Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

de tijd is eindelijk aangebroken dat ik een heuse smartphone aan ga schaffen. Ik heb het tot nu toe altijd volgehouden met mijn iPod Touch 2G, maar deze is inmiddels zo verouderd dat ik er niks fatsoenlijks meer mee kan.
Ik wil een losse telefoon kopen zonder abonnement, en mijn budget ligt tussen de 200 en 400 euro. Wat ik belangrijk vind is dat het apparaat niet te veel hoeft te laden bij bijv. het openen van apps, of tegelijkertijd verschillende apps laten draaien. Qua OS prefereer ik Android, graag een zo nieuwe mogelijke versie met mogelijkheden tot updates.

Ik heb zelf een paar potentiële telefoons gevonden:
-LG Optimus 4X HD
-HTC One S
-Sony Xperia P
-Sony Xperia S

Misschien kan iemand mij hieruit de beste aanwijzen, of misschien wel een beter alternatief?

In ieder geval alvast bedankt voor de moeite.

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

De Xperia S is toch van een iets oudere generatie, dus die zou ik niet nemen. De Optimus 4X HD is best aardig, presteert best ok en het is een mooi 720p-scherm.

De One S is lekker snappy en is erg slank. Voelt goed aan (vooral die zwarte met Micro-Arc Oxidationlaag), alleen vind ik de zichtbare pixels op het scherm wat minder. Daarnaast moet je wel opletten dat je niet een One S met 1,7GHz CPU hebt, die is van een oudere generatie (net als de Xperia S) en is loopt niet zo lekker als de 1,4 (of was het 1,5? whatever) GHz.

De Xperia P is een fijn toestel, voelt degelijk aan en is niet zo 'lomp' als de Xperia S. Het scherm van de P vind ik niet onaangenaam en de camera is behoorlijk goed. Die van de S is wel weer beter, maar goed.

Als ik uit dit lijstje zou moeten kiezen, dan zou het waarschijnlijk de Xperia P worden. Ik heb ze allemaal redelijk wat tijd kunnen gebruiken en Sony heeft een van de fijnere user interfaces imo, al geef ik zelf de voorkeur aan de UI van Samsung. Een Galaxy SII is ook een behoorlijk toestel en is niet zo gek duur meer. Je kunt ook ff wachten en gaan voor een Galaxy SII+, al moet ik toegeven dat ik daar nog niet echt mee heb getest, dus ik weet nog niet hoe die presteert.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• michaelscott
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-11 12:35
Een groot nadeel van de xperia p schijnt wel de batterijduur te zijn, ik zou in ieder geval nooit de xperia p nemen, als ik kijk naar de geboden specs in vergelijking met bijvoorbeeld de sony xperia s!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Je kan ook een HTC One X overwegen, misschien nieuw iets boven je budget, maar 2e hands zeker niet...
Erg mooi chique, snel en compleet toestel: productreview: HTC One X 32GB Wit review door CLB :)

Tevens zijn er genoeg (zeer) goede Chinese telefoons met behoorlijke high-end specificaties zoals
[Xiaomi Mi-Two] Ervaringen en Discussie en de [Huawei Honor 2] Ervaringen en Discussie bijvoorbeeld.

Ik vind een budget van €200,00 trouwens geheel anders dan eentje van €400,00...
Tevens geef je minimale informatie over wat je zoekt... Wat voor soort scherm, welke grootte, wat voor resolutie, hoeveel werkgeheugen, hoeveel opslaggeheugen, geheugenkaartjes of niet, goede camera, gewicht, merkenvoorkeur enzovoort enzovoort. Zet dat eerst is op een rijtje en maak dan een keuze! Ik zeg nu One S!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Een Galaxy Nexus?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-11 23:22
Pak dan een Nexus 4.Die is op het moment redelijk te verkrijgen in Duitsland en valt net binnen het budget. Dan heb je een absoluut toptoestel van de categorie S3 en iPhone 5.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Verwijderd

Topicstarter
CLB schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 22:26:
Ik vind een budget van €200,00 trouwens geheel anders dan eentje van €400,00...
Tevens geef je minimale informatie over wat je zoekt... Wat voor soort scherm, welke grootte, wat voor resolutie, hoeveel werkgeheugen, hoeveel opslaggeheugen, geheugenkaartjes of niet, goede camera, gewicht, merkenvoorkeur enzovoort enzovoort. Zet dat eerst is op een rijtje en maak dan een keuze! Ik zeg nu One S!
Laat ik het zo zeggen, ik wil een telefoon die mee kan met de huidige standaarden, maar 500+ e vind ik te duur, dus zoek ik een goede midrange telefoon.
Andere eisen, tja, het liefst een scherm van 4 inch of groter, resolutie kan ik niet veel mee aangezien ik nu die van de ipod 2g gewend ben en elke nieuwe aankoop een verbetering zal zijn.
Werkgeheugen heb ik niet veel verstand van, ik neem aan dat hoe meer werkgehuegen je hebt hoe sneller je telefoon is en hoe vloeiender je verschillende processen tegelijk kan laten lopen, dan is een groot werkgeheugen altijd gewenst.
Veel opslaggeheugen (eventueel dmv een extern micro-sd kaartje oid) is altijd wel fijn, ik weet niet hoeveel apps ik ga gebruiken, maar veel muziek heb ik in ieder geval wel om erop te zetten. Daarom spreekt ook de Walkman-applicatie van Sony-telefoons mij aan (hoewel ik wel hoor dat veel muziek luisteren de batterijduur ook niet ten goede komt en ik misschien daar mijn ipod dan weer voor moet gaan gebruiken).
Camerakwaliteit maakt mij niet heel veel uit, ik ben niet van plan om foto's te maken en thuis aan de muur te hangen. Een merkenvoorkeur heb ik ook niet, OS wel: Android.
ph4ge schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 23:38:
[...]

Pak dan een Nexus 4.Die is op het moment redelijk te verkrijgen in Duitsland en valt net binnen het budget. Dan heb je een absoluut toptoestel van de categorie S3 en iPhone 5.
Heb je toevallig een linkje naar die Nexus 4, of weet je een Duitse (telefoon)keten die deze toestellen aanbiedt? Ik kan zelf zo snel niets vinden.

En wat vinden jullie van de Sony Xperia Ion of de Xperia T?
Pagina: 1