Ik ben in 2011 in Doel geweest, en ik ga denk ik nog wel een keer terug.
Toen ik daar was kwam er een soort bewaker in een auto langsrijden; was verder geen probleem, ik weet niet meer wat hij precies zei, ik geloof dat we voorzichtig moesten zijn en niks mochten slopen of iets in die geest, maar we werden niet weggestuurd ofzo en we kregen zeker geen boete. Het was mij niet helemaal duidelijk of het nou een politieagent, een buurtwacht, een private beveiliger of iets anders was; hij reed gewoon in een burgerauto rond en had voor zover ik me herinner geen uniform aan.
Anyway, ik vond Doel zeker wel de moeite waard. Er is inderdaad wel wat gesloopt hier en daar, maar daar tussendoor staan gewoon nog huizen, een hele enkele is zelfs nog steeds bewoond, maar de meesten zijn leeg en sommige gebouwen kun je zo door een kapot raam of deur naar binnenlopen. Weet niet of dat officieel mag maar in elk geval heb ik er toen geen problemen mee gehad. Zolang je niets sloopt en geen problemen veroorzaakt, you'll be fine.
Verder heb ik nog wel een algemene tip: het
Ruhrgebied. Is ook niet zo extreem ver weg, en daar heb je diverse locaties waar je in Nederland alleen maar van kunt dromen. Bijvoorbeeld
Landschaftspark Duisburg-Nord; dat was vroeger een staalbedrijf met hoogovens; nu is het dus een soort landschapspark; sommige gebouwen hebben ook een nieuwe functie gekregen zoals concerthal. Maar je kunt verder zo'n beetje overal vrij rondlopen, en een van die hoogoventorens kun je gewoon op; vooral savonds een adembenemend uitzicht over het Ruhrgebied. Overal trappen, roestig staal, en alles wat je verder maar kunt verzinnen op een ex-industrieel complex. Zowel overdag als 's-avonds een aanrader; je hebt dan op verschillende plekken op het terrein (neon)verlichting, en zoals gezegd vanaf de toren geweldig uitzicht over het Ruhrgebied.
http://www.landschaftspark.de/startseite
http://bit.ly/GEWpQR <-- linkje naar Google Maps; je kunt je TomTom bijvoorbeeld instellen op deze Jeugdherberg; daarvoor ligt een parkeerplaats waar je je auto kwijt kunt, en dan loop je zo langs de jeugdherberg het terrein op. Achter dat gebouw is ergens een voetgangerstunnel waar je onder het spoortje door kunt en dan sta je midden tussen de stalen reuzen.
En ik hou me zelf ook aanbevolen voor goede locaties, bij voorkeur in of rond Brabant in verband met de afstand.
[
Voor 3% gewijzigd door
RagingR2 op 22-03-2012 11:37
]
P183, M4A78T-E, Phenom-II X4 955, OCZ 4GB Platinum 1333Mhz, MSI GTX 960 4GB, Syncmaster 2494HS + PS3 + XBOX360 + Samsung Galaxy S3 + Canon EOS 600D