Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Advies aankoop nieuwe audioapparatuur

Pagina: 1
Acties:

• justanotheruser
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-10 16:57
op basis van een stuk bij hifi.nl en dit artikel ben ik tot het besluit gekomen een vloerstaande speakerset van Teufel te bestellen.Ik heb enkele vragen over hoe ik dit het beste kan aanpakken, en dan in de eerste plaats welke versterker ik het beste kan combineren met de Ultima 40Mk2.

Radio luisteren is geen vereiste. Qua budget heb ik eigenlijk geen idee. Ik vertrouw erop met Teufel een set vloerstaande speakers aan te kopen met zeer goede prijs/kwaliteit verhouding... ik zoek een versterker uit hetzelfde straatje. (ik ben beginnend audioliefhebber)

Kanttekening: Mijn PC Speakerset is Logitech Z-680THX (al bijna 10 jaar dagelijks in gebruik en nog steeds goed functionerend.... ik ga er vanuit dat ik met teufel ook wel kan uitgaan van een (zeer) lange levensduur.

Het doel is om in mijn woonkamer de geluidsweergave van mijn (digitale) TV, Playstation 3, en muziek te verzorgen.

Heeft iemand een vergelijkbare set up en/of een versterker die hij aanbeveelt?

Denon AVR-1910 (is dit bijvoorbeeld geschikt of zware overkill ?)

[ Voor 3% gewijzigd door justanotheruser op 18-01-2013 11:20 ]

To Tweak Or Not To Tweak

Verwijderd

Ze hebben een gevoeligheid van 87db een 1910 is dan zeker geen overkill. Persoonlijk zou ik, om alles uit de luidsprekers te halen, naar een 2310 gaan of Marantz 5006/6006. Deze hebben wat stabielere voedingen en kunnen meer controle leveren wanneer er luid gedraaid wordt en bij moeilijke muziekwerken.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Heb onlangs een Marantz SR6007 gekocht en ben hier erg tevreden over. Is wel een wat andere klasse dan de 1910. Het is altijd het beste om een combinatie van receiver en speakers te beluisteren om te horen of het een match is die bij jou in de smaak valt. Dat is bij Teufel, als zijnde een webverkoper lastig.

Mijn advies is dan ook om op basis van je wensen een receiver te selecteren. Mochten de Teufels voor jou uiteindelijk geen goede match zijn, heb je als voordeel dat je deze nog terug kan sturen. Dam zou je in het slechtste geval op zoek moeten naar een paar speakers die goed samen gaan met de receiver die je al in huis gehaald hebt.

• justanotheruser
D vd V dat is wellicht een betere manier van aanpakken, bedankt voor de tip.
Ik had ook vernomen dat terugsturen bij Teufel geen problemen veroorzaakt..

Wat ik mezelf nog bedacht is dat ik in de woonkamer een tegelvloer heb, en vrij dunne gordijnen, is dit nog iets om rekening mee te houden ?

To Tweak Or Not To Tweak

Verwijderd

Hallo.

Als je alleen maar stereo gaat draaien adviseer ik je na een stereo versterker te kijken.
Bijvoorbeeld marantz pm 6004 harman kardon hk 3490.

Een stereo versterker klinkt gewoon net wat beter dan een surround versterker als je het alleen stereo gaat gebruiken.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
justanotheruser schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 11:47:
...
Wat ik mezelf nog bedacht is dat ik in de woonkamer een tegelvloer heb, en vrij dunne gordijnen, is dit nog iets om rekening mee te houden ?
Dat zou toch geen probleem moeten zijn. Desnoods zet je er spikes onder die weer op cups zouden kunnen staan.
Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 13:45:
...
Een stereo versterker klinkt gewoon net wat beter dan een surround versterker als je het alleen stereo gaat gebruiken.
Ik kan je zelf helaas niet voorzien van de bron maar FeaR, een zéér actieve poster in de HiFi-sectie, heeft volgens mij diverse keren geschreven dat dit in tests nog nooit bewezen is.

Dus FeaR, als je meeleest...

Naar mijn mening ben je dan beter af met een surround receiver. Mocht je toch de smaak te pakken krijgen en willen doorgroeien met je speakers richting surround, dan hoef je niet direct nieuwe apparatuur te gaan halen.

[ Voor 40% gewijzigd door S1NN3D op 18-01-2013 14:21 ]

• justanotheruser
Het zou inderdaad mooi zijn om in een bepaalde mate rekening te houden met toekomstige wensen.....
Heb ik wat dat betreft kans op problemen te stuiten wat betreft impedantie ?

To Tweak Or Not To Tweak

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Qua impendantie kun je in principe alles op elkaar aansluiten, zie ook [FAQ] Audio
Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 13:45:
Hallo.

Als je alleen maar stereo gaat draaien adviseer ik je na een stereo versterker te kijken.
Bijvoorbeeld marantz pm 6004 harman kardon hk 3490.

Ik weet hoe FeaR er in staat, maar zoals het hier gepost wordt is het dan ook appels met peren vergelijken ;)
De ene surround versterker is de andere niet, en dat zelfde geldt voor stereoversterkers. Er zijn genoeg surround versterkers die stereoversterkers compleet wegspelen, maar ook omgekeerd :)

Wel is het zo dat je voor het zelfde budget, meestal een betere stereoversterker te pakken hebt dan een surround met het zelfde prijskaartje. Zie het zo: datgene wat jij betaalt, moet verdeeld worden over het aantal kanalen dat aangestuurd moet worden, en de algemene functies van dat ding. Aangezien AV receivers meestal veel meer functies en zeker meer kanalen hebben, is er dus minder geld te besteden per kanaal en functie t.o.v. een stereo apparaat. Wel heb ik het idee dat hoe duurder het apparaat, hoe sterker je dit ziet.

Maar als je zeg 400 euro over hebt voor je versterking en je wilt alleen maar muziek luisteren, dan zou ik zeker voor een goede stereoversterker gaan. Voor af en toe een filmpje kun je dan later altijd nog besluiten er een budget home cinema setje bij te kopen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Wat the Eagle zegt is juist. Voor hetzelfde budget vrijwel altijd een betere stereo versterker te pakken, wil je dat niveau halen met een surround-bak ga dan ben je wat meer centjes kwijt.

Verder is het voordeel van een surround-bak dat je alles met HDMI en andere digitale aansluitingen meteen kwijt kan in dit apparaat.
Puur voor muziek zou ik altijd voor een stereo versterker gaan. Een Nad 316Bee of een Denon 720ae.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik had even niet gezien dat die Teufel's 450/stuk kosten ex verzendkosten. Erg leuk, maar 900 euro uit te geven voor twee speakers zonder ze eerst goed te beluisteren is zo ongeveer het domste wat je kunt doen.
Voor 450 euro per speaker is er heel wat meer in de handel dan alleen die Teufel :)

Dus neem je eigen muziek op cd mee, ga een paar hifi-winkels af en ga luisteren naar verschillende speaker / versterker combi's over wat jij het fijnst vind klinken. Op dat moment kun je ook besluiten te kopen en meteen mee te nemen, maar het staat je natuurlijk ook vrij om spul via internet te bestellen ;)
Ik dacht destijds dat ik zelf op Denon icm B&W uit zou komen, maar uiteindelijk werden dat Klipsch speakers, een merk waar ik tot dan toe maar vaag van gehoord had, maar die wel overtuigden tov B&W en Kef :)

bedenk je ook dat er een reden is dat Teufel zijn speakers eigenlijk alleen via postorder verkoopt. Ik heb ze nooit gehoord, maar ik durf er vergif op in te nemen dat er goedkopere speakers te vinden zijn die ze met de zelfde versterking compleet wegspelen :)

[ Voor 8% gewijzigd door The Eagle op 18-01-2013 18:45 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Aud > cea

Wise enough to play the fool

Pagina: 1