Dell 15 R SE- ssd inbouwen en windows 8 opzetten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amadeus123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-08-2024
Aangezien ik mijn nieuwe dell 15 R SE heb besteld zit ik met een paar vragen. (Hopelijk in het juiste topic).

Eerst en vooral zou ik graag een SSD (crucial M4) toevoegen aan de laptop. Dit kan met een hdd caddy (http://hddcaddy.nl/). Echter lees ik dat veel mensen de SSD plaatsen op de plaats van de HDD, en dan de HDD in de caddy plaatsen. Wat is de reden hiervan? Is het slechter om gewoon de SSD in de caddy te plaatsen?

Edit: Hierop weet ik het antwoord al: De verbinding op de plek van de oorspronkelijke HDD is vaak sneller waarbij alleen een SSD daar optimaal van kan benutten. Voor de snelst mogelijke setup wordt de SSD op die plek gezet en de trage HDD in de HDD Caddy op de verbinding van de oorspronkelijke dvd-speler.

Dan mijn 2de vraag, heeft iemand ervaring met een clean versie van windows 8 op de SSD te zetten. Ik zal namelijk geen windows 8 schijf hebben, deze komt gewoon voorgeinstalleerd op de HDD van de laptop. Waar kan ik dus ergens een duidelijke uitleg vinden hoe ik dit het best doe, wat op het internet staan veel verschillende soms dus onduidelijke beschrijvingen.

Hopelijk kan iemand mij hier wat verder helpen, ik zoek vooral naar duidelijkheid aangezien ik een echte pc leek ben.

[ Voor 14% gewijzigd door amadeus123 op 14-01-2013 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CiTeX
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-09-2016
amadeus123 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 16:15:

Dan mijn 2de vraag, heeft iemand ervaring met een clean versie van windows 8 op de SSD te zetten. Ik zal namelijk geen windows 8 schijf hebben, deze komt gewoon voorgeinstalleerd op de HDD van de laptop. Waar kan ik dus ergens een duidelijke uitleg vinden hoe ik dit het best doe, wat op het internet staan veel verschillende soms dus onduidelijke beschrijvingen.
Hallo,
u heeft onder de Akku een serial voor Windows 8 op een sticker. U moet alleen even kijken, welke Windows 8 Versie u heeft (Home Premium etc.) en deze gewoon downloaden. Hoe maakt niet uit, dus mag gewoon een test versie zijn en daar dan de Serial invoeren of via Torrents.

Als hulp is deze thread erg goed. Gewoon de laatse posts lezen of zoeken met de forum search.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amadeus123
Voor zover ik weet zit bij de windows 8 laptops de key in de recovery geïntegreerd ipv een sticker. Je hoeft de key nooit meer opnieuw in te voeren via een recovery.

De versie zal Home premium zijn. Maar moet ik dan de "test versie" niet op dvd branden of op usb zetten want het gaat over het feit dat ik windows van de HDD verwijder en clean op de SSD plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CiTeX
Ik dacht al dat het dus wel met de BIOS is, maar ik wist het niet zeker 8)7

Ik heb het destijds op een dvd gebrand en dan geboot zoals ik het ook bij Win7 heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amadeus123
Ok, en van waar haal je de download het best?

Verder hoorde ik dat er toch wat problemen waren met windows 8 op een ssd installeren via deze methode. Zal dit toch nog eens goed moeten opzoeken. Misschien iets met de drivers en dergerlijke? Anders lijkt het mij te simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CiTeX
Lees maar even die thread boven. Zover ik weet betreffen de problemen de caching ssd bij de duurste versie.
Maar u wilt geen caching ssd, maar de hele OS op de ssd, of niet?
Ja, ik zou het dus uitproberen of wachten totdat iemand die het beter weet reageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:34
amadeus123 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 16:15:
Edit: Hierop weet ik het antwoord al: De verbinding op de plek van de oorspronkelijke HDD is vaak sneller waarbij alleen een SSD daar optimaal van kan benutten.
Dat lijkt me stom, en is ook niet waar bij mijn Dell laptop.
De HDD ruimte in mijn dell was voorzien van trillingsdempers, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amadeus123
CiTeX schreef op maandag 14 januari 2013 @ 22:02:
Lees maar even die thread boven. Zover ik weet betreffen de problemen de caching ssd bij de duurste versie.
Maar u wilt geen caching ssd, maar de hele OS op de ssd, of niet?
Ja, ik zou het dus uitproberen of wachten totdat iemand die het beter weet reageerd.
Ik had zelf al vragen in deze thread gepost :D Maar na teveel opzoeken zie ik het bos door de bomen niet meer en ben zelf maar een pc leek dus heb er niet teveel verstand van.

Ik wil idd gewoon heel windows 8 op een lege ssd zetten als je dit bedoelde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdHeide
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-01 11:51
Hallo, ik lees je probleem even door en zie dat je met hetzelfde zit als mij.

Ik wou ook mijn windows 8 op mijn SSD zetten. Dit heb ik als volgt gedaan, te weten:

Ik heb een recovery CD aangemaakt. Vervolgens haal je de gewone HDD uit de laptop (vervangen door SSD). Ik heb namelijk al 2 slots voor harde schijven dus ik hoefde hem er alleen uit te halen.
Je laat de windows booten via je recovery CD waardoor je vervolgens in het installatiescherm van windows uitkomt. Je kan hier kiezen geavanceerd installeren, door dit te doen kun je uitkiezen waarop je windows wilt installeren.
Nu kom je bij het punt waarom je de HDD schijf moest verwijderen, als je hem wilt installeren terwijl er nog een SSD in zit geeft hij een foutcode, deze betreft dat er reeds een windows is geïnstalleerd. Door de schijf te verwijderen heb je dit niet meer en kun je nu gewoon verder.
Vervolgens het windows installatiemenu volgen en klaar is kees.

Het probleem wat ik nu had is dat als ik de HDD weer plaats de computer hiermee opstart, heb hem geprobeerd te wijzigen in de BIOS, helaas lukt dit om geen enkele mogelijkheid. De HDD valt onder UEFI boot en de SSD onder Legacy boot. Iemand hier een antwoord op?
Pagina: 1