met bose?", en quote dan dat oa google documentje. Dan kan je daarnaar verwijzen in een uit de hand lopende discussie. Hou het wel objectief!

RoelZ:
een faq is alleen maar bedoeld om een telkens wederkerende discussie te voorkomen. Bose is zo'n onderwerp dat elke keer weer opnieuw ter discussie komt te staan. Dat wordt op een gegeven moment wat "saai"

Damn! Ik ben te poltitiek correct :P

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 03 juni 2001 04:08 schreef Exirion het volgende:

[..]

Waarschuwing! >:)

2. ambieren van Bose
ROFL :D

• Kettrick

Kettrick

Rantmeister!

Op zondag 03 juni 2001 04:09 schreef JvS het volgende:

RoelZ:
een faq is alleen maar bedoeld om een telkens wederkerende discussie te voorkomen. Bose is zo'n onderwerp dat elke keer weer opnieuw ter discussie komt te staan. Dat wordt op een gegeven moment wat "saai"

offtopic:
Doe dan liever iets aan die ADSL & DBZ topics >:)

:)

• Jag

Jag

Op zondag 03 juni 2001 04:09 schreef JvS het volgende:

[..]

Ja, je mag een meninge hebben maar, nee niet in een FAQ zetten!

De discussie over Bose kan je er wel inzetten. Zet het anders in een faq onder "hoe zit dat nou met bose?", en quote dan dat oa google documentje. Dan kan je daarnaar verwijzen in een uit de hand lopende discussie. Hou het wel objectief!

RoelZ:

Nee, linken naar dat Google document is objectief :P. Dan kan je net zo goed de item "Lees hier waarom Bose ontzettend klote is" noemen :P

Ik vind dat sommige dingen niet meer de stempel "smaakafhankelijk" verdienen, die zullen door zo weinig mensen echt geluidstechnisch gewaardeerd worden, zeker niet door mensen met iets meer luisterervaring. Bose vind ik daarvan een sprekend voorbeeld. Bose koop je vanwege andere redenen. En als je Bose hebt, geef dat dan ook toe tenminste.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 03 juni 2001 04:14 schreef RoeLz het volgende:

offtopic:
Doe dan liever iets aan die ADSL & DBZ topics >:)

:)
adsl is een FAQ voor. En de adsl vs kabel heb ik ook al een keer erg uitgebreid gepost.

Ik heb er ook mede aan bijgedragen dat dat enorme DBZ topic gesloten werd (vernaggelde de lay-out) en er een nieuwe werd ge-opend. Helaas is al het bewijs daarvoor (tijdelijk?) weg. Mocht het ooit terugkomen, houd me er desnoods aan, dan wijs ik je erop!
Op zondag 03 juni 2001 04:15 schreef Jag het volgende:

[..]

Nee, linken naar dat Google document is objectief :P. Dan kan je net zo goed de item "Lees hier waarom Bose ontzettend klote is" noemen :P
In dat document (dat hierboven ergens wordt gelinkt) worden de argumenten behoorlijk onderbouwd! alleen stamt het al af van de tijd dat de nieuwste ecoustimassen er nog niet waren. Dat is echt de _allereerste_ keer dat een bose product zicg verbeterd heeft, en daar durf ik me inderdaad sterk voor te maken. Zeker omdat mij dit ook ten zeerste verbaasd heeft! Dat moeet IMHO dan ook zeker in dat stuk komen te staan!

• Jag

Jag

Ik vind dat het niet zozeer om de verbetering gaat, maar gewoon om hoe de speaker zich tov andere speakers van dezelfde prijs. En nou heb ik ook niet alle Bose speakers uit het arsenaal gehoord, maar wel een boel, en er is er nooit één geweest die ook maar enigzins in de buurt kwam van wat je in de verste verte dichtbij kan noemen :P

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 03 juni 2001 04:30 schreef Jag het volgende:
Ik vind dat het niet zozeer om de verbetering gaat, maar gewoon om hoe de speaker zich tov andere speakers van dezelfde prijs.
Ik heb je dit al eens verteld, maar het mag van mij nog een keer op het forum: Je moet die acoustimass speakers ook niet vergelijken met normale. Dat verliezen ze al van een setje mission 701's van 500 piek (terwijl die ac5 1200 kosten). Je moet ze vergelijken met andere sattelietsystemen. en dan kunnen ze écht meekomen.

Ze zijn zeg maar de periodewinnaar van de ammateursleague. :P

En daar moet je dan geen PSV (of zelfs fc Utrecht 8-) ) tegenover zetten!

ofzoiets. :P :?

• Jag

Jag

Op zondag 03 juni 2001 04:35 schreef JvS het volgende:

[..]

Ik heb je dit al eens verteld, maar het mag van mij nog een keer op het forum: Je moet die acoustimass speakers ook niet vergelijken met normale. Dat verliezen ze al van een setje mission 701's van 500 piek (terwijl die ac5 1200 kosten). Je moet ze vergelijken met andere sattelietsystemen. en dan kunnen ze écht meekomen.

Ze zijn zeg maar de periodewinnaar van de ammateursleague. :P

En daar moet je dan geen PSV (of zelfs fc Utrecht 8-) ) tegenover zetten!

ofzoiets. :P :?
Sja, wat is dat nou voor onzin? Dat vind ik net zoiets als zeggen dat zeggen dat die en die HiFi speakers beter zijn dat ... comp speakers en dan de comp speakers verdedigen omdat het comp speakers zijn. Het gaat gewoon puur om hoe speakers het doen voor een bepaalde toepassing en voor welke prijs. En of het dan een coaxiaal (_spatie om de smiley te laten werken_ :P _spatie om de smiley te laten werken_) systeem is, sub/sat, 2-weg of 8-weg, dat is niet belangrijk (iig niet in deze discussie).

Edit: het is hier GVD een kunst om een smiley neer te zetten (nu volgt een poging) :(

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 03 juni 2001 04:39 schreef Jag het volgende:

[..]

Het gaat gewoon puur om hoe speakers het doen voor een bepaalde toepassing en voor welke prijs.
Onder toepassing versta ik ook: Niet opvallen in een woonkamer. En met mij ongeveer 70% van nederland. En dan met name het vrouwelijke deel.

Helaas voor bose geen sterk genoeg argument om die shit te kopen, maar voor de overige 69,99999642% wel geloof ik wel. :P

Nee, je moet sattelietjes gewoon met sattelietjes vergelijkken, want geloof me. uiterlij telt!!

En gemak met plaatsing trouwens ook (lees: klink overal even kut, dankzij direc/reflecting :+ ).

De toepassing is dus: aanvaardbaar geluid weergeven, zonder het woongenot te verstoren. En dat woongenot is wat sommige mensen nou eenmaal belangrijker vinden. daarom mag je dit soort sets niet vergelijken met normale.

Je mag mensen we WIJZEN op het feit dat het voor hetzelfde geld beter kan, maar dat er dan wele voor een "normale" en in de weg staande speaker gekozen dient te worden!

Nogmaals: ik vind die krengen dus lelijk, maar ik hou niet van stigmatiseren en oneerlijke vergelijkingen!! als een product zich zo sterk verbetert (lees; zoveel minder slecht gaat klinken), dan maak ik mij daar sterk voor.

zo volgens mij heb ik mezelf nu wel ff duidelijk gemaakt. :7

Nu ga ik ook slapene (_spatie om de smiley te laten werken_ :z _spatie om de smiley te laten werken_)

• Jag

Jag

Ik vind dat sommige dingen niet meer de stempel "smaakafhankelijk" verdienen, die zullen door zo weinig mensen echt geluidstechnisch gewaardeerd worden, zeker niet door mensen met iets meer luisterervaring. Bose vind ik daarvan een sprekend voorbeeld. Bose koop je vanwege andere redenen. En als je Bose hebt, geef dat dan ook toe tenminste.
Ik denk dat je daar veel van jou argumenten ook in zal vinden.

Ook ik kan het begrijpen dat iemand meeneemt in zijn beslissing dat een speaker niet moet opvallen in een huiskamer, en dat vind ook ik vallen onder de noemer toepassing.
Maar wat ik geen goed argument vind is dat een speaker wel goed is omdat hij zo verbeterd is (dat is wel goed van Bose, maar niet balangrijk voor iemand die een speaker koopt). En net zo min vind ik het argument dat deze speakers voor een sub/sat setje heel goed zijn (als dat al zo zou zijn) belangrijk voor iemand die speakers koopt.

En waar het bij Bose op neer komt is dat je wel HEEL erg veel om je interieur moet geven, en bovendien een erg, uhhh "aparte" smaak moet hebben voor interieur, wil dat opwegen tegen de hoge prijs en het beroerde geluid.
En het succes van Bose berust dan ook niet op het feit dat mensen voldoen aan eerder genoemde voorwaarden, maar dat ze gewoon op de een of andere manier die dingen goed weten te verkopen. Ze zijn gewoon steengoed in rotzooi verkopen, en ik, in tegenstelling tot jou JvS, haat ze daarom. Maar ik kan me je standpunt ook wel voorstellen. Ik heb zo'n zelfde iets bij Joop van den Ende, met zijn 42nd street pulp -> niveau nul, net zoals al zijn andere zogenaamde theater shows. Maar ik heb toch wel enigzins bewondering voor de schaal waarin hij deze pulp weet neer te zetten in theaters, zeker als hij de komende Titanic show weet te realiseren. Maar goed, ik dwaal af en ga nu echt slapen, truste :)

Verwijderd

Om dan nog eens het estethische aspect boven te halen: zoals een beetje tweaker het leuk vind om een dikke monitor op zijn desk te zien, en een lompe, volle kast ernatas, zo vind ik het als audioliefhebber errug geil om twee mooie zwarte zuilen in mijn kamer te hebben staan.

Nou heb ik (nog) geen echte speakers, slechts een paar simpele jbl mk1000'jtes (die trouwens al op zijn), maar nog heerlijk om te zien...gaat mij ook zeker niet alleen om de kwaliteit. En om nou te zeggen dat ik klaarkom van een paar melkpakjes, nee...

• JT

JT

VETAK y0

[..]

Ik vind dat sommige dingen niet meer de stempel "smaakafhankelijk" verdienen,
Niet 'ik vind dat', maar 'Het is zo dat' >:)

Je merkt toch altijd dat de mensen die meer luisterervaring hebben zo'n beetje altijd Bose afkraken. Even mijn redenen in het kort :

- Modderige bas
- Gat in het midden
- Lading hoog waar je ziek van word. Misschien valt dat wel mee, maar dan komt dat doordat er geen midden is waardoor he hoog meer gaat opvallen.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 03 juni 2001 06:07 schreef MREn het volgende:
Om dan nog eens het estethische aspect boven te halen: zoals een beetje tweaker het leuk vind om een dikke monitor op zijn desk te zien, en een lompe, volle kast ernatas, zo vind ik het als audioliefhebber errug geil om twee mooie zwarte zuilen in mijn kamer te hebben staan.

Nou heb ik (nog) geen echte speakers, slechts een paar simpele jbl mk1000'jtes (die trouwens al op zijn), maar nog heerlijk om te zien...gaat mij ook zeker niet alleen om de kwaliteit. En om nou te zeggen dat ik klaarkom van een paar melkpakjes, nee...
Du hast richt....ik vind mijn Tannoy zuiltjes heel mooi, helemaal mijn met-goud-beklede-metal-dome-tweeter *D

Zodra ik een (web)cam heb, post ik wel wat foto's.

Ecodan warmtepomp

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 03 juni 2001 11:32 schreef JT het volgende:
met-goud-beklede-metal-dome-tweeter *D

Wat boeit het nou hoe het er uit ziet? ;)
Het gaat alleen om wat je hoort, want anders ben je net zo fout als een Bose freak >:)

Verwijderd

Op zondag 03 juni 2001 11:32 schreef JT het volgende:

[..]

Du hast richt....ik vind mijn Tannoy zuiltjes heel mooi, helemaal mijn met-goud-beklede-metal-dome-tweeter *D

Ja, ik had ook die tweeter zo, maar nu niet meer. Nu 2 kleine woofers en 1 tweeter, minder mooi om te zien maar toch wel mooier geluid, alleen minder bass maar ik ga die dingen denk een keer vullen met zooi.

• JT

JT

VETAK y0

Op zondag 03 juni 2001 11:39 schreef Exirion het volgende:

[..]

Het gaat alleen om wat je hoort, want anders ben je net zo fout als een Bose freak >:)
Hij klinkt GEWELDIG maar als ie er ook nog goed uitziet is het nog beter.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Bose super???
er zijn wel meer goede boxen en ook wel beter www.hificorner.nl :P
daar haal ik alles :P

Verwijderd

Op zondag 03 juni 2001 11:39 schreef Exirion het volgende:

[..]

Omdat het oog wel iets wil, kennis van me heeft ook voor 2500 piek aan van die bose-zut staan, en ik moet zeggen: dan ben ik nog blij met m'n afgeragde jbl's van 300/stuk...

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hierzo dus een praktijkvoorbeeld van iemand die Bose wilde kopen. Daar hadden we ongeveer excact dezelfde discussie:

[topic=151364]

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
sjonge jonge jonge mensen....

De vader van een maat ve me heeft een marantz versterker met daarop een 5.1 setje van bose hangen (ja, de melkpakjes) En ik moet zeggen dat het best goed klinkt!!! niet top, maar VERRE van slecht!! of is het hier voortaan bij de wet verboden om bose goed te vinden klinken? Kom op, iedereen heeft toch z'n eigen smaak :? Het enigste wat je hem zou kunnen verwijten is dat ie misschien niet goed genoeg verder heeft gekeken. Ikzelf heb geen idee wat die set heeft gekost en wat er voor dat bedrag nog meer leuks te verkrijgen.

• JT

JT

VETAK y0

Het gaat om het feit dat 2 speakers van bij elkaar 500 piek nog beter klinken dan een Bose set van 1200 piek.

Ecodan warmtepomp

• Thefirstikke
  • Niet online
Op zondag 03 juni 2001 19:26 schreef JT het volgende:
Het gaat om het feit dat 2 speakers van bij elkaar 500 piek nog beter klinken dan een Bose set van 1200 piek.
Dát zal ik ook zeker niet ontekennen!!! Maar om bose nou meteen helemaal de grond in te stampen....

Verwijderd

Op zondag 03 juni 2001 19:35 schreef thefirstikke het volgende:

[..]

Dát zal ik ook zeker niet ontekennen!!! Maar om bose nou meteen helemaal de grond in te stampen....
OK, de mensen dan die bose kopen, jij je zin.

• Thefirstikke
  • Niet online
Op zondag 03 juni 2001 19:36 schreef MREn het volgende:

[..]

:?

Verwijderd

Maar om bose nou meteen helemaal de grond in te stampen....
Capice?

Oftewel: welk weldenkend mens koopt nu bose?? Dan ben je dief van je eigen portemonee...

• Thefirstikke
  • Niet online
Op zondag 03 juni 2001 20:31 schreef MREn het volgende:

[..]

[..]

Capice?
keej dan, het was erg laat vannacht... of eigenlijk vanochtend :D

Verwijderd

FF serieus dan. Kom maar eens een bose setja van 2500 luisteren, en daarna naar mijn :r speakers (300/stuk)die ik in twee jaar helemaal naar de klote heb geholpen, zelfs die klinken nog beter!!

Luister eens en oordeel zelf ;)

Verwijderd

Bose zuigt....

Maar ik moet wel zeggen:.... [off topic]

een paar 802-tjes en een 302 zijn wel leuk als je ruzie hebt met de buren.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb nog een Rotel versterker en ik ga gewoon twee nieuwe speakers kopen. En een leuke nieuw setje voor de pc Al dat gezeik over surrounds set raak helemaal wiebiewabie Bedankt

• Jag

Jag

Op zondag 03 juni 2001 21:25 schreef artfather het volgende:
Bose zuigt....

Maar ik moet wel zeggen:.... [off topic]

een paar 802-tjes en een 302 zijn wel leuk als je ruzie hebt met de buren.
802's zijn heel goed om pijn in je oren te krijgen. Het lijkt ook net alsof ze keihard gaan, maar schijn bedriegt. Deze "PA" speakers hebben slechts een gevoeligheid van 92 dBspl, en klinken zooooo slecht.
Om maar niet te beginnen over de 401, da's helemaal een ramp :(

• Thefirstikke
  • Niet online
Op zondag 03 juni 2001 20:34 schreef MREn het volgende:
FF serieus dan. Kom maar eens een bose setja van 2500 luisteren, en daarna naar mijn :r speakers (300/stuk)die ik in twee jaar helemaal naar de klote heb geholpen, zelfs die klinken nog beter!!

Luister eens en oordeel zelf ;)
not true... misschien vind ik dat gare bose geluid wel MOOI!!! Iedereen verklaarde me ook voor gek toen ik een setje Magnat speakers aanschafte...

p.s.
niet dat ik bose speakers goed vind klinken, op dat ene 5.1 setje na dan, maar ik probeer hier alleen mee te zeggen dat hoe men geluid ervaart ontzettend persoonlijk is. Maar je hebt gelijk als je zegt dat 99% van de mensen die bose speakers hebben staan, ze puur op naamsbekendheid en gladde praatjes van de verkoper hebben gekocht! :)

Verwijderd

Geef mij toch maar een dj versterker 2*300Watt rms minimum met 2 of 4 speakers.

Een mengpaneeltje om de versterker en andere apparatuur onder controle te houden,

want een windhoos is slecht op vlak van volumeregeling op een SB live, mijn buren weten wanneer dat mijn windhoos crasht.

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 01:42 schreef algabra het volgende:
Pfff, je hebt nog meer aan een goede 2*20W versterker.

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 04 juni 2001 01:42 schreef algabra het volgende:

Een mengpaneeltje om de versterker en andere apparatuur onder controle te houden,

want een windhoos is slecht op vlak van volumeregeling op een SB live, mijn buren weten wanneer dat mijn windhoos crasht.
Ja, nou, geweldig, 300 watt....en ga mij dan nou eerst is vertellen hoeveel db's je daarmee haalt. Want je hoort geen watts, maar db's.

En watts zonder de gevoeligheid van speakers zegt geen reet.

Ik denk dat als je van 100 naar 300 watt gaat, je blij mag zijn als je geluid 1,5 keer zo hard klinkt op dezelfde speakers, maar zelfs dat doet het niet.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

FuCk Jullie allemaal die Bose dissen, ik bedoel ik heb in m'n slaapkamer acoustimas 5 staan (serie 3, nieuwe model). Jullie kunnen lullen wat jullie willen maar hij klinkt echt wel goed, dus lul geen bullshit. laterssss en ik ben weg

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:42
Als Bose zo slecht is, kom dan eens met een merk op de proppen dat wel goed is, en waarom dat dan zo goed is? Mijn oma heeft twee ouwe Bose boekenplankmodellen (klinken prima) en kennissen van m'n ouders hebben 1 Acoustimas 3 en een Acoustimas 5.1 en dat klinkt dus ook prachtig. Mooie strakke bas en zo.

'k Heb zelf een setje Jamo Compact 70 boxjes. Klinken wel aardig maar moet me bas wel aardig openschroeven voordat ze überhaupt bas produceren.

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 03:42 schreef Wannapuf het volgende:
kom dan eens met een merk op de proppen dat wel goed is
Even mijn smaak terzijde en een beetje binnen heb budgetsegment blijvend:
Tannoy
B&W
JBL
Mission
Infinity
Kef
ALR
Chario

• tiguan
JBL valt af. Veels te duur!
B&W is ook niet bepaald de goedkoopste.

Mission speakers zijn goedkoop maar dan heb je ook wel hele piepkleine boxjes zoals m'n jamootjes. Ik wil lekkere blafkasten. Of een setje met woofer zoals Acoustimass (is heel betaalbaar).

Enne anders dus speakers die een mooie strakke bas kunnen produceren, maar ook 9" (is dat aannemelijk) woofers bevatten.

Verwijderd

Missions zijn niet klein hoor, zijn ook mooie zuilen van. Ik vind ze te hol klinken, maar dat is mijn smaak, ben nl. zelf nogal een liefhebber van JBL, wat dus absoluut niet duur. Heb nu 2 zuilen van 300/stuk afgeragd, en als ik ze te pakken kan krijgen komen daar twee fatsoenlijke JBL LX10's voor in de plaats. Mooie zuiltjes, 1m20 hoor 2x25cm bass, 2,5cm titanium tweeter en een 13 of 17cm mid-tone... kosten ook maar 1100/stuk...

• tiguan
Op maandag 04 juni 2001 04:28 schreef MREn het volgende:
Mooie zuiltjes, 1m20 hoor 2x25cm bass, 2,5cm titanium tweeter en een 13 of 17cm mid-tone... kosten ook maar 1100/stuk...
En dat noemt gij binnen het budget >:)

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 04:30 schreef Wannapuf het volgende:

[..]

En dat noemt gij binnen het budget >:)
Binnen mijn budget :) En het ging ook om de vergelijking met een bose set van 2500 piek, dus deze zijn eigenlijk nog goedkoper ook...

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Ik heb hier ook 2 JBL's staan.
Zijn echte aanraders :9

Model nummer: kan ik zo niet zien, moet ik eerst mijn halve kamer afbreken.

And The Only One

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 04 juni 2001 03:50 schreef Wannapuf het volgende:

Mission speakers zijn goedkoop maar dan heb je ook wel hele piepkleine boxjes zoals m'n jamootjes. Ik wil lekkere blafkasten. Of een setje met woofer zoals Acoustimass (is heel betaalbaar).
Um.....weet je hoe groot de 701 is ? die is ruim 30 cm hoog. En voor 350 p.st. heb je de Mission 702e, vloerstaanders met een 6,5", das minstens net zoveel als ik een B*s* subwoofer. Hele mooie strakke lage bas en blazen kunnen ze ook wel.

Ecodan warmtepomp

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 04 juni 2001 03:42 schreef Wannapuf het volgende:
Als Bose zo slecht is, kom dan eens met een merk op de proppen dat wel goed is, en waarom dat dan zo goed is?
Alle merken die MREn heeft opgenoemd. B*s* mist middentonen. Wat totaal logisch is gekeken naar de kleine conusjes in die melkpakjes. Voor normale middentonen heb je ook een beetje een ruime behuizing nodig, en ook dat hebben de melkpakjes niet.

Ook komt er een stoot hoog uit waar je ziek van word. Maar dat kan komen doordat er weinig midden is waardoor de hoge tonen meer naar voren komt.

Dit alles hebben de speakers die MREn heeft genoemd niet. Daarom worden die beter gevonden door audiofielen.

En nou is B*s* op zich niet heel slecht, totdat je ziet wat ze kosten. Dan sla je steil achterover van verbazing.

Ecodan warmtepomp

• Thefirstikke
  • Niet online
Op maandag 04 juni 2001 03:46 schreef MREn het volgende:

[..]

Even mijn smaak terzijde en een beetje binnen heb budgetsegment blijvend:
Tannoy
B&W
JBL
Mission
Infinity
Kef
ALR
Chario
Magnat
>:) ;)

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-05 20:31
Ik blijf het leuk vinden om iedere keer weer mensen te zien die roepen "ach wat ik heb Creative/Bose en dat klinkt dus echt wel STRAK dus ik weet niet waar jullie het over hebben" >:)

Geef mij maar een Warsteiner.

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 04 juni 2001 13:20 schreef Knakker het volgende:
Ik blijf het leuk vinden om iedere keer weer mensen te zien die roepen "ach wat ik heb Creative/Bose en dat klinkt dus echt wel STRAK dus ik weet niet waar jullie het over hebben" >:)
Nee, tegenwoordig zeggen ze 'dus jullie weten niet waar je het over hebt' :D |:( :r :z

Ecodan warmtepomp

• tiguan
Op maandag 04 juni 2001 05:23 schreef MREn het volgende:

[..]

Binnen mijn budget :) En het ging ook om de vergelijking met een bose set van 2500 piek, dus deze zijn eigenlijk nog goedkoper ook...
Acoustimass 3 setje kost maar 700-800 piek!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 04 juni 2001 17:35 schreef Wannapuf het volgende:

[..]

Acoustimass 3 setje kost maar 700-800 piek!
Die kosten excact 849 gulden. En dat kosten ze overal. Uitverkoop/prijsstunter het maakt niet uit. Als je Bose wil verkopen dan moet je een contract tekenen, met daarin de voorwaarde dat je ze verkoopt voor de prijs die bose vastlegt, dat je alle modellen verkoopt. en dat je ze luisterklaar in een wand met Bose speakers zet. Volgens mij is dat in nederland verboden, maarja. Bose heeft dit gedaan om "duidelijkheid voor de klant" te bewerkstelligen, en verkoopt sindsdien veel meer speakers bij veel minder zaken.

Aangezien het de best verkopende speaker van nederland id, gaan veel bedrijven ermee akkoord. Een paar uitzonderingen daargelaten. Bij Raf zijn ze gewoon in de luisterruimte te vergelijken met normale speakers, en vallen ze gigantisch door de mand.

Mijn achterbuurman is de directeur van Bose nederland, en hij beweert dat die set van Bose zoveel slechter klinkt dan de andere, omdat (hou je vast) "in een schakelwand de minnen aan elkaar gekoppeld zijn". |:(

Toen ik net mijn huidige speakers had gekocht (en mijn via hem geregelde bose301-II's wegdeed) kon hij maar niet begrijpen dat ik geen acoustimass gekocht had. Kwam met argumenten aan als:
"bij correct hadden we een ac3-II (!) in twee grote speakers gedaan, en iedereen vond het daar schitterend". |:(

twee dingen:
ten eerste : correct, audiozaak? :? |:(
ten tweede: correct: slijmballen, zeggen wat je wil horen.

Die vertegenwoordiger van Bose (heette Gijs ofzo) moest bij ons in de winkel regelmatig langskomen (dat heet een goed verkooppunt te vriend houden). Hij had daar echt enorm de schurft aan, omdat wij altijd klaar stonden met de meest sarcastische opmerkingen over Bosespeakers. >:)

• tiguan
Ok, het is dus wel duidelijk dat Bose niet geweldig is. Maar ik vind die merken die MREn noemt ook niet bepaald goedkoop. Ik heb toch ook nog maar ff naar Jamo gekeken en die heeft een heel leuk setje speakertjes precies op de grootte die ik wil, geen mini speakertjes, geen zuilen, maar precies wat mooi is. De Jamo X530. Is dat wat? Kosten ook zo rond de 800 piek per set.

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 04 juni 2001 18:30 schreef Wannapuf het volgende:
Ok, het is dus wel duidelijk dat Bose niet geweldig is. Maar ik vind die merken die MREn noemt ook niet bepaald goedkoop. Ik heb toch ook nog maar ff naar Jamo gekeken en die heeft een heel leuk setje speakertjes precies op de grootte die ik wil, geen mini speakertjes, geen zuilen, maar precies wat mooi is. De Jamo X530. Is dat wat? Kosten ook zo rond de 800 piek per set.
Waar slaat dit op ?

Tannoy vloerstaanders p.st. : 400
Mission vloerstaanders : p.st. 350

Die Jamo's kosten zelfs meer dan de Missions dus je lult gewoon.

Volgende keer liever even nadenken voor het doen van een uitspraak.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Mijn JBL's ( :r )hebben ook maar 300 piek per stuk gekost hoor. Nou hoor je dat wel, maar er zijn zelfs nog goedkopere JBL's dan deze...

• tiguan
Op maandag 04 juni 2001 18:34 schreef JT het volgende:

[..]

Waar slaat dit op ?

Tannoy vloerstaanders p.st. : 400
Mission vloerstaanders : p.st. 350

Die Jamo's kosten zelfs meer dan de Missions dus je lult gewoon.

Volgende keer liever even nadenken voor het doen van een uitspraak.
Dat zeg ik dus, vloerstaanders vind ik veeels te groot, bovendien vind ik ze lelijk.

Die Jamo's die ik noem zijn precies goed, maar hebben ze ook een mooi geluidje?

Nou moet ik zeggen dat die JBL Northbridge N38 speakers er :9 uitzien! FF kijken of ik ergens een prijs kan vinden.

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 18:36 schreef Wannapuf het volgende:

[..]

Dat zeg ik dus, vloerstaanders vind ik veeels te groot, bovendien vind ik ze lelijk.

Dat mag je zelf uit gaan maken, ik weet dat ik persoonlijk niet erg gecharmeerd ben van Jamo...

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 04 juni 2001 18:36 schreef Wannapuf het volgende:

[..]

Um, jij zei dat ze te duur waren !!! Wow....kijk maar is bij je vorige post...

Ga ze beluisteren zou ik zeggen. In die nieuwe series schijnen wel een paar goede tussen te zitten. En welke vloerstaanders van Tannoy en Mission vind je dan lelijk ?

Ecodan warmtepomp

• tiguan
Op maandag 04 juni 2001 18:39 schreef JT het volgende:

[..]

Um, jij zei dat ze te duur waren !!! Wow....kijk maar is bij je vorige post...

Ga ze beluisteren zou ik zeggen. In die nieuwe series schijnen wel een paar goede tussen te zitten. En welke vloerstaanders van Tannoy en Mission vind je dan lelijk ?
Ik vind al die lange dunne floorstanders dus niet om aan te zien, laat staan dat ik er ruimte voor heb...

Nog ff terug naar JBL, komt goed in de buurt. Prachtige speakers die Northbridge N38. Als je ze online koopt van harmanaudio.com kosten ze
249.99 US Dollar = 649.729 Dutch Guilder

Dat is toch wel te doen? ff wat specs erbij!

Maximum Recommended Amplifier Power 175 Watts
Impedance 8 ohms
Sensitivity (2.83V @ 1m) 90dB
Frequency Response (3dB) 45Hz 20kHz
Crossover Frequency 1000Hz, 5000Hz
High-Frequency Driver 3/4" Titanium-laminate dome with EOS waveguide
Midrange Driver 4" PolyPlas cone
Low-Frequency Driver 8" PolyPlas cone
Dimensions (H x W x D) 31-1/2" x 12" x 10-1/2" (800mm x 305mm x 267 mm)
Weight 35 lb (15.9kg.)
Reference Price: $249.00

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/hotrod/N38.gif

P.S. Bij deze neem ik mijn stelling terug dat de merken die je noemt (MREn) duur zijn. ;)

• JT

JT

VETAK y0

Op maandag 04 juni 2001 18:44 schreef Wannapuf het volgende:

[..]

Ik vind al die lange dunne floorstanders dus niet om aan te zien, laat staan dat ik er ruimte voor heb...
Um, mission 702e en Tannoy mX3 zijn niet dun ofzo.

Ecodan warmtepomp

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 04 juni 2001 18:44 schreef Wannapuf het volgende:
P.S. Bij deze neem ik mijn stelling dat de merken die je noemt (MREn) duur zijn. ;)
:?

Je neemt je stelling??? :D

of neem je 'm terug?

Als je leuke speakertjes wil hebben koop dan gewoon een setje chario syntar100's. :)

(nee ik heb (nog) geen aandelen). :+

• tiguan
Ja idd, ik neem het terug. Sorry voor de typo.

Nee maar serieus, die jbl's zijn toch leuk of nie?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 04 juni 2001 19:07 schreef Wannapuf het volgende:
Ja idd, ik neem het terug. Sorry voor de typo.
hoeft je niet te verexcuseren hoor. :)
Nee maar serieus, die jbl's zijn toch leuk of nie?
weeknie? ik ga nooit op het uiterlijk van speakers af. Wat ik wel weet is dat de speakertjes die ik hierboven aanschrijf, wat mij betreft verreweg de allertofste kleine sub-600gulden/stel speakers zijn!

Maareh, net had je nog geen plek voor zuiltjes?? :?

• tiguan
Ja ok, die zuiltjes van Mission en Tannoy vallen inderdaad mee. Maar ja, ik heb nooit van die merken gehoord voordat ik op GoT kwam. JBL heb ik al eens gehoord bij kennissen van me ouders. Die klinken heel goed, dus daarom dat mijn keus eerder valt op een (door mij) vertrouwd merk.

En het is wel zo dat je niet op het uiterlijk af moet gaan, maar dit zijn zulke grote boxen dat ze er wel goed uit moeten zien, simpelweg, omdat je ze moeilijk zal kunnen wegwerken.

Verwijderd

Al je nooit zou kopen waar je nooit van gehoord hebt, kom je nergens :)

Gewoon de gouden regel bij audio: gewoon luisteren, wie weet waar je tegenaan loopt. Kan mij het schelen dat het een woeshi-woeshi-speaker is? Als hij maar goed klinkt!

• Diamon

Diamon

The Weird One

Mmmmm, ik heb me gek gezocht naar de spec's van mijn JBL's.
Het model is LX-1000 3 Way speakers 250Watt.
Er zitten 2 Bass, 1 Mid en 1 Tweeter speakers in.

Op de site van JBL kan ik ze niet vinden.

Heeft iemand deze ook, of kan iemand aan deze info/manual/spec's komen

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
Hier in onze huiskamer staat Sonus Faber Speakers, en musica versterker en een Marantz Cd-Speler

Ik heb er verder niet zo heel erg veel verstand van, moet je bij me vader wezen. Maar ik weet wel dat het fantatisch klinkt. Vooral het nummer Roads - Portishead. Zo'n live cd ohw dat klint zo ongelooflijk mooi.

Ik heb ff gezocht op internet en.. plaatjes gevonden van onze versterker speakers en cd-player.

Dit zijn ze

Afbeeldingslocatie: http://www.sumikoaudio.com/musica.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.sumikoaudio.com/EAII.jpg

De cd-speler weet ik niet zeker.. maar wat ik de kast staat lijkt precies op deze. Type nummer wee tik niet.

Afbeeldingslocatie: http://www.marantz.co.uk/image/product/hifi/medium/cd-17ki_g_ftr1.jpg

Maar het klint zo ongelooflijk... net alsof het geluid je 'om-armt' om het maar zo ff te noemen. Verder ben ik beetje leek op dit gebied. Daarom wou ik me er een beetje meer in verdiepen.

ONTOPIC

Ik heb hier nu voor me neus staan een Rotel RA-840BX2. Is dit wat en kan ik hier wat mee? Dan hoef ik dus alleen nieuw boxen te hebben.

Wat raden jullie aan bij deze versterker, en ik ga binnekort wel ff deze versterker meenemen naar Eringa in groningen om wat te luisteren. Sow ff weer ontopic.

Geluids installatie aan je pc hangen :)

• JT

JT

VETAK y0

Heb je pa ook nog een paar 1000 piek voor mij over ?

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 juni 2001 23:25 schreef JT het volgende:
Heb je pa ook nog een paar 1000 piek voor mij over ?
Ik weet nog wel dat ie paar jaar geleden met Quad Elektrostatische boxen binnen kwam lopen. Die staan nu in de studeer kamer. Ik dacht dat dat verwarmingen waren :)

• JT

JT

VETAK y0

Zou je vader het erg vinden als ik een keer kom luisteren ???

Ecodan warmtepomp

• Diamon

Diamon

The Weird One

Op maandag 04 juni 2001 23:49 schreef JT het volgende:
Zou je vader het erg vinden als ik een keer kom luisteren ???
Mmmm in dat geval, zou je pa het errug vinden als ik woensdagavond een kraak zet :+

And The Only One

• JT

JT

VETAK y0

Op dinsdag 05 juni 2001 10:18 schreef Diamon het volgende:

[..]

Mmmm in dat geval, zou je pa het errug vinden als ik woensdagavond een kraak zet :+
:D

Ecodan warmtepomp

• tiguan
Ik heb een offerte opgevraagd bij ZWOLSMAN VIDEO AUDIO in Amsterdam voor de JBL Northbridge N-28.

Ze kosten hfl. 840,- per set :9~

Ik denk dat ik die ga nemen :9

:edit typo

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Op maandag 04 juni 2001 23:36 schreef Mannekino het volgende:

[..]

Ik dacht dat dat verwarmingen waren :)
HAHAHAHA De beste van vanavond ! En zo begrijpelijk, gefeliciteerd je hebt de baklap erg hard aan het lachen gekregen met deze brilliante opmerking :)

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• nOLoGIc
  • Laatst online: 10-05 08:42
Op zaterdag 02 juni 2001 15:38 schreef Mannekino het volgende:
Wat ik ong dus wil hebben, is een goede Geluidskaart met AC3-passtrough en EAX ondersteuning voor games, maar dus wel super kwaliteit. En daarop aangesloten een receiver met Dolby Digital, DTS enz. En een speaker set. Ik wil dus ff weten wie een soortgelijke setup heeft en hoe dat bevalt en welke producten je hebt aangeschaft.
Wat voor geluidskaart zat je aan te denken?

Ik heb nu zelf de nieuwe Terratec Sixpack 5.1+ besteld in Duitsland (CS4630 DSP (bijna zeker), toslink out, toslink+spdif in, AC3 pass-trough, EAX2.0 en meer 3D meuk, aparte hadphone amp+connector enz)
Ik heb goede hoop dat deze kaart van betere kwaliteit is als de SBLive die ik nu heb. Als ik die aan m'n versterker hang is het geluid gewoon om te janken. Ik moet alles vol opendraaien om een beetje het niveau van een CD-speler te bereiken en dan klinkt het :r

• Leipo
  • Niet online
Op woensdag 06 juni 2001 23:37 schreef nOLoGIc het volgende:

[..]

Wat voor geluidskaart zat je aan te denken?

Ik heb nu zelf de nieuwe Terratec Sixpack 5.1+ besteld in Duitsland (CS4630 DSP (bijna zeker), toslink out, toslink+spdif in, AC3 pass-trough, EAX2.0 en meer 3D meuk, aparte hadphone amp+connector enz)
Ik heb goede hoop dat deze kaart van betere kwaliteit is als de SBLive die ik nu heb. Als ik die aan m'n versterker hang is het geluid gewoon om te janken. Ik moet alles vol opendraaien om een beetje het niveau van een CD-speler te bereiken en dan klinkt het :r
voor hoe duur?? en laat ook ff weten of ie beter is dan die soundblasters :)
Pagina: 1 2 Laatste