Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:11

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Hey allemaal,

Ik wil al een tijdje een urbex-locatie gaan bezoeken maar ik weet niet helemaal waar ik moet beginnen. Een stuk rijden vind ik niet heel erg, zo ben ik een tijd terug een dagje naar Luxemburg geweest met een vriend. Gewoon wat touren, genieten en rondlopen in mooie omgevingen. Ubrex heeft echter wel iets en foto's maken in vervallen gebouwen en op verlaten terreinen lijkt me erg gaaf. Het is een nieuwe ervaring en volgens mij kun je er vaak enorm gave foto's of video's schieten.

Ik heb al even op Urbex.nl gekeken, maar daar wordt je ook niet veel wijzer van. Veel locaties zijn al gesloopt dus dan valt er al een hoop af. En in hoeverre is het illegaal? Nu wil ik wel gewoon de gok wagen, ook al is het niet helemaal legaal, maar ik ben wel benieuwd. Trouwens, als iemand met wat meer Urbex-ervaring mee wil gaan vind ik dat ook niet erg :) Hoe meer zielen hoe meer vreugd! Zelf woon ik in omgeving Eindhoven, dus locaties in Zuid-Nederland, Noord-België, Zuid West-Duitsland en Luxemburg zijn in de meeste gevallen goed te doen qua afstand.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik verplaats hem even naar Foto & Video Workflow

Daarnaast kan je hier kijken: Urban locaties waar legaal gefotografeerd kan worden
voor meer info

En nog even voor de duidelijkheid: het bespreken van illegale dingen is verboden (op straffe van de FAQ overschrijven in 789432-voud :p)

[ Voor 27% gewijzigd door Moby op 21-01-2013 14:57 ]

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-09 21:01

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Hey,

Het is niet legaal en locaties zul je niet makkelijk vinden, al helemaal niet via urbex fora als je net begint. Het is een vrij gesloten community namelijk, maar als je goeie foto's maakt en een beetje in de groep ligt komt er zo tussen neus en lippen nog wel eens een adresje tussendoor glippen ;)

Kijk bijvoorbeeld eens op www.urbexnederland.nl ;)

Verder is het gewoon rond rijden en zoeken of Google Earth (foto's) afstruinen :)

* Ventieldopje doet rennen voor de scepter van Moby ... NOT THE FAQ!!! ;(

[ Voor 8% gewijzigd door Ventieldopje op 21-01-2013 14:58 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:45
In principe is urbex niet legaal, er zijn wel enkele locaties waar je wel tegen betaling legaal fotos mag maken.

Verder is een eerste stap in de urbex wereld best lastig, probeer bij iemand aan te haken of iets dergelijks. En je kan erg veel locaties zelf via internet vinden. Hoe? Dat is nou juist de sport ;-)
Gezellig forum, zeker doen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwa wet en regelgeving valt urbex meestal onder het betreden van verboden terrein waarop een boete staat van €50,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-09 15:09
In de zoom (blad) waar ik lid van ben van deze of vorige maand stond een heel artikel, dat locaties ed vooral persoonlijk gedeelt worden in die scene, niet op fora geplempt. Je zult dus in contact moeten komen met iemand die t al veel doet en vragen of je eens met hem / haar mee mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:11

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Iedereen bedankt voor de reacties :) Ik ga me maar eens aanmeldingen op dat forum. Lijkt me namelijk echt heel gaaf om een keer mee te gaan met iemand om zo wat ervaring op te doen!

En Moby, ik zal het nooit nooit nooit meer doen. Ben het braafste jongetje van de klas :+

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Je mag van mij wel urbexen hoor, dat kan ook gewoon legaal namelijk. Wat niet mag is illegale (<--hence the name) dingen bespreken, dat mag nergens op GoT namelijk.

Als dit topic niet mocht had ik er wel een hangslot op gehangen, en we weten allemaal dat hangsloten heilig zijn voor urbexers... :p

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 21:33
Als je net begint is een bekende locatie misschien wel het beste. Mooie locatie net over de grens in Duitsland is bijvoorbeeld Sinter Anlage

http://morse-exploring.bl...age-duisburg-germany.html

Wel al een beetje in verval maar het is alleen al erg mooi om op dat enorme terrein rond te lopen. Als je een beetje zoekt vind je zonder problemen de uitleg hoe je hier binnen moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:17

qless

...vraag maar...

Begin inderdaad met een bekende lokatie, of ga zelf op zoek, dat hoort er ook bij.

Ik zou zeker aan raden om met twee personen te gaan, neem een EHBO setje mee, en een goede zaklamp of hoofdlamp, je wil niet in het donker ergens in vallen.

Voor foto materiaal, neem een statief mee en een draadontspanner, erg handig vaak.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-09 14:14
Landschaftspark Duisburg Nord is een gewillig oud stuk industrie waar je mooie fotos kunt maken. In de zomermaanden is 's avonds ook alles mooi verlicht.
Pagina: 1