Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 495761

Topicstarter
TV: LG47LM765S
Externe HD: WD MYBOOK Essential 3TB (3.0)

Wanneer ik mijn HD (vandaag nieuw gekocht) probeer aan te sluiten op de TV usb poort krijg ik de melding : Bestand of map is beschadigd, kan de usb niet lezen. Ook mijn dvd speler herkent hem niet.

Aansluiten op de pc is geen probleem.

Wat is het probleem?:
USB 3.0 ?: Tv is 2.0 maar hij de HDD is 2.0 compatible.
Te grote schijf (3TB)?
Moet er mischien extra software op staan ?

Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zou zeggen: kijk eens in je handleiding of dit formaat schijven ondersteund wordt. 3TB is een bijzonder formaat voor veel controllers, dus het kan zijn dat dat het probleem is. Uiteindelijk met de tv hem formatteren en als hij 3TB-schijven niet goed herkent, gaat dit niet werken. 2TB zou zomaar 's de maximale hdd-grootte kunnen zijn.

Wat achtergrondinfo

[ Voor 23% gewijzigd door Grrrrrene op 10-01-2013 23:00 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Je hebt gelijk rene
In de beschrijving van de TV staat dat geadviseerd wordt op een schijf kleiner dan 2 tb te gebruiken. Een oudere schijf van 1 tb herkent hij wel.

Zal het een optie zijn om de harddisk in twee partities te formatteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik vraag me af of je tv zoiets wel gaat detecteren. Ik moest (als ik het me goed herinner) met mijn Panasonic televisie de hdd formatteren via de televisie, anders kon ik er niet op opnemen. Ik heb het nooit geprobeerd, maar ik vraag me af of ik de hdd kan uitlezen via een computer. Het is sowieso vanwege drm-beveiliging onmogelijk om die files op een andere tv of op je computer af te spelen. Je kunt die 3TB hdd vast terugbrengen en ruilen voor een 2TB model.

[ Voor 7% gewijzigd door Grrrrrene op 11-01-2013 09:10 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sibertus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-11-2024
[b][message=39570435,noline]Zal het een optie zijn om de harddisk in twee partities te formatteren?
Gewoon alles proberen, er staat nu toch nog niets op.

1) probeer via USB HDD IN van je tv: dan kan je opnemen; hiervoor gaat de tv deze formatteren. Lukt dit formatteren niet van je tv, dan kan je enkel nog proberen hem als HDD gebruiken om zaken af te spelen, niet om op te nemen.

2) Probeer hem daarom op de twee overige USB-poorten van je tv. Lukt het ook daar niet op, is het omwille van de 3TB. Probeer dan gewoon twee partities en kijk eens wat dat doet op je tv. Laat het ons weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Helaas,

De TV herkent 3TB niet,
Het volume van de schijf verkleinen en twee partities aanmaken helpt ook niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 844905

ik weet dat deze discussie al erg oud is, maar voor de mensen die hierbij hulp zoeken heb ik mogelijk een oplossing.

Ik heb zelf een samsung 6320 tv. Ik had iets opgenomen omdat mijn kleine op tv was en wilde het op een dvd branden voor later. Na de HDD op de computer te hebben aangesloten zag mijn computer mijn hdd niet. Heb overal zitten kijken en lezen echter geen oplossing. Ik las dus overal dat je hdd opnieuw geformateerd moest worden om hem op je computer weer te gebruiken. Echter zijn al mijn bestanden dan kwijt en moet ik met een of ander software mijn bestanden terug halen......??!!???!!. Hmmm dacht ik. Wat nou als ik gewoon software zoek om gewiste bestanden op je hdd terug te halen en die dan kopieer naar een usb of ander hdd. Dus ik uitproberen en wat blijkt. Die software zag mijn opgenomen media bestanden die ik kon kopieren en branden op dvd. Zonder reclame te maken ( wat ook echt niet mijn bedoeling is ) heb ik recuva nog iets gebruikt. Werkte perfect.
Pagina: 1