Sandisk Cruzer Edge defect

Pagina: 1
Acties:

• bambinodekat
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-02-2024
Ik heb een Sandisk Cruzer Edge van 8GB gekregen die geen bestanden meer opent, de stick wordt nog herkend en de inhoud is zichtbaar, maar als je op een bestand of map klikt loopt windows verkenner vast.

Dit is bij alle pc's.

Wat kan ik hier nog aan doen?
Hoe kan ik de data redden?
en hoe gaat de behuizing open?

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Kijk eens in dit topic voor tips:
Thematopic: Datarecovery

Ik zou als eerste proberen een 1-op-1 kopie te maken en niet met het origineel (de stick) blijven werken.

Als je nl. niet zeker weet wat je aan het doen bent, en de documenten zijn belangrijk/waardevol, laat het dan ajb aan een pro over: hoe meer je zelf probeert (prutst :P), des te groter de kans dat er definitief niets meer af te halen valt.

• bambinodekat
Ik heb nog een deel van de data kunnen terughalen met een programma

• bambinodekat
Kan ik deze stick nog redden zodat ik hem nog kan gebruiken?

Hij wil niet meer formatteren

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-01 10:44
Is het er zo een?

Afbeeldingslocatie: http://i01.twenga.com/computer/usb-stick/sandisk-cruzer-blade-p_561838vb.jpg

Die heb ik ook, van 8 gig!

Rare is bij mij, dat ik er nog wel data op kan zetten, maar zodra ik er een boot usb mee wil maken (heb geen cd drive in mn pc). Hij dit niet wil. Ik heb het dan over een windows boot disk.

Ik heb zelf een tijd gehad dat hij helemaal geen data wilde vasthouden. Uiteindelijk kon ik dit oplossen door een andere linux usb stick te maken, en daar partitie manager te starten. Hier kon ik uiteindelijk de usb stick benaderen, om daarna alle partities te verwijderen en opnieuw naar FAT32 te zetten.

Misschien heb je er wat aan!

• bambinodekat
zo een:

Afbeeldingslocatie: http://i.afterdawn.com/storage/pictures/1024/sandisk_cruzer_edge_ces2011.png

[ Voor 99% gewijzigd door bambinodekat op 15-01-2013 17:06 ]

Pagina: 1