Toon posts:

externe hd kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Mijn externe hdd WD Pasport 250GB gaat niet meer aan als ik hem aansluit. Verschillende pc' s en verschillende kabels gebruikt, maar helaas.
Ik heb de casing verwijderd en het ding bestaat uit een connector en een hdd type WD2500BEVS?

Is er een mogelijkheid om eenvoudig de hdd te testen / aan te sluiten op een pc? Liefst zonder allerlei dingen te kopen natuurlijk :*)

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Alvast bedankt. Marcel

• Ultrapc
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:56

Ultrapc

Anyone steak?

Ja, als je sata kabels hebt liggen kan je hem aansluiten aan de binnenkant van je pc.
Afbeeldingslocatie: http://www.gocomputertraining.com/images/SATA-HDD-connector.gif
linkse molex is optioneel
Dus dan zie je of hij werkt

Zie ook:
Thematopic: Datarecovery

[ Voor 11% gewijzigd door Ultrapc op 17-01-2013 22:44 ]

Allround.

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:48
Ultrapc schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 22:42:
Ja, als je sata kabels hebt liggen kan je hem aansluiten aan de binnenkant van je pc.
[afbeelding]
linkse molex is optioneel
Dus dan zie je of hij werkt

Zie ook:
Thematopic: Datarecovery
Even voor de duidelijkheid. Je mag beide stroomaansluitingen NIET tegelijkertijd gebruiken. Of de molex power of sata power.

• Ultrapc
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:56

Ultrapc

Anyone steak?

Nee, Tuurlijk niet :), ik kon alleen geen plaatje vinden van een model zonder molex :)

Allround.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt. Ik was een beetje huiverig, maar heb de PC-kast toch opengemaakt en de externe HDD op de Sata aangesloten. Gelukkig werkt de schijf nog. Dus ben nu de data aan het veilig stellen.

Nogmaals dank.