Welke voeding en is HD 7970 goed voor crossfire ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zastarian
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-10-2019
Hallo,

ik heb nu een XFX Radeon HD 7970 BEDD in me comp.
nu wil ik een goede voeding kopen, welke kan ik dan het beste kopen ?

wil misschien over een tijdje ook nog een 2e kaart kopen voor crossfire.
is dit aan te raden of kan ik beter voor andere kaart(en) gaan ?

Groeten,
Wes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bias
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-04-2024
Wat is de rest van je setup? ivm je verbruik?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zastarian
Antec Dark Fleet Series DF85
OCZ Vertex 3 120GB
Kingston HyperX KHX1600C9D3P1K2/8G 2X
Lite-On IHBS112-115 BD-RW 12x. SATA. Slim
Western Digital AV-GP WD10EURX. 1TB
MSI Z77A-G45
XFX Radeon HD 7970 Black Edition Double Dissipation
Intel Boxed Intel Core I7-3770K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bias
een beetje tweaker gaat eerst zelf op onderzoek uit!

maar ik zal je een beetje op weg helpen http://tweakers.net/revie...n-in-de-ring-energie.html

en waarom wil je het in crossfire hebben? als je het alleen gebruikt om te game is deze kaart meer dan genoeg!!!

en qua voeding heb je hier http://tweakers.net/price...air-hx850w/specificaties/ meer dan genoeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zastarian
hehe ja dat klopt zit er nog ni zolang op.
thnx voor de info.
moet nog een beetje tweakers uitvogelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bias
succes!! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zastarian
dankje *^_^*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Ik weet niet of het uberhaupt aan te raden is.
in Crossfire vraag ik mij af of die 7970 DD's niet 100 graden worden, dan wordt namelijk de pc uitgezet door de drivers.

2 7950's dd's worden al mega heet in crossfire.. zit al op het randje @antec 1200.
de DD koeler is eigenlijk stand-alone al niet genoeg om een 7970 voldoende koel te houden die op +-1.17 V zit.

bespaar je de ellende van toekomste PC shutdowns...
Die XFX open-air koelers zijn niet bedoeld voor crossfire

Het design van de XFX koelers is een grote flop, enige wat de koelers doen is je moederbord afkoelen.
Ik heb ze zelf ook en het is echt niet aan te raden om crossfire te gaan, met een antec1200 kan het net aan. Maar dat is de 7950 .. bij een 7970 editie @ gaming full gpu-load zou de pc om de 2minuten crashen omdat de kaarten 100 graden aan zouden tikken

[ Voor 78% gewijzigd door A87 op 20-01-2013 17:16 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Mijn 7970CF had ik icm met 2600k op een 1000watt voeding lopen. Ik zou niet minder dan 900 nemen. Je kunt beter wat te veel hebben. Dan gaat je voeding waarschijnlijk ook wat langer mee.
Ik heb mijn hele set verkocht en heb nu 1 680GTX. 1 7970 is echter ook prima, maar crossfire beviel mij erg slecht.
Zoals A87 al zegt super veel hitte. Ik had daar ook echt last van en kon niet echt OC'en. Als je het prestatieverlies van OC'en weglaat en daarnaast ook nog vaak last hebt van microstuttering is het verschil zo klein dat je beter met 1 kaart kunt doen. Je kunt beter de rest van het geld in je zak houden en zodra de volgende generatie uitkomt daar de snelste van halen (niet de 8000 series want dat is een rebrand volgensmij). Daarnaast scheeld het ook nog stroom voor zover je dat wat uit maakt.
Farcry 3 draaide bij mij beter op 1 dan op 2 kaarten. Misschien is dat ondertussen opgelost met driver fixes. Maar dit soort geouwehoer heb je vaker bij nieuwe game releases. Het enige spel wat echt mooi liep op CF was BF3. Echter kon ik dat spel ook al maxen met 1 kaart.

Succes met je setup, ziet er goed uit verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

BF3 is idd enige wat echt leuk draait

[ Voor 45% gewijzigd door A87 op 20-01-2013 23:54 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:22
Met een goede 450watt voeding kun je een High end Systeem met een 7970 laten draaien. Wellicht is dat wel wat krap maar het werkt wel. Dus als je iets van 800-850 pakt zit je denk ik wel goed. Of je moet extreem veel hdd's of zo hebben.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-07-2024
Wat een onzin verhalen weer van A87. Ja, de XFX DD koeler is niet best. Maar 1200 watt en 100 graden is weer lekker over de top.

Met een voeding van 800-850 watt heb je al headroom genoeg voor twee 7970's. Wel zou ik dan de XFX als 2e kaart gebruiken en in het bovenste slot als primaire kaart er eentje pakken met een sterkere koeler, bij voorkeur een met externe exhaust zodat je warme lucht buiten je kast terecht komt. De bovenste kaart werkt altijd wat harder en wordt wat warmer namelijk, scheelt meestal toch een graad of 6-8 na een poosje gamen.

Crossfire heeft nog steeds wel veel meer last van micro stutter als het Nvidia alternatief, SLI, ondanks de recente driver update. In die zin is het het overwegen waard om (zeker icm de andere nadelen en het kostenplaatje) de enkele 7970 een tijdje te houden, of de 7970 te verkopen en misschien zelfs voor een 690 te gaan, of dual 670's of 660ti's. Deze kaarten lopen daarnaast ook wat koeler en zuiniger en zorgen dus over het algemeen ook voor minder herrie. Je vertelt niet echt op welke resolutie je gamed, maar voor een enkel 1080p scherm ga je weinig meerwaarde halen met elke combinatie die hier genoemd wordt, met een enkele 7970 zit je dan al wel aardig op de sweet spot.

Voor goede adviezen over voedingen: [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 29

Om toch de slechte verhalen over dual GPU wat te relativeren; ik draai mijn eigen set up eigenlijk al sinds dag 1 zonder echte problemen en zelfs met een bescheiden OC op het geheugen, ben er erg content mee en met een frame limiter blijven de temps op of net onder de 70 graden. Enige probleem dat ik ben tegengekomen is het flikkeren van bewegende objecten met een tweetal (oude) games, maar die zijn dermate oud dat het nog op de IGP zou draaien (Baldur's Gate 2 en X3) en dan ga je dus gewoon single gpu gebruiken. Microstutter heb ik ook geen last van gehad en het schaalt allemaal prachtig mee op die tweede kaart qua fps. Ik ben wel een klein maandje zoet geweest met playtesten en het vinden van een goede balans tussen settings, warmte, fanprofiel en de gpu overklok, maar dat is ook leuk om te doen natuurlijk :)

[ Voor 38% gewijzigd door Vayra op 21-01-2013 10:47 ]

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Voor aankoopvragen:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1