Verwijderd

Topicstarter
Hoi forumleden, een vraag.

Wij hebben een Sony 40EX500 LCD overgenomen.
Deze tv werkt op zich helemaal prima, mooi beeld en veel opties.

De vorige eigenaar gaf aan dat de tv soms niet 'aan' wil.
Het rode signaallampje (op de tv) gaat bij indrukken van bv de AB wel van rood naar groen, maar geen beeld.
Dit duurt soms een paar dagen, waarna de tv daarna het weer een week of wat prima doet.
Vorige eigenaar gebruikte een Ziggo card, die in de on board cardlezer ging.
Ik meld dit er bij, omdat ik heb gelezen dat de combinatie Ziggo C+ card + Sony bravia soms problemen gaf.

Wij hebben de tv van de vorige eigenaar overgenomen en natuurlijk meteen aangezet.
We hebben de tv nu een dag of vijf; tot op heden niets aan de hand, alles doet het. Wij hebben geen Ziggo, maar UPC en hebben de tv aangesloten op een externe kabelontvanger.

Blijft staan, de vraag:
- wat was er aan de hand?
- is het nu opgelost, of toch niet ?

Misschien iemand die dit bekend voorkomt? :*)

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik weet niet of er firmware updates zijn voor de EX500, maar je zou de laatste firmware erop kunnen zetten als dat het probleem is. Verder wil een factory reset nog wel eens helpen om een dwarsliggende instelling te verhelpen. Eigenlijk lijkt me dit uiteindelijk een garantiegevalletje als je nog garantie hebt, en meer iets om met Sony contact over op te nemen. Ik neem aan dat je de tv voor een habbekrats hebt gekocht, aangezien je hem min of meer bewust met een "mogelijk defect* " hebt gekocht?

Of je moet geluk hebben dat iemand hier op het forum het herkent, maar dan had je het waarschijnlijk in [LCD TV] Sony BRAVIA 2010 Series topic deel 1 wel gelezen...

* Het is nml niet zeker of dit aan zijn Ziggo-module lag of aan deze tv (of de combinatie van die 2). Als je de tv aanzet gaat hij het hele authenticatieproces door van de CI+ module. Als daar wat mis gaat kan het zijn dat het beeld zwart blijft. De kaart (of de CI+ module) eruit en erin stoppen wil dan wel 's helpen.

[ Voor 30% gewijzigd door Grrrrrene op 25-01-2013 10:27 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards