Beste Tweakers,
Omdat mijn huidige gamePC nu bijna 6 jaar oud is kan het arme beestje echt niet meer mee draaien en ben ik dus naar vervanging aan het kijken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik wil me gaan wagen aan de nieuwe high res 2560x1440 schermen van Dell, in combinatie met het standaard intensief gamewerk. Games als Arma 2, Battlefield 3 maar ook met het oog op aankomende games (arma 3, GTA 5, Grid 2, Simcity etc).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Hoewel ik geen heel vast budget heb, wil ik als het even kan niet over de 2000 euro heen gaan, inclusief scherm.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik gebruik er een Logitech Z906 5.1 speakerset bij, vandaar de geluidskaart. Daarbij ook meteen de vraag of zo'n geluidskaart de moeite waard is. (naast de speakers gebruik ik natuurlijk ook een koptelefoon). Verder ben ik al in het bezit van een prima muis en toetsenbord dus die worden niet vervangen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil dus de komende paar jaar door kunnen, maar ik heb nog geen ervaring met zo'n hoge resolutie. Waar het mij dus om gaat is of de combinatie deze resolutie aankan, of ik een sterkere GPU nodig heb, of mischien later over moet gaan op 2x GTX670 in SLI, en of 8GB Ram nog voldoende is.
Is een 2gb GTX670 voldoende, of is het door deze resolutie nuttig om voor de 4gb versie te gaan?
Overigens sluit ik nog een tweede scherm aan, om te multitasken (browsen, films, muziek enzo), het gamen beperkt zich dus tot het hoofdscherm.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nvidia, simpelweg omdat ik daar vertrouwd mee ben en de interface ken.
Ik hoop dat iemand hier al meer ervaring met deze resolutie heeft.
De set up die ik nu in gedachte heb (grotendeels gewoon de BBG overgenomen):
Omdat mijn huidige gamePC nu bijna 6 jaar oud is kan het arme beestje echt niet meer mee draaien en ben ik dus naar vervanging aan het kijken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik wil me gaan wagen aan de nieuwe high res 2560x1440 schermen van Dell, in combinatie met het standaard intensief gamewerk. Games als Arma 2, Battlefield 3 maar ook met het oog op aankomende games (arma 3, GTA 5, Grid 2, Simcity etc).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Hoewel ik geen heel vast budget heb, wil ik als het even kan niet over de 2000 euro heen gaan, inclusief scherm.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik gebruik er een Logitech Z906 5.1 speakerset bij, vandaar de geluidskaart. Daarbij ook meteen de vraag of zo'n geluidskaart de moeite waard is. (naast de speakers gebruik ik natuurlijk ook een koptelefoon). Verder ben ik al in het bezit van een prima muis en toetsenbord dus die worden niet vervangen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil dus de komende paar jaar door kunnen, maar ik heb nog geen ervaring met zo'n hoge resolutie. Waar het mij dus om gaat is of de combinatie deze resolutie aankan, of ik een sterkere GPU nodig heb, of mischien later over moet gaan op 2x GTX670 in SLI, en of 8GB Ram nog voldoende is.
Is een 2gb GTX670 voldoende, of is het door deze resolutie nuttig om voor de 4gb versie te gaan?
Overigens sluit ik nog een tweede scherm aan, om te multitasken (browsen, films, muziek enzo), het gamen beperkt zich dus tot het hoofdscherm.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nvidia, simpelweg omdat ik daar vertrouwd mee ben en de interface ken.
Ik hoop dat iemand hier al meer ervaring met deze resolutie heeft.
De set up die ik nu in gedachte heb (grotendeels gewoon de BBG overgenomen):
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 201,50 | € 201,50 |
| 1 | Gigabyte GA-Z77X-D3H | € 117,45 | € 117,45 |
| 1 | Asus GTX670-DC2T-2GD5 | € 397,99 | € 397,99 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 81,85 | € 81,85 |
| 1 | Creative SoundBlaster Recon3D PCI-E | € 47,60 | € 47,60 |
| 1 | Corsair Obsidian 550D | € 113,50 | € 113,50 |
| 1 | Dell Ultrasharp U2711 Zwart | € 544,- | € 544,- |
| 1 | Scythe Mugen 3 Rev. B | € 31,50 | € 31,50 |
| 1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 42,86 | € 42,86 |
| 1 | LG GH24NS70 Zwart | € 17,- | € 17,- |