Input gevraagd over oplossingen voor forumshortcuts

Pagina: 1
Acties:
  • 2.849 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:08

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
In Tweakers 7 hebben we gekozen voor een aanzienlijk vereenvoudigd navigatiemenu waarin enkel nog de hoofdbestemmingen op de site zijn opgenomen. Dit levert in de meeste bestemmingen geen problemen op. Een uitzondering is het forum waar het submenu in de oude situatie een aantal veelbezochte pagina's bevatte, waaronder Myreact, Active topics en Bookmarks. De betreffende pagina's zijn in de nieuwe situatie toegankelijk vanaf de Forumindex. Het ontbreken van directe links vanuit alle forumpagina's wordt door hardcore forumgebruikers als een gemis ervaren.

In het navigatiemenu hebben we geen ruimte voor deze links en we vinden het ook niet wenselijk om ons mooie duidelijke menu te moeten opofferen. Het probleem doet zich enkel voor in het forum. De suggestie om de tabs op de forumindex op alle forumpagina's te herhalen vinden we ook geen goede oplossing. Het is niet intuïtief in gebruik als je bijvoorbeeld van een forumtopic op de tab Bookmarks zou klikken en je op een pagina zou komen waar de eerste tab niet meer het forumtopic is waar je zo net was maar de forumindex. Het navigeren binnen dezelfde tab waarbij het type pagina verandert (van forumindex naar topiclijst en topicpagina) is ook niet heel erg gebruikelijk (hoewel je in een browsertab feitelijk hetzelfde doet).

Er zijn wel andere oplossingen mogelijk.

Ten eerste willen we het gebruikersmenu rechtsboven in de navigatie compleet maken zodat je daar alle functionaliteit en content die betrekking heeft op jouw account en gebruikersnaam kunt terugvinden. Om het overzicht te bewaren zal er gewerkt worden met submenu's. Dit gaat er als volgt uitzien:

Gebruikersmenu - Profiel

Gebruikersmenu - Dashboards opengeklapt

Met dit menu zorgen we ervoor dat je weer vanaf elke pagina op de site kunt surfen naar Active topics, Bookmarks, Myreact en Mijn actieve topics (de huidige posthistorie - 'Mijn actieve topics' dekt de lading beter).

Voor wie dat niet genoeg is willen we trackers toevoegen voor Mijn actieve topics en Bookmarks. Hiermee heb je vanaf elke pagina op de site zicht op updates in topics waarin je actief bent geweest of die je hebt gebookmarked. Een bijkomend voordeel is dat je via de kopjes van de tracker snel kunt navigeren naar Bookmarks en Mijn actieve topics (voor zover dat uberhaupt nog nodig zal zijn, in de tracker zie je immers al updates). Een tracker voor Active topics bestaat reeds. Myreact wordt hiermee ook min of meer overbodig gemaakt omdat je overzicht hebt in de tracker.

Dit gaat er bijvoorbeeld uitzien zoals in de onderstaande mockup. De positie van de trackers en het aantal items kun je uiteraard helemaal zelf instellen.

Trackers voor Mijn actieve topics en Bookmarks

Voor wie geen tracker wil maar toch per se in één klik naar de bovengenoemde pagina's wil bestaat er nog een andere simpele oplossing in de vorm van rechts uitgelijnde linkjes op de breadcrumb-regel:

Forumshortcuts

Worden we hier gelukkig van ja oder nein? :? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

Nou, ik in ieder geval wel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 423265

Van die submenus word ik niet gelukkig, dan moet je 3x klikken (of extra hoveren) om naar je profiel te gaan. Ik vind 2x klikken eigenlijk al te veel. Die onderdelen in de tracker stoppen vind ik dan beter, en die laatste optie met linkjes op de breadcrumb ook. Maar hoewel ik een uitgesproken voorstander ben van gemak en snelheid boven (vermeende?) duidelijkheid, zijn dit voor mij minor problems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Die submenu's zijn op een pc misschien handig, op een smartphone of tablet is het niks. Dan zie ik meer in de laatste optie. De handel in de tracker kan ook, die zou ik dan toch vooral op een pc gebruiken denk ik.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-06 22:31

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Die submenu's zie ik niet zo zitten eigenlijk, zeker als ze drie niveau's diep zitten. Eén verkeerde muisbeweging en je kunt weer opnieuw beginnen. Je kunt ze er best in stoppen, maar ik zal ze waarschijnlijk niet gebruiken :P

De plain links zoals in het laatste screenshot zou ik dan een beter alternatief vinden.
Het is niet intuïtief in gebruik als je bijvoorbeeld van een forumtopic op de tab Bookmarks zou klikken en je op een pagina zou komen waar de eerste tab niet meer het forumtopic is waar je zo net was maar de forumindex
Die snap ik niet goed. Er is toch nooit een forumtopic-tab geweest? Als je de tabs consistent maakt over alle verschillende soorten pagina's op het forum (een topic, topiclijst, bookmarks, posthistorie, etc.), is het voor mij meteen duidelijk waar die tabs voor dienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 423265

Scott schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 06:38:
[...]
Die snap ik niet goed. Er is toch nooit een forumtopic-tab geweest? Als je de tabs consistent maakt over alle verschillende soorten pagina's op het forum (een topic, topiclijst, bookmarks, posthistorie, etc.), is het voor mij meteen duidelijk waar die tabs voor dienen.
Het schijnt dat de nieuwe doelgroep daarvan in verwarring kan raken. Die is gewend om te klikken zonder te hoeven lezen of nadenken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-05 10:03

sjaak

un giorno credi

Femme schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 23:24:
Voor wie geen tracker wil maar toch per se in één klik naar de bovengenoemde pagina's wil bestaat er nog een andere simpele oplossing in de vorm van rechts uitgelijnde linkjes op de breadcrumb-regel:

[afbeelding]

Dit gaat mij wel gelukkig maken ja. :) Doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Note dat linkjes rechts naast de breadcrumb dus alleen van toepassing zullen zijn op het forum en je dus vanaf de frontpage alsnog geen directe link hebt naar bijvoorbeeld je myreact.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
Bastien schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 06:14:
Die submenu's zijn op een pc misschien handig, op een smartphone of tablet is het niks. Dan zie ik meer in de laatste optie. De handel in de tracker kan ook, die zou ik dan toch vooral op een pc gebruiken denk ik.
Het wordt sowieso een combinatie van beide. Ik wil nog wel een poging doen om het gebruikersmenu georganiseerd te krijgen als de items op één niveau staan maar het kunnen er best veel worden wat de overzichtelijkheid niet ten goede komt.

Op dit moment werkt het forum op een smartphone sowieso beroerd. We gaan in de loop van het jaar de site responsive maken en dan zullen zowel het forum als de tracker aan de beurt komen. Uiteindelijk moeten beide goed gaan werken op een smartphone.

De Forumlijst-tab op de forumindex zou veranderen in een Forumtopics-tab als je naar een forum klikt en een Forumtopic-tab als je in een forumtopic zit. Alleen is het nogal lastig om dit handhaven als je vervolgens op de tab Bookmarks of Active topics klikt, dan zal de eerste tab de default zijn dus waarschijnlijk Forumlijst terwijl je verwacht dat de tab Forumtopic blijft staan. De tabs zijn dan een control die iets anders doen dan wat ze suggereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-06 18:50

NMe

Quia Ego Sic Dico.

edit:
Ik zie net dat je alledrie de opties tegelijk wil doorvoeren en niet wil kiezen tussen deze drie. :P Deze post kan weg, was voorbarig, sorry. :*

[ Voor 146% gewijzigd door NMe op 24-01-2013 10:35 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 22:55

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Femme schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 23:24:

[afbeelding]

En wat gaat er gebeuren wanneer dat niet past?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VelY8hhHSv0rOWkObJ3ERmdT/full.png
De Forumlijst-tab op de forumindex zou veranderen in een Forumtopics-tab als je naar een forum klikt en een Forumtopic-tab als je in een forumtopic zit. Alleen is het nogal lastig om dit handhaven als je vervolgens op de tab Bookmarks of Active topics klikt, dan zal de eerste tab de default zijn dus waarschijnlijk Forumlijst terwijl je verwacht dat de tab Forumtopic blijft staan. De tabs zijn dan een control die iets anders doen dan wat ze suggereren.
Ik heb geen idee waar je die redenering op baseert. Je doet deze concessie tov de powerusers die deze linkjes enorm missen. Die weten echt wel wat het doet. De logica dat de tab "forumlijst" ineens zou moeten veranderen naar "topic" of "forumoverzicht" afhankelijk van de view ontgaat me compleet. Desnoods jong je er een tab of twee (topiclijst en topicview) bij indien je op een pagina zit waar die van toepassing zijn. Voer dit alleen niet als reden aan om het niet te doen, want dat slaat net zo min ergens op als roepen dat gamers in shooters ook veel klikken, dus een paar kliks voor een submenu ook prima zijn.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
Ik heb nog even een alternatief ontwerp gemaakt voor het gebruikersmenu waarin er niet wordt gebruikgemaakt van submenu's. Door items te groeperen en in te springen waar een hiërarchische verhouding gesuggereerd moet worden is het mogelijk om het menu completer te maken én overzichtelijk.

Als ik alle items in een platte lijst stop is die lijst door zijn lengte niet meer erg overzichtelijk. Het schrappen van directe links naar de items in het tabblad Activiteit in je profiel levert al een veel beter overzicht op. Private storage heb ik in dit voorbeeld ook weggehaald omdat veel gebruikers het niet geactiveert zullen hebben en we die feature toch gaan killen wegens het ontbreken van toegevoegde waarde boven andere gratis diensten.

Complete lijst:

Gebruikersmenu - Plat

Gereduceerde lijst:

Gebruikersmenu - Plat - Gereduceerd

De laatste oplossing kunnen we eventueel combineren met een uitklappend submenu voor Activiteit om het beste van twee werelden te combineren.
MueR schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 10:46:
[...]

Ik heb geen idee waar je die redenering op baseert. Je doet deze concessie tov de powerusers die deze linkjes enorm missen. Die weten echt wel wat het doet. De logica dat de tab "forumlijst" ineens zou moeten veranderen naar "topic" of "forumoverzicht" afhankelijk van de view ontgaat me compleet. Desnoods jong je er een tab of twee (topiclijst en topicview) bij indien je op een pagina zit waar die van toepassing zijn. Voer dit alleen niet als reden aan om het niet te doen, want dat slaat net zo min ergens op als roepen dat gamers in shooters ook veel klikken, dus een paar kliks voor een submenu ook prima zijn.
De tabs moeten voor iedereen functioneren zoals tabs horen te functioneren. Een tabbed document interface biedt de mogelijkheid om meerdere documenten in een enkel scherm onder te brengen waarbij je via tabs tussen deze documenten of pagina's kunt switchen. Een gebruiker verwacht dat de tabs dezelfde inhoud houden als ze naar een andere tab klikken en weer terug. Dat is niet wat er zal gebeuren als we de tabs op de forumindex op alle forumpagina's implementeren (of we moeten veel moeite doen om er wel voor te zorgen dat dit gebeurt). Dat betekent dat de tab als widget om tussen de pagina's te switchen gewoon niet juist is en dat je 'm niet moet gebruiken.

De oplossing met de shortcuts op de breadcrumbregel levert geen onverwacht gedrag op en kost bovendien geen ruimte. Problemen met lange breadcrumbregels kunnen voorkomen worden door de topictitel niet in de breadcrumb op te nemen, die staat eronder toch al als titel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Die lange lijst werkt inderdaad sowieso ook mobiel niet. :) Maar waarom kan er geen dropdown komen omdat de forumlink in het menu? Dat is nog steeds niet bepaald ideaal maar een stuk handiger dan een dubbel uitgevoerde dropdown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ja inderdaad, het zou wel zorgen voor meer consistentie in de navigatie, want die is er nu niet echt.

Maar waar ik voornamelijk op zit te wachten is dat ik gewoon op m'n naam kan klikken naast een post, en dan naar m'n psthistory ga.

Nu moet ik eerst op het pijltje klikken om onder m'n usericon een linkje te krijgen waar ik op kan klikken. Dat werkt toch niet zo heel snel (zeker niet als je die link 100 keer per dag gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

TERW_DAN schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 16:22:
[...]

Maar waar ik voornamelijk op zit te wachten is dat ik gewoon op m'n naam kan klikken naast een post, en dan naar m'n psthistory ga.
Dat is voor mij ook het grootste gemis inderdaad, maar misschien hier wat offtopic. :P Voor je eigen post history, trouwens: alt+D. Als je browser tenminste accesskeys toestaat en je die op de defaultwaardes hebt laten staan. :+

[ Voor 17% gewijzigd door NMe op 24-01-2013 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Femme schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 16:12:
Ik heb nog even een alternatief ontwerp gemaakt voor het gebruikersmenu waarin er niet wordt gebruikgemaakt van submenu's. Door items te groeperen en in te springen waar een hiërarchische verhouding gesuggereerd moet worden is het mogelijk om het menu completer te maken én overzichtelijk.
En nog altijd brak te bedienen op touch devices.. Waarom moet alles verstopt worden in menus?
De tabs moeten voor iedereen functioneren zoals tabs horen te functioneren. Een tabbed document interface biedt de mogelijkheid om meerdere documenten in een enkel scherm onder te brengen waarbij je via tabs tussen deze documenten of pagina's kunt switchen. Een gebruiker verwacht dat de tabs dezelfde inhoud houden als ze naar een andere tab klikken en weer terug. Dat is niet wat er zal gebeuren als we de tabs op de forumindex op alle forumpagina's implementeren (of we moeten veel moeite doen om er wel voor te zorgen dat dit gebeurt). Dat betekent dat de tab als widget om tussen de pagina's te switchen gewoon niet juist is en dat je 'm niet moet gebruiken.
Zo werken de tabs in de PW anders ook niet. Heck, zo werken tabs op het web bijna nooit, daar heb je namelijk een state voor nodig. Als ik daar aan het zoeken ben naar producten en tussen die tabs switch ben ik ook alles kwijt. Nou weet ik dat het ondoenlijk is om dat te bewaren, daarom klaagt niemand er over. Net zo min dat niemand gaat klagen als die pseudo-tabs enkel een stel quicklinks zijn naar veelgebruikte paginas.
De oplossing met de shortcuts op de breadcrumbregel levert geen onverwacht gedrag op en kost bovendien geen ruimte.
Je had anders helemaal geen probleem met heel veel ruimte gebruiken bij alle ontwerpen van T7. Tussen alle elementen mag kilometers witruimte gebruikt worden, behalve als het iets is wat je persoonlijk niet mooi vindt? Maargoed, ik ga wel weer een keer aan de slag met custom css zodra deze "oplossing" er is.
Problemen met lange breadcrumbregels kunnen voorkomen worden door de topictitel niet in de breadcrumb op te nemen, die staat eronder toch al als titel.
Dan mis je alleen de link naar het topic zonder paging-spullen. Ik gebruik die link in de breadcrumbs dagelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

MueR schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 16:33:
[...]

Dan mis je alleen de link naar het topic zonder paging-spullen. Ik gebruik die link in de breadcrumbs dagelijks.
Ik ook inderdaad. Nog naast het feit dat je kruimelpad inhoudelijk niet meer klopt zou die link op zijn minst terug moeten onder de grote topictitel, anders verlies je functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
NMe schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 16:19:
Die lange lijst werkt inderdaad sowieso ook mobiel niet. :) Maar waarom kan er geen dropdown komen omdat de forumlink in het menu? Dat is nog steeds niet bepaald ideaal maar een stuk handiger dan een dubbel uitgevoerde dropdown.
Een dropdownmenu onder forum is om meerdere reden onwenselijk. Het is ook niet praktisch omdat je dan twee keer zou moeten klikken om op de forumindex te komen (één klik om het menu te openen, nog een klik om op de forumindex te komen). Voor het responsive maken van de site is het ook wenselijk om de navigatie eenvoudig te houden. Voor echt smartphonegebruik zal er op termijn een passende oplossing komen voor de navigatie en het gebruikersmenu.
TERW_DAN schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 16:22:
[...]

Ja inderdaad, het zou wel zorgen voor meer consistentie in de navigatie, want die is er nu niet echt.
Het gaat juist zorgen voor inconsistente navigatie vanwege tabs die niet doen wat je ervan verwacht.
Gebruikersnamen verwijzen vanwege consistentie altijd naar de profielpagina van de gebruiker, waar je in de toekomst ook de posthistorie van de gebruiker zult aantreffen.
MueR schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 16:33:
[...]

En nog altijd brak te bedienen op touch devices.. Waarom moet alles verstopt worden in menus?
De dropdownmenu's zijn prima te bedien op touch devices, afgezien van het feit dat je moet inzoomen om items goed aan te kunnen raken. Dit probleem heb je ook met andere soorten controls zolang de site niet responsive is en de layout niet minder breed wordt gemaakt op devices met een klein beeldscherm.

Op een device met een klein beeldscherm is overigens al helemaal niet wenselijk om een ingewikkelde navigatie te hebben waarbij alle navigatie-elementen direct in beeld staan. Beeldschermruimte is namelijk schaars op zo'n device, daarom wordt de navigatie vaak in fly-out menu's gestopt.
Zo werken de tabs in de PW anders ook niet. Heck, zo werken tabs op het web bijna nooit, daar heb je namelijk een state voor nodig. Als ik daar aan het zoeken ben naar producten en tussen die tabs switch ben ik ook alles kwijt. Nou weet ik dat het ondoenlijk is om dat te bewaren, daarom klaagt niemand er over. Net zo min dat niemand gaat klagen als die pseudo-tabs enkel een stel quicklinks zijn naar veelgebruikte paginas.
Afgezien van het verlies van ingestelde filters werken de tabs in de onderwerpomgevingen wel degelijk volgens de verwachting. Als je van Producten naar Nieuws of Reviews gaat dan zal de tab Producten nog steeds bestaan.
Je had anders helemaal geen probleem met heel veel ruimte gebruiken bij alle ontwerpen van T7. Tussen alle elementen mag kilometers witruimte gebruikt worden, behalve als het iets is wat je persoonlijk niet mooi vindt? Maargoed, ik ga wel weer een keer aan de slag met custom css zodra deze "oplossing" er is.
Er is nogal een verschil tussen een layout rustiger te maken door 'm ruimer op te zetten en 'm drukker maken door er meer elementen aan toe te voegen. In de toekomstige forumlayout is het sowieso al een probleem dat er veel horizontale elementen (breadcrumb, paginatitel, topicacties + paginering en gerelateerde onderwerpen) boven de feitelijke inhoud van het topic staan. Dat wil je eerder verminderen dan vergroten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 10:24

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Die informatie in de tracker (bookmarks, active topics en mijn deelgenomen topics) lijkt me erg handig. De dropdowns redelijk, maar de linkjes rechtsbovenin lijken me verwarrend als ze niet overal terugkomen.

Verder zou het verwijderen/inklapbaar maken van 'mijn profiel' en 'notepad' erg schelen in de screen real estate, zeker op een mobiel device. Op mijn telefoon en tablet moet ik standaard een eind naar beneden scrollen om iets te kunnen lezen, en zelfs op mijn laptop (1280x800) en desktop (1680x1050) vind ik het pure ruimteverspilling. Op de laptop is de eerste regel van de bookmarks net te zien, op de desktop een stuk of 8 geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Femme schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 17:45:
[...]

Een dropdownmenu onder forum is om meerdere reden onwenselijk.
Je noemt er geen. ;)
Het is ook niet praktisch omdat je dan twee keer zou moeten klikken om op de forumindex te komen (één klik om het menu te openen, nog een klik om op de forumindex te komen).
Je kan best afvangen dat een klik op "Forum" je nog steeds naar de index brengt terwijl een hover het menu opent. Dat werkt zelfs op mobiel lekker omdat mobiele browsers bij de eerste tap de hover activeren en niet de click.
Voor het responsive maken van de site is het ook wenselijk om de navigatie eenvoudig te houden. Voor echt smartphonegebruik zal er op termijn een passende oplossing komen voor de navigatie en het gebruikersmenu.
Dus je wil eerst de site minder makkelijk mobiel bruikbaar maken voordat je hem uiteindelijk makkelijker gaat maken? Is dat niet een beetje raar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
NMe schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 17:58:

Dus je wil eerst de site minder makkelijk mobiel bruikbaar maken voordat je hem uiteindelijk makkelijker gaat maken? Is dat niet een beetje raar?
Het is niet nodig om een gecompliceerd navigatiemenu te hebben. Met het menu wat we nu hebben kun je ook snel navigeren (weliswaar soms met een pageload er tussen maar de te volgen paden zijn logisch). Het gebruikersmenu moet nog wat beter gemaakt worden en navigatie naar Active topics, Bookmarks e.d. is nog even een issue maar dat is ook het enige. Bijkomend voordeel van zo'n eenvoudig navigatiemenu is dat het makkelijk geschikt is te maken voor devices met een klein beeldscherm. Met het oude menu zou dat erg problematisch zijn geweest en zouden er mogelijk grote verschillen nodig zijn in de navigatie op een desktop en mobiel device, wat weer voor verwarring kan zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

90710

Misschien een idee om het gebruikersmenu ala Tracker door de gebruiker zelf aanpasbaar te maken? De gebruiker kan dan bij voorkeuren opgeven welke pagina's hij in het menu wilt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

NMe schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 16:52:
[...]

Ik ook inderdaad. Nog naast het feit dat je kruimelpad inhoudelijk niet meer klopt zou die link op zijn minst terug moeten onder de grote topictitel, anders verlies je functionaliteit.
Ik vind het ook erg prettig om op een voorspelbare plek op de pagina een 'permalink' te hebben die je terugbrengt naar een bepaalde begin-state. Ik mis dat bij redactionele artikelen nog wel eens. Ik zou de breadcrumb in ieder geval op het forum dus gewoon laten zoals het is :)
Die lijst is voor de meeste gebruikers nog wel verder te reduceren door ook weg te laten waar geen (of niet recentelijk) gebruik van is gemaakt. Op zich vind ik een tweede niveau achter 'Mijn profiel' ook nog niet onoverkomelijk. Ik denk dat daar best wel een gulden middenweg te vinden is :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
Lange topictitels kunnen prima ingekort worden om plaats te bieden aan de shortcuts op de breadcrumbregel, zodat de topictitel voor navigatie gebruikt kan blijven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Femme schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 12:26:
Lange topictitels kunnen prima ingekort worden om plaats te bieden aan de shortcuts op de breadcrumbregel, zodat de topictitel voor navigatie gebruikt kan blijven worden.
Content moeten aanpassen zodat het zich naar het design schikt is eigenlijk nooit een goed idee imo...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

crisp schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 12:48:
[...]

Content moeten aanpassen zodat het zich naar het design schikt is eigenlijk nooit een goed idee imo...
:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 22:22
crisp schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 12:48:
[...]

Lastig kiezen hoor, wil ze beiden hééél graag hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

zeef schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 20:45:
[...]

Lastig kiezen hoor, wil ze beiden hééél graag hebben.
Tsja, het kan; je krijgt dan bij sommige lange breadcrumbs zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/h03eFBDdLjiwsWNhck6syfME/full.png

Als daar nog een » Reageren/Rapporteer/etc. achter had gestaan valt dat wel helemaal weg.

Sowieso zou ik overigens 'Mijn actieve topics' verkorten tot 'Mijn topics' - zo heb ik de nieuwe tab op de forum index ook genoemd ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-05 20:07
En wat nu als je `gewoon` het rechtse rijtje 1 regel naar beneden laat verspringen?
Dus gewoon lekker onder (of van mijn part boven) de breadcrum.

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmiX
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-06 14:27
Ik ben wel voorstander van alle drie punten. Ik zou alleen in plaats van het uitgebreidere profiel-menu met 1 kolom met uitklapmenutjes kiezen voor een breder uitklapscherm met meerdere kolommen.
Zo heb je er geen last van dat mensen precies moeten hoveren om alle opties te zien, heb je minder hoogte nodig en maak je beter gebruik van de breedte van de website.

Zo zou elke kolom een onderwerp kunnen bevatten met daaronder de sub/gerelateerde opties.

ProfielMijn instellingenForum

- Instellingen
- Activiteit
- Karmastore
- Voorkeuren
- Uitloggen

- Inventaris
- Wenslijsten
- Fotoalbums
- Vraag en Aanbod

- MyReact
- Actieve Topics
- Mijn actieve topics
- Forumbookmarks

Iets in die richting, ik denk persoonlijk dat dat iets overzichtelijker is dan uitklapmenutjes. :)

Dan ontstaat er ook niet het probleem dat er bij het gebruik van bijvoorbeeld een tablet rechts geen ruimte over is voor het uitklapmenu, waardoor deze dus weer naar links moet uitklappen en je ten eerste in de knoop komt met de pijltjes (die naar rechts wijzen) en het fout dat het submenu over het menu zelf klapt.

Het uitgebreidere menu kan rechts uitlijnen met de link met je username in het hoofdmenu en dan bijv 500px naar links.

[ Voor 18% gewijzigd door TimmiX op 25-01-2013 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149800

Ik vindt het allen een welkome verbetering alleen zou ik net als andere het forum gedeelte niet graag onder uitklap venster zien ivm mobile en tablet gebruik. Het is op die manier niet echt makkelijker dan hoe het nu gaat.

Kan dit niet gewoon onder het forumknopje komen waar deze ook het meest logisch zou zijn?

Nu je alles onder die ene knop hebt gegooid word dat wel een beetje rommelig een een allegaartje.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 149800 op 28-01-2013 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
crisp schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 21:20:
[...]

[afbeelding]

Als daar nog een » Reageren/Rapporteer/etc. achter had gestaan valt dat wel helemaal weg.

Sowieso zou ik overigens 'Mijn actieve topics' verkorten tot 'Mijn topics' - zo heb ik de nieuwe tab op de forum index ook genoemd ;)
Strak plan. Misschien zou je de boel een regel kunnen laten zakken als de breadcrumb te lang wordt? Niet 'mooi' misschien maar wel functioneel... * zeef rent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-06 03:30

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Mijn voorstel is dat je die pagina's als uitklapmenu zet onder het huidige 'Forum', zoals ik al met mijn Custom CSS doe (wel js voor nodig), onclick of onhover maakt dan niet eens erg uit...

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
crisp schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 21:20:
[...]

[afbeelding]

Ik vind dit wel een mooie optie. Dat er wat gedaan moet worden met lange breadcrumbs is dan wmb niet anders. Wellicht kunnen we de forumafkortingen gebruiken of een titel afbreken na x tekens? Dat is mij om het even. Die linkjes daar zou ik heel fijn vinden.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:30
Ok, het is dinsdag, gooi em er maar in.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
QFT :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
:'( Nou, niks, ik zie niks? Ja een iteratie, maar dit was ons beloofd bij déze iteratie , maar..?

[ Voor 9% gewijzigd door Sjah op 29-01-2013 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

http://tweakers.net/ext/f/hKKwuL4O9I6DQAAnvRKRfLPQ/full.png <= Altijd beschikbaar maken vanaf welke plek op de site dan ook.

http://tweakers.net/ext/f/m4aj2kUj4mNgGMOBfgcWlUzl/full.png <= Beschikbaar vanaf de index van GoT en vanuit elk topic d:)b

Wat betreft het doorlopen van de titel : Zet de crumbs en de titel op aparte regels en het probleem is weg :Y)
Of je zet ze onder elkaar, zodat het een beetje lijkt op zo'n hip GoT Paarts of G4 menu layout !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nero antwoord je nou op mij? Ik zie die opties van je 1e png nog niet hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Als ik mijn eigen topics en active topics maar overal met één klik kan bezoeken ben ik allang blij. Als eerder genoemde suggesties weken geleden geen gewenste oplossing zijn, en daar zie ik geen rek in, dan kan ik leven met de breadcrumbs.

De menu's zal ik dan niet vaak gebruiken...

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Die mijn topics knop vind ik inderdaad een prima oplossing. MAAR, nu moet hij nog bovenaan komen te staan bij ieder topic. In TW6 was het immers zo dat je altijd een knopje voor active topics e.d. had (en je kon op je naam drukken). Dat mis ik nu, het zit er wel, maar het kost je altijd een extra klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:23
idd, ik snap ook het probleem niet zo.
Volgens mij schreeuwt het hele meubilair hier al vanaf dag 1 dat T7 er is om een knop om met 1 (één!) klik naar je active topics te gaan. We hebben een mooie tabbalk om die knop op te integreren (die is er nu) en het enige dat we eigenlijk willen is dat die tabbalk niet verdwijnt als we een topic openen.

Nu wordt er een te complex voor worden menu gefabriceerd, waar volgens mij niemand op zit te wachten, dat meerdere klikken nodig heeft om te komen waar je moet zijn en bovendien op tablets en smartphones werkt omdat je daar niet kunt hoveren boven en menu.

Spreekt de community nou zo onduidelijk zijn voorkeur uit? Of zijn er gewoon een aantal mensen die het niet willen horen?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Het probleem met de tabs is dat ze relatief veel verticale ruimte innemen ten opzichte van de geboden functionaliteit en, zoals Femme al aanhaalde eerder in dit topic, het geen navigatie-element is. Daarom zoeken we naar betere alternatieven, en daarom ook dit topic.

We willen gewoon voorkomen dat we straks voor een oplossing kiezen waar vervolgens weer een hoop gezeur omheen gaat ontstaan. Verder is het niet zo dat we in de tussentijd stil zitten.

Dus aub graag concrete input :)
[...] en bovendien op tablets en smartphones werkt omdat je daar niet kunt hoveren boven en menu.
Dat is natuurlijk heel simpel op te lossen door ervoor te zorgen dat ze ook ontouch geopend kunnen worden (zoals met de huidige submenu's ook het geval is) :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
crisp schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 08:35:
Het probleem met de tabs is dat ze relatief veel verticale ruimte innemen ten opzichte van de geboden functionaliteit en, zoals Femme al aanhaalde eerder in dit topic, het geen navigatie-element is. Daarom zoeken we naar betere alternatieven, en daarom ook dit topic.
Je moet mij even uitleggen wat het nadeel is van een element dat verticale ruimte inneemt in een topic. Juist bij de index zou dit een nadeel kunnen zijn omdat je daardoor minder elementen in beeld hebt, en dus minder topics. Ook op de frontpage is dit een valide punt. Maar in een topic kun je per definitie maar 1 of 2 posts zijn als je niet naar beneden scrollt, 95% van de tijd ben je niet bovenaan de pagina als je een topic geopend hebt.
We willen gewoon voorkomen dat we straks voor een oplossing kiezen waar vervolgens weer een hoop gezeur omheen gaat ontstaan. Verder is het niet zo dat we in de tussentijd stil zitten.

Dus aub graag concrete input :)
Ik zeg niet dat er stilgezeten wordt. Ik zeg dat er niet datgene uitgevoerd wordt waar behoefte aan is (bij mij en anderen, vast niet iedereen)
Ik geloof dat mijn input niet veel concreter kan dan dit. Waarom wordt er nu zo halstarrig vastgehouden aan de ingeslagen weg? maak er een (default uit) optie van om de tabbalk op iedere forumpagina te laten zien. De code voor het ding zit er al, mensen krijgen wat ze willen. En het ding zit niemand in de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Topicstarter
Maverick schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 07:52:
idd, ik snap ook het probleem niet zo.
Volgens mij schreeuwt het hele meubilair hier al vanaf dag 1 dat T7 er is om een knop om met 1 (één!) klik naar je active topics te gaan. We hebben een mooie tabbalk om die knop op te integreren (die is er nu) en het enige dat we eigenlijk willen is dat die tabbalk niet verdwijnt als we een topic openen.

Nu wordt er een te complex voor worden menu gefabriceerd, waar volgens mij niemand op zit te wachten, dat meerdere klikken nodig heeft om te komen waar je moet zijn en bovendien op tablets en smartphones werkt omdat je daar niet kunt hoveren boven en menu.
De shortcuts rechts van de breadcrumb zijn een super simpele oplossing die geen ruimte kost en geen onjuiste verwachtingen schept.

Het dropdownmenu wordt overigens geopend met een click dus dat werkt prima op een touch device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

crisp schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 08:35:
en, zoals Femme al aanhaalde eerder in dit topic, het geen navigatie-element is.
Maar je kunt er toch een prima navigatie-element van maken? Het waren juist die knoppen die ik gebruikte als navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Naar mijn stellige overtuiging moeten we gewoon de linkjes op de breadcrumbregel doen. Zoals hier. Naar rechts uitgelijnd. De breadcrumb iets inkorten, 'home' kan eraf en 'forum' misschien ook. Dan gaa we gewoon proberen en kijken we hoe het gaat. Komt er te vaak een fatale overlap dan moeten we een fix doen en dat is de breadcrumb automagisch wat inkorten.

Volgens mij doet die oplossing het meeste recht aan wat iedereen wil. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Laatst online: 03-06 08:10

PromWarMachine

Forsaken Archer

zeef schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 14:09:
Naar mijn stellige overtuiging moeten we gewoon de linkjes op de breadcrumbregel doen. Zoals hier. Naar rechts uitgelijnd. De breadcrumb iets inkorten, 'home' kan eraf en 'forum' misschien ook. Dan gaa we gewoon proberen en kijken we hoe het gaat. Komt er te vaak een fatale overlap dan moeten we een fix doen en dat is de breadcrumb automagisch wat inkorten.

Volgens mij doet die oplossing het meeste recht aan wat iedereen wil. :)
d:)b :Y

Home en forum mogen er van mij inderdaad af. Bovenin heb je zowel de home knop (tweakers logo) als het forum op een knop zitten.
Verder is het verwijderen van die knoppen qua design netter dan het inkorten van de content omdat het anders niet in het design past, wat crisp ook zei.

[ Voor 18% gewijzigd door PromWarMachine op 30-01-2013 14:20 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 20:28

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

PromWarMachine schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 14:16:
[...]

d:)b :Y

Home en forum mogen er van mij inderdaad af. Bovenin heb je zowel de home knop (tweakers logo) als het forum op een knop zitten.
Verder is het verwijderen van die knoppen qua design netter dan het inkorten van de content omdat het anders niet in het design past, wat crisp ook zei.
Helemaal niets meer aan toe te voegen.

Ik druk me nu wellicht niet geheel correct uit, maar ik begon me al te ergeren aan die "Home".
"Forum" kan wat mij betreft wel "GoT" worden, dat scheelt weer een paar letters. :P

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

APClll schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 23:00:
[...]

Ik druk me nu wellicht niet geheel correct uit, maar ik begon me al te ergeren aan die "Home".
"Forum" kan wat mij betreft wel "GoT" worden, dat scheelt weer een paar letters. :P
Ik ergerde me ook aan die "Home" dus die staat er bij mij vanaf dag 1 al niet. Custom CSS is mooi spul. :P
Cascading Stylesheet:
1
2
3
.breadcrumb a[href="http://tweakers.net/"], .breadcrumb a[href="http://tweakers.net/"] + span {
    display: none;
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Als iedereen die in deze thread klaagde nu eens stemt in de poll: plan: Development-round-up - Iteratie #36
Hij blijft maar voorbij egstoken worden door andere dingetjes, mag nu wel eens een keer opgepakt worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Klaagstemmen hoeft niet ;) ik had hem zelf ook al op de prio list gezet voor de komende iteratie

[ Voor 5% gewijzigd door Misha op 25-06-2013 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Dat zou wel fijn zijn. Ik heb mijn ongenoegen ook al kenbaar gemaakt tegen een niet nader te noemen forumcrewlid ( :+ ), maar die deed een beetje flauw door te zeggen dat het blijkbaar niet belangrijk genoeg werd gevonden door de andere gebruikers, omdat ie steeds in de polls niet naar voren kwam als winnaar...

Terwijl dit toch ook al lang in de topicwarning stond van het originele klaagtopic om opgepakt te worden (en in dit topic door Femme letterlijk wordt aangegeven dat het een super simpele oplossing is die weinig tijd kost).

Maar goed, zal het er wel verder niet over hebben, zal wel blij zijn als het er ein-de-lijk in komt :)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Het goede nieuws is dat hij steeds niet als laatste eindigt en dus wel gewoon mee blijft doen :)

Het forum is gewoon het ondergeschoven kindje ten opzichte van de frontpage. Misschien niet bij zeef / Mischa, maar verder blijkt het uit alles. Met name bezoekersaantallen en dat vertaald zich bijna 1-op-1 in de resultaten van de polls.

Zouden de nieuwe polls niet in een .plan maar in een MED staan, krijg je totaal andere resultaten.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
APClll schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 23:00:
[...]

Meh, ik klik structureel niet op het logo omdat in TWK6 niet consequent naar de fp verwees. Home en Forum horen er te staan, dat is nou net de functie van het kruimelpad: aangeven waar 't nou precies woont.

Toch is denk ik "ergens naast het kruimelpad" wel de oplossing die ikzelf het meest zou gebruiken, in ieder geval op desktop en tablet. Langere topictitels afkappen na x tekens lijkt me geen issue trouwens, de functie van het pad is dan nog intact, de onderliggende link ook.

[ Voor 19% gewijzigd door Bundin op 25-06-2013 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

LuNaTiC schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 15:17:
Dat zou wel fijn zijn. Ik heb mijn ongenoegen ook al kenbaar gemaakt tegen een niet nader te noemen forumcrewlid ( :+ ), maar die deed een beetje flauw door te zeggen dat het blijkbaar niet belangrijk genoeg werd gevonden door de andere gebruikers, omdat ie steeds in de polls niet naar voren kwam als winnaar...

Terwijl dit toch ook al lang in de topicwarning stond van het originele klaagtopic om opgepakt te worden (en in dit topic door Femme letterlijk wordt aangegeven dat het een super simpele oplossing is die weinig tijd kost).

Maar goed, zal het er wel verder niet over hebben, zal wel blij zijn als het er ein-de-lijk in komt :)
Ik vind het op persoonlijke titel ook onbegrijpelijk dat zo'n simpel op te lossen probleem dat zo eenvoudig heel veel mensen het leven makkelijker maakt na al die maanden nog steeds niet opgelost is onder de noemer "blijkbaar is het niet belangrijk genoeg." Ik denk dat PromWarMachine gelijk heeft en de frontpagefeatures veelal winnen omdat er op het forum totaal geen aandacht voor die hele poll is. Ik kom zelf eigenlijk alleen maar op het forum en mis die roundups eigenlijk vrijwel altijd, en de polls dus ook.
Bundin schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 17:44:
[...]

Meh, ik klik structureel niet op het logo omdat in TWK6 niet consequent naar de fp verwees. Home en Forum horen er te staan, dat is nou net de functie van het kruimelpad: aangeven waar 't nou precies woont.
Dat zou een steekhoudend argument zijn, ware het niet dat die crumbtrail alleen op het forum getoond wordt. "Home" is dus niet de root, "Forum" is dat wel.

[ Voor 16% gewijzigd door NMe op 26-06-2013 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149800

Het zou zeker fijn zijn als dit eindelijk eens gedaan wordt. *O*

Mijn nr.2 frustratie van de T7. Ik dacht dat in het grote T7 klaag topic dit al eens wat toegezegd om terug te zetten maar weet het niet meer zeker. Het komt ook voor mij wat onwillig over omdat het een kleine aanpassing is maar nog steeds niet gedaan is. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Maverick schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 14:40:
Als iedereen die in deze thread klaagde nu eens stemt in de poll: plan: Development-round-up - Iteratie #36
Hij blijft maar voorbij egstoken worden door andere dingetjes, mag nu wel eens een keer opgepakt worden :)
Ik heb er zelfs al een keer over geklaagd daar, maar ik denk dat ik veel te laat was net als met het stemmen : Ik ben gewoon een GoT addict :$ dus ik kijk amper nog op de FP (vooral sinds de T7 layout en de tracker issues en zo...) :X

Het is wel wat beter geworden en zo, maar een leuker GoT word ik gewoon vrolijker van dus laat die breadcrumbs maar komen :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Misha schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 15:12:
Klaagstemmen hoeft niet ;) ik had hem zelf ook al op de prio list gezet voor de komende iteratie
Wat klagen tegen een niet nader te noemen crewlid al niet kan helpen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

ah heeft het toch geholpen? O-) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

LuNaTiC! O+
Ik tracteer op bier bij onze volgende pokermeet. 8)

Kijk de knopjes eens mooi staan. Super jongens, dat het even tussendoor kon. <3

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

hier ook blij :)

het zou hélemaal vet zijn als het ooit nog eens mogelijk zou zijn om ze onderaan ook naast het kruimelpad te zetten (dus eigenlijk onder de 'reageer'-knop bij je quickreply.

Dit zou nog beter in de flow passen van het forum gebruik:

- Klik een willekeurig topic aan, veelal de laatste pagina.
- Lees alle reacties/scroll de pagina door
- Klik gelijk onderaan op active topic/my topics om weer naar andere topics te gaan.

Nu moet je nog wel eerst op home klikken of terugscrollen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Zijn er nieuwe knopjes? Cannot find... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Dat vind ik geen gek idee, Lunatic. Sowieso ben ik fan van een extra navigatie onderaan bij de footer, maar ik ben altijd een van de weinige gok ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ja en met 'mogelijk' bedoel ik 'wenselijk' uiteraard, mogelijk is het ongetwijfeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Jeej! Ik kan weer met 1 klik vanaf iedere forumpagina naar mijn Posthistory of naar de Active Topics! :D :D :D

Ik moet wel zeggen dat ik deze oplossing niet echt mooi vind. Nu staan er soms kleine linkjes rechts bovenaan en soms grote knoppen links bovenaan. De functie is mijns inziens hetzelfde. Ik had het mooier en consistenter gevonden als er gewoon overal die grote knoppen gebruikt waren, maargoed, dat was blijkbaar onwenselijk voor redenen die ik nog steeds niet kan begrijpen.

Deze oplossing voldoet op functioneel gebied echter prima, dus ik ben wel tevreden. :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:03

Cyphax

Moderator LNX
Ik zat al te klagen op de FP dat die optie maar uit de poll was verdwenen en ik had de post ook nog niet goed gelezen ook nog. :X
Maar fijn dat ze terug zijn! Ik was aan het uitkijken naar de tabs, maar dit is ook goed. :)
(Ik snap nog steeds niet helemaal dat die tabs er niet gewoon altijd staan? Het is niet erg maar als ik klik op Myreact bovenin het topic ga je qua navigatie naar een heel andere stijl; dat komt een beetje inconsitent over)

[ Voor 33% gewijzigd door Cyphax op 16-07-2013 14:08 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Automatismen zijn soms lastig af te leren, dus ik blijf vast nog wel regelmatig een onnodige muisklik doen. :P Maar fijn dat het terug is! En geheel met Lunatic, onderaan zou het ook zeer welkom zijn (misschien nog wel liever onderaan dan bovenaan als ik mijn voorkeur mag uittypen).

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohsoog
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-06 15:22
Ook hier bedankt om deze links terug toe te voegen en +1 voor het 'onderaan ook' idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Misha schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 13:50:
Dat vind ik geen gek idee, Lunatic. Sowieso ben ik fan van een extra navigatie onderaan bij de footer, maar ik ben altijd een van de weinige gok ik :+
Bij deze zijn we al met zijn vieren die het willen hebben dus wie weet maken we een vreselijk grote indruk hiermee bij de developers en krijgen we die extra navigatie mogelijkheden gewoon :Y) :+

In ieder geval alvast mega veel dank voor de huidige knopjes _O_ d:)b :9~ :*) *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Mag ik dan nog mopperen dat ik het FAQ knopje nog mis? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 11:25
Ondanks dat dit een ouder topic is wil ik dit nog een keer onder de aandacht brengen, +1 voor de shortcuts ook onderaan bij de footer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Lizard schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 14:03:
Ondanks dat dit een ouder topic is wil ik dit nog een keer onder de aandacht brengen, +1 voor de shortcuts ook onderaan bij de footer.
+2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
eensch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 11:25
Bump voor in het nieuwe jaar.

Zo moeilijk kan het toch niet zijn om de links ook onderaan toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Moeilijk niet, maar we hebben het gewoonweg te druk voor de 'nice to haves' op dit moment. Dus voor nu even op slot, als er (ooit) weer tijd is, pakken we 'm op. :)

[ Voor 29% gewijzigd door zeef op 02-01-2014 14:08 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.