Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Demo model kopen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje mijn oog op een laptop, ik was eerst van plan om hem via het internet te kopen, maar ze zijn overal uitverkocht.
Het gaat hier over de Lenovo Z580 i7 model.
Ik heb hem hier zojuist bij de mediamarkt gezien en ze hebben alleen nog maar een demo model. Ik heb gezegd dat ik er nog even over moest denken.

Is het ''veilig'' om een demo model te kopen?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik zou in ieder geval even goed kijken of er iets beschadigt is. Verder kan je in Windows zien hoelang de laptop al draait. Ik denk dat je liever een laptop koopt die er 2 weken staat ipv een half jaar. De verkoper zou ik niet geloven als die vertelt hoelang de laptop er staat omdat ie dat waarschijnlijk niet weet en maar wat zegt.

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-11 15:15
voor een demo model zou ik in ieder geval niet akkoord gaan met de standaard verkoopprijs die je voor een nieuw model zou betalen. Enige korting is hier wel op zijn plaats.

Kijk alleen goed naar de staat van de laptop. aangezien jan en alleman hier aan heeft kunnen rotzooien en al laatste zelf gewoon een nieuwe instal van de benodigde software doen.

...

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 16:52
Inderdaad goed kijken naar eventuele beschadingen en zou ook zeker goed afspreken wat de garantie afhandeling is mocht er toch een probleem mee zijn. Mocht er inderdaad iets mee zijn, schijf het dan op, dan kunnen ze daar later niet meer moeilijk over gaan doen.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Iets gezegd wanneer ze hem weer op voorrraad hebben?

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie wel voor de antwoorden!

@beta990 heb t gevraagd maar dat wist de verkoper niet.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:36

Quad

Doof

Mja, wat voor prijsje maken ze ervan?
Ik zou kijken op cosmetische beschadingen, en zo nee, wat afdingen en er zelf een frisse installatie van Windows erop zetten met bijbehorende key.
HollowGamer schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 16:47:
Iets gezegd wanneer ze hem weer op voorrraad hebben?
Ze komen niet meer terug, EOL.

[ Voor 34% gewijzigd door Quad op 11-01-2013 16:53 ]

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik zou er niet meer dan 40% van de vraagprijs voor geven.

Simpelweg door het feit dat dat ding dus bijna 6 dagen per week 10 uur lang aanstaat. En je weet ook niet hoelang die er al staat. Een demo model met wat korting is opzich prima, maar dan voor een wasmachine ofzo, die draaien daar echt niet 10 uur op een dag.

Zo kreeg ik ook een keer 50 euro korting op een showroom tv, die 1 jaar lang altijd aan heeft gestaan. Qua verbruiksuren was het ding eigenlijk al 10 jaar oud, want je kijkt zelf geen 10 uur TV op een dag 6 dagen per week.

Maar dat is hoe ik er over denk.

Ey!! Macarena \o/

• Quad

Quad

Doof

€50,- korting op een showroom TV? Neem aan dat dat ding al redelijk scherp geprijst was? Want das wel een matige korting al zeg ik het zelf.

Gezien dit model zo rond de €680,- was toen hij goed beschikbaar was zou ik er niet meer als €600,- voor neertellen. Minder als je ook nog eens beperkte garantie ontvangt.

[ Voor 38% gewijzigd door Quad op 11-01-2013 16:58 ]

nggyu nglyd

• HollowGamer
  • Niet online
Quad schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 16:56:
€50,- korting op een showroom TV? Neem aan dat dat ding al redelijk scherp geprijst was? Want das wel een matige korting al zeg ik het zelf.
Ze wilden me een jaar geleden ook een Canon-printer showmodel meegeven voor 10 euro korting. Dat het ding vol met krassen zat, maakte voor de verkoper niets uit :P

• TokoDude
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 30-09 20:02
Ik zal zeker weten gewoon bij andere winkel jouw laptop halen. al die mensen die het toetsenbord aanraken en grote kans dat hij beschadigd is of andere mensen files zitten te deleten (heb ik ooit gezien namelijk)...

Acer Predator| Intel Core I7-6700HQ|32 GB RAM|GTX 970M 3 GB|FULL HD|TRIPLE SSD RAID 0

• HollowGamer
  • Niet online
TokoDude schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 17:04:
Ik zal zeker weten gewoon bij andere winkel jouw laptop halen. al die mensen die het toetsenbord aanraken en grote kans dat hij beschadigd is of andere mensen files zitten te deleten (heb ik ooit gezien namelijk)...
Als Tweaker gooi je er toch standaard al een nieuwe (kale) installatie er overheen? :P

Voor demo-modellen maakt het niet zo uit, voordat er een demo-model wordt verkocht, wordt (meestal?) deze gewist. Mede omdat er demo's op draaien, etc.

• Quad

Quad

Doof

TokoDude schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 17:04:
Tsja, maar files deleten kerel.. Je zet toch altijd een frisse installatie erop? :)

Maar je kan hem nergens krijgen, daarom is dit demo model in de verkoop. EOL

nggyu nglyd

• RzrBck
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-11 21:01
Gewoon doen. Goed kijken naar eventuele krasjes etc. en of alle toetsen nog naar behoren werken (vooral de wat grotere - enter, spatie, backspace etc.). Ook goed checken of de scharnieren van het scherm in orde zijn en of het scherm zelf geen krassen etc. heeft.
Vervolgens bepalen of de geconstateerde schade jou stoort - maar in ieder geval flink op afdingen (60% van de nieuwprijs is fair als die zichtbare krasjes heeft en niet meer alle accessoires - ook al boeit dat natuurlijk niet zoveel dat er een dvdtje/boekje hier en daar mist ;) ).

Het maakt overigens ook nog uit, welke vestiging. Is het in hartje A'dam/Utrecht/R'dam etc. dan heeft die laptop waarschijnlijk veel meer exposure gehad als in een kleiner gehucht.

Verwijderd

Ik ben het eens dat je uit moet kijken naar beschadiging en om korting moet vragen.

Maar wat maakt het uit dat een laptop al 6 maanden 10 uur per dag aanstaat ? (dat staat hij bij mij thuis ook meestal nog wel langer)
je krijgt nog steeds dezelfde garantie als op een niet showroom model.

Ik heb zelf 2 jaar geleden een showroom model laptop bij de mediamarkt gekocht, na 6 maanden was de hardeschijf kapot deze heb ik onder garantie laten vervangen en sinds dien heb ik nooit meer een probleem gehad.

Wat betreft software zal ik je wel aanraden opnieuw te installeren ze wissen de flash demo en het geïnstalleerde os niet dat moet je zelf doen.

• TokoDude
Ohjah dacht ik niet 1-2-3 aan :P maar is wel logisch

Acer Predator| Intel Core I7-6700HQ|32 GB RAM|GTX 970M 3 GB|FULL HD|TRIPLE SSD RAID 0

Verwijderd

Topicstarter
Hij was daar te koop voor 749 denk ik..... is dit een goede prijs?

• Quad

Quad

Doof

Nja, ik zou er geen €749,- ervoor geven!

nggyu nglyd

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

In de PW zie ik dat dat ongeveer de nieuwprijs was, oftewel, je bent toch niet gek! Ik vind het veel!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Topicstarter
Ze hebben bij hun webshop wel een i5 staan voor 699,-

Prijzen zijn omhoog gegaan door de BTW hebben ze gezegd

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 29-11 20:13
Ik zou er niet meer dan 600-625 voor geven.
Er zijn genoeg redenen genoemd.

Aangezien hij EOL is is de kans groot dat hij daar al langere tijd staat. Zodra je elektronica uit de doos haalt is de prijs al gedaald. In principe is deze gewoon 2ehands, echter wel met volledige garantie.
Als ze geen 100-150 euro korting willen geven zou ik toch echt op zoek gaan naar een beter verkrijgbaar model, en splinternieuw.

Zucht...

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal morgen kijken of ik er wat van de prijs af kan krijgen, en anders koop ik wel een ander.

• Quad

Quad

Doof

Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 18:31:
Ze hebben bij hun webshop wel een i5 staan voor 699,-

Prijzen zijn omhoog gegaan door de BTW hebben ze gezegd
Ik wil niet vervelend doen, maar bij Dell heb je een Inspiron 15R SE met volgende specs:

- i7 3632QM
- 8GB DDR3
- 1TB HDD
- FullHD (1920 * 1080) mat scherm
- 2GB HD7730M
- 15,6"

Na alle kortingen verrekend kom je op bijna €710,- euro uit.

De goedkoopste variant met specs:

- Intel i5 3210M
- 6GB DDR3
- 750GB HDD
- FullHD (1920 * 1080) mat scherm
- 2GB HD7730M
- 15,6"

Komt na kortingen eraf op €623,- euro. (€648,- met 8GB DDR3 en 1TB HDD)
Deze zijn dan, vind ik, een betere koop.

Kijk hier en in Dell Waardebonnen Topic - Deel 2 voor meer informatie.

[ Voor 11% gewijzigd door Quad op 11-01-2013 18:44 ]

nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel Quad! Echt heel erg bedankt zal even kijken

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-11 11:01
Stel hij staat al die tijd al te draaien, dan zou ik me eerder zorgen maken over eventuele batterij degradatie.
"15 minuten op een volle accu ? Ja, das normaal meneer..."

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
mercapto schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 18:56:
Stel hij staat al die tijd al te draaien, dan zou ik me eerder zorgen maken over eventuele batterij degradatie.
"15 minuten op een volle accu ? Ja, das normaal meneer..."
Je moet als bedrijf wel stom zijn om de accu er in te doen. Alleen bij ultrabooks waarbij de batterij er niet uit kan zonder de boel open te schroeven is het een ander verhaal.

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-11 15:15
nu ik meerdere reacties heb gelezen zou ik als ik jou was mezelf afvragen of ik dit demo model nog wel zou willen kopen. Het is een end of life geval. Garantie kan nog prima een jaar na aankoop zijn maar je weet niet wat er allemaal mee is gedaan. Wetende dat een winkel als de mediamarkt niet zal zakken met de prijzen.
Uiteindelijk heb je dus en oud product en betaal je daar misschien wel de volle mep voor.

ga dan op zoek naar alternatieven bijv bij dell. Je kan dan een eigen nieuwe systeem aanschaffen en daarmee heb je dan ook recentere hardware. ofwel meer waar voor je geld.

...

• TokoDude
engiste voordeel die ik zie in demo model kopen is dat de prijs wat lager is.
Maar voor die paar tientjes koop ik liever nieuwe dan eentje die misschien al half jaar in gebruik is en honderden mensen dagelijks aan zitten.

Pagina: 1