Nu je het zo uitlegt heb je wel een punt.Brazos schreef op maandag 21 januari 2013 @ 15:49:
[...]
Natte vinger praat. Een koopovereenkomst is een koopovereenkomst, en niet een overeenkomst waar slechts één partij(de consument) zich aan dient te houden, zoals jij dat schetst. Natuurlijk mogen ze onder bepaalde omstandigheden de overeenkomst ontbinden, mits daar wettelijk getoetste redenen voor zijn. Echter het feit dat meer dan één persoon er bij vodafone op na heeft gevraagd, en het feit dat de "aanbieding" zelfs 5 dagen lang op de website stond, terwijl men er dus kennis van had, leidt tot de conclusie dat Vodafone verwijtbaar nalatig is geweest.
Ik moet nog maar zien of Vodafone, als het puntje bij het paaltje komt, gelijk krijgt. Grote kans van niet, mocht er daadwerkelijk schriftelijk bewijs zijn van een levering(zoals wordt gezegd hier) en/of één/meerdere na vraag(en) over een correcte prijs.
Ik verwacht dat Vodafone de telefoon gewoon levert, ik heb gistermiddag een orderbevestiging gekregen, en de status is sindsdien nog niet verandert. Mocht Vodafone het hazenpad kiezen, dan ben ik best bereid om gezamenlijk, dan wel alleen er even tijd in te steken, een rechtsbijstandverzekering heb ik namelijk ook niet voor niks.
Ik kwam het volgende nog tegen:
Ik ben benieuwd of de gemiddelde geïnformeerde consument dit had kunnen weten. Vooral door het feit dat Vodafone-medewerkers hebben toegezegd dat de prijzen kloppen. En door het feit dat prijzen bij abonnementen erg ondoorzichtelijk zijn: Een gratis toestel bij een abonnement is niet een uitzonderlijke situatie.Mocht de koper er op vertrouwen dat het aanbod geldig was, of had hij (moeten) kunnen begrijpen dat er sprake was van een verkeerde prijs. Bij de beantwoording van deze vraag moet volgens de jurisprudentie uitgegaan worden van een gemiddelde geïnformeerde consument. Van en dergelijke consument mag worden verwacht dat hij op de hoogte is van de globale prijzen en dat grove afwijkingen dus opvallen.
Het blijft afwachten natuurlijk.
...less is more