Wat een onzin verhalen weer van A87. Ja, de XFX DD koeler is niet best. Maar 1200 watt en 100 graden is weer lekker over de top.
Met een voeding van 800-850 watt heb je al headroom genoeg voor twee 7970's. Wel zou ik dan de XFX als 2e kaart gebruiken en in het bovenste slot als primaire kaart er eentje pakken met een sterkere koeler, bij voorkeur een met externe exhaust zodat je warme lucht buiten je kast terecht komt. De bovenste kaart werkt altijd wat harder en wordt wat warmer namelijk, scheelt meestal toch een graad of 6-8 na een poosje gamen.
Crossfire heeft nog steeds wel veel meer last van micro stutter als het Nvidia alternatief, SLI, ondanks de recente driver update. In die zin is het het overwegen waard om (zeker icm de andere nadelen en het kostenplaatje) de enkele 7970 een tijdje te houden, of de 7970 te verkopen en misschien zelfs voor een 690 te gaan, of dual 670's of 660ti's. Deze kaarten lopen daarnaast ook wat koeler en zuiniger en zorgen dus over het algemeen ook voor minder herrie. Je vertelt niet echt op welke resolutie je gamed, maar voor een enkel 1080p scherm ga je weinig meerwaarde halen met elke combinatie die hier genoemd wordt, met een enkele 7970 zit je dan al wel aardig op de sweet spot.
Voor goede adviezen over voedingen:
[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 29
Om toch de slechte verhalen over dual GPU wat te relativeren; ik draai mijn eigen set up eigenlijk al sinds dag 1 zonder echte problemen en zelfs met een bescheiden OC op het geheugen, ben er erg content mee en met een frame limiter blijven de temps op of net onder de 70 graden. Enige probleem dat ik ben tegengekomen is het flikkeren van bewegende objecten met een tweetal (oude) games, maar die zijn dermate oud dat het nog op de IGP zou draaien (Baldur's Gate 2 en X3) en dan ga je dus gewoon single gpu gebruiken. Microstutter heb ik ook geen last van gehad en het schaalt allemaal prachtig mee op die tweede kaart qua fps. Ik ben wel een klein maandje zoet geweest met playtesten en het vinden van een goede balans tussen settings, warmte, fanprofiel en de gpu overklok, maar dat is ook leuk om te doen natuurlijk
[
Voor 38% gewijzigd door
Vayra op 21-01-2013 10:47
]
i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG