Samsung UE40es6100 of UE46es5500

Pagina: 1
Acties:

• Badr
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-01 22:41
Goedenavond heren,

Ik ben in het bezit van een Samsung 32 inch c 6000. Super fijn led tv'tje, maar ik
ben gewoon toe aan iets nieuws en groters. Ik wilde dus een nieuwe led met wifi, smart tv, minimaal 200 hz etc.

Na veel wikken en wegen, meningen op kieskeurig, pricewatch en veel hier te hebben gelezen ben ik bij deze twee t.v.'s gekomen.
Samsung UE40es6100 of UE46es5500

De 40 inch zit 3d, wifi , 200hz op.
De 46 inch is 100 hz, geen 3d en geen wifi..

Mijn afstand van tv naar zitplek is 3,2 meter.
Wat ik wil uitgeven is max 600euro.
Gebruik hem voor tv, films, internet , niet perse 3d.

Vandaag effe wezen chekken bij de bcc. Ik zag hem en dacht direct aan de 46 inch die enigszins betaalbaar was.
Dan maar 100hz, geen wifi en geen 3d dacht ik.
Ik twijfel enorm.

Ik heb trouwens een blu ray home cinema set (2.1) met wifi smart tv en 3d..

wat zouden jullie doen?

Ik waardeer het meedenken en adviseren enorm. Dat jullie het weten.

Alvast bedankt, mannen.

Niet proberen de Panasonic plasma door mn strot te duwen svp. Jullie weten welk lid ik bedoel

[ Voor 3% gewijzigd door Badr op 04-01-2013 00:25 ]

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
De Samsung UE46ES5500 is geen 100Hz maar 50Hz. Er zitten alleen maar een paar leuke technieken op waardoor er geadverteerd wordt met 100Hz maar je gaat er op achteruit met je oude UE32C6000. De UE40ES6100 heeft trouwens ook geen 200Hz paneel en ook daar is het marketing.

• Badr
Ja ik ken dat hz verhaal wel doordat jij het vaak genoeg uitlegt hier op het forum. Daarvoor dank. Maar ik heb zoiets van ' je zal toch wel iets van verschil moeten waarnemen tijdens een voetbalwestrijd o.i.d '...

Mijn huidige c6000 heeft 3 hdmi's aan de zijkant waardoor je tv platter tegen de muur kan, en al die nieuwe tv's meestal 1 aan de zijkant en de rest aan de achterkant. Dat is wel minder, maar ik wil gewoon wat groter, Dimens.

Op wat ga ik precies op achteruit? Wat raad je mij aan?

Alvast bedankt.

• snoekds20
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-11 09:21
Dimens is een plasma freak :)
ben benieuwd welke LED (ok lcd dan) van Samsung hij aan gaat raden.
is de UE50ES6900 niet een alternatief? (miss. te hoog in budget)

• Badr
Hahaa, idd lcd,, Ik ben blij met mensen als Dimens.
De UE50ES6900 is wel echt veel te ver van mn budget.

Heb wel vaker een tv van rond de 1500 gekocht en elke keer weer spijt. Een paar maanden later waren ze een paar honderd Euro goedkoper. Ik doe dat niet meer. Maximaal 600 Euro.

• snoekds20
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-11 09:21
dan nog ff wachten, volgens mij zakken de prijzen vanaf eind januari i.v.m. presentatie nieuwe modellen.
de 6900 die ik noemde is trouwens 50 inch

[ Voor 17% gewijzigd door snoekds20 op 04-01-2013 13:23 ]

• Badr
Dat had ik ook begrepen. Eind Januari begin Februari..
50 Inch op 3,2 meter afstand?

Ik heb trouwens een aanbieding gekregen van een winkelier dat ik een ue40es6340 voor 600 euro kan krijgen..

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Badr schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 12:02:
Ja ik ken dat hz verhaal wel doordat jij het vaak genoeg uitlegt hier op het forum. Daarvoor dank. Maar ik heb zoiets van ' je zal toch wel iets van verschil moeten waarnemen tijdens een voetbalwestrijd o.i.d '...
Ligt eraan welke techniek ze gebruiken en hoe ze die gebruiken. Het is niet zo dat een 200Hz CMR (Samsung) gelijk is aan een 200Hz MCI (LG) omdat er verschillende technieken gebruikt worden. Nou weet ik dat 200Hz CMR helemaal niet zo goed presteert en nog behoorlijk wat blur achterlaat. Samsung televisies met 400Hz CMR en ook een 100Hz paneel, zijn veel beter en laten veel minder motion blur achter waardoor bewegende beelden duidelijker en rustiger zijn.
Mijn huidige c6000 heeft 3 hdmi's aan de zijkant waardoor je tv platter tegen de muur kan, en al die nieuwe tv's meestal 1 aan de zijkant en de rest aan de achterkant. Dat is wel minder, maar ik wil gewoon wat groter, Dimens.
De meeste televisies hebben de aansluitingen aan de onderkant wat veel logischer is dan aan de zijkant. Aan de zijkant moeten ze allemaal met een boog weer terug naar het midden toe zodat je alle kabels niet ziet en dat heb je veel minder/niet wanneer de kabels aan de onderkant eruit komen. Zo kun je ze goed wegwerken en de televisie toch nog plat tegen de muur hangen.
Op wat ga ik precies op achteruit? Wat raad je mij aan?

Alvast bedankt.
Je gaat last krijgen van motion blur en dat gaat jou opvallen. Jij komt namelijk van een 100Hz paneel af en als je dan naar een 50Hz paneel toe gaat, is dat een flinke stap achteruit. De ES5500 is sowieso een model wat niet goed presteert en het 100Hz CMR voegt eigenlijk niets toe dan...niets. In deze is het puur marketing gericht ja, het verkoopt. Maar doe het niet, want het is zonde van je geld aangezien jij je er uiteindelijk toch aan gaat ergeren dat het beeld niet zo goed is en je de mankementen gaat zien.
snoekds20 schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 12:29:
Dimens is een plasma freak :)
ben benieuwd welke LED (ok lcd dan) van Samsung hij aan gaat raden.
is de UE50ES6900 niet een alternatief? (miss. te hoog in budget)
Ik ben dan ook een plasmafreak met een rede. Ik ben geïnteresseerd in elk model televisie hoor, daar niet van. Er zijn ook genoeg LCD televisies waarvan ik denk; "Wat een mooi beeld." maar toch is in mijn ogen plasma nog steeds beter en zal mijn advies en voorkeur altijd uitgaan naar plasma. Wil je dat niet? Prima, help ik je met een LCD televisie want zo ben ik dan ook wel weer.

Sony doet het op dit moment erg goed als het aankomt op LCD televisies en ze zijn eerlijk. Ze zijn de enige die op hun website ook laten zien wat het daadwerkelijke refreshrate van hun paneel is wat andere merken niet doen. Ze presteren goed op de punten.

Kleur; Na kalibratie maar ook al uit de doos.
3D; Weinig crosstalk en een goede luminance.
Motion; Erg goed voor een LCD. Bij de HX850 ook de mogelijkheid om Backlight blinking aan te zetten voor een meer realistische look en niet het soap-opera effect zonder bijkomst van motion-blur.
Design; Oké, dat is wel mijn mening maar ook die van vele anderen.

De twee modellen waar ik op doel zijn de HX850 en de goedkopere HX750.

Als ik jou was, zou ik inderdaad nog even wachten als je aankoop geen haast heeft. Naast de demonstratie van de nieuwe modellen aan het einde van het jaar waar veel beloftes van komen, heb je binnenkort ook nog eens de Mediamarkt BTW weg ermee actie. Het schijnt dat je met ook de modellen waar je normaal geen korting op krijgt, ook korting kunt regelen met de verkopers en dat maakt aankopen weer interessant. Vooral omdat ze op dit moment al bijna het goedkoopste de winkel uitgaan doordat er nieuwe modellen komen.

• Badr
Hartelijk dank voor je reactie.

Door jou heb ik gister een verkoper effe zn mond gesnoerd met zn hz verhaal.
Even een weekje op tweakers en ik pak ze allemaal aan.
Een arm Surinaams meisje werd helemaal gek gepraat door de verkoper. Zo naar de duurdere philips led's gelokt.

Iig, ik ga idd even wachten tot de 6710 in de aanbieding is. Ik kan de 40es6340 voor 600 kopen nu, maar wacht nog even denk ik.

Die Sony's lijken me ook wel wat, maar nog net iets te duur. Jammer.

Bedankt
Pagina: 1