Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

TV: Meest vergelijkbare alternatief voor Panasonic plasma

Pagina: 1
Acties:

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:41
Hallo allen,

Ik wil een dezer dagen een nieuwe tv aan gaan schaffen en na de nodige research hier op dit forum bleek voor mijn wensen (een budget van ongv 700 voor 42" of 1000 voor 50" ) de Panasonic Viera TX-xxST50 serie een uitstekende keus. Ik moet nog steeds in de winkel gaan kijken welke van deze 2 afmetingen me het meest geschikt lijkt. Ik zit ongeveer 3m75 van mijn tv af en kijk nu naar een 32" tv (woon hier gelukkig pas een maand).

Nu het (luxe)probleem ik heb familie bij de MM werken en die kan me icm de BTW actie volgende week zo'n 35% korting geven op het assortiment, echter zijn panasonic 3d tv's uitgesloten van deze actie. Als ik de TX-50ST50 mee had kunnen nemen voor zo'n 700 euro was het natuurlijk makkelijk geweest maar nu is de vraag welke tv's komen qua specs in de buurt van deze tv's. Aangezien ik op die alternatieven wel 30% korting zal kunnen krijgen denk ik dat ik een verstandigere keuze kan maken bij samsung/philips/whatever dan de panasonic zonder korting te kopen.

Ik heb/had eigenlijk totaal geen voorkeur voor Panasonic of plasma in plaats van LCD , dus de adviezen (mits onderbouwd) zjin hier wat mij betreft dan ook niet aan gebonden.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
twit schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 00:53:
...
Ik heb/had eigenlijk totaal geen voorkeur voor Panasonic of plasma in plaats van LCD , dus de adviezen (mits onderbouwd) zjin hier wat mij betreft dan ook niet aan gebonden.
Je zou sowieso eens in een winkel moeten gaan kijken. En dan behalve om te kijken welk formaat tv het beste bij je past maar ook wat je van de beeldkwaliteit vindt van diverse modellen.

Stelregel die hier op dit forum vaak voorbij komt is dat je qua beeldkwaliteit een lcd moet kopen die zeker 2x zo duur is als de plasma tv die jou bevalt. Dus dan heb je nog niet veel aan je korting. ;)

Als je echt voor een lcd wil gaan, zou ik eens gaan kijken naar de modellen van Sony. Maar ook hierbij moet je rekening houden met het feit dat sommige modellen nog wel eens uitgesloten worden door Mediamarkt.

Zelf heb ik de keuze gemaakt voor plasma. De beeldkwaliteit is wat mij betreft onovertroffen. Zeker als je rekening houdt met hoeveel je er voor moet betalen. Welke lcd ik ook zie bij familie/vrienden; ik denk altijd: wat een baggerbeeld. :+

• twit
S1NN3D schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 07:42:
[...]

Je zou sowieso eens in een winkel moeten gaan kijken. En dan behalve om te kijken welk formaat tv het beste bij je past maar ook wat je van de beeldkwaliteit vindt van diverse modellen.

Stelregel die hier op dit forum vaak voorbij komt is dat je qua beeldkwaliteit een lcd moet kopen die zeker 2x zo duur is als de plasma tv die jou bevalt. Dus dan heb je nog niet veel aan je korting. ;)

Als je echt voor een lcd wil gaan, zou ik eens gaan kijken naar de modellen van Sony. Maar ook hierbij moet je rekening houden met het feit dat sommige modellen nog wel eens uitgesloten worden door Mediamarkt.

Zelf heb ik de keuze gemaakt voor plasma. De beeldkwaliteit is wat mij betreft onovertroffen. Zeker als je rekening houdt met hoeveel je er voor moet betalen. Welke lcd ik ook zie bij familie/vrienden; ik denk altijd: wat een baggerbeeld. :+
Ik besef me inderdaad dat de Panasonic plasma hier op GoT zoveel geprezen wordt vanwege de superieure beeldkwaliteit. Als je, om een gelijkwaardige beeldkwlaiteit bij LCD te vinden zoals jij zegt, het budget zo ongeveer moet verdubbelen is dat inderdaad geen optie en kies ik liever voor de Panasonic zonder korting..

Maar er zijn toch ook plasma's van samsung en LG? De MM sluit specifiek de panasonic 3d modellen uit maar niet in het algemeen alle plasma tv's ofzo! Sterker nog als er een non-3d versie van die p42st50 zou bestaan had ik die plasma gewoon met korting kunnen kopen. Hebben deze beide merken dan geen model wat ongeveer bij de beeldkwaliteit van de Panasonic Viera serie in de buurt komt?

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:39
Gewoon proberen of je een 3D model mee kan krijgen met de BTW korting, ik meen dat mijn ouders vorig jaar de GT50 hebben aangeschaft met de BTW korting (ook al was deze toen uitgesloten van de actie). Er zit tussen de verschillende vestigingen van de MediaMarkt nogal veel verschil in het beleid hieromtrent.

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Samsung heeft met de PS51E6500 een goede plasma maar die wordt niet verkocht door de Media Markt. De andere modellen plasma die Samsung verkoopt zijn of slechter, of duurder en komen ook nog eens met problemen als motion judder bij PAL.

Ik zou de ST50 met de BTW korting nemen. Blijkt dat velen toch wel die BTW korting kunnen regelen.

• mlguys
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-11 18:35
Ik heb een 50st50 en zit op 2,5 a 3 meter afstand. Hiervoor ook een 32 gehad, ik vind het erg prettig enhet went heel erg snel.
In het mediamarkt btw topic wordt verteld dat je het heel lief moet vragen om ook korting te krijgen op een Sony of Panasonic, zelf vandaag kon je al profiteren van de korting.

• twit
Hm ik ben vandaag geweest en inderdaad ze willen hem wel gewoon bij de actie betrekken. Echter het is het laatste model en dus kan ik het winkel model kopen voor EUR713.. Wat vinden jullie in het algemeen van het kopen van een winkelmodel? Zeker omdat het hier om een plasma gaat is het aantal branduren natuurlijk vrij relevant of ligt dat tegenwoordig zo hoog dat je normaal gesproken de tv al lang vervangen hebt voor je aan dat aantal uren komt?

En wat vinden jullie van de (met btw korting) prijs van EUR713 voor een winkelmodel van een tv die in de pricewatch zo'n EUR 950 kost. Wat na BTW korting neerkomt op 950/1.21 = 785. 72 eur korting op een model dat al gebruikt is, is dat veel/weinig?

• Dimens
twit schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 17:59:
Hm ik ben vandaag geweest en inderdaad ze willen hem wel gewoon bij de actie betrekken. Echter het is het laatste model en dus kan ik het winkel model kopen voor EUR713.. Wat vinden jullie in het algemeen van het kopen van een winkelmodel? Zeker omdat het hier om een plasma gaat is het aantal branduren natuurlijk vrij relevant of ligt dat tegenwoordig zo hoog dat je normaal gesproken de tv al lang vervangen hebt voor je aan dat aantal uren komt?

En wat vinden jullie van de (met btw korting) prijs van EUR713 voor een winkelmodel van een tv die in de pricewatch zo'n EUR 950 kost. Wat na BTW korting neerkomt op 950/1.21 = 785. 72 eur korting op een model dat al gebruikt is, is dat veel/weinig?
Ik zou hem eerst checken op inbranden alvorens je hem gaat kopen. Eigenlijk zou ik het niet doen en kijken of je hem in een andere winkel kunt krijgen (Andere MM of BCC en Saturn die ook met de actie meedoen).

Mocht het echt niet lukken, is het een redelijke prijs MITS er geen inbranding plaats heeft gevonden.
Het voordeel wat je dan wel hebt is dat het fosfor met een beetje geluk gelijkmatig is gaan slijten en image retention minder zal voorkomen.

Voor de levensduur hoef je het niet te doen. Panasonic zegt dat het paneel 30 jaar mee moet gaan voordat je er niet meer goed naar kan kijken. Tegen die tijd heb jij al één of twee nieuwe televisies gehad en staat er een OLED televisie in je huiskamer.

• Dimens
Bever! schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 16:48:
Heb gevraagd aan maat van me die verkoper is of hij me kon helpen aan waar bij mm nog panas zijn te krijgen.
Voorraad is meer dan 1, geen idee of het er nog is als je er komt dus 100% vrijblijvend.
En of ze in de actie meedoen weet ik niet.
42ut50
hengelo
arena

50ut50
nergens

42st50
arena
hengelo
bergen op zoom
cruquius
arnhem

50st50
arena
arnhem
hengelo

55st50
arena
rijswijk
breda
middelburg
almere

65st50
roermond
arena

42gt50
middelburg
breda
arena

50gt50
arena
rotterdam centrum
rijswijk
middelburg
hoorn

50vt50
groningen
arena
breda
hengelo
cruquius
arnhem
middelburg

55vt50
arena
alkmaar
groningen
hoorn
alphen ad rijn

65vt50
arena
alphen ad rijn
cruquius
groningen
Uit [Plasma] Panasonic 2011-2012 - alle series

• twit
Ja alleen zit ik dus vast aan het kopen van de vestiging waar mijn zus werkt. Ik krijg namelijk op die vermelde 713 euro nog 20% personeelskorting. Maargoed ik zal dus gaan kijken of er geen inbranding heeft plaatsgevonden en zo nee dan is er begrijp ik geen probleem en kan ik de tv rustig kopen. Had geen idee dat de levensduur van die plasma's zo lang is haha.

• mlguys
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-11 18:35
twit schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 19:55:
Ja alleen zit ik dus vast aan het kopen van de vestiging waar mijn zus werkt. Ik krijg namelijk op die vermelde 713 euro nog 20% personeelskorting. Maargoed ik zal dus gaan kijken of er geen inbranding heeft plaatsgevonden en zo nee dan is er begrijp ik geen probleem en kan ik de tv rustig kopen. Had geen idee dat de levensduur van die plasma's zo lang is haha.
Is de prijs voor een 50st50?

• twit
Yup, voor een winkel/demo model dus he.

• twit
Ik ben nu bijna bij de mediamarkt om hem te gaan kopen, laatste kleine vraag. Is er een standaard check om te controleren op inbranden? Een bepaald beeld aan laten zetten ofzo. Ik heb nog nooit een ingebrande plasma gezien en weet dan ook niet goed hoe duidelijk dat te zien is...

• Dimens
twit schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 11:01:
Ik ben nu bijna bij de mediamarkt om hem te gaan kopen, laatste kleine vraag. Is er een standaard check om te controleren op inbranden? Een bepaald beeld aan laten zetten ofzo. Ik heb nog nooit een ingebrande plasma gezien en weet dan ook niet goed hoe duidelijk dat te zien is...
Volledig wit beeld is denk ik het beste om te zien of er inbranding heeft plaats gevonden.

• S1NN3D
  • Niet online
Dimens schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 11:34:
[...]
Volledig wit beeld is denk ik het beste om te zien of er inbranding heeft plaats gevonden.
Je zou deze verzameling images kunnen gebruiken: klikerdeklik

Gewoon op een stickje zetten en als slideshow kijken of je burn-ins ziet.

• twit
Heb niets kunnen vinden wat betreft inbranden e.d. en de tv dus net gekocht :) . Nogmaals bedankt voor alle hulp en adviezen, heb nog wat rondgekeken en zag zo snel ook echt geen LCD tv's binnen dit budget die ik liever zou hebben dan deze 50st50.

[ Voor 9% gewijzigd door twit op 25-01-2013 13:26 ]

• S1NN3D
  • Niet online
Gefeliciteerd met je aankoop. Nu je eenmaal plasma hebt en er straks aan gewend bent, zul je pas echt het verschil gaan merken met het gros van de lcd's. Dan ben je thuis heel blij met je eigen scherm.

Verwijderd

In Enschede staat een L50em5 is dat vergelijkbaar? Of beter naar Hengelo voor een TX-xxST50 model?

• Dimens
Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 13:12:
In Enschede staat een L50em5 is dat vergelijkbaar? Of beter naar Hengelo voor een TX-xxST50 model?
Dat is LCD en is sowieso al heel anders.
En niet vergelijkbaar. De EM5 serie is een budget model die officieel ook niet eens voor de Nederlandse markt is bedoeld.
Pagina: 1