Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Samsung UE46ES5500 vs. UE40ES6100

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben voor ons nieuwe huis aan het kijken naar een LED TV van Samsung.
Nou hebben ze momenteel bij de Makro een mooie actie (20% korting) en twijfel ik tussen de modellen UE46ES5500 en UE40ES6100. De voornaamste verschillen zijn (volgens mij) dat de 5500 46" is, 100Hz heeft, geen 3D en wifi via een dongle. De 6100 is 40", heeft 200 Hz, 3D en ingebouwde wifi.

Mijn vraag aan jullie, welke zouden jullie nemen?
De kijkafstand is ongeveer 4 meter, waardoor ik sowieso al twijfel tussen een 40" en 46" model. Deze modellen zijn beide 560 euro, dus daar hoef ik niet naar te kijken.

Groter scherm met iets mindere kwaliteit/opties of een kleinere met beter beeld en 3D?

• Badr
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-01 22:41
Goedenavond,

Hahaa, wat toevallig.

Samsung UE40es6100 of UE46es5500

Ik heb uiteindelijk na lang zoeken, lezen, wikken en wegen mijn zinnen gezet op de ue46es6710.
Kost wat meer maar dan heb je '400'' hz,(paneel 200hz??) local dimming en alles er op en er aan.
Voor de afstand zou ik voor een 46 inch gaan. Ik zit op 3,2 m.
Als je echt puur een keuze wil maken uit die twee tv's, tsja .. ik zou dan wel voor die 6100 gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Haha das toevallig!

Ik ben blij dat ik je topic even heb doorgenomen, aangezien ik niet wist dat dat Hertz verhaal vaak een marketing truc is. Ik neig inderdaad ook naar de 46 inch, aangezien de kijkafstand precies tussen die 40 en 46 in zit.

Mijn budget is echt max 700 eu. Heb ook wel eens gekeken naar de 6710, maar die is dus net te duur. Twijfel wat ik nu moet doen, toch nog even wachten en hopen op nog betere prijzen of vandaag naar de Makro en er gewoon 1 kopen..

Wat zijn de voordelen (behalve de hertz) van de 6710 tov 6100?

• Badr
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-01 22:41
Het verschil tussen de 6710 en de 6100 is dat de 6710 'local dimming' heeft. Persoonlijk vindt ik de 6710 ook een stuk mooier. En dan het hz verhaal. Dit is wat tweaker 'Dimens' zei toen ik hem vroeg over het verschil tussen de 400hz en de 100/200hz..

''''Samsung televisies met 400Hz CMR en ook een 100Hz paneel, zijn veel beter en laten veel minder motion blur achter waardoor bewegende beelden duidelijker en rustiger zijn.''''

Zoals je gelezen hebt wilde ik maximaal 600 euro uitgeven. Als het goed is en alles door gaat heb ik volgende week de ue46es6710 voor rond de 800 euro.
Die ue46es6100 heb je al voor 700 euro.
http://www.kieskeurig.nl/...bezorgen/1050024/#prijzen

Volgende week woensdag beginnen die btw dagen. Ik denk/hoor/lees dat ze daarna goedkoper worden.
Wat is wijsheid. haha

succes

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp moet ik geen Samsung nemen die 200Hz. heeft?! 100 en 400 is beter?! Net in de Makro geweest, de 5500 en 6100 hingen naast elkaar en hadden beide prachtig beeld. Uiteraard was dit met een standaard filmpje en ziet alles er top uit. Moet zeggen dat ik de 6100 wel mooier beeld vond geven, wat donkerder en de kleuren leken wat duidelijker naar voren te komen. Maar ook dit kan natuurlijk zo ingesteld zijn.

Het grootste nadeel van die 6710 vind ik dat die wit is. Weet niet of er ook een zwart model is, maar ben deze nog niet tegen gekomen.

Wat het voor mij aantrekkelijk maakt is dat bij de Makro de BTW er nog af gaat, bovenop de 20% die er nu al afgaat. Dat is dus bij elkaar 41% en dat is op dit moment het goedkoopst. Echter hoe langer je wacht hoe goedkoper het wordt, zeker als de nieuwe series aangekondigd zijn en verkocht gaan worden..

Wat is wijsheid inderdaad.. ;)

Verwijderd

Hoe kom je erbij dat de BTW er nog af gaat? Die betaal je gewoon als consument. Enkel als je de tv voor je bedrijf gebruikt kun je de BTW terugkrijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Precies!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 20:40:
Dus als ik het goed begrijp moet ik geen Samsung nemen die 200Hz. heeft?! 100 en 400 is beter?! Net in de Makro geweest, de 5500 en 6100 hingen naast elkaar en hadden beide prachtig beeld. Uiteraard was dit met een standaard filmpje en ziet alles er top uit. Moet zeggen dat ik de 6100 wel mooier beeld vond geven, wat donkerder en de kleuren leken wat duidelijker naar voren te komen. Maar ook dit kan natuurlijk zo ingesteld zijn.
Het Hz verhaal ligt heel lastig in de wereld van televisies. Het geadverteerde aantal Hz is namelijk niet het aantal Hz van het paneel.

Voor LCD kun je 3 soorten LCD panelen krijgen. 50Hz, 100Hz en 200Hz panelen. In landen waar ze 60Hz doorvoeren is dit 60Hz, 120Hz en 240Hz.

Nu wordt er geadverteerd met 100Hz CMR televisies, maar deze zijn eigenlijk 50Hz. De Samsung ES5500 serie is zo'n televisie, gewoon 50Hz en geen 100Hz.

De gehele 6 series van Samsung heeft een 100Hz paneel. Ondanks dat er geadverteerd wordt met 200Hz CMR en 400Hz CMR. Dit zijn technieken die worden toegepast om het beeld nog "mooier" te maken. Een slim marketing trucje, maar wel misleidend.

Voor andere merken geldt dit trouwens ook. Bij de een gaat het verder dan bij de ander.
Het grootste nadeel van die 6710 vind ik dat die wit is. Weet niet of er ook een zwart model is, maar ben deze nog niet tegen gekomen.
Die is er. Dat is de pricewatch: Samsung UE40ES6570 Zwart. Echter is die alleen te verkrijgen bij de twee winkels.

De pricewatch: Samsung UE40ES6800 is ook een zwart model, maar weer duurder. Dit komt omdat het een dualcore processor heeft wat Smart TV een stuk sneller maakt.
Wat het voor mij aantrekkelijk maakt is dat bij de Makro de BTW er nog af gaat, bovenop de 20% die er nu al afgaat. Dat is dus bij elkaar 41% en dat is op dit moment het goedkoopst. Echter hoe langer je wacht hoe goedkoper het wordt, zeker als de nieuwe series aangekondigd zijn en verkocht gaan worden..

Wat is wijsheid inderdaad.. ;)
Als je lang gaat wachten, heb je ook de kans dat je te laat bent en het uitverkocht is. Dan zul je meer gaan moeten betalen voor het nieuwe model.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de duidelijke uitleg Dimens!
Maar ik las dus in een ander topic dat de 200Hz (CMR) dus bijv. de 6100 minder is in vergelijking met een 100Hz of een 400Hz. Dat het minder is dan een 400Hz kan ik me voorstellen, maar ook slechter dan 100Hz. vind ik apart. Als dat echt zo is kan ik beter die 5500 nemen denk ik dan.. Scheelt een paar honderd euro. Heb dan alleen geen 3D en internet via een dongle of kabel.
Pagina: 1