Hallo, ik heb een Sata to USB 3.0 dock dat vreemd gedrag vertoont. Als ik de dock op een USB 2.0 poort aansluit, geen probleem. Sluit ik deze aan op de USB 3.0 poort komt Windows soms met een message dat hij wilt dat 'k de schijf formatteer, ofwel toont hij een schijf maar blijft explorer een groene zoekbalk tonen en geraak 'k nog niet op de schijf ofwel geraak ik er wel op, maar na enkele minuten weer niet meer. Ik heb gisteren nochtans succesvol iets geïnstalleerd op dezelfde schijf en deze gebruikt.
Ik heb de Renesas USB 3.0 Host Controller driver geupdate naar de laatste versie (2.1.36.0). Voor de dock is geen driver beschikbaar (wordt standaard door Windows herkend en geïnstalleerd), maar deze komt in device manager als Prolific USB-SATA Bridge USB Device tevoorschijn. Met een andere hd (toevallig exact dezelfde) heb ik hetzelfde voor... Enig idee iemand?
EDIT: het gaat om een Samsung sp2504c (250GB) en deze dock.
Ik heb de Renesas USB 3.0 Host Controller driver geupdate naar de laatste versie (2.1.36.0). Voor de dock is geen driver beschikbaar (wordt standaard door Windows herkend en geïnstalleerd), maar deze komt in device manager als Prolific USB-SATA Bridge USB Device tevoorschijn. Met een andere hd (toevallig exact dezelfde) heb ik hetzelfde voor... Enig idee iemand?
EDIT: het gaat om een Samsung sp2504c (250GB) en deze dock.
[ Voor 8% gewijzigd door BartBlackMagic op 22-01-2013 21:17 ]