Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fictitious
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-07 16:42
Hallo Tweakers,

Dit is mijn eerste post hier, dus als me niet goed aan een bepaald 'sjabloon' houd, hoor ik t graag.

Ik denk er over om een goedkope case te kopen, zodat ik de maten weet. Daarna wil ik hem namaken van multiplex en een glasplaat in de zijkant schuiven. Ik heb hier alleen wat vragen over:

1 Een normale case kun je aarden, dat zal met een multiplex case lastig gaan. Hoe erg is dit? Gaat de hardware hier last van krijgen?
2 Zou dit gevolgen kunnen hebben voor de garantie die hardwarefabrikanten bieden?
3 Hout is, natuurlijk, brandbaar, nu is het niet de bedoeling dat de kast heet wordt, maar zou ik maatregelen moet treffen om ontbranding/verkoling te voorkomen?
4 Als ik een goedkope case wil kopen is het misschien beter om de voeding los te kopen, zodat deze van een hogere kwaliteit kan zijn dan de goedkope case. Wat vinden jullie?

Zijn er nog andere dingen waar ik om zou moet denken?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties en meningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 06:16

player-x

Disruptive by design

Hallo fictitious en welkom op het forum.
1 Een normale case kun je aarden, dat zal met een multiplex case lastig gaan. Hoe erg is dit? Gaat de hardware hier last van krijgen?
Nee hoor is geen groot probleem, er zijn wel meer behuizingen van hout gemaakt.
2 Zou dit gevolgen kunnen hebben voor de garantie die hardwarefabrikanten bieden?
Zelfs al zou het schade veroorzaken, wat niet weet wat niet deert! O-)
3 Hout is, natuurlijk, brandbaar, nu is het niet de bedoeling dat de kast heet wordt, maar zou ik maatregelen moet treffen om ontbranding/verkoling te voorkomen?
Hout heeft een vlampunt van 300c, er is geen onderdeel in je PC die zo warm word, geen probleem dus.
4 Als ik een goedkope case wil kopen is het misschien beter om de voeding los te kopen, zodat deze van een hogere kwaliteit kan zijn dan de goedkope case. Wat vinden jullie?
Ja. losse voedingen zijn 999 of vaker, van de 1000 keer beter dan een die met een kast mee komt! :+
Zijn er nog andere dingen waar ik om zou moet denken?
Niet dat ik zo weet iig.

ps als je zo een project begint is het leuk als je foto's maakt en een build log bij houd, is voor ons leuk en je krijgt ook veel tips terug als je er om vraagt.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-10 11:40
Hardware is al geaard via je PSU. Warmte moet geen probleem zijn als je een goede airflow regelt met een aantal fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-10 14:08

Solid Seal

3D Printer N00b

Hallo,

1 : zowiezo is je voedings stekker geaard.. je moet m dus wel in een stopcontact met randaarde stoppen. Dat is al goed genoeg.

Meeste oude woningen hebben in de huis/slaap-kamer geen geaard stopcontact.
al zit er vaak wel een wcd+ra op de muur wil niet zeggen dat deze ook RA heeft ^^

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10 08:46
Erg mooi dat ik dit topic tegenkom:) Ik wil mijn htpc uit de kast gaan halen en in een van de laden van mijn tv meubel gaan bouwen gezien de htpc behuizing te groot is om fatsoenlijk het nieuwe meubel kwijt te kunnen:) Ik ga alles uitbouwen, los in de lade bouwen en die netjes terug in de kast zetten. Nu maar hopen dat het allemaal niet te warm wordt. Ben benieuwd:)

On Topic, ben ook benieuwd naar je mod! We blijven nerds dus graag zoveel pic's mogelijk:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genos
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-10 12:00
lj_tree schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 10:59:
Erg mooi dat ik dit topic tegenkom:) Ik wil mijn htpc uit de kast gaan halen en in een van de laden van mijn tv meubel gaan bouwen gezien de htpc behuizing te groot is om fatsoenlijk het nieuwe meubel kwijt te kunnen:) Ik ga alles uitbouwen, los in de lade bouwen en die netjes terug in de kast zetten. Nu maar hopen dat het allemaal niet te warm wordt. Ben benieuwd:)

On Topic, ben ook benieuwd naar je mod! We blijven nerds dus graag zoveel pic's mogelijk:)
Hele ding zo hoog mogelijk op z'n poten zetten en fans aan de onderkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

fictitious schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 22:50:
Ik denk er over om een goedkope case te kopen, zodat ik de maten weet. Daarna wil ik hem namaken van multiplex en een glasplaat in de zijkant schuiven. Ik heb hier alleen wat vragen over:
Waarom zou je uitgaan van een bestaande kast? Je legt je zelf daarmee eigenlijk alleen beperkingen op. Kijk naar de grootte van de hardware die je erin wilt stoppen en zorg dat dat past. Dan kun je je zelf voor de rest helemaal uitleven op het design.

En in plaats van multiplex kun je ook naar MDF kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reb3lzrr
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-10 09:16
(Ik hoob dat ik alles goed heb hier, mocht dat niet zo zijn voel je vrij om me te verbeteren)

Op het moment dat iets geaard is, zal de electriciteit afstaan op het moment dat er stroom door de aarde komt. Bij hout zal dit nooit gebeuren; het geleid namelijk geen elecectriciteit! ( het kan dus ook geen kortsluiting veroorzaken oid)

Mocht je bang zijn voor brandveiligheid; zoals 'player-x' al zei; je hardware zal nooit 300graden C halen, meeste hardware die de 100 aantikt zal de PC laten uitschakelen...

NOOIT een case kopen die met een PSU komt; dit is vragen om problemen!

Zoals er al vaker genoemd is zijn er al genoeg voorbeelden van Casemods die met houd gebouwd worden ;)

Mvg, reb3lzrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:58
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 02:13:
[...]

Hoe is het mogelijk dat iemand met HBO uit Boskoop "houd" met een d durft te schrijven?? :+
Ik stel voor dat wij dit maar beter onder ons houden. ;)

Het Boskoops Volkslied

Waar de schoonste rozen groeien,
Waar de Gouwe rustig stroomt,
Waar de Rhododendrons bloeien,
Tusschen allerlei geboomt’;
Daar bij Flora's liefste kind'ren,
In dat drassig veengebied,
Tusschen dartel mooie vlind'ren,
Zingt de boomkweeker zijn lied.
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Boskoop
En Hoop met n b ;)

On-topic ik heb overigens mijn hardware van de foto&Game PC in mijn houten bureau ingebouwd op n houten plaat en mijn HTPC ligt in de ikea kast. Geen enkel probleem met warmte en dergelijke nou zitten er ook aardig wat fans in (bij allebei 2x 120mm in en 2x 120mm uit) maar zoals de rest ook al aangeeft wordt je hardware toch nooit warmer dan de ontbrandingstemperatuur van hout.
Garantie zou ik me ook geen zorgen om maken, allereerst een gevalletje 'wat niet weet wat niet deert' en daarbij lijkt het me nogal sterk dat een houten kast op enige wijze schade kan toebrengen aan je hardware (hoogstens misschien omdat het hout werkt maar lijkt me dat je daar binnen in de huiskamer niet echt veel last van zal hebben).
In ieder geval succes ermee en laat je vorderingen zien (altijd leuk en dat moet ik zelf ook maar eens doen).

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2013 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fictitious
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-07 16:42
Nee, en als ik er een koop van 300 euri ben ik mijn budget voor de pc bijna kwijt xD. Een echte held met de zaag ben ik ook niet, maar mijn vader wil me hier wel bij 'helpen'. Dat wil zeggen, ik vertel hoe t er uit moet komen te zien en hij voert t uit xD

Anyway, ik heb nog een vraag over de schakelaar: die komt meestal met de case mee he? Hoe kan ik dat het beste oplossen? Zijn die los te krijgen/gemakkelijk uit de case te halen? (heb hier bijv een case staan waar dat al een hele kus mee zou worden.) Tips wat dit betreft?

P.S.
Laatte wuh d'r nouw geen spellung toppik van makuh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 15:26
je moet alleen zorgen dat de 2 pinnetjes op het moederbord voor het opstarten verbonden worden. Je zou bijvoorbeeld heel ghetto twee draadjes er aan vast kunnen maken en die buiten de case leggen. Deze tik je dan tegen elkaar aan en de computer start. (of je haalt gewoon een klein schakelaartje van een euro online)

druk en typefouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 06:16

player-x

Disruptive by design

Stomme vraag, maar waarom niet gewoon een goedkope leuke kast uitzoeken.

De Xigmatek Asgard II is een redelijke behuizing voor 35 euro, of de iets duurdere maar stille en goede Nexus Thrio 310 Silent Case behuizing en je bent klaar voor 50 euro.

Tenzij je iets heel speciaals wilt zie ik totaal geen voordelen van een houten kast, zowel qua prijs als in gebruik!

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd
Pagina: 1