XFX Radeon HD 7950 Double Dissipation Black Edition

Pagina: 1
Acties:
  • 639 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-12-2022
Ik ben van plan om binnenkort de bovenstaande GPU te kopen, alleen is de kaart op dit moment haast nergens verkrijgbaar en de winkels die hem verkopen, vragen er circa 60 euro boven de adviesprijs voor. Waarom is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:18
Ik 'hoop' dat ze hem uit de schappen halen want de koeler presteerde ondermaats.
Goede alternatieven zijn de Gigabyte en Club3D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
KetchupFTW schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 17:15:
Ik ben van plan om binnenkort de bovenstaande GPU te kopen, alleen is de kaart op dit moment haast nergens verkrijgbaar en de winkels die hem verkopen, vragen er circa 60 euro boven de adviesprijs voor. Waarom is dit?
Niet kopen die XFX 7950 er zijn er hier zat op Tweakers die de haren uit hun hoofd hebben getrokken. Ze zijn van zeer slechte kwaliteit en fikken spontaan af. Koop een Asus of Sapphire en je bent 100x beter af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
Sorry hoor, maar het bovenstaande geloof ik niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-07 08:39
reviews: Round-up: snelle HD 7800- en 7900-kaarten

zo slecht lijkt hij anders niet te zijn
Mijn maakt onder load bijvoorbeeld wel het meeste herrie, maar blijft dan ook het koelste.

Maar ik heb wel meer mensen gehoord die de xfx DD afkraken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:18
reviews: AMD's HD 7950: betaalbare snelheid
http://www.anandtech.com/show/5476/amd-radeon-7950-review/16
Hij is kwa koeler niet beter dan een reference design, vergeleken bv de sapphire is het drama.

Zijn op het forum ook tal van reacties te vinden van mensen die niet tevreden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-07 14:32
Ik heb de Sapphire versie, hij is wel koel maar de prestaties zijn toch om te huilen. FPS drops in Torchlight 2 zelfs als alles op medium staat zelfde geldt voor Battlefield 3. Arma 2 loopt ook niet lekker. Planetside 2 krijg ik ook FPS drops zelfs na het tweaken van de config. Ik game op een resolutie van 1680x1050 icm een i5-2500k en 8gb ram. De kaart stelt mij redelijk teleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
mitsumark schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 20:01:
reviews: AMD's HD 7950: betaalbare snelheid
http://www.anandtech.com/show/5476/amd-radeon-7950-review/16
Hij is kwa koeler niet beter dan een reference design, vergeleken bv de sapphire is het drama.

Zijn op het forum ook tal van reacties te vinden van mensen die niet tevreden zijn.
Ik moet er even bij zeggen dat geluid me echt geen zak uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
KetchupFTW schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 18:52:
Sorry hoor, maar het bovenstaande geloof ik niet helemaal.
Lees dit maar eens dan - en dit is er slechts 1 voorbeeld van

AMD Radeon HD7XXX Ervaringen - Deel 1

:LMAO XDXDXD..

Ik zit net ff in metro 2033 met alles maxed out.. XFX 7950 DD crossfirex black zonder overvoltage.. opeens fikt 1 kaart af XD.. lolzz!! Temps waren 80 graden max

Wat een merk is dat ook XFX.. gelukkig zette de voeding de pc meteen uit .
Ik helemaal blij dat verder alles nog werkte!~!

Net een mail gestuurd dat beiden kaarten niet okee meer zijn. De onderste kaart wordt ook 16 graden te warm.
Ik wil mijn geld terug en dan bij die shop een kaart van een ander merk halen. Wellicht 7970's

Seems fair, XFX dont fok with me

[ Voor 47% gewijzigd door calsonic op 24-01-2013 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
calsonic schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 20:24:
[...]

Lees dit maar eens dan - en dit is er slechts 1 voorbeeld van

AMD Radeon HD7XXX Ervaringen - Deel 1

:LMAO XDXDXD..

Ik zit net ff in metro 2033 met alles maxed out.. XFX 7950 DD crossfirex black zonder overvoltage.. opeens fikt 1 kaart af XD.. lolzz!! Temps waren 80 graden max

Wat een merk is dat ook XFX.. gelukkig zette de voeding de pc meteen uit .
Ik helemaal blij dat verder alles nog werkte!~!

Net een mail gestuurd dat beiden kaarten niet okee meer zijn. De onderste kaart wordt ook 16 graden te warm.
Ik wil mijn geld terug en dan bij die shop een kaart van een ander merk halen. Wellicht 7970's

Seems fair, XFX dont fok with me
Geef me eens wat andere voorbeelden? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
KetchupFTW schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 20:27:
[...]

Geef me eens wat andere voorbeelden? :p
Google het maar je mag er zelf ook wat moeite voor doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
calsonic schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 20:28:
[...]

Google het maar je mag er zelf ook wat moeite voor doen ;)
Heb ik al gedaan en het enige probleem wat ik kan vinden is dat de kaart af en toe een beetje te lang is voor de kast. Meneer komt ook niet heel geloofwaardig over met zijn:

- Lollz!
- XFX don't fok with me
- LMAO XDXDXD..
- + hij zegt ''wat een merk is het ook'', waarom heeft hij überhaupt in eerste instantie een XFX kaart gekocht als hij het zo slecht merk vind >.>

EDIT: Heb je zelf eigenlijk ooit een probleem met een XFX product ondervonden?

[ Voor 6% gewijzigd door KetchupFTW op 24-01-2013 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
Je vroeg om advies wij geven het je - doe ermee wat je wilt - als jij die xfx wilt kopen moet je dat doen.

Zelf heb ik wel eens een xfx gehad ja en die ging na een half jaar kapot - rma gestuurd - nieuwe gekregen en snel verkocht - is inmiddels al jaren bekend dat xfx geen topcomponenten gebruikt zoals bv evga en asus

[ Voor 51% gewijzigd door calsonic op 24-01-2013 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
calsonic schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 20:36:
Je vroeg om adves wij geven het je - doe ermee wat je wilt - als jij die xfx wilt kopen moet je dat doen
Ik vroeg niet om advies, ik vroeg waarom de kaart nergens meer te verkrijgen is atm. Ik wil graag naar je luisteren, maar alleen als je met goede argumenten komt, 1 random post van een Tweakers gebruiker die wel heel erg vrolijk over zijn zojuist opgefikte 300 euro kaart doet is niet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
Misschien heeft xfx ze zelf wel uit de schappen gehaald na een regen met klachten - I don't know

Nogmaals als jij er 1 wilt moet je hem kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
calsonic schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 20:41:
Misschien heeft xfx ze zelf wel uit de schappen gehaald na een regen met klachten - I don't know

Nogmaals als jij er 1 wilt moet je hem kopen
Dat ga ik nu zeker doen, aangezien er geen problemen (op de hoge geluidfrequentie na) blijken te zijn. Dankje voor je ''hulp''.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
"Graag gedaan"

[ Voor 87% gewijzigd door calsonic op 24-01-2013 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
Ach gossie. Gaan we nog schelden ook? Ik denk dat ik maar niet meer teveel aandacht aan jou ga besteden.

PS: Volgens mij zag ik toch echt ''irritant kut ventje'' voor je edit staan.

[ Voor 27% gewijzigd door KetchupFTW op 24-01-2013 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
Same here buddy - ik hoop dat je pc affikt met die xfx erin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
KetchupFTW: weet niet of jij mijn reactie hebt gelezen maar wel iets om rekening mee te houden. Weet niet op welke resolutie jij games speelt.

[ Voor 3% gewijzigd door spookz0r op 24-01-2013 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
spookz0r schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 20:54:
KetchupFTW: weet niet of jij mijn reactie hebt gelezen maar wel iets om rekening mee te houden. Weet niet op welke resolutie jij gamed :)
Ja dat heb ik zeker, maar ik was even bezig met een irritant probleempje. Ik ben van plan om na mijn aanschaf van mijn pc nog een ander beeldscherm erbij gaan te kopen met een full HD resolutie. Toch lijkt het me raar dat jouw kaart het zo slecht doet? Weet je zeker dat je geen probleem hebt met jouw videokaart, want die prestaties lijken me zeer ondermaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 480196

Zie hier toch wel veel onzin staan hoor. XFX DD staat bekend om z'n middelmatige performance, maar heb nog nooit gehoord dat ze 'bekend staan' om spontaan af te branden. Zo'n randgeval zal vast wel gebeuren, maar dit kan met elk merk, en is ook alleen maar een 'van horen zeggen'. Daarnaast Spookz0r, zou toch 's kijken want een 7950 zou toch zeker op 1680x1050 echt prima alles kunnen draaien met je CPU. Toch 's drivers nakijken mischien? (puur een gok hoor).

Maar in elk geval, de slechte verkrijgbaarheid kan ik ook niet uitleggen. Kan alleen zeggen dat het als je 'm voor een goeie prijs kan vinden een OK kaart is, zeker als je merkspecifiek bent, gewoon voor gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
Ik heb meerdere drivers geprobeerd, hem geprobeerd over te clocken en dergelijke mocht allemaal niet baten. Heb helaas geen vergelijkingsmateriaal behalve een 4870 1gb. Denk dat ik binnenkort maar een verse install ga doen van windows en het dan nog eens ga bekijken.

[ Voor 22% gewijzigd door spookz0r op 24-01-2013 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
Anoniem: 480196 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 20:57:
Zie hier toch wel veel onzin staan hoor. XFX DD staat bekend om z'n middelmatige performance, maar heb nog nooit gehoord dat ze 'bekend staan' om spontaan af te branden. Zo'n randgeval zal vast wel gebeuren, maar dit kan met elk merk, en is ook alleen maar een 'van horen zeggen'. Daarnaast Spookz0r, zou toch 's kijken want een 7950 zou toch zeker op 1680x1050 echt prima alles kunnen draaien met je CPU. Toch 's drivers nakijken mischien? (puur een gok hoor).

Maar in elk geval, de slechte verkrijgbaarheid kan ik ook niet uitleggen. Kan alleen zeggen dat het als je 'm voor een goeie prijs kan vinden een OK kaart is, zeker als je merkspecifiek bent, gewoon voor gaan.
Welke kaart zou jij me dan aanraden over de XFX 7950 DDBE en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Persoonlijk? Ik ben zelf altijd heel tevreden geweest met de MSI koelers, en van wat ik weet hebben de Twin Frozr's ook op de 7950 niet teleurgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
Anoniem: 480196 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 21:01:
Persoonlijk? Ik ben zelf altijd heel tevreden geweest met de MSI koelers, en van wat ik weet hebben de Twin Frozr's ook op de 7950 niet teleurgesteld.
MSI was IDD mijn 2de keuze geweest, maar ben uiteindelijk toch voor de XFX gegaan aangezien de iets hogere frames. Geluid maakt mij nogmaals niets uit. Waarom suggereer je dat XFX een middelmatige performance geeft? Als ik van de reviews uit ga, vind ik dit niet. (ik probeer hier niet te muggenziften of de fanboy uit te hangen, ik wil het gewoon weten :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Middelmatige performance qua koeling. De MSI doet dat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedra
  • Laatst online: 26-02 14:34
heb de laatste tijd heb ik zelf aardig wat veel gelezen over de 7950 voor mijn eigen aanschaf en xfx werd eigenlijk nooit aangeraden. meestal de gigabyte,msi,sappire
zelf ben ik wel voor de asus gegaan omdat geluid bij mij wel meespeeld
en hogere frames? overclocken is met deze alle 7950 zeer makkelijk en die paar frames die je ziet in de revieuws maken dan niks meer uit

maar dus advies. koop geen xfx tenzij je de koeler gaat vervangen, je krijgt er spijt van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 498309

Als je geen xfx wil, dan raad ik je de sapphire ten zeerste aan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 408459

het is heel simpel

xfx kaarten zijn voor mensen met een krappe beurs , met mindere onderdelen waardoor de kans gewoon heel groot is dat er wat mis mee gaat

asus en evga zijn gewoon stukke beter in gebruik door betere onderdelen maar je betaald er ook wat meer voor ik persoonlijk heb het er ook zeer zeker voor over.om gewoon een stukje kwaliteit in mijn pc te steken en daar betaal ik ook liever wat meer voor

mvg jason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
En van de 3 branches (Sapphire, MSI en Gigabyte), welke daarvan is het beste voor mijn voorkeur (prestatie, koel, geluid maakt niks uit).

[ Voor 3% gewijzigd door KetchupFTW op 24-01-2013 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
O trouwens, ik ben ook van plan om een XFX Pro Series 550W Core Edition (bronze) te gaan kopen. Kan dat dan wel? Hij staat overigens goed aanschreven zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedra
  • Laatst online: 26-02 14:34
die voeding wordt gemaakt door seasonic en dat is het best merk op de markt dus die voeding is zeker wel aan te raden

gigabyte koelt het beste van de 3
saphire . kijk uit voor de vapor editie, zijn veel rpoblemen mee
eL_Jay schreef op zondag 20 januari 2013 @ 14:46:
Los van deze specifieke kaarten:

MSI + Asus = meestal beste kwaliteit (MSI haalt wel rare/smerige foefjes uit) TOP en Lightning is zo'n beetje het summum
XFX/EVGA = beste Aftersales als in bij deze fabrikanten mag je bijvoorbeeld de koeler vervangen zonder garantie te verliezen. EVGA biedt alleen maar reference-achtige kaarten aan.
Club3d/Powercoler/His= budget, vaak speciale modellen die de andere fabrikanten niet aanbieden (6990 met waterblock, 7990, 7870XT/LE)

Sapphire=bij mijn weten de modale kaart, zelden de hoogste geklokte, zelden de meest luxe kaarten, zelden de beste koeling/OC-potentieel maar vaak betrouwbare degelijke kaarten voor niet zelden de laagste prijzen.

Gigabyte= Budget + vrij luxe kaarten (net onder de lightning en TOP) heeft een repair-centrum in Nederland waardoor RMA vele malen sneller kan zijn dan bij andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:12

Quad

Doof

pricewatch: Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3
pricewatch: Asus HD7950-DC2T-3GD5-V2

Ik zou tussen een van deze twee doen, als het om een paar tientjes te besparen gaat zou de Gigabyte een perfecte keuze zijn (erg goede koeling)
Als je iets meer kan missen is de Asus DCII top een hele lekkere kaart (Iets betere koeling! En goed te OC'en ook nog!)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 408459

Quad schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 00:53:
pricewatch: Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3
pricewatch: Asus HD7950-DC2T-3GD5-V2

Ik zou tussen een van deze twee doen, als het om een paar tientjes te besparen gaat zou de Gigabyte een perfecte keuze zijn (erg goede koeling)
Als je iets meer kan missen is de Asus DCII top een hele lekkere kaart (Iets betere koeling! En goed te OC'en ook nog!)
ben persoonlijk een asus fan maarja,kan je altijd doen he :) de keuze is aan jou :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:59

Bolletje

Moderator Harde Waren
Modbreak:Nou, het moge duidelijk zijn dat de reacties in dit topic van een erbarmelijk niveau zijn.

Als je ziet dat iets uit de hand loopt, ageer daar dan niet op, maar sein een moderator in door middel van een topicreport (zie knop bovenaan de pagina) of een berichtje.

De topicstarter kan, indien gewenst, een nieuw topic openen mét een degelijke openingspost. Het simpelweg dumpen van een vraag is niet de bedoeling. Nu het topic vordert komen de eisen/wensen wel bovenwater, maar dat kan ook gewoon in het begin gezegd worden.

Alles staat genoteerd en het laatste woord is hier nog niet over gezegd.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.