Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asmodai01
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-10-2023
Okay, hoop dat dit het goede forum is hiervoor, maar ik ben opzoek naar een nieuwe koptelefoon. Niet bepaalt moeilijk zou je zeggen, maar ik heb een aantal specifieke eisen.

Ten eerste, ik wil dat het een over-ear koptelefoon is. Dus geen oordopjes of iets dergelijks, maar ook geen on-ear dingen. Dit is over het algemeen niet zo heel moeilijk te vinden.

En ten tweede, er moet een gehaakte plug aan zitten. Ik reis redelijk veel, waarbij ik mijn telefoon (dient als MP3 speler) gewoon in mijn broekzak stop. Bij mijn vorige telefoon is de jack al eens kapot gegaan, simpelweg omdat de plug er telkens tegenaan drukt (onder een hoek). Verder begint de kabel van mijn huidige koptelefoon ook kapot te gaan, omdat deze constant gebogen wordt bij de plug.

Ik weet dat de Beats van Dr. Dre een gehaakte plug hebben, maar deze zijn mij net iets te duur af. Het is jammer dat er nooit bij de specificaties staat wat voor soort plug een koptelefoon heeft.

Kan iemand mij wat advies geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:41
Wat is je huidige koptelefoon? Ben je hier wel tevreden mee?
Heeft diezelfde fabrikant geen koptelefoon die voldoet aan je eisen?

Wat heb je zelf gevonden en wat is je budget?

Ik heb zelf een Sennheiser met Noise guard, aangezien ik vaak in het vliegtuig zit.
Hier ben ik erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 18:44
Probeer het hier eens

Het grote Headphones topic

wat is je budget? Wat voor muziek luister je?

De duurdere koptelefoons hebben een verwisselbare kabel trouwens, dan maakt het dus weinig uit als de kabel breekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asmodai01
Snellere reacties dan ik had verwacht.

Ik heb op dit moment een Sennheiser HD 418. Goed geluid en comfort, maar die plug is echt gigantisch. En de hoofdband wil nog wel eens wat verschuiven als ik naar beneden kijk, maar dat is niet zo'n probleem.
Ik heb Sennheiser al eens een mailtje gestuurd met de vraag of ze een koptelefoon hadden met een gehaakte plug, maar die hebben ze niet.

Mijn budget ligt tot de €100 en het liefst zou ik gewoon een koptelefoon vinden met een gehaakte plug, want als de plug niet kapot gaat, dan gaat mijn telefoon wel kapot, zo lijkt het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-07 11:32

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Soldeer je er toch zelf een andere plugje aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-07 12:18

Sorbo

Uw hulp in huis!

Als je tevreden bent met je huidige hoofdtelefoon zou ik zeker een andere plug solderen, da's maar een beetje werk, en levert een hoop gemak op ;)

Zo niet, kijk dan eens naar de Uptown van Philips. Grofweg hetzelfde formaat als je huidige model (als ik t goed heb), heerlijk geluid, inline volumeschuifje + microfoon én een gehaakte plug. Hij is, als het goed is, ook ruim binnen je budget te krijgen. Heb m zelf voor 70 gekocht, maar hij is ondertussen al goedkoper voorbij gekomen.

Edit: Graag gedaan, veel plezier ermee ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Sorbo op 15-01-2013 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asmodai01
Ik ben niet zo'n klusser, en heb al snel zelf gezien dat die kabel van mijn Sennheiser wel erg dun is!

Ik zit nu te kijken naar die Uptown dingen van Philips, en ik denk dat ik mijn nieuwe koptelefoon heb gevonden! Gehaakte plug, lijken me comfortabele schelpen en een platte kabel. Cheers!
Pagina: 1