Experiabox router uitschakelen / tweede router aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 497326

Topicstarter
Ik heb een Cisco router aangesloten op een Experiabox. Het lukt maar niet om poorten te forwarden via de Cisco router. Ben al een paar uur bezig en gezocht in fora maar nog geen oplossing kunnen vinden..

Situatie:
Experiabox (Arcadyan ARV7519) 192.168.2.xxx
|
Cisco Router 10.38.208.xxx
|
Laptop 10.38.208.138

Doel:
Het doel is om poorten open te kunnen zetten op de Cisco router. Via de Experiabox is dit namelijk erg lastig ivm opties en locatie.

Uitgevoerd:
In eerste instantie wilde ik het externe ipadres doorsturen naar de Cisco-router. Dit is echter niet mogelijk omdat de Experiabox nauwelijks opties heeft. Daarna wilde ik de Experiabox in de DMZ zetten, ook niet mogelijk. KPN gebeld, wordt niet ondersteund.

Huidige status:
Op dit moment heb ik alle poorten (1-65535) op de Experiabox open gezet naar de Ciscorouter. Het is nu wel mogelijk om de Ciscorouter extern te benaderen! In de opties heb ik beheer op afstand ingeschakeld en aangegeven om poort 8081 hiervoor te gebruiken, werkt prima.

Probleem:
Ik zet nu poorten open in de Cisco-router, deze kan ik echter niet extern benaderen. Ik heb bijvoorbeeld poort 123 open gezet voor de laptop. Maar als ik dit test (yougetsignal.com) staat de poort niet open. Poort 8081 staat wel open.

Ik hoop dat iemand mij in de juiste richting kan helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Als je router DDWRTOpenWrt kan draaien, kun je 'm rechtstreeks op je internet verbinding aansluiten (pas nog gelezen hier), anders een VLAN-switch er tussen zetten. Dan hoeft het obstakel (de experia box) er niet meer tussen.

Hier is genoeg over te vinden op het forum :)

edit: Dit topic doelde ik op internet van KPN experiabox V8 naar eigen router
Dat is de meest recente.

[ Voor 34% gewijzigd door Raven op 15-01-2013 17:08 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde