[W8] upgrade vraag, code of meteen installeren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-07 15:28

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Topicstarter
De bekende actie van microsoft om windows 8 pro upgrade te kopen voor 30€ eindigt 31 januarie, nu wil ik voor die datum de actie benutten en een upgrade te kopen voor 30€, maar krijg ik een code die ik later kan invoeren of ben ik na aanschaf verplicht meteen de upgrade te installeren?

Alvast bedankt.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-07 14:34
Ik denk dat je de code kunt gebruiken wanneer je wilt. Normaal bij softwarelicenties krijg je een serial number waarmee je je software kunt activeren, maar dat kun je doen wanneer je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Topicstarter
Heel erg bedankt!
Maar die kan ook geinstalleerd worden op een clean systeem he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:31
Ik vraag me toch af of er een tijdslimiet zit aan de periode dat je moet updaten.
Lijkt me toch het zoeken waard in de voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:59

TheVMaster

Moderator WOS
jeroen3 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 16:57:
Ik vraag me toch af of er een tijdslimiet zit aan de periode dat je moet updaten.
Lijkt me toch het zoeken waard in de voorwaarden.
Je koopt een product-key en er staat nergens dat je hem binnen x maanden moet installeren. Ook bij deze upgrade zal er niet zo'n tijdslimiet aan zitten. Heb zelf 3 keys gekocht, maar nog geen enkele gebruikt (had hem al via m'n werk gekregen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meerkater
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-09-2023
Hey

Weet er iemand of je bij die upgrade van € 30 je licentie voor Windows 7 vervalt of kan je achteraf Windows 7 opnieuw installeren met de serial die je bij Windows 7 gekregen hebt? Uiteraard op dezelfde computer.

Ik hoor tegenstrijdigheden. Sommigen zeggen dat de Windows 7 licentie vervalt en dat je enkel de Windows 8 nog kan gebruiken. Anderen zeggen dat je beide versies kan gebruiken.

Is er hier een verschil met de upgrade van € 15 voor nieuwe pc's?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-07 17:19
kuusj98 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 16:54:
Heel erg bedankt!
Maar die kan ook geinstalleerd worden op een clean systeem he?
Dat kan, http://pcsupport.about.co...all-windows-8-upgrade.htm

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Topicstarter
Meerkater schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 08:00:
Hey

Weet er iemand of je bij die upgrade van € 30 je licentie voor Windows 7 vervalt of kan je achteraf Windows 7 opnieuw installeren met de serial die je bij Windows 7 gekregen hebt? Uiteraard op dezelfde computer.

Ik hoor tegenstrijdigheden. Sommigen zeggen dat de Windows 7 licentie vervalt en dat je enkel de Windows 8 nog kan gebruiken. Anderen zeggen dat je beide versies kan gebruiken.

Is er hier een verschil met de upgrade van € 15 voor nieuwe pc's?

Thanks!
Ik ben hier ook erg benieuwd naar, ik heb namelijk genoeg geld betaalt voor W7 Home premium, en wil deze versie op een andere computer installeren. Ik hem W7 nu nog op een HDD, maar schaf heel binnenkort een SSD aan, ik wil mijn W7 licentie natuurlijk behouden, hoe doet men dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:40

Quad

Doof

Je kan Windows 8 gewoon erop installeren en op een andere PC een retail! (Geen OEM!) licentie weer op zetten.

De Windows 8 licentie kan je ook op een andere computer weer installeren, je dient echter de oude installatie dan weer weg te halen, want zodra die online komt werkt de licentie niet meer.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Topicstarter
Quad schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 18:29:
Je kan Windows 8 gewoon erop installeren en op een andere PC een retail! (Geen OEM!) licentie weer op zetten.

De Windows 8 licentie kan je ook op een andere computer weer installeren, je dient echter de oude installatie dan weer weg te halen, want zodra die online komt werkt de licentie niet meer.
Dus als ik het goed begrijp kan ik nu W8 pro kopen, die licentie op een lege SSD zetten, en W7 op een andere pc installeren.
Hoe de-activeer ik W7 dan? Moet ik dat NA de installatie van W8 doen? Want ik heb echt geen zin in een ongeldige key voor 7...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Je kan op een andere PC de upgrade assistent uitvoeren en die laten branden op een DVD en op een andere PC een clean installatie zonder problemen doen.

Sowieso vind ik een clean installatie van Windows 8 wel prettig, toch weer fijn om alles schoon en nieuw te hebben.
Wat je kan doen is om op PC A (huidige PC waar SSD in komt) Windows 7 te installeren en geen licentie code invoeren. Daar doe je een schone installatie van Windows 8 direct er achteraan, dus bij opstarten PC vanaf DVD of USB starten en de installatie uitvoeren, klaar.

Op PC B (andere PC dus) kan je dan de Windows 7 (Als het retail is en geen OEM, want dan is het illegaal) installeren.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Topicstarter
Quad schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 18:42:
Je kan op een andere PC de upgrade assistent uitvoeren en die laten branden op een DVD en op een andere PC een clean installatie zonder problemen doen.

Sowieso vind ik een clean installatie van Windows 8 wel prettig, toch weer fijn om alles schoon en nieuw te hebben.
Wat je kan doen is om op PC A (huidige PC waar SSD in komt) Windows 7 te installeren en geen licentie code invoeren. Daar doe je een schone installatie van Windows 8 direct er achteraan, dus bij opstarten PC vanaf DVD of USB starten en de installatie uitvoeren, klaar.

Op PC B (andere PC dus) kan je dan de Windows 7 (Als het retail is en geen OEM, want dan is het illegaal) installeren.
Maar accepteerd W8 installatie de ongeactiveerde installatie van W7 wel? (Ik weet dat je windows dan 30/60 dagen kan gebruiken zonder key, maar ik vraag het toch maar).

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Natuurlijk, je formateert die partitie weer, en installeert daar Windows 8 op.
Dus in feite doe je niet een echte upgrade maar een lekker frisse schone installatie.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Topicstarter
ahaaaaa, heel erg bedankt!
Ik weet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Quad schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 18:42:

Dit is sowieso illegaal want je koopt de upgrade voor je valide Windows 7 licentie. Die mag je upgraden, naar Windows 8 maar dan mag je Windows 7 niet meer gebruiken. Wil je hem op een andere PC kan je je Windows 7 upgraden naar 8 en een clean install doen op de andere PC. Je moet dan dus wel Windows 7 deïnstalleren.

Over de tijdslimiet, die is er niet. Je kan hem nu kopen en over 20 jaar installeren als je wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Nja, je kan de upgrade assistent op PC B uitvoeren als je het op PC A wilt hebben, deze dient dan wel van een Windows xp sp3, Vista of 7 installatie te hebben.
Die partitie waar het (xp, Vista of 7) op staat kan je formatteren en een clean install doen, wat ik heb gedaan zonder problemen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Na menig Windows 8 topic doorgenomen te hebben ben ik er nog steeds niet uit:

Is er bij Windows 8 ook een 'truuk' aanwezig om de upgrade als clean install te gebruiken? Helemaal legaal uiteraard, ik beschik wel over de eerdere licenties. Ik heb alleen geen zin om twee installaties te doen als het eindresultaat één installatie is.

Het zou dan ook handig zijn als je gewoon kunt clean installeren en dan de license key van je oude versie moet opgeven, net als bij een upgrade-licentie van Adobe CS.

[ Voor 19% gewijzigd door Sando op 23-01-2013 22:41 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Sando schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 22:40:
Na menig Windows 8 topic doorgenomen te hebben ben ik er nog steeds niet uit:

Is er bij Windows 8 ook een 'truuk' aanwezig om de upgrade als clean install te gebruiken? Helemaal legaal uiteraard, ik beschik wel over de eerdere licenties. Ik heb alleen geen zin om twee installaties te doen als het eindresultaat één installatie is.

Het zou dan ook handig zijn als je gewoon kunt clean installeren en dan de license key van je oude versie moet opgeven, net als bij een upgrade-licentie van Adobe CS.
Je kan een ISO op een DVD of USB zetten, daar kan je vanaf booten en dan kan je kiezen voor een schone installatie.
Het enige wat je kan invoeren als key is je Windows 8 key, en daarom moet er eerst een geïnstalleerde Windows versie zijn, die kan je in het Windows 8 menu weer formatteren.

Edit: In dit topic staat heel veel informatie in: Windows 7 nog te gebruiken na upgrade naar Windows 8?

[ Voor 6% gewijzigd door Quad op 23-01-2013 22:55 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ben benieuwd wat ze checken dan. Het zou mooi zijn als je even 2 bestandjes op de schijf kon zetten in plaats van een hele Windows XP installatie doorlopen.

edit:

Is dit een leugenaar?
For users who are wondering if you can use the Upgrade version of Windows and do a clean install on a system with no OS – Yes, you can. (..)
Just stick in the DVD / USB, boot from it, enter your product key and you’re good to go. You do not need an OS or its old product key. (..)
The Upgrade Assistant simply verifies if you qualify to upgrade to Windows 8 Pro and if you do, allows you to purchase a Windows 8 Pro license. This license or product key is to a full version of Windows 8 Pro.
Bron: http://www.davejunia.com/...8-pro-upgrade-experience/
Of krijg je een full version als je je upgrade via de upgrade assistant koopt?

[ Voor 71% gewijzigd door Sando op 24-01-2013 00:34 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 423265

Sando schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 00:19:
Ben benieuwd wat ze checken dan. Het zou mooi zijn als je even 2 bestandjes op de schijf kon zetten in plaats van een hele Windows XP installatie doorlopen.
Dat checken hebben ze al gedaan bij het uitvoeren van die upgrade-assistant:

http://windows.microsoft....upgrade-assistant-privacy

Waarschijnlijk mag/kun je de verkregen productcode daarom ook alleen maar gebruiken op de PC waarop je die upgrade-assistant hebt uitgevoerd. En dat is jammer, want ik wil graag een PC van een kennis upgraden (zelf kan-ie dat niet), maar kan dat niet omdat ik die PC niet meer op tijd hier heb staan. Ik wilde daar eigenlijk dan eerst één van mijn PC's voor gebruiken, om de ISO en productcode te verkrijgen, en die dan later op zijn PC te installeren, maar dat mag/kan blijkbaar niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Quad schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 21:59:
Nja, je kan de upgrade assistent op PC B uitvoeren als je het op PC A wilt hebben, deze dient dan wel van een Windows xp sp3, Vista of 7 installatie te hebben.
Die partitie waar het (xp, Vista of 7) op staat kan je formatteren en een clean install doen, wat ik heb gedaan zonder problemen.
Daar hadden we het nu niet over, het ging nu over of je je oude Windows 7 (of Vista/XP) waarvoor je een upgrade hebt gekocht, nadat deze upgrade is geïnstalleerd en actief is nog mocht gebruiken.

Jij gaf aan dat je als je bijvoorbeeld voor Win 7 de upgrade heb gekocht naar Win 8 dat je dan op de ene PC Win 7 kan installeren en op de andere 8. Dit kan maar dit mag niet.

Over de clean install. Het kan zijn dat de upgrade assistent controleert of je mag upgraden, dit weet ik niet, heb hem zelf niet gebruikt. Ik kan me ook voorstellen dat deze upgrade assistent niet geïnstalleerd kán worden op een pré XP systeem wat deze check praktisch nutteloos maakt.

In ieder geval als je de CD's hebt of een USB key met de Windows 8 installatie bestanden kan je deze gewoon op een lege schijf installeren zonder enkele beperking.

Deze CD's zitten in ieder geval bij het fysieke upgrade pakketje van 30 euro dat je in de winkel koopt. USB key kan je volgens mij via upgrade assistent maken.

Het komt gewoon op het volgende neer:
Upgrade assistent kan je overal draaien, maakt helemaal niks uit, mag ook voor ander systeem (de geadviseerde versie heeft dan echter geen nut). Met installatie medium dat je verkrijgt kan je gewoon op elk willekeurig systeem een installatie doen als je maar de key invoert. Voorwaarde is wel dat je een geldige licentie hebt die in aanmerking komt voor upgrade (dus XP, Vista of 7) en dat je deze na de upgrade niet meer gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Anoniem: 423265 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 00:42:
[...]
Waarschijnlijk mag/kun je de verkregen productcode daarom ook alleen maar gebruiken op de PC waarop je die upgrade-assistant hebt uitgevoerd.
Nee hoor, je kan een DVD/USB branden en die op elke computer gebruiken die daarvoor in aanmerking komt.

http://www.windowsupgradeoffer.com/nl-BE/Home/Faq:
Moet ik de Windows 8 upgrade installeren op de in aanmerking komende pc, of kan ik het ook op een andere pc installeren?
De upgradeaanbieding is gebonden aan een Windows 7-pc, gekocht tussen 2 juni 2012 en 31 januari 2013, maar je kan er voor kiezen de aanbieding in te wisselen en de upgrade op elke compatibele Windows-pc met een gekwalificeerd besturingssysteem te installeren.

En alle info van fora bij elkaar, volgens mij kan je op deze manier een clean install op een lege schijf doen:

Mods, met betrekking tot de regels: Dit is AFAIK volstrekt legaal zolang je maar over een oudere (AKA gekwalificeerde) Windowslicentie beschikt. Dit is gewoon een werkwijze om de tijdverspillende moeite die je moet doen om dit aan de installer te bewijzen over te slaan. De enige feiten die tellen zijn: Gekwalificeerde licentie + upgrade licentie = legale Windows 8.
Het gebruik van Windows-tools als regedit, het meegeleverde slmgr-script en de reboot-functionaliteit zijn binnen de grace-period allemaal volstrekt legale toepassingen van Windows-tools.
  • Installeer Windows 8 upgrade op een lege schijf;
 De installatie voltooit maar Windows activeert niet.
  • Zet de registry-key MediaBootInstall op 0
    1. [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Setup\OOBE]
 "MediaBootInstall"=dword:00000000
  • Re-arm je activatie
    1. Open elevated command prompt (Win+R -> cmd -> rechtsklik -> Run As Administrator)
    2. Type slmgr -rearm <enter>
    3. Reboot
  • Activeer Windows 8.
Nog niet getest.

[ Voor 12% gewijzigd door Sando op 24-01-2013 02:10 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sando schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 01:12:
[...]
Nee hoor, je kan een DVD/USB branden en die op elke computer gebruiken die daarvoor in aanmerking komt.

Moet ik de Windows 8 upgrade installeren op de in aanmerking komende pc, of kan ik het ook op een andere pc installeren?
De upgradeaanbieding is gebonden aan een Windows 7-pc, gekocht tussen 2 juni 2012 en 31 januari 2013, maar je kan er voor kiezen de aanbieding in te wisselen en de upgrade op elke compatibele Windows-pc met een gekwalificeerd besturingssysteem te installeren.
Dat gaat alleen over een Windows 7 PC die je in dat genoemde tijdvak hebt gekocht. Maar mag dat ook met PC's van voor dat tijdvak?
En alle info van fora bij elkaar, volgens mij kan je op deze manier een clean install op een lege schijf doen:

Mods, met betrekking tot de regels: Dit is AFAIK volstrekt legaal zolang je maar over een oudere (AKA gekwalificeerde) Windowslicentie beschikt. Dit is gewoon een werkwijze om de tijdverspillende moeite die je moet doen om dit aan de installer te bewijzen over te slaan. De enige feiten die tellen zijn: Gekwalificeerde licentie + upgrade licentie = legale Windows 8.
Het installeren zonder activatie en het gebruik van Windows-tools als regedit, het meegeleverde slmgr-script en de reboot-functionaliteit zijn binnen de grace-period allemaal volstrekt legale toepassingen van Windows-tools.
Heeft iemand een officiële bron of dit inderdaad legaal is? Want de klantenservice van MS kan dit helaas niet bevestigen. Die zegt gewoon dat je de DVD moet kopen als je, om welke reden dan ook, de upgrade-assistant niet kan gebruiken. En dat zou zonde zijn als je de goedkopere downloadversie tóch zou mogen gebruiken (voor bv. een PC waarop je geen upgrade-assistant kan starten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Je koopt geen software, je koopt een licentie. In dit geval een upgradelicentie. Die alleen geldig is in combinatie met een oudere licentie. Plus, met de optie om je schijf te formatteren tijdens de installatie (na de controle), hoe gaan ze dat controleren? Met een forensisch team?

Windows is altijd al irritant geweest met het enforcen van regels. Ik vind dat bij Adobe CS dan ook veel 'eerlijker' geregeld. Bij de upgrade-versie voer je gewoon twee keys in, je upgrade-key en je oude key.

Sorry, ik heb geen bron, alleen een fanatiek rechtvaardigheidsgevoel.

[ Voor 22% gewijzigd door Sando op 24-01-2013 02:03 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

edit:

oeps :/

[ Voor 126% gewijzigd door Sando op 24-01-2013 02:09 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sando schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 02:01:
Je koopt geen software, je koopt een licentie. In dit geval een upgradelicentie. Die alleen geldig is in combinatie met een oudere licentie. Plus, met de optie om je schijf te formatteren tijdens de installatie (na de controle), hoe gaan ze dat controleren? Met een forensisch team?
Ze hebben het waarschijnlijk al gecontroleerd, bij het uitvoeren van die upgrade-assistant:

http://windows.microsoft....upgrade-assistant-privacy

Daarom is het ook zo vervelend: Ze kunnen bij iedere WGA-check je licentie intrekken als blijkt dat de hardware-code van je PC niet dezelfde is als toen je de upgrade-assistant uitvoerde, met als je klaagt het excuus dat je dan maar de DVD had moeten kopen. Maar het zou zonde zijn om (een paar) DVD's te kopen, als je gelijk hebt.
Windows is altijd al irritant geweest met het enforcen van regels. Ik vind dat bij Adobe CS dan ook veel 'eerlijker' geregeld. Bij de upgrade-versie voer je gewoon twee keys in, je upgrade-key en je oude key.

Sorry, ik heb geen bron, alleen een fanatiek rechtvaardigheidsgevoel.
Ik deel jouw gevoel, maar hopelijk MS ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Waarom kan je bij de upgrade assistent aangeven om te downloaden en op dvd / usb te zetten voor een andere pc?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Quad schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 02:39:
Waarom kan je bij de upgrade assistent aangeven om te downloaden en op dvd / usb te zetten voor een andere pc?
Ik kan die assistent op dit moment helaas niet afmaken (te weinig ruimte op m'n c-partitie), maar staat dat er echt precies zo? Want dan begrijp ik niet waarom de MS klantenservice zo moeilijk doet, en niet gewoon aangeeft dat dat kan/mag. En wat heeft het versturen van die gegevens door die upgrade-assisent dan nog voor zin als daarmee een heel andere PC wordt geupgraded, dan hadden ze net zo goed (mede) een download-versie kunnen aanbieden. Jammer dat MS zoveel vragen onbeantwoord laat.

//

Hoewel deze zin dan weer niets aan duidelijkheid te wensen overlaat:
Upgrade vóór 31 januari 2013 je huidige pc tegen een speciale prijs naar Windows 8 Pro. *
http://windows.microsoft....L_Hero_Home_FPPPrice_Null

Je huidige PC dus, geen andere PC.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 423265 op 24-01-2013 03:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Anoniem: 423265 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 02:22:
[...]
Ze kunnen bij iedere WGA-check je licentie intrekken als blijkt dat de hardware-code van je PC niet dezelfde is als toen je de upgrade-assistant uitvoerde
Nee hoor, die quote die ik hierboven deed komt rechtstreeks van de Microsoft website zelve. :)
Ik heb trouwens na eeuwen googlen een wat ingewikkeldere puzzel gemaakt voor de clean/fresh/full istall met een upgrade key. Er blijkt namelijk nogal wat verschil te zitten in welk medium je gebruikt voor de upgrade. Veel Tweakers zullen het MSDN image downloaden. Zelf heb ik al een Retail DVD van een andere installatie. Sommige mensen zullen gewoon een .torrent pakken (remember: je koopt de licentie, niet de software) en de rest maakt installatiemedia met de Upgrade Assistant.
  • Windows 8 Online Upgrade
  • Windows 8 Technet image
  • Windows 8 MSDN image
  • Windows 8 Pro Retail
  • Windows 8 Pro Volume License
Disclaimer:
Het gebruik van Windows-tools als regedit, het meegeleverde slmgr-script en de reboot-functionaliteit zijn binnen de grace-period allemaal volstrekt legale toepassingen van Windows-tools.
  • Hoe begin ik de installatie zonder oud OS op de schijf?:
    • Gebruik een MSDN image voor een keyless install
    • OF: Pas je ISO/USB aan door een bestand toe te voegen voor een keyless install:
      • Plaats EI.CFG in /sources met de volgende inhoud:
        • [Channel]

_Default
    • OF: Gebruik een KMS Setup key om te installeren: http://technet.microsoft.com/en-us/library/jj612867.aspx
    • OF: Gebruik een Retail DVD die je al hebt, of ISO torrent, om gewoon je upgrade key te kunnen gebruiken om te installeren (maar niet te activeren)
  • Alle varianten: Zet de registry-key MediaBootInstall op 0
    • [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Setup\OOBE]
  • Activeer nu Windows 8:
    • Na een keyless install, gewoon activeren met je upgrade key
    • OF: na de upgrade key, activeren door een re-arm:
      • Open elevated command prompt (Run > cmd > rechtsklik -> Run As Administrator)
        • Type slmgr /rearm <enter>
      • Reboot
    • OF: na een KMS key:
      • Open elevated command prompt (Run > cmd > rechtsklik -> Run As Administrator)
        • Type slmgr /cpky <enter>
        • Type slmgr /upk <enter>
      • reboot
        • Start slui.exe en activeer met je upgrade key.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sando schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 04:20:
[...]

Nee hoor, die quote die ik hierboven deed komt rechtstreeks van de Microsoft website zelve. :)
[...]
Jawel, maar dat geldt dus alleen voor een beperkt aantal PC's:
Als je dus in dat tijdvak geen nieuwe (Win7) PC hebt gekocht, geldt die quote helaas niet ;)

//

Zie ook de rest van windowsupgradeoffer.com:
Wat is Windows Upgrade Offer?
Als je tussen 2 juni 2012 en 31 januari 2013 een Windows 7-pc koopt die in aanmerking komt, kan je voor een speciale promotieprijs, die per regio kan variëren, een download van Windows 8 Pro kopen.
http://www.windowsupgradeoffer.com/nl-NL

Niet te verwarren met:

http://windows.microsoft.com/nl-BE/windows/home

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 423265 op 24-01-2013 04:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Oooh ik dacht dat je daar juist gebruik van wilde maken voor het te laat is.
Maar je bedoelt de €30 upgrade zeker? Heb je al een FAQ van MS gevonden?

Anyway het lijkt me niet meer dan logisch dat daarvoor hetzelfde geldt.

Het werkt het zelfde, de media is hetzelfde, enige verschil is dat als je tussen x en y Windows hebt aangeschaft, dat je dan extra korting krijgt.

Je kunt nog steeds gewoon die USB/DVD/ISO maken en hem pas 100 jaar later gebruiken om een oude Windows mee up te graden.

[ Voor 53% gewijzigd door Sando op 24-01-2013 05:25 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sando schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 05:22:
Oooh ik dacht dat je daar juist gebruik van wilde maken voor het te laat is.
Maar je bedoelt de €30 upgrade zeker? Heb je al een FAQ van MS gevonden?
Deze vraag wordt niet expliciet beantwoord, maar het lijkt erop dat het niet toegestaan is (alleen je huidige PC, dus niet een andere PC). Ook de MS klantenservice vindt dat je de ISO niet op een andere PC mag installeren, want MS geeft nergens aan dat dat ook mag, i.t.t. tot windowsupgradeoffer.com, daar wordt expliciet vermeld dat het wél mag, maar dat is alleen voor nieuwe PC's met Win7.
Anyway het lijkt me niet meer dan logisch dat daarvoor hetzelfde geldt.
Volgens de MS klantenservice zou MS dat dan expliciet erbij gezet hebben, net zoals bij windowsupgradeoffer.com. En dat is niet het geval.
Het werkt het zelfde, de media is hetzelfde, enige verschil is dat als je tussen x en y Windows hebt aangeschaft, dat je dan extra korting krijgt.

Je kunt nog steeds gewoon die USB/DVD/ISO maken en hem pas 100 jaar later gebruiken om een oude Windows mee up te graden.
Klopt allemaal (hoewel ik voor die 100 jaar niet m'n hand in het vuur durf te steken ;) ), en het werkt ook. Sterker nog, velen hebben het algedaan, maar het lijkt van MS dus niet te mogen (ondanks dat ze er wellicht niets aan doen), als ik de klantenservice mag geloven. // met de ISO een andere PC updaten, that is.

//

Ik vraag het me af, omdat ik de klantenservice erg onzeker vond overkomen. Veel meer dan interpreteren wat al op de website staat, en wat ermee bedoeld kón worden deden ze niet. Daarom wil ik het graag zeker weten, want de klantenservice zou net zo goed ongelijk kunnen hebben. Maar een betrouwbare bron die duidelijk aangeeft of het nu wel of niet mag, is nergens te vinden.

En zonder die bron moet ik op grond van het bovenstaande dus concluderen dat je met een via upgrade-assistant gedownloade ISO niet een andere PC mag updaten, tenzij je een nieuwe PC met Windows 7 hebt gekocht tijdens bovengenoemde periode. Ik kan niet aantonen dat de klantenservice hier ongelijk in heeft, ook al vermoed ik (en anderen) misschien van wel.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 423265 op 24-01-2013 06:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Je hebt gelijk, zeker weten doe ik het niet en die klantenserive komt over als een hulplijn van een voedselproduct. Die lui die gebeld worden in De Keuringsdienst Van Waarde zeggen vaak ook maar wat ze denken.

Maar het gaat altijd om licenties. Kwalificerende licentie + upgrade licentie = nieuwe licentie.
Ik ga het gewoon op die manier doen. Als dat niet mag dan komen ze maar met een forensisch team om dat te bewijzen en kunnen ze een hoop negatieve publiciteit van mij verwachten.

Komop zeg, commerciële partijen houden maar eens op muren op te werpen voor de betalende klant.

[ Voor 9% gewijzigd door Sando op 24-01-2013 14:26 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:46
Ik heb hier 1 pc met Win XP (retail), 1 met Win Vista (oem) en 1 met Win 7 (oem), nu wil ik ze alle drie upgraden.
Kan ik de ISO op 1 PC 3x achter elkaar betalen en 1x downloaden om vervolgens alle 3 de pc's met dezelfde ISO te upgraden zonder 3x te hoeven downloaden?
(oftwel, mag ik 3 upgrades kopen voor 1 versie van Windows?)
Is die ISO ook gewoon op de harde schijf op te slaan, ipv usb flash of dvd (ik heb beide niet in huis en geen/weinig tijd om ze aan te schaffen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Topicstarter
Zo ik heb em gekocht en ben aan het downloaden.... Eens zien of et wil werken, ik zal het wel posten en hoe ik et gedaan heb... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik heb thuis Windows 7 en ongeveer de zelfde hardware als op kantoor waar ik Windows 8 heb, dus ik heb het zo gedaan toen ik mijn Windows 7 wilde upgraden:
  • Kantoor image maken van SSD
  • Thuis image op eigen SSD zetten
  • Thuis booten en registry-key MediaBootInstall op 0
    • [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Setup\OOBE]
  • Oude key verwijderen en rearm in een elevated command prompt (Run > cmd > rechtsklik -> Run As Administrator)
    • Type slmgr /cpky <enter>
    • Type slmgr /upk <enter>
  • rebooten
  • slui.exe starten en activeren met mijn upgrade key.
Windows is geactiveerd. 8)

Bijkomend voordeel: Meteen alle software en configuratie ook gedaan. :)

Note: Ik weet niet of dit hierdoor komt, maar toen ik later de gratis Media Center installeerde (dan krijg je een andere key) was Windows weer gedeactiveerd en kon ik 'm niet meer activeren. Toen Microsoft gebeld, 1000 cijfers doorgeven, 1000 cijfers intiepen, en toen was ie weer geactiveerd. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Sando op 29-01-2013 15:43 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Pagina: 1