PCBOX
Het idee.
Na een tijdje op internet rond te hangen op zoek naar leuke ideeën kwam ik uit op een casemod. Maar wat voor casemod dan? Met wat voor hardware? En hoe duur mag het worden? Na een paar dagen nadenken heb ik dit topic gestart:Tips voor xbox 360 casemod.
Als je het topic hebt gelezen dan zie je dat ik uit ben gekomen op de eerste generatie xbox, dit was omdat er in de buurt er 1 stond voor €10, die kon ik met dit idee in mijn hoofd niet laten staan..

Maar wat voor hardware moet er in komen? Zelf dacht ik wel origineel te zijn door een normale full size videokaart er in te stoppen. De mods die ik tot nu toe heb gezien draaien op een low profile kaartje of op de onboard video. Maar is het niet veel leuker als je in een console ook echt een setup hebt waarmee je kan gamen? Dus ben ik op de volgende hardware uitgekomen die ik had liggen:
processor: Intel pentium G860
moederbord: MSI H61M-P31/W8
ram: 2x2gb 1333mhz Corsair
videokaart: XFX Geforce 9800GT
Voeding: seasonic SS-250EPS1U
Hardeschijf: 250GB Western Digital 2,5"
Hier een plaatje van de hardware:

Hier zie je dus dat ik een wat kleinere voeding (1u) en een single-slot videokaart ga gebruiken. Dit zal mij al een heel stuk helpen met alles er in krijgen.
De uitwerking.
Hoe ga je het uitwerken? Zelf kan ik niet met sketchup werken enzo.. ..dus het wordt passen en foto's maken ipv screenshots van ontwerpen. Zo ga ik het allemaal in de kast krijgen:
Je ziet dat ik al een hoekje uit de behuizing heb gehaald, dit is omdat ik soms foto's ben vergeten te maken en ik ze dus achteraf moet maken als er al iets mee is gebeurd... Maar dat gat komt later in deze post terug.
Het moederbord ligt onderop met links daarvan de hardeschijf. Dan komt de videokaart vlak boven de koeler van de processor en de voeding komt iets boven het moederbord te hangen. Zo moet alles (denk ik

Aan het werk!
Zelf heb ik niet zulke goede skills met casemodden, het wordt dus een "zo ongeveer" mod. Hij gaat niet superstrak worden en ik denk dat er in de toekomst vast wel wat gebeund gaat worden, maar dat zie ik dan wel.Ik ben maar begonnen met het uit elkaar halen van de xbox:
Schroefjes los:

Kap er af:

Cd-drive en hardeschijf er uit:

Alles eruit inclusief de metalen kooi:

Overzicht van alle spullen, er komt nog best veel uit zo'n xbox

Nu hij uit elkaar ligt kan ik echt aan de slag. Het eerste wat ik heb gedaan was de bodem vlak krijgen, met al die uitsteeksels past bijna niks, ze zitten alleenmaar in de weg. Dus heb ik de dremel gepakt en als resultaat dit:

Nu de metalen binnenkooi nog, hier zitten namelijk ook van die uitsteeksels in. Voor:

Na:

Resultaat van plastic bodem een kooi samen:

Die is dus helemaal vlak en netjes. Nu heb ik ook maar de bovenkant onder handen genomen zodat ik daar ook weer wat extra ruimte heb. Ik heb geen foto van de bovenkant toen die nog origineel was, heb er dus geen plaatje voor. Als iemand er nog een afbeelding van heeft (onderkant van de bovenkap) dan wil ik hem wel hier zetten. Ik heb wel een foto van het eindresultaat. Ik heb de metalen kap er vanaf gehaald en wat uitsteeksels er vanaf gehaald:

De modificaties om de case klaar te maken zijn klaar, nu de hardware er in modden! Op de 4 hoeken zitten lange bouten die van boven naar beneden lopen, hier kan ik geen hardware kwijt, of wel...
De voeding origineel:

Als je de voeding er in doet past de bout niet meer:

Dus moet je de voeding aanpassen, hem nog kleiner maken, de schakelaar doorgesoldeerd, en heb ik de kap er af gelaten:

Tadaa!:

Tot zover is dit het, ik ga er van de week weer mee verder. Als iemand nog tips en trucs heeft dan hoor ik het wel!
[ Voor 165% gewijzigd door auto660 op 21-01-2013 20:30 ]
Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU