Lenovo U310 demo model, doen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 496148

Topicstarter
Aangezien de Lenovo Ideapad U310 met windows 7 (pricewatch: Lenovo IdeaPad U310-MAG67MH maar dan in het blauw) eruit gaat kan hij nu voor 633euro verkregen worden. Ik ben op zoek naar een dergelijk apparaat en had net gekozen voor deze te gaan. Nu blijkt echter dat er niet direct meer een nieuw model voorhanden is, maar wel een aantal demo modellen die dus even in de winkel hebben gestaan. Hierdoor is hij eventueel goedkoper te krijgen, maar moet ik dit wel doen? Hoe groot is het risico?

Omdat ik eerst een tijd in Australië zit en het dus een demo model betreft ben ik erg benieuwd hoe het zit met de garantie van Lenovo. Ik kan het niet echt terugvinden, kan iemand me dit vertellen?

Samengevat heb ik twee vragen:
1. Demomodel Lenovo Ideapad U310 voor minder dan 633 euro, doen?
2. Garantie Lenovo in Australië?

Heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ad 2: Uiteraard heb ik wel gezocht op de site van Lenovo, maar ik kan het dus niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Voor die 66 euro zou ik lekker een nieuwe kopen.

En garantie is wereldwijd bij Lenovo ideapad's onder bepaalde voorwaarden
http://support.lenovo.com...etail.page?DocID=HT074528

[ Voor 75% gewijzigd door Ernemmer op 14-01-2013 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-07 19:28
Zie ook dit topic over de eventuele aankoop van demomodellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hij is dus in nieuwstaat nu nog 633e. Dit is exclusief korting. Ik wil er nog minstens 50 euro extra vanaf, hij heeft 3 maanden in de winkel gestaan, dus waarschijnlijk wel veel uren aan gestaan. Hij is gereset naar fabrieksinstellingen en ze geven 2 jaar garantie (als winkel, dus niet in Melbourne). Is dat trouwens verplicht tegenwoordig, 2 jaar garantie geven als verkoper over laptops in Nederland?

Aan die voorwaarden voor internationale service moet ik op zich wel kunnen voldoen. Al weet ik nog steeds niet hoe lang de fabrieksgarantie is die ze geven? 1 jaar? 2 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:07

Quad

Doof

Ik denk dat je op dat punt het beste even contact op kan nemen met Lenovo Nederland, ik weet zeker dat ze jou daar alles over kunnen vertellen.
Of je dit model moet nemen of niet moet je zelf even bepalen, als hij cosmetisch en technisch in orde is en je weet er nog wat af te krijgen zal het niet zo slechte koop zijn.

Hij heeft overigens vorige maand vlak voordat het overal eruit ging wel dicht tegen de 600 euro aan gezeten. Nu is de (nieuw) prijs hoog omdat het aanbod praktisch null is.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor het advies! Ik ben uiteindelijk toch voor een nieuwe gegaan (was even zoeken) voor 633 euro. Toch iets veiliger en omdat ik de komende periode in het buitenland zit wil ik juist in het begin geen problemen hebben. Ook al zou de garantie top zijn, het blijft vervelend.
Pagina: 1