Pas op: TV's herkennen geen HD groter dan 2TB

Pagina: 1
Acties:
  • 265 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 495761

Topicstarter
Voor iedereen die een TV heeft gekocht en daar rechtstreeks een harddisk aan wil koppelen: koop een externe harddisk van maximaal 2 TB. Na uitgebreid onderzoek is mij duidelijk geworden dat er momenteel nog geen oplossing beschikbaar is. Partities maken, formatteren in FAT32 en/of kleinere schijfruimte helpen niet.

Ik heb het geprobeerd met een LG47LM765S (TV) en een WD MYBOOK Essential 3TB.

Wellicht dat bij een latere firmware van de TV de grotere formaten wel worden ondersteund, ik zal dat hier dan posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-06 22:13

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Werkt het met een volle 2gb hard disk wel een beetje snel dan? Kan me voorstellen dat dat niet vooruit te branden is.
Was in ieder geval bij mijn DVD speler een paar jaar terug zo.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

"een tv ondersteunt geen HD groter dan 2TB" lijkt me wel een heel erg algemene stelling. Ik kan me goed voorstellen dat hier verschil in zit per fabrikant. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Cap op 18-01-2013 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hier zit ook verschil in per fabrikant, maar zoals ik je (topicstarter meulenhof) een week geleden ook al aangaf: jouw tv ondersteunt max 2TB. Dat staat waarschijnlijk in de handleiding vermeld. Zou je het bij dat topic willen houden en een eventuele update voor wat betreft ondersteuning van 3TB-schijven door een firmware upgrade ook daar willen posten?

Ik heb zelf een 1TB-schijf aangesloten op mijn Panasonic P42G20 plasma en zelfs met HD-opnamen kan ik zoveel opnemen dat het eerder onhandig wordt qua zoeken naar de juiste opname dan dat de schijf vol zit. 2TB lijkt me dan ook meer dan genoeg :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Dit topic is gesloten.