Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misguidedare
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-07-2022
Beste tweakers,

Dit is een wanhopig bericht omdat ik er zelf gewoon echt niet uit kom.
Ik zal allereerst even omschrijven hoe ik nu werk :
Ik heb nu twee jaar een samsung galaxy s met android 4.1 (geroot dus).
Persoonlijk vind ik android heerlijk werken : ik kan de telefoon via adb mymobiler besturen via mijn computer.
Wat eigenlijk neer komt op whatsappen maar dan heerlijk gebruik maken van je pc toetsenbord (dit omdat de telefoon altijd in een dock staat op mijn bureau). Daarnaast heeft android door de hoeveelheid apps een goed customisatie gehalte.Maar met windows 8 op de loer wordt het toch wat interresant. Nu het oude beestje netjes zijn tijd heef gedaan sta ik voor deze keuze :
Samsung galaxy s 3
Nokia lumia 920

Waarom dan toch die nokia zul je denken?
Dit heeft meerdere redenen : Nokia heeft altijd kwaliteits telefoon gehad, ben onlangs overgestapt naar windows 8 pc en tablet het zou dus fijn zijn om alles 1 systeem te maken, en vind android ergens iets te statisch (windows 8 live tiles)

Het komt eigenlijk op dit neer :
Ik vind nokia lumia 920 een hele mooie telefoon alleen ga er op mogelijkheden op achteruit : Niet kunnen bankieren (ing app), Niet kunnen besturen via de pc (mymobiler werkt niet op wp8), ik moet een duurder abbo nemen, en ik betaal 162 euro bij, geen tweede batterij mogelijkheid, dockingstations zijn erg prijzig).
Al deze punten heeft de galaxy 3 wel en die kan ik gratis bij een mijn nieuwe abbo krijgen. Echter wil ik niet over een half jaar denken : Had ik maar de lumia genomen!

Graag hulp tweakers?!

mvg

Are Jilesen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-07 09:55

alwinus

Tweaked

Allebij goed telefoons. Ik zeg lumia 920 :) Waarom? Omdat ik deze vele malen mooier vind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misguidedare
Precies dat heb ik dus ook, maar wel verliezen op veel punten.
Maar de nokia heeft gewoon een groter fap gehalte :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-07 12:30
Als ik dit zo lees... SG3
-scheelt je 162 Euro (!)
-wel bankieren
-geen duurder abo
-enz. (vul hier je eigen lijstje in ;) )
Lijkt me juist een makkelijke keus.....

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-07 13:52
De apps voor WP8 komen echt wel, ik zou lekker voor de Nokia gaan. Heb zelf de 800 en bouwkwaliteit is echt geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misguidedare
Wat wel zo is 162 euro kan ik gedeeltelijk wegstrepen vanwege verkopen van mijn oude sgs 1, moeilijk jongens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxpat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-07 16:51
Heb zelf een Lumia 800 gehad en nu een S3. Vind de S3 persoonlijk echt oneindig veel beter, omdat er Android op draait. Windows 8 is een jong platform met vele kinderziektes en daarom is het Android platform echt heel veel meer waard.

Wil je je telefoon stil zetten om even rust te hebben? Bereid je maar voor om je telefoon te unlocken, het settings menu op te zoeken, en vervolgens nog te zoeken naar de "stil" optie (als die er al is). Bij mijn s3 schuif ik het notificatie menu naar beneden en druk op de "silent" toggle.

En dat is 1 van de vele, direct vergelijkbare situaties waarbij Android gewoon vele malen beter uit de bus komt.

Zeker omdat je ook overkomt als tweaker, met gebruik van een geroote telefoon en mymobiler zal Windows Phone echt een grote stap achteruit voor je zijn, ben ik bang.

[ Voor 11% gewijzigd door Foxpat op 24-01-2013 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 340182

WP7 is niet te vergelijken met WP8. Mijn vader heeft ook een Lumia 800 en ik heb zelf een 8X. Als hij op mijn mobiel zit, zegt die dat alles veel beter is dan op WP7. Je kan geen appels met peren vergelijken hé!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-07 16:32
Foxpat schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 18:22:
Wil je je telefoon stil zetten om even rust te hebben? Bereid je maar voor om je telefoon te unlocken, het settings menu op te zoeken, en vervolgens nog te zoeken naar de "stil" optie (als die er al is). Bij mijn s3 schuif ik het notificatie menu naar beneden en druk op de "silent" toggle.
Of je drukt op de unlock toets, volume toets en tapt bovenaan op het ringtone icoontje? Of je houd gewoon de volume knop in tot deze op 0 staat. Je hoeft er helemaal je telefoon niet voor te unlocken, dus juist een streepje voor op android...

Maar als ik je zo hoor is idd de SG3 meer wat voor jou, hoewel ik never nooit geen android zou willen omwille de traagheid en omslachtigheid (en de SG3 echt lelijk vind).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:51
Foxpat schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 18:22:
Heb zelf een Lumia 800 gehad en nu een S3. Vind de S3 persoonlijk echt oneindig veel beter, omdat er Android op draait. Windows 8 is een jong platform met vele kinderziektes en daarom is het Android platform echt heel veel meer waard.

En dat is 1 van de vele, direct vergelijkbare situaties waarbij Android gewoon vele malen beter uit de bus komt.

Zeker omdat je ook overkomt als tweaker, met gebruik van een geroote telefoon en mymobiler zal Windows Phone echt een grote stap achteruit voor je zijn, ben ik bang.
Vergelijk je nou het wp7 platform met het wp8 platform?? Want qua stabiliteit zijn ze inderdaad precies hetzelfde, maar totaal niet in snelheid en mogelijkheden.

Eigenlijk zou je beide toestellen in je handen gehad moeten hebben. Ik zou persoonlijk zelf geen android willen. Als ik zie hoe de ondersteuning is van een ouder toestel(bijvoorbeeld de s2) en alle tablets, duurt het minimaal een half jaar tot een jaar voordat je enige updates krijgt. Over het app verhaal, ik heb zelf ook ING en baal inderdaad ook dat er nog een app te vinden is (ing.nl werkt alsnog rete snel in de ie10 browser). Als je ziet dat iedere andere Nederlandse bank wel een app heeft uitgebracht en dat het marktaandeel al richting de 6% gaat, kan ING er niet meer te lang er omheen draaien.

Daarnaast als je echt wilt besparen op je geld kan je beter voor een simonly gaan en het toestel los kopen. Ik bespaarde daar 135 euro mee, 100 bm meer en ik heb maar een rekening van 22,50 per maand in plaats van 55 euro+

Om lang verhaal kort te maken, wie het zat is om steeds custom roms te gebruiken om enige support te krijgen en een snel en stabiel platform wilt is wp8 zeker iets voor jou.

edit:

Op xda-developers hebben ze blijkbaar dezelfde discussie :). Zoals je ziet eindigt het daar met een moddergevecht.

[ Voor 16% gewijzigd door vali op 28-01-2013 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misguidedare
@vali bedankt voor je bericht !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtrisjin
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-04 12:30

vtrisjin

Retro Games Collector

Ik zit idd met hetzelfde 'probleem'.
heb (in april) mijn Smasung Galaxy S1 precies 2 jaar en tijd voor een nieuw abbo.
Zelf ben ik toch meer richting de Lumia aan het gaan.

Heb diverse comparison vids gekeken en dat de S3 een quadcore (wat voor mij eerst de S3 deed uitblinken) heeft boeit dus geen reet kwam ik achter.
Verder is het idd schandalig dat oude Galaxy toestellen gewoonweg vergeten worden en zo goed als nooit updates krijgen, alleen met custom roms zelf moeten aanklooien.

Maar goed, mijn eerste "smartphone" was een Windows Mobile 6,5 Sony Xperia en heb in 2 jaar nooit een update gezien, dus ik hoop niet dat dit het geval gaat zijn met WP8.

Echt het enige wat mij nog niet 100% heeft overgehaald om een Lumia te nemen zijn deze punten:
- Ik kan niet echt ergens een degelijk antwoord vinden of het (net als met android APK's) mogelijk is om dingen vanaf een sd kaart te installeren, en dan bedoel ik niet persé pirated stuff maar homebrew.
- Op het internet zie ik VEEL berichten over dat de Lumia bij veel mensen een paar keer per dag freezed en ze em moeten hardresetten, of dat de batterij echt uit het niets op raakt.
- Hoe future proof is de telefoon?
Bijv dat de quadcore van de S3 het in de meeste benchmarks aflegd tegen de duocore van de 920 heb ik nu wel gezien, maar weet niet of dat met optimimalisatie te maken heeft, als dit zo blijft dan is het prima, maar als er opeens een update komt waardoor de 4cores goed worden benut en hij de 920 inmaakt ga ik wel balen ofc.
- Of WP8 "het" ding gaat worden, en niet net als Windows Mobile opeens dood gaat (zal wel niet though)

De apps zullen er wel komen, daar maak ik me iig niet zo veel zorgen om

3D Artist/Founder: Yellowcake Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misguidedare
vtrisjin schreef op maandag 28 januari 2013 @ 00:33:
heb (in april) mijn Smasung Galaxy S1 precies 2 jaar en tijd voor een nieuw abbo.

Heb diverse comparison vids gekeken en dat de S3 een quadcore (wat voor mij eerst de S3 deed uitblinken) heeft boeit dus geen reet kwam ik achter.
Verder is het idd schandalig dat oude Galaxy toestellen gewoonweg vergeten worden en zo goed als nooit updates krijgen, alleen met custom roms zelf moeten aanklooien.

Maar goed, mijn eerste "smartphone" was een Windows Mobile 6,5 Sony Xperia en heb in 2 jaar nooit een update gezien, dus ik hoop niet dat dit het geval gaat zijn met WP8.

Echt het enige wat mij nog niet 100% heeft overgehaald om een Lumia te nemen zijn deze punten:
- Ik kan niet echt ergens een degelijk antwoord vinden of het (net als met android APK's) mogelijk is om dingen vanaf een sd kaart te installeren, en dan bedoel ik niet persé pirated stuff maar homebrew.
- Op het internet zie ik VEEL berichten over dat de Lumia bij veel mensen een paar keer per dag freezed en ze em moeten hardresetten, of dat de batterij echt uit het niets op raakt.
Bijv dat de quadcore van de S3 het in de meeste benchmarks aflegd tegen de duocore van de 920 heb ik nu wel gezien, maar weet niet of dat met optimimalisatie te maken heeft, als dit zo blijft dan is het prima, maar als er opeens een update komt waardoor de 4cores goed worden benut en hij de 920 inmaakt ga ik wel balen ofc.
- Of WP8 "het" ding gaat worden, en niet net als Windows Mobile opeens dood gaat (zal wel niet though)

Helemaal eens, ik heb uiteindelijk toch gekozen voor de SGS3 gewoon domweg omdat het me heel erg veel geld bespaart en ga nergens op achter uit .
Wel jammer maar wil op zo'n belangrijk punt even geen early adopter zijn!

Are

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-06 19:48

- Er kan geen sd kaart in de 920. Als je intern geheugen bedoeld vermoed ik dat je eerste punt voorlopig nog niet gaat gebeuren. Alles zit goed op slot. Desalniettemin dat was ook bij apple het geval tot je kon jailbreaken.
- Over dat freezen kan ik niet veel zeggen behalve dat ik op de 900 er nooit last van heb gehad. Zelfs met 7.8 nog niets gehad.
- Future proof is de 920 zeker, de hardware is snel genoeg. Quadcore is heel overrated. Ik ben van een dual core android over gestapt op single core windows en alles voelt op windows sneller. Denk dat de 920 zeker nog 2-3 jaar mee kan qua hardware en software. En wat betreft optimalisatie, de vorige update van android zou ook voor zorgen dat alles soepel zou zijn, maar dat is ook niet waargemaakt. Dus die magische update zou ik niet bang voor zijn.
- Laatste punt kan niemand antwoord op geven, maar als ik om me heen kijk wint windows phone wel heel snel aan populariteit. Veel mensen nemen een lumia nu ook mee in hun keuze voor een nieuwe telefoon.

Voor de rest ligt de keuze bij jezelf. Als je van android naar windows phone gaat zul je wat compromissen moeten maken. Vooral qua mogelijkheden en apps. Maar daarvoor in de plaats krijg je tenminste een stabiel goed werkend telefoon en geen knutsel project (android).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik weet het niet hoor, ik vind shenr veels te kort door de bocht.
Ik heb ervaring met iOS/Android en ben nu wp8 aan het proberen.

Qua stabiliteit was mijn galaxy nexus met stock android stabieler. In de week dat in de wp8 gebruik (met portico update) is hij al een 1x uit zichzelf gereboot. Dat heb ik in de 1.5 jaar met mijn galaxy nexus nooit meegemaakt. Tjah wat is dan stabieler en/of knutselproject.

Google heeft veel effort in android gestoken met project butter, en dat is echt wel merkbaar. Ik weet niet waar jij het vandaan haalt dat het niet merkbaar is. Er zit een wereld van verschil tussen 4.1 en daarvoor.

Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temo44
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-04 09:23
xoror schreef op maandag 28 januari 2013 @ 16:05:
Er zit een wereld van verschil tussen 4.1 en daarvoor.
Voor mij is dit merkbaar bij mijn s3 met een custom rom met 4.2. Alles daarvoor was echt niet stabiel met hapering enz.

Ik heb WP8 nog niet kunnen ervaren, dus heb nog geen antwoord hiervoor klaar liggen. Volgende week komt mijn Lumia 620 en kan ik gaan spelen :D.

Oja, één ding valt me gewoon nog steeds vies tegen bij Android en dat is het browsen...echt verschrikkelijk... laden gaat niet lekker, soms blijft de browser hangen en tijdens het laden kun je nog niet een beetje scrollen.

[ Voor 9% gewijzigd door Temo44 op 28-01-2013 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtrisjin
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-04 12:30

vtrisjin

Retro Games Collector

oh, en ondertussen is er ook een Sony Xperia Z opgedoken met 1920x1080 scherm, agh..
Nu twijfel ik tussen 3 :P

3D Artist/Founder: Yellowcake Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:51
Ik weet het niet hoor, ik vind shenr veels te kort door de bocht.
Ik heb ervaring met iOS/Android en ben nu wp8 aan het proberen.

Qua stabiliteit was mijn galaxy nexus met stock android stabieler. In de week dat in de wp8 gebruik (met portico update) is hij al een 1x uit zichzelf gereboot. Dat heb ik in de 1.5 jaar met mijn galaxy nexus nooit meegemaakt. Tjah wat is dan stabieler en/of knutselproject.

Google heeft veel effort in android gestoken met project butter, en dat is echt wel merkbaar. Ik weet niet waar jij het vandaan haalt dat het niet merkbaar is. Er zit een wereld van verschil tussen 4.1 en daarvoor.
Jou galaxy nexus is met een stock rom stabieler? Ik kan zo 5 andere nexus modellen opnoemen die ronduit instabiel draaien, zelfs op de gs3 heb ik genoeg glitches gezien. 4.0 moest de versie worden om alles stabiel en lagloos te laten draaien, uiteindelijk werd dit 4.1. De aantal 2011 en 2012 modellen die 4.1 als update hebben gekregen zijn niet zoveel... Dit is ook gelijk een nadeel van het OS.

Zelf ben ik volledig met shenr. Ook niet raar, de meeste windows Phone gebruikers zijn tevreden over hun toestel en zullen ook niet zo snel weer willen overstappen.

[ Voor 11% gewijzigd door vali op 29-01-2013 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Niet online
Lezen is ook een kunst.

Ja ik heb 1.5 jaar met een galaxy nexus gewerkt met stock rom en die reboot niet uit zichzelf. Wat zijn jouw ervaringen ?

En noem maar 5 nexus toestellen op die onstabieler zijn. is toch compleet onzin, je moet huidige android vs wp8 vergelijken. Ik vergelijk het toch ook niet met win ce? of wp7.

Als je de laatste updates wil dan neem je de nexus toestellen. Samsung touchwiz is bagger mee eens. Maar ik heb het over stock android.

Ik ben een Android user maar heb wel een 920 icm wp8 gekocht om het uit te proberen. ik spreek dus uit mijn eigen ervaring. Ik heb ook een Nexus 4 gehad, software matig prachtig. Alleen glas achterkant ging stuk. Dat is ruk, maar daar kom ik ook gewoon voor uit. Maar mijn nexus4 en galaxy nexus met 4.1 rebooten niet uitzichzelf.

Doe je oogkleppen een keer af zou ik zeggen en probeer andere platformen serieus (like maandje mee werken). De 920 is qua hardware prachtig, wp8 platform is naar mijn mening nog niet helemaal volwassen (3rd party apps, notificatie centers, reboots nodig bij talen installeren, geen taskmanager, data counter die niet afhankelijk is van carrier, generieke background tasks etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
Ik zeg niet dat het niet merkbaar is, ik zeg dat ze niet waargemaakt hebben dat alles soepel zou zijn. Het is zeker soepeler, maar nog niet op t niveau van windows phone of ios. En dat jij een stabiele Nexus hebt gehad zou best kunnen (wel zeer zeldzaam), maar ik ken zo 10 mensen in mijn omgeving (waaronder ik) met verschillende versies van android en verschillende toestellen (waaronder de Nexus) die het met mij eens zullen zijn. Jij gaat mij niet vertellen dat jij nooit je telefoon zelf hebt moeten resetten, door een freeze of wat anders. Ik gok namelijk dat jij wekelijks of maximaal maandelijks je telefoon hebt moeten resetten. Nu 4 maanden met windows phone, 0 resets of vastlopers. Geen browser die crashed. Geen app die zomaar crashed. Geen wifi dat opeens niet werkt. En dat is wat ik bedoel met geen knutsel project, maar een telefoon dat werkt. Heeft WP nadelen? Zeer zeker wel! Maar op het gebied van stabiliteit en soepelheid is het gewoon veel beter dan android.

Ik zal ook even specifiek op de S3 ingaan:
Ik ken 3 mensen die de S3 hebben, 2 hebben een barst in het scherm (nog nooit met een ander telefoon gehad, ligt echt niet aan zogrvuldigheid. Mijn lumia 900 is al meerdere malen gevallen en geen barst, o.i.d.), 1 heeft een dood moederbord (bekend probleem), veel later dan barst ontstaan, maar wordt door de barst niet onder garantie gerepareerd. Dus qua duurzaamheid is die S3 (en veel andere android phones, behalve de HTC's en Sony's denk ik) nou ook niet echt een kampioen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Niet online
Browser crashed inderdaad soms op android. Maar mijn IE op mijn WP8 is ook al een aantal keer gecrashed.
Dus ik kan daar niet zeggen dat wp8 of android op dat gebied beter is.

Wat ik de topic starter wil meegeen is dat stock androids naar mijn mening het stabielst draaien, en hij beter geen GS3 moet kopen maar bijv een Nexus 4. GS3 zou je wel met Cyanogen kunnen draaien.

Ik ben dan ook geen Fan van schillen boven android, het geeft alleen maar meer problemen. (en dat is wel een nadeel van een open platform, maar je heb als user keuze)

Qua responsiveness en soepelheid vind ik wp8 icm lumia 920 niet merkbaar beter dan een nexus 4 icm android 4.2.1. Sterker nog ik denk dat de N4 soepeler draait, maar dat zou door gpu/cpu kunnen komen.

Er zijn ook gewoon een aantal dingen die goed in elkaar zitten met WP8 zoals rechten om background processen te draaien. Maar er zitten ook gewoon aantal vervelende zaken in.

Wat misschien nog niet genoemd is, maar de GPS van de 920 werkt erg goed. Best wat ik tot nu toe ben tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 415735

shenr schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 11:03:
[...] Ik gok namelijk dat jij wekelijks of maximaal maandelijks je telefoon hebt moeten resetten. Nu 4 maanden met windows phone, 0 resets of vastlopers. Geen browser die crashed. Geen app die zomaar crashed. Geen wifi dat opeens niet werkt. En dat is wat ik bedoel met geen knutsel project, maar een telefoon dat werkt. Heeft WP nadelen? Zeer zeker wel! Maar op het gebied van stabiliteit en soepelheid is het gewoon veel beter dan android.

[..]. Mijn lumia 900 is al meerdere malen gevallen en geen barst, o.i.d.), 1 heeft een dood moederbord (bekend probleem), veel later dan barst ontstaan, maar wordt door de barst niet onder garantie gerepareerd. [...]
Ik wil toch even inhaken op de stabiliteit van WP, want er zijn wel degelijk stabiliteitsissues:
  • IE crasht bij sommige sites dermate hard, dat mijn telefoon (L800) een soft-reset nodig heeft (2 keer in 6 weken)
  • Nokia Drive wil nog wel eens crashen na het opstarten van de app, waardoor de app opnieuw moet worden gestart.
  • L800 crasht bij het gebruik van een normale koptelefoon en vereist een soft-reset
  • Whatsapp wil ook nog wel eens crashen.
Daarnaast heeft WP compabiliteitsissues met sommige bluetooth-autoradio's, en de L900 heeft met sommige autoradio's specifieke problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
Anoniem: 415735 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 11:16:
[...]

Ik wil toch even inhaken op de stabiliteit van WP, want er zijn wel degelijk stabiliteitsissues:
  • IE crasht bij sommige sites dermate hard, dat mijn telefoon (L800) een soft-reset nodig heeft (2 keer in 6 weken)
  • Nokia Drive wil nog wel eens crashen na het opstarten van de app, waardoor de app opnieuw moet worden gestart.
  • L800 crasht bij het gebruik van een normale koptelefoon en vereist een soft-reset
Daarnaast heeft WP compabiliteitsissues met sommige bluetooth-autoradio's, en de L900 heeft met sommige autoradio's specifieke problemen.
Hmm ok, dat van de autoradio's wist ik niet, gebruik ik niet. IE crashes nog niet gehad. Drive gebruik ik echt vaak en ook geen crash van gehad. Whatsapp daarentegen is inderdaad de grootste vijand van WP, ik gebruik het vaak, maar het crashed niet echt bij mij. Het wordt heel traag, je hebt veel minder mogelijkheden, trekt je accu leeg, heel jammer dat. Maar hopelijk wordt het ooit door de ontwikkelaars opgelost.

En de Nexus 4 i.c.m. 4.2.1 heb ik nog niet gezien, dus kan daar niet over oordelen. Denk zeker dat dat een betere keus is dan de S3, vooral omdat het stock android is en de issues die ik had genoemd met de S3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temo44
[...]

Je bent hier aan het praten over een Lumia 800. Die heeft dus geen IE10. Ik neem aan dat je dan geen ervaring hebt met de nieuwe Internet Explorer. Beetje krom om IE10 dan ook meteen over één kam te scheren en te zeggen dat 'IE' vaak crasht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Temo44 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 11:49:
[...]

Je bent hier aan het praten over een Lumia 800. Die heeft dus geen IE10. Ik neem aan dat je dan geen ervaring hebt met de nieuwe Internet Explorer. Beetje krom om IE10 dan ook meteen over één kam te scheren en te zeggen dat 'IE' vaak crasht
Ben je nu spijkers op laag water aan het zoeken? Ik reageer op shenr's L900-ervaringen door mijn L800-ervaringen daar tegenover te zetten. Lijkt me evident dat dit IE9 betreft.

Verder gok je verkeerd: ik heb ervaringen met IE op de L820, alleen vooralsnog zonder crash (knock on wood). Mocht IE op mijn L800 weer crashen, dan zal ik de omstandigheden proberen te dupliceren op de L820.
Overigens heeft de L820 ook de nodige kinderziektes, maar die zijn minder relevant in deze vergelijking.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 415735 op 29-01-2013 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-07 16:32
[...]

Sorry maar ik kan hier niet over mee praten, al jouw punten niet. Whatsapp wil nog wel eens even blijven hangen of traag reageren, maar dat is de app gewoon.
Autoradio is een firmware kwestie aan de kant van de radio zelf. Drive wil wel eens terug springen naar het start scherm wanneer er bijvoorbeeld een game op de achtergrond open staat, gewoon geheugen tekort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temo44
Anoniem: 415735 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 12:40:
[...]

[...] Ik reageer op shenr's L900-ervaringen door mijn L800-ervaringen daar tegenover te zetten. Lijkt me evident dat dit IE9 betreft. [...]
Uit je reactie op shenr is dat er echt niet op uit te maken. Je zegt namelijk
Staat nergens WP7 of WP8, wat dus kan wijzigen op IE9 of IE10. Je haalt wel je L800 aan, waaruit ik concludeerde IE9. Mijn excuses iig als ik 'spijkers op laag water' aan het zoeken was, want dat was niet de bedoeling :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Temo44 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 12:59:
[...]

Uit je reactie op shenr is dat er echt niet op uit te maken. Je zegt namelijk

[...]

Staat nergens WP7 of WP8, wat dus kan wijzigen op IE9 of IE10. Je haalt wel je L800 aan, waaruit ik concludeerde IE9. Mijn excuses iig als ik 'spijkers op laag water' aan het zoeken was, want dat was niet de bedoeling :).
Goed dat je het zegt, ik dacht nl dat dat duidelijk was op grond van mijn selectieve quote van shenr. Voortaan zal ik mijn reacties beter inleiden. No worries, zeker geen excuses nodig. My bad. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbaanr
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-06 19:11

Ik heb de Lumia 920 nu een paar weken. Nooit een freeze gehad. Sterker nog ik heb het hele OS niet eens zien 'stotteren'. Zeer vloeiend allemaal.

Batterij issues heb ik ook niet echt. Ik kom van een BB Curve die deed het wel langer, maar ja daar kun je ook verder niet veel mee... Ik denk dat batterijproblemen te maken hadden/hebben met slechte apps. Maar de mijne gaat goed 1,5 dag mee onder normaal tot zwaar gebruik.

Ik heb er niet naar gezocht, maar ik ben er vrijwel zeker van dat homebrew niet mogelijk is op Windows Phone 8. Jailbreaks, etc. heb ik nog niet gezien. Trouwens in de 920 kun je natuurlijk geen SD kaart kwijt.

Futureproof lijkt me wel. Nokia staat er om bekend om haar producten nog lang te ondersteunen met updates. Ik verwacht dat de volgende versie van Windows Phone ook kan worden gedraaid op de Lumia 920. De kernel zullen ze voorlopig wel hetzelfde houden. Of we die update ook daadwerkelijk krijgen is een ander ding. Maar dat geldt voor Android net zo natuurlijk...

De apps gaan er echt wel komen. Ik mis alleen Spotify nog (maar komt er aan) omdat ik daar al een premium account van heb. Bovendien is er al heel veel. Soms zijn het alleen andere apps dan die je gewend bent op Android of IOS. Soms (best wel vaak) zijn veel mooier als ze speciaal voor WP8 gemaakt zijn. Dat er sommige missen heeft mi. ook te maken met de 'strategische spelletjes' die er tussen de partijen gespeeld worden.

Eigenlijk kwam het er voor mij op neer dat ik de Lumia 920 en WP8 gewoon verreweg het mooist vind. Na een paar weken gebruik krijg ik er nog steeds iedere keer een kick van!
Pagina: 1