Datarecovery drive met Bad Sectors

Pagina: 1
Acties:

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:21
Hallo Mede-tweakers

ik heb van iemand een harde schijf gekregen welke niet meer goed te gebruiken is.
De schijf is nu aangesloten op mijn pc (via Sata) en de schijf wordt prima gevonden. Mijn pc is wel beduidend (factor 8 misschien wel) trager. Zeker bij het opstarten, terwijl het opstarten vanaf de SSD in mijn pc gebeurt.

Als ik probeer de data op een andere schijf te zetten gaat die eerst prima en kopieert hij zo'n 40 bestanden. Daarna gaat de snelheid naar 0 en blijft daar lang op staan. Daarna krijg ik een foutmelding over Bad Blocks.

Ik heb al Checkdisk geprobeert, maar na een nacht gaf die aan dat die nog 4 dagen(!) bezig zou zijn.

mijn vraag: wat is de makkelijkste manier om zoveel mogelijk foto's te redden? heb al RescuePro van Sandisk geprobeerd, maar die wil alleen externe drives en is voor gewiste foto's. En deze zijn niet gewist maar kunnen niet gekopieerd worden.

Alvast bedankt voor het meedenken allen!

PS: ik heb de eerste post al gekeken over data recovery en dergelijke maar daar kwam ik niet veel verder mee, gezien dit vooral hardware-aanpassingen zijn zoals het transplanteren van platters. Dat gaat me nog iets te ver ;)

PPS: De schijf "tikt" niet of maakt geen andere rare geluiden. dus dat lijkt goed nieuws.

[ Voor 3% gewijzigd door Waah op 22-01-2013 16:13 ]

• JW1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-12-2025

JW1

Voor de Linux-guru is er ddrescue.
Ik heb (als Windows-gebruiker) veel profijt gehad van HDD raw copy.

edit: Tools als unstoppable copy kunnen ook helpen. Let erop dat ze eerst onbeschadigde bestanden kopiëren (optie).

[ Voor 35% gewijzigd door JW1 op 22-01-2013 15:46 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Thematopic: Datarecovery eens door. Daar staan meer dan genoeg tooltjes in die je kunt proberen.

• Waah
TERW_DAN schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 15:45:
Neem Thematopic: Datarecovery eens door. Daar staan meer dan genoeg tooltjes in die je kunt proberen.
die heb ik doorgenomen, maar kon niks specifiek vinden voor dit probleem. De recovery daar is vooral als je iets hebt gewist/geformatteerd. Enkele tools geprobeert maar liep ook klem op die blocks. (getDataBack).

ben geen Linux Guru (heb linux zelfs nog nooit aanschouwt) maar zal HDD raw copy in ieder geval proberen!

verder probeer ik HDD Regenerator nog even. Zodra ik thuis ben zal ik even aan de slag en laat ik weten hoe het gaat

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Er staan nog meer tools in anders hoor. En dat js niet specifiek jouw probleem ziet staan dat 100% overeenkomt wil niet zeggen dat daarmee al die tools onbruikbaar zijn.

• Waah
TERW_DAN schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 16:00:
Er staan nog meer tools in anders hoor. En dat js niet specifiek jouw probleem ziet staan dat 100% overeenkomt wil niet zeggen dat daarmee al die tools onbruikbaar zijn.
heb de tread even doorgenomen en naast DD voor linux, is het allemaal recovery software bij per ongeluk verwijderen, wat hier niet het geval is. ga vanavond even proberen en dan laat ik jullie weten hoe het is vergaan.

• Waah
bedankt voor de reacties. met behulp van HDD Regenerator is het gelukt! dez eheeft de hele nacht gedraait en alle Bad Sectors weten te repareren. andere software kreeg ik dat niet voor elkaar.

daarna opnieuw opstarten, en ik kon alles zo kopieren en de schijf draait weer prima.... al gebruik ik hem niet weer ;)
Pagina: 1