Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10
pricewatch: Acer Aspire S3-391-33214G52add
Tsja. Dan kan je inderdaad moeilijk om de samsung heen.
Van mij mag het. Voor de geboden features (DIMM slots, 1080p IPS scherm) vind ik hem ondanks het buiten het budget gaan wel een honorable mention waard. Je krijgt gewoon zo veel meer dan bij de rest in dit segment.Indiaan706 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 11:08:
Als die Lenovo van 1,8kg een kandidaat is kan de Sony S15 ook nog (bijna).
Dat bedoel ikVerwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 20:46:
[...]
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Ben ik het toch niet mee eens..Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 20:46:
[...]
Ik vind de Dell Inspiron 14Z toch een betere kandidaat in dit segment dan de Samsung...
Voor 584 heb je de i5 versie zonder enige vorm van kortingen of hacks..
- De Dell heeft een acceptabele accuduur ten opzichte van de Samsung wat toch wel een meer dan zeer harde eis in dit segment zou moeten zijn.
- De Dell heeft een ULV i5 = ongeveer een ruim 2x sneller in de benchmarks ten opzichte van de AMD trinity ... (Zo onduidelijk aangezien sommige benchmarks een anderhalf sneller aangeven en sommige meer dan 2x sneller)...
- Dell service is een plus
- Heeft ook nog een ODD <--- Tweakbaar voor een 2de hdd en daarnaast handig voor de mensen die onderweg een DVD willen kunnen kijken.
- Geluid van de speakers is ten opzichte van de gros van Ultrabooks erg goed.
(- Iets grotere display?)
Het gewicht (200 gram) en het matte scherm (persoonlijke mening) van de samsung is dan wel weer een voordeel vanuit mijn optiek, maar dat weegt niet hoeveel je weggeeft in specs, accuduur en extra's die de Dell weer heeft. En had deze Inspiron 14Z trouwens ook geen 3G modem?
Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10
Dell 1 jaar vs samsung 2 jaar? Ik weet het niet hoor. Ik men dat jij altijd zeer te spreken was over de service van samsung.Vinand schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 23:22:
- Dell service is een plus
Dat is een heel goed punt. Ik had het argument geskipt omdat ik dacht dat de samsung ook een dvd drive had.- Heeft ook nog een ODD <--- Tweakbaar voor een 2de hdd en daarnaast handig voor de mensen die onderweg een DVD willen kunnen kijken.
Notebookcheck heeft het over 'You do not want to torture yourself bij de samsung- Geluid van de speakers is ten opzichte van de gros van Ultrabooks erg goed.
Zou ik, zeker in combinatie met gloss, niet als voordeel aanwijzen.(- Iets grotere display?)
Optie tot, niet standaard aldus notebookcheck.En had deze Inspiron 14Z trouwens ook geen 3G modem?
Ik vind de 14z ook beter hoor. Maar wel een centimeter of 2 groter in alle dimensies en een volle cm dikker. Het is een beetje een andere klasse notebook.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2013 23:33 ]
Theoretisch zegt dell 1 jaar, maar in de praktijk krijg je meestal altijd de wettelijke 2 jaar garantie bij Dell als je erop aandringt. Dat heb je zelf ook meerdere malen verteld. Daarnaast heeft Dell gewoon de beste reputatie op het gebied van service. Geen enkele retailmerk die daaraan kan komen (daarom zeg ik ook Dell 1 jaar >>>> Sony 2 jaarVerwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 23:31:
Dell 1 jaar vs samsung 2 jaar? Ik weet het niet hoor. Ik men dat jij altijd zeer te spreken was over de service van samsung.
Daar was ik inderdaad ook niet zeker over... Maar ik zie ook dat de helderheid max nauwelijk over 199 nits is van de Dell, dat is niet bepaald bruikbaar in de buitenlicht.Zou ik, zeker in combinatie met gloss, niet als voordeel aanwijzen.
Dat is wel jammer, ik vind de 3G op mijn Ztje geweldig.Optie tot, niet standaard aldus notebookcheck.
Ik vind de 14z ook beter hoor. Maar wel een centimeter of 2 groter in alle dimensies en een volle cm dikker. Het is een beetje een andere klasse notebook.
Daarnaast: het verschil in specs word toch absoluut niet verantwoord door het marginale verschil in formaat en portability? En laat staan de accuduur die een filnk minder is. Dus ik snap echt niet waarom deze nu gekozen word in deze prijsklasse.
[ Voor 25% gewijzigd door JT op 16-01-2013 11:32 ]
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
de Dell weegt 1.8kg, wat gewoon acceptabel is voor een thin & light waar de Samsung 1,48kg weegt. dat is een ruime 300 gram. Dat + het matte scherm die voor de rest alsnog heel erg brak is vs. de flink betere specs, acceptabele accuduur en de ODD van de Dell.JT schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 11:31:
Marginaal? Stuk kleiner én 500+ gram verschil in gewicht. Vind ik nogal een verschil als ik er elke dag mee zou moeten reizen. Laat staan als je in de trein zit en de zon schijnt op je glossy, 199nits scherm
Wat betreft het scherm, ik kies liever voor brakker en wél buiten bruikbaar (zéker als het gaat om een mobiele laptop) dan brak en totaal niet buiten bruikbaar. Ik weet wel wat er met het contrast gebeurt als het scherm in de zon staat in het geval van de Dell en de Samsung
Je moet niet alleen kijken naar de specs, een laptop kies je niet alleen op basis van specs maar ook in een bepaalde context. Wat doe je ermee en waar gebruik je de laptop. En dan zal je erachter komen dat zeker in bepaalde situaties het niet alleen om harde CPU kracht gaat.
Ecodan warmtepomp
Hij heeft ook een paar nadelen;Notebookcheck
Lenovo blatantly tries to replicate the feel of the touchpads in Macbooks that have long been hallmarks of these laptops. In this case, the implementation has not gone wrong when it comes to the placement and functions of the mouse buttons. The glass surface of the touchpad is pleasant to use and works well in interpreting gestures made on it. For practical use this means you do not have to lift the finger for longer mouse movements and the buttons can also be used for navigating. We never had any misbehavior from the touchpad when interpreting our inputs and the cursor navigates very accurately and intuitively to where it is wanted.
Het scherm, een 768p scherm
De nutteloze gpu.
Ook kan er worden gekeken naar de U310. Deze is een heel stuk goedkoper, maar bied wel slechtere resultaten in de benchmarks. Ik vind van beiden het design erg goed, al lijkt het volgens sommigen op een macbook. Helaas heeft deze ook een 768p scherm.
link t.net testverdict notebookcheck
Lenovo's IdeaPad U410 leaves us with a kind of love-hate feeling after the test. It is not surprising since Lenovo devices sway between ingenuity and chaos much too frequently.
We are awed by the low price, the design, the feel, the good input devices (extremely good touchpad!) and the impression it makes during use. Lenovo does a lot of things right with the aluminum finish and the rounded edges that a Macbook user would wish for after a long typing session.
But the U410 is unfortunately not the ultrabook that it could have been.
Too many inconsistencies and absurdities ruin the impression. If it is to be a portable ultrabook right from the start, why do manufacturers continue to install unsuitable glossy screens (take a look at the Zenbook UX32VD)? Why does an otherwise great keyboard that has enough room around it have to annoy users with a reduced ‘enter’ and ‘backspace’ keys? Why does the first test device that exhibits wifi reception problems in the tester's apartment have to be this ultrabook? Why is a dedicated graphics card installed that usually does not even reach the IGP's performance and is doomed to vegetate, useless and disabled most of the time. Why is it not simply omitted and the funds used for a better screen? Or to build in a faster GPU to begin with?
A perfect ultrabook would not let such questions arise, and why would the manufacturer senselessly waste materials. Lenovo’s attempt at a larger ultrabook looks to be a disappointment when you consider the package.
Nevertheless, the IdeaPad U410 is, after all the complaining, still a darn good bundle for a laptop. The decision to pick it is yours.
link notebookcheck
link PW U410
link PW U310
Nexus 7 FHD | OnePlus One | Asus N56VZ (i7-3630M, GT650M
Zo maak je de NBBG zeer persoonlijk, aangezien iedereen andere wensen heeft. Volgens die logica van jou heeft een NBBG in het verleden tevens ook nog nooit gewerkt. (Zeker niet vanwege de hoeveelheid keren dat je zegt "ik vind")JT schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 20:39:
Raar dat op de Dell USA website 1,99kg staat en hier 1,87kg. Dat is bijna 400 gram. Maar wat ik nu ga zeggen geld ook als het 300gr zou zijn: Ik had eerst een laptop van 1,78kg, daarna 1,42kg en nu 1,16kg. Elke stap vond ik een flínk verschil in gewicht, dusdanig dat ik elke opvolgende laptop een flinke upgrade in portability vond. Jij vind 400gr misschien muggenpis maar mensen die meer om portability geven vinden 400 gram érg veel. De Dell weegt gewoon 25% meer.
Wat betreft het scherm, ik kies liever voor brakker en wél buiten bruikbaar (zéker als het gaat om een mobiele laptop) dan brak en totaal niet buiten bruikbaar. Ik weet wel wat er met het contrast gebeurt als het scherm in de zon staat in het geval van de Dell en de SamsungOver de andere specs, als je het nodig hebt zeker de Dell kiezen. Als je in de trein wil internetten, muziekje luisteren, tekstverwerken dan mag je mij eens uitleggen hoeveel sneller dat gaat met een i5 en een GPU en hoeveel beter het scherm werkt, zeker als de zon schijnt
En haal dit nou niet uit een quote, leg het me écht eens uit.
Je moet niet alleen kijken naar de specs, een laptop kies je niet alleen op basis van specs maar ook in een bepaalde context. Wat doe je ermee en waar gebruik je de laptop. En dan zal je erachter komen dat zeker in bepaalde situaties het niet alleen om harde CPU kracht gaat.
Dus jij wilt nu dus echt gaan beweren dat je het verschil tussen een AMD trinity A6 en een i5 dus niet relevant en merkbaar is aangezien de AMD in context van jou situatie "genoeg" is...
Volgens die logica van jou heb ik een veel betere kandidaat dan die Samsung:
pricewatch: HP Pavilion dm1 4110SD (B1M43EA)
Flink langere accuduur, en de specs zijn meer dan zat voor alle taken die jij opnoemt... (Ondanks dat de CPU in realiteit crap is)... En kijk eens naar die prijs!! onder de 400 euro! Zo hebben we ook nog een Asus Vivobook met een touchscherm en een soortgelijke chipset voor rond de 550 euro... Hetzelfde accuduur als de samsung however maar goed, dan heb je een convertible met touch. Ook zijn de specs genoeg voor de situatie die jij opnoemt ondanks dat de Samsung sneller is. Maar in realiteit en in de zin van de NBBG vind ik ze allemaal gewoon niet in prijs/specs het NBBG waard, want daar gaat het in principe om zoals we elke keer deden.
Buitenhuis zal de samsung beter werken vanwege het scherm, binnenhuis maakt het niet uit, maar wat je wel constant zult gaan merken aan de laptop is de accuduur en de veel snellere specs van de Dell, althans je betaald er keihard voor. In theorie ondanks de situatie waarin de Samsung beter zou kunnen bevallen geeft de Dell gewoon een veel betere bang for bucks voor wat je neerlegt.
De processor van de Samsung is gewoon brak, en als dat voor jou genoeg is vanwege de situatie die je opnoemt dan is een gemiddelde AMD Fusion een nog prijstechnischere keuze dan de Samsung aangezien die ook genoeg is.
Sorry ik was even vergeten dat one laptop fits allVinand schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 22:23:
[...]
Zo maak je de NBBG zeer persoonlijk, aangezien iedereen andere wensen heeft. Volgens die logica van jou heeft een NBBG in het verleden tevens ook nog nooit gewerkt. (Zeker niet vanwege de hoeveelheid keren dat je zegt "ik vind")
Dus jij wilt nu dus echt gaan beweren dat je het verschil tussen een AMD trinity A6 en een i5 dus niet relevant en merkbaar is aangezien de AMD in context van jou situatie "genoeg" is...
Ecodan warmtepomp
Het is gewoon moeilijk om objectief te zijn, aangezien iedereen vanuit zijn eigen perspectief kijkt naar de situatie. Dus ik vind het hele concept van NBBG gewoon ook niet heel sterk aangezien het inderdaad altijd een "one laptop fits everyone the best" of "most bang for bucks" lijstje is.JT schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 22:30:
[...]
Sorry ik was even vergeten dat one laptop fits allGelukkig ook volledig objectief vast te stellen wat de beste is aangezien mensen geen smaken/voorkeuren hebben en allemaal hetzelfde willen.
Tevens misschien zou ik deze matige laptop ook nog wel willen aankaarten voor de NBBG budget, aangezien de Samsung en de Dell gewoon ook beide matige keuzes zijn:
pricewatch: Asus VivoBook X202E-CT009H
Voor de touchscreen liefhebbers, voor de rest is de accuduur slecht en uiteraard throttling issues (zucht).
Had ook al aan de Vivobook gedacht, maar ook die is glossy...dat is gewoon het hele eiereneten. Met een T&L is het heel plausibel dat je er veel buiten mee werkt. Wat is er anders:
Waarmee je in de zomer buiten kan zitten
Genoeg CPU kracht voor lichte taken (meer dan een netbook)
Groot genoeg om langer op te werken (dus geen 10", minimaal 12" dus)
Maar wel écht mobiel (dus 13" max, echt laag gewicht)
In de klasse buiten mee te werken, vlot lichte taken mee te doen en zéér portable is in zijn prijsklasse gewoon niks anders. Alle alternatieven leveren op de een of andere manier in op portability. Met een glossy 200cdm scherm had ik deze laptop ook niet genoemd.
[ Voor 9% gewijzigd door JT op 16-01-2013 23:31 ]
Ecodan warmtepomp
Okay neverrrr mind, i said noooothingVerwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 23:33:
De vivobook heeft de aller, aller, allerslechtste koeling die ik hier in 4 jaar heb gezien. Zo'n apparaat ga ik niet eens overwegen. Onder stress is de gemiddelde E-350 nog sneller op alle fronten.
http://www.bcc.nl/toshiba-u940-100.html#longDescription
http://nl.computers.toshi...lite-U940-series/1136576/
Jammer dat ze de 101 met i5 niet hebben tho.
Momenteel een Acer 3830TG die niet meer samen wilt werken met SSD's, en ja zonder SSD kan ik niet werken.
[ Voor 14% gewijzigd door Vraaag op 21-01-2013 13:35 ]
Het budget is ongeveer €700,- maar daar kan wel wat extra bij als dat een grote meerwaarde heeft. Nou denk je van, die laptop is veel duurder maar, daar zijn de btw dagen voor!
Ik zocht zelf eigenlijk naar een ultrabook zonder hybride schijf, maar die zijn in dit prijs segment niet te vinden. Verder is bouwkwaliteit ook best belangerijk, ze wil er immers veel mee zeulen.
Zouden jullie mij en mijn zus wat informatie willen gegeven?
http://www.mediamarkt.nl/...25,490683.html?langId=-11
pricewatch: Asus Zenbook UX32A-R3024H
[ Voor 14% gewijzigd door MiliaanR op 21-01-2013 20:40 . Reden: Links toegevoegd ]
De zenbooks zijn goede apparaten om een aantal reden: je krijgt zo ongeveer het beste scherm wat er bestaat, zijn relatief goedkoop en doet het eigenlijk nergens slecht (in tegenstelling tot veel andere ultrabooks).
Zonder het IPS scherm kan ik hem echter niet aanraden. Dat scherm is gewoon zo belangrijk en eigenlijk ook de enige reden dat we nog de UX31A aanraden in plaats van veel goedkopere vergelijkbaar presterende 'non-ultrabooks'.
Nope...Depep schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:59:
Heeft de 14z met 500GB HD een cache SSD? Op de website staat wel "500 GB Seriële ATA-harde schijf (5.400 rpm) met mSATA-kaart", maar echt duidelijk zijn ze er niet over. Ze noemen het een ultrabook, dus eigenlijk is het wel een vereiste.
500 GB Seriële ATA-harde schijf (5.400 rpm) met mSATA-kaart
Engelse view:mSATA
500GB Serial ATA (5400RPM) with 32GB MSATA Card
32GB dus. Dan weet ik dat ook weer, ik roep letterlijk al weken dat er een msata kaart van onbekende groote in zit..Software Driver for HD and Msata
source: http://configure.euro.del...s1&oc=n00i1401&vw=classic
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2013 18:48 ]
Heeft de versie met Celeron 847 ook enorm last van die bizar slechte koeling?Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 23:33:
De vivobook heeft de aller, aller, allerslechtste koeling die ik hier in 4 jaar heb gezien. Zo'n apparaat ga ik niet eens overwegen. Onder stress is de gemiddelde E-350 nog sneller op alle fronten.

Er zit niet eens een heatpipe op.
Iemand enig idee of er vaio z/sve15/ux32vd liggen bij de mediamarkt?
Ecodan warmtepomp
Wil je perse die quad core hebben? Wat voor taken voor je allemaal uit?
Enigste thin and light, met zware specs en een goed scherm zijn de Asus Zenbok 15" en de Vaio S15.
[ Voor 33% gewijzigd door Vinand op 23-01-2013 18:22 ]
De S15 is nu naar mijn idee heel duidelijk de winnaar voor de NBBG:
pricewatch: Sony SVS1512V1ES
Voor 900 euro heb je nu de retail model van de Vaio SVS15.
[ Voor 3% gewijzigd door Vinand op 24-01-2013 16:53 ]
Tja, 15 inch vind ik toch net even te groot. Ik heb toch mijn keuze laten vallen op de Samsung NP700Z3C. Op dit moment voor €908 te verkrijgen bij de MM en mijns inziens de enige laptop met een 900p scherm, GPU en redelijk draagbaar...Vinand schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 16:10:
Oke hele andere richting nu...
De S15 is nu naar mijn idee heel duidelijk de winnaar:
Voor 900 euro heb je nu de retail model van de Vaio SVS15.
Een zeer questionable keuze ten opzichte van de Vaio S15 en ook onbegrijpelijk voor de NBBG...Jochemm schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 16:51:
[...]
Tja, 15 inch vind ik toch net even te groot. Ik heb toch mijn keuze laten vallen op de Samsung NP700Z3C. Op dit moment voor €908 te verkrijgen bij de MM en mijns inziens de enige laptop met een 900p scherm, GPU en redelijk draagbaar...
- Het scherm is TN, dus in kijkhoeken en kleurenwaarden zeer matig VS 1080P IPS
- GPU = 630M, is hetzelfde als een 540M, dus een FERMI gpu die relatief slecht is. vs Keppler GPU
- Ding weegt 2.07KG vs 1,89KG die de Vaio S15 weegt
Enigste wat echt goed aan de laptop is, is de accuduur. Maar goed, have fun with it!
Ik vind het een beetje appels met peren vergelijken. Eigenlijk vind ik 14" al te groot voor waar ik naar op zoek ben, maar omdat de Samsung dunne randen om het scherm heeft is het qua formaat eerder een 13". Dat het scherm en de grafische kaart minder zijn kan ik mee leven. Mijn eis was een GPU sterker dan de HD4000 en dat is in deze het geval. Redelijk nieuwe spellen kan ik met deze laptop op low/medium spelen en dat vind ik prima.Vinand schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 17:01:
[...]
Een zeer questionable keuze ten opzichte van de Vaio S15 en ook onbegrijpelijk voor de NBBG...
- Het scherm is TN, dus in kijkhoeken en kleurenwaarden zeer matig VS 1080P IPS
- GPU = 630M, is hetzelfde als een 540M, dus een FERMI gpu die relatief slecht is. vs Keppler GPU
- Ding weegt 2.07KG vs 1,89KG die de Vaio S15 weegt
Enigste wat echt goed aan de laptop is, is de accuduur. Maar goed, have fun with it!
Dat de S15 een uitstekende laptop is geloof ik graag, maar qua portabiliteit zoek ik gewoon wat anders. De S13 was mijn eerste keus maar die is helaas niet meer verkrijgbaar met 900p scherm.
Dus voor jou geval is het dan inderdaad de beste keuze, maar ik denk dat je daarom dan in het verkeerde topic post... Dit is namelijk de keuze voor de NBBG van aankomende feb... Dus ik denk dat ik je intentie rondom je post verkeerd begrepen heb.Jochemm schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 17:05:
[...]
Ik vind het een beetje appels met peren vergelijken. Eigenlijk vind ik 14" al te groot voor waar ik naar op zoek ben, maar omdat de Samsung dunne randen om het scherm heeft is het qua formaat eerder een 13". Dat het scherm en de grafische kaart minder zijn kan ik mee leven. Mijn eis was een GPU sterker dan de HD4000 en dat is in deze het geval. Redelijk nieuwe spellen kan ik met deze laptop op low/medium spelen en dat vind ik prima.
Dat de S15 een uitstekende laptop is geloof ik graag, maar qua portabiliteit zoek ik gewoon wat anders. De S13 was mijn eerste keus maar die is helaas niet meer verkrijgbaar met 900p scherm.
Alsnog is de Samsung series 7 geen slechte keuze als je kijkt naar de accuduur, maar als je echt iets portable wilt hebben + je wilt kunnen gamen zou ik persoonlijk echt voor de S13 met het 768p scherm gaan. Heb je gewoon veel meer portability, ook een uitstekende accuduur en een flink betere GPU die potentioneel nog veel sterker kan worden zodra de GPU mod ervoor uitgevogeld word.
Een mede Sony S13 eigenaar met het 768p scherm heeft namelijk dit gedaan:
F_demon in "[Ervaringen] Sony Vaio S series - Deel 1"
Dan heb je een laptop met een 900p IPS paneel die ook in de Lenovo Yoga zit, dus nog veel beter dan het oorspronkelijk S13 900p paneel... Moet je uiteraard wel een beetje houden van "lego'en"
Precies dezelfde situatie hierMiliaanR schreef op maandag 21 januari 2013 @ 20:39:
Wat denken jullie van de Asus Zenbook UX32A-R3024H? Mijn zus wil graag een ultrabook kopen, omdat ze deze altijd mee naar college wil nemen. Nou is met haar een laptop zoeken moeilijk, want het moet er wel mooi uit zien
Het budget is ongeveer €700,- maar daar kan wel wat extra bij als dat een grote meerwaarde heeft. Nou denk je van, die laptop is veel duurder maar, daar zijn de btw dagen voor!
Ik zocht zelf eigenlijk naar een ultrabook zonder hybride schijf, maar die zijn in dit prijs segment niet te vinden. Verder is bouwkwaliteit ook best belangerijk, ze wil er immers veel mee zeulen.
Zouden jullie mij en mijn zus wat informatie willen gegeven?
http://www.mediamarkt.nl/...25,490683.html?langId=-11
Mij lijkt de S13 de beste kandidaat. Zonder extra software kost die €799 met i5. Of het pricewatch model: pricewatch: Sony Vaio SVS1312K3EW
Mee eens, de s13 lijkt mij ook de beste keuze.Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 15:00:
Nog een paar dagen en dan moeten we er uit zijn. Zijn er nog mensen die voorkeur hebben voor een bepaalde 'winnaar'? Daar is tot op heden nog niet veel over gediscussieerd.
Mij lijkt de S13 de beste kandidaat. Zonder extra software kost die €799 met i5. Of het pricewatch model: pricewatch: Sony Vaio SVS1312K3EW
Nexus 7 FHD | OnePlus One | Asus N56VZ (i7-3630M, GT650M
Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 15:00:
Nog een paar dagen en dan moeten we er uit zijn. Zijn er nog mensen die voorkeur hebben voor een bepaalde 'winnaar'? Daar is tot op heden nog niet veel over gediscussieerd.
Voor 100 euro meer heb je een nette IPS Full HD display en meer RAM.
Ik ben tegen de S13, en stem voor de S15
Die is volgende week niet meer binnen budget.Vinand schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 19:28:
[...]
Voor 100 euro meer heb je een nette IPS Full HD display en meer RAM.
Ik ben tegen de S13, en stem voor de S15
I forgot the damn BTW...Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 19:32:
[...]
Die is volgende week niet meer binnen budget.
In verhouding tot de alternatieven in deze prijs is het scherm nieteens zo slecht...thomasmancini28 schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 22:03:
Stem als zeer tevreden eigenaar ook voor de s13. Ondanks het 'slechte' scherm heeft de laptop goede prestaties en een high-end uitraling
Verwijderd
In de Lenovoshop kan je er zelf een configureren. Niet alleen kan je je config dus aanpassen met 3rd gen Cores, een Hybrid Drive, 2GB geheugen (reepjes koop je zelf) en geen 610M (De intel HD kaart is net zo snel!), je bent goedkoper uit. En wat ook wel lekker is is dat je zelf je garantie kan bepalen.
Op een i3 scheelde het me 60 euro(490 euro versus 545 euro), bovendien was het een generatie hogere i3! (330 nzscsmh bij Azerty). Deel zit hem waarschijnlijk in de downgrade naar win7 (scheelt 50 euro), maar dan nog zit je met een ouder processor. Sowieso is win 8 prima en is die downgrade voor veel mensen niet interresant.
Met de 130 was ik weer veel duurder uit en kon ik weer geen Intels kiezen... wat dat betreft moet je een beetje rondkijken.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2013 08:51 ]
Verwijderd
pricewatch: Samsung Series 5 Ultra NP530U3C-A05NL
pricewatch: Samsung NP530U3C-A07NL
Ten opzichte van de eerder genoemde series-5, hebben deze 2 een intel processor en video. Voor mij als Ubuntu gebruiker geeft dat meer vertrouwen dan AMD/Radeon dingen.
Voor wat het waard is, mijn andere opties zijn:
pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge S430 (N3B56MH)
De laatste is wat groter (14") en zwaarder, maar heeft wel een NVidia video + het 900p scherm dat in TS is genoemd, en lijkt me iets steviger.
Ik stem voor de S13 of UX32VD, ivm het superieurse scherm en de tendens om betere schermen te willen.Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 15:00:
Ecodan warmtepomp
Die eerste heeft een i3. Die mist wat pit in het prijssegment.Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 10:06:
In mijn zoektocht naar een betaalbare ultrabook kwam ik nog een paar Samsung ultrabooks tegen die prima in de grenzen van dit topic vallen, maar nog niet genoemd zijn:
pricewatch: Samsung Series 5 Ultra NP530U3C-A05NL
pricewatch: Samsung NP530U3C-A07NL
Ten opzichte van de eerder genoemde series-5, hebben deze 2 een intel processor en video. Voor mij als Ubuntu gebruiker geeft dat meer vertrouwen dan AMD/Radeon dingen.
Ik weet het nog niet. Op het eerste gezicht lijkt de S de beste keus. Maar zonder het 900p scherm en zonder de GPU, wat heeft de S dan nog voor zin?
Ik vind het beetje matig hoe de markt ern nu voor staat... Als het budget 1000 was geweest had je nog de vaio z, en de ux31...Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 11:12:
Maar zowel de UX32VD of S13 bevatten een bog-standard 768p scherm.
[...]
Die eerste heeft een i3. Die mist wat pit in het prijssegment.
Ik weet het nog niet. Op het eerste gezicht lijkt de S de beste keus. Maar zonder het 900p scherm en zonder de GPU, wat heeft de S dan nog voor zin?
De retailmodel van de s voor ongeveer 849 heeft de gpu, en voor de rest is de s13 gewoon over het algemeen een goede laptop, dus het is vergeleken geen slechte keuze. Alhoewel ik vind dat het budget ons erg beperkr.
Dat had ik nog niet eens gezien. Het retailmodel van de S13 heeft dan wel een duidelijk streepje voor op de concurrentie in de vorm van een zeer potente GPU.Vinand schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 11:44:
De retailmodel van de s voor ongeveer 849 heeft de gpu, en voor de rest is de s13 gewoon over het algemeen een goede laptop, dus het is vergeleken geen slechte keuze. Alhoewel ik vind dat het budget ons erg beperkr.
pricewatch: Asus S56CM-XX079H
Ben opzoek naar een ultrabook, liefst wel een 15,6" en nog een redelijke GPU, ben bang dat een full HD reso niet gaat lukken met mijn budget..
Of heeft iemand anders nog aanraders? Budget ligt rond de 700 euro.
Als je het budget met €100 verhoogt kan je ook de S56 nemen en daar mogelijk zelf een 1080p scherm in zetten.
Welke S56 bedoel je dan? Eventueel scherm kopen en zelf plaatsen is voor mij geen probleem.Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 17:41:
Je kan voor €700 een inspiron 15R halen met een 1080p scherm. Behalve een full-voltage CPU krijg je dan 600gr gewicht erbij en vermoeddelijk mindere accuduur: de inspiron is niet zo goed op dat gebied.
Als je het budget met €100 verhoogt kan je ook de S56 nemen en daar mogelijk zelf een 1080p scherm in zetten.
Welke dan ook.
Het scherm is niet het grootste probleem, je hebt vaak (niet altijd) een andere kabel nodig en die zijn vaak lastig te vinden.
Overigens heb ik nog geen reviews van de S56 gezien, dus we kunnen nog niet zeggen of dat een goede notebook is of niet.
Hmm, die Inspirion valt erg tegen (geen GPU naast intel HD graphs).Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 17:49:
[...]
Welke dan ook.
Het scherm is niet het grootste probleem, je hebt vaak (niet altijd) een andere kabel nodig en die zijn vaak lastig te vinden.
Overigens heb ik nog geen reviews van de S56 gezien, dus we kunnen nog niet zeggen of dat een goede notebook is of niet.
Ja dat is ook een beetje het probleem, ik vind weinig over die S56CM, alleen maar filmpjes in het Italiaans / Pools. Maar dat zijn ook alleen unboxing filmpjes in plaats van reviews.
Er zit een HD 7730m op.co2301 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 19:46:
[...]
Hmm, die Inspirion valt erg tegen (geen GPU naast intel HD graphs).
Edit; Z serie heeft inderdaad ook extra GPU (klote Dell site zeg).
[ Voor 30% gewijzigd door co2301 op 07-02-2013 20:00 ]
De prijs is leuk, maar ik vertik het persoonlijk om een 15.6" laptop aan te raden met een dergelijk scherm. Ik roep al 4 jaar dat 768 pixels veel te weinig is, en er zit nog altijd geen verbetering in.
En wat betreft dell: Dell Waardebonnen Topic - Deel 2
De sheet is een stuk beter geschikt om snel door de modellen heen te bladeren.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2013 20:04 ]
Ik werk nu nog met een Dell centrino duo laptop van 7(!) jaar oud en ben op zoek naar een ultrabook, specs boeien me niks. Het enige wat ik er mee ga doen is internetten en af en toe een filmpje kijken(1080p rips)
Thanks voor de info!Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 20:04:
Verwijderd in "[CES 2013] laptop & convertible nieuwsdiscussie"
De prijs is leuk, maar ik vertik het persoonlijk om een 15.6" laptop aan te raden met een dergelijk scherm. Ik roep al 4 jaar dat 768 pixels veel te weinig is, en er zit nog altijd geen verbetering in.
En wat betreft dell: Dell Waardebonnen Topic - Deel 2
De sheet is een stuk beter geschikt om snel door de modellen heen te bladeren.
Ja dat is het ook behoorlijk. Er zijn wel wat ultrabooks met hd reso maar zijn vaak 13-14" en rond de 1300 euro. Beetje te veel van het goeie. Ga toch even proberen deze asus ergens te bewonderen, prijs / specs verhouding spreekt me behoorlijk aan!
Ik ben ook op zoek en heb precies dezelfde eisen als jou.co2301 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 17:32:
Heeft iemand ervaringen met deze ultrabook?
pricewatch: Asus S56CM-XX079H
Ben opzoek naar een ultrabook, liefst wel een 15,6" en nog een redelijke GPU, ben bang dat een full HD reso niet gaat lukken met mijn budget..
Of heeft iemand anders nog aanraders? Budget ligt rond de 700 euro.
Deze ultrabook is op www.amazon.de een stuk goedkoper te krijgen.
http://www.amazon.de/gp/product/B0099XG2V0/ref=ox_sc_act_title_1?ie=UTF8&psc=1&smid=A3JWKAKR8XB7XF
Ook kan je de i7 versie krijgen voor de prijs van de i5 in Nederland.
Deze ultrabook is wel de beste die ik ben tegengekomen in de 600-700 euro pricerange.
De Samsung 5 serie met i5 is ook interessant en vergelijkbaar maar wel met een 13,3 inch scherm.
Verder ook dunner en lichter maar dat is logisch.
http://www.amazon.de/Sams...TF8&qid=1360744917&sr=1-2
De Acer Aspire S3 serie lijkt opzich redelijk maar ik houd niet van Acer en de revieuws zijn ook niet geweldig.
http://www.amazon.de/Acer...TF8&qid=1360744851&sr=1-4
Ten slotte zou je de Asus Vivobook kunnen overwegen. Is ongeveer gelijk aan de Asus S56CM maar met een kleiner scherm, 14 inch, die wel touchscreen heeft. Enige nadeel hiervan was de accuduur, voor de rest scoort hij wel het hoogste in de revieuws.
http://www.amazon.de/Vivo...TF8&qid=1360744815&sr=1-2
PSN: Kooi1980 - Xbox Live: Kooister
Review op notebookcheck.co2301 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 19:46:
[...]
Ja dat is ook een beetje het probleem, ik vind weinig over die S56CM, alleen maar filmpjes in het Italiaans / Pools. Maar dat zijn ook alleen unboxing filmpjes in plaats van reviews.
Ik heb geen ervaring met deze, wel met de K56CA (met i3 en HD4000), deze heb ik een dagje gebruikt. Hoewel ik niet alles heb kunnen testen, kan ik me wel vinden in de review van notebookcheck (de touchpad is idd erg goed, scherm is redelijk, DVD drive is een beetje fragiel). Alleen de accuduur is een stuk langer dan de 2.5 uur die ze getest hebben: na ongeveer 4 - 5 uur updaten en bloatware verwijderen was de accu nog steeds niet leeg (0.5 uur over). En ik kan me niet echt voorstellen dat de S56CM een zoveel kortere accuduur heeft bij licht gebruik.
Er staat hierover ook een update op notebookcheck:
[Update: 2012/11/06] A renewed measurement with a manually disabled Nvidia GPU did not improve the unusually short battery life in load. However, we assume that a faulty battery was in our test device because the battery's capacity alongside the low power consumption should have resulted in a much better result.
Daarom moet je er dus nooit op vertrouwen dat 'het is merk X, dus het zal wel goed zijn op punt Y...'
Plaats er een kleine accu naast en het feest is compleet. En dat is jammer, met de zenbook bewijst asus dat ze het echt wel kunnen. Na anderhalf jaar staat de UX31E nog steeds bovenaan de relatieve accuduur bij internetten aldus anandtech.
http://www.amazon.co.uk/L...TF8&qid=1361130880&sr=1-5
Dit lijkt mij een van de meest geschikte budget portables. Perfect voor tekstverwerking en browsen, kortom, voor standaard kantoorwerk. Komt neer op 430 euro.
Er is ook een 13" S300 latop op Amazon (280 GBP).
[ Voor 14% gewijzigd door ejtnaj op 17-02-2013 21:10 ]
En ook vroeg ik me af hoe lang de batterij mee gaat
Donderdag ga ik beslissen of ik de Sony 13, 15 of Asus ux32VD neem. Elke heeft zijn voordelen, maar ik ben ook bang dat de UX32VD heel wat sneller het loodje legt. Asus schijnt er een hele slechte kwaliteits controle op na te houden.
Ecodan warmtepomp
Ligt totaal aan je eisen welke het beste is... Dus wat zijn je doeleinden betreft de laptop.nuried schreef op maandag 18 februari 2013 @ 15:26:
De sony S 13 is nu op sony.nl te halen met een 1600x900 scherm en een Nvidia 640M LE voor 950 euro. Weet iemand of dat scherm al wat beter is dan de 1366x786 die niet om aan te zien schijnt te zijn?
En ook vroeg ik me af hoe lang de batterij mee gaat
Donderdag ga ik beslissen of ik de Sony 13, 15 of Asus ux32VD neem. Elke heeft zijn voordelen, maar ik ben ook bang dat de UX32VD heel wat sneller het loodje legt. Asus schijnt er een hele slechte kwaliteits controle op na te houden.
Wil je kunnen gamen, dan valt de Asus al gelijk af aangezien de koeling en de GPU gewoon dermate dramatisch zijn. De S13 en de S15 zijn veel beter als je kijkt naar de koeling en de grafische kaart. Wil je een goed scherm hebben, dan valt de S13 gewoon af. Het scherm van de S13 is gewoon dramatisch. Wil je een lange accuduur hebben, dan heb je beide de Asus ongeveer 4 uren, de S15 5 uren, en de S13 5,5/6 uren.
Dan heb je in principe samengevat bij de S15 het volgende, deze heeft gewoon goede specs, gpu, koeling, ergonomie en een zeer goed ips scherm. Deze is jammer genoeg wel weer een stuk zwaarder en groter.. (1,89kg).
Denk dat het de Sony s13 word, erg jammer dat het zo moeilijk is alle laptops te kunnen bekijken, ben in 5 winkels in Utrecht geweest maar geen van alle had de juiste laptops staan
[ Voor 33% gewijzigd door nuried op 18-02-2013 20:32 ]
Ecodan warmtepomp
de accu is bij de Sony ook te verwisselen... dus dat zou geen probleem moeten zijn...nuried schreef op maandag 18 februari 2013 @ 20:29:
Nog een vraag je dan. Hoe snel degradeert een accu? Ik moet namelijk rond de 3-4 jaar doen met de laptop, en de accu in de asus is wel te verwisselen, maar dat vereist wel redelijk wat moeite.
Denk dat het de Sony s13 word, erg jammer dat het zo moeilijk is alle laptops te kunnen bekijken, ben in 5 winkels in Utrecht geweest maar geen van alle had de juiste laptops staan
Maar wat zijn nou je eisen bij de keuze van je laptop? Misschien zijn er nog betere alternatieven?
-ik photoshop, video-edit, intensief browsen met 20 tabs en speel low-demanding games, als een Diablo III
-ik wil een stevige laptop, geen glossy plastic enzo.
- Een accu die een uur of 5 meegaat (bij browsen met minder tabs)
-een minimale resolutie van 1600x900
-een beetje waardig scherm, het scherm van de Samsung series 5, vind ik te slecht bijv.
- 3-4 jaar moet hij helaas meegaan, en ik ben bereid een nieuwe accu te kopen als hij nog maar 3,5 uur mee gaat.
- een budget van 1000e
- beslissing maximaal donderdag, de nieuwe Samsung series 7 valt dus af.
- een gewicht van max 2 kilo.
- 13inch vind ik eigenlijk de perfecte grootte nadat ik in de winkels ben geweest, hij is voor bank en colleges
Eventueel zou je nog je budget iets kunnen verhogen en een ultrabook nemen (XPS 13, 12, Asus UX31A, samsung 7). Maar dat is het dan wel.
Als die een GPU hadden waarmee je een spel als D3 mee kon spelen, dan zou het een leuke keuze zijn...Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2013 @ 23:58:
Het scherm in combinatie met de gewichtseis alleen zorgt al dat je maar 1 keus hebt: de sony S15.
Eventueel zou je nog je budget iets kunnen verhogen en een ultrabook nemen (XPS 13, 12, Asus UX31A, samsung 7). Maar dat is het dan wel.
Ik zou zelf niet verder kijken dan de S15...
alhoewel, diablo 3 draait op een HD 4570 aardig met 720p resolutie. Dat moet met een ultrabook anders dan de XPS 12 toch prima te doen zijn? De S15 gaat met GPU ook drastisch over het budget.
pricewatch: Sony Vaio SVS1512V1E
Op sonystyle gaat de S15 vrij drastisch over het budget met een overschrijding van €159.
Verwijderd
Waar ik mijn laptop voor gebruikte/eisen:
- Tekstverwerking/internetten
- Hobbymatig photoshoppen (lichte bestanden)
- 1080p rips bekijken
- 13,3", 14" vind ik eigenlijk al te groot
- Lange accuduur
- Compact
- Degelijke bouwkwaliteit
- Budget max rond €750,-
Met de prestaties van mijn vorige laptop was ik tevreden al was hij soms wat traag met photoshop e.d.
Opties die mij door verschillende winkels al zijn aangeraden:
pricewatch: Samsung Series 5 NP535U3C-A03NL
http://www.cdromland.nl/p...7NL_i5_3317U1334G50024SSD
Andere opties die ik gevonden heb al vind ik deze 14" eigenlijk al te groot:
pricewatch: Toshiba U940-101
http://www.wehkamp.nl/com...=825&F=6,10,1,3,2,17&SM=4
Hoe denken jullie hierover?
Het word waarschijnlijk een overpeising op dr laatste dag, misschien laat ik wel merken welke ik heb gekozen in een review
Het beste voor jouw is toch echt heel duidelijke de Vaio s15 uit de prijswatch, die is alleen wat groter, maar je moet dan zelf bepalen of dat acceptabel is voor je of niet... een laag gewicht heeft die in ieder geval wel.nuried schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 19:21:
Tja, dat dacht ik al, jammer dat er altijd bepaalde compromissen moeten worden gemaakt, maar dankjewel voor het meedenken jongens!
Het word waarschijnlijk een overpeising op dr laatste dag, misschien laat ik wel merken welke ik heb gekozen in een review
Ik ben erg blij met mijn U310:Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 13:49:
Nadat mijn vertrouwde hp laptop (pricewatch: HP Pavilion dm3-1030ed (VJ273EA) gestolen is ben ik op zoek naar een waardige vervanger.
[...]
pricewatch: Lenovo IdeaPad U310-MAG8DMH
Het scherm is niet het allerbeste, maar doet niet onder voor de laptops in je voorselectie. Qua prijs/prestatie scoort hij erg goed (vergelijkbaar met de duurste uit jouw rijtje). Accu gaat zo'n 6 uur mee bij licht gebruik. Als je hem intensiever gebruikt merk je wel dat dit hard omlaag gaat.
Het is jammer van de grafische kaart die hij niet heeft, licht gamen op de bank gaat helaas niet meer gebeuren. Maar daar staat nog een playstation voor.
Mijn overweging was.
- UX32VD is net 80 euro duurder, waar nog is 80 boven komt voor een redelijke SSD ( de HDD schijnt heel slecht te zijn), en ik was toch erg huiverig. Als je forum.notebookreview.com doorleest, dan heeft die laptop erg veel problemen.
-Sony S15 heb ik nog in de winkel gezien, prachtig scherm, mooie laptop, zeker stevig genoeg. Maar gewoonweg te groot.
-Sony S13, ook deze heb ik in de winkel gezien. Maar god wat is dat scherm slecht. De S15 en S13 stonden beide in dezelfde winkel, natuurlijk met brightness op 100. Maar door het scherm van de S13 waren bepaalde delen van de wallpaper op de S13 niet meer zichtbaar, terwijl je deze elementen wel duidelijk zag op de S15.
Toen kwam de Samsung Series 9 op voorbij op alternate voor 1000. Helaas heb ik nu dus op gamen gecompenseerd. Batterij (het nieuwe model gaat lang mee), ease of use, portabiliteit zijn allemaal omhoog gegaan. En ik hoef geen SSD meer te kopen.
Ecodan warmtepomp
pricewatch: Asus K56CB-XX005H
Ik kan er bar weinig over vinden, maar de specs zien er volgens mij niet verkeerd uit voor de prijs.
Tja, voor die 535e is ie niet op voorraad...Tijnisch schreef op maandag 25 februari 2013 @ 10:26:
Weet iemand iets meer over de Asus K56CB?
pricewatch: Asus K56CB-XX005H
Ik kan er bar weinig over vinden, maar de specs zien er volgens mij niet verkeerd uit voor de prijs.
Ik zie wel dat deze nu weer meer dan 1200 euro kost, dus wellicht dat dit nog een beperkte oplage was voor deze (actie) prijs.
http://www.alternate.nl/h...5NL/1036486/?event=search
De bestelling was al 2 dagen geleden betaald en vanochtend in behandeling genomen dus hopen dat ze dadelijk niet alsnog aankomen met dit was een foutieve prijs oid.. zou zuur zijn aangezien ik hier(dacht ik) ergens las dat iemand hem ook voor die prijs had gekregen maar we zullen zien!
Op ultrabook vlak vind je denk ik voor 999 euro wellicht niet snel iets wat op elk vlak gelijkwaardig is.
[ Voor 26% gewijzigd door pino85 op 25-02-2013 16:39 ]
Liefhebber van Tweakers
Hij is ook pas sinds 22 februari te vinden in de pricewatch ofzo, dus ik denk dat het een nieuw model is.
Hij is ook nergens op voorraad.
Ik zou graag meer info van deze laptop willen hebben, maar ik kan gewoon niks vinden...
[ Voor 4% gewijzigd door Tijnisch op 25-02-2013 16:40 ]
Als je wat vindt graag in een ander topic verder praten, want het is in ieder geval geen thin&light met zijn 15" en 2,3 kgTijnisch schreef op maandag 25 februari 2013 @ 16:38:
[...]
Hij is ook pas sinds 22 februari te vinden in de pricewatch ofzo, dus ik denk dat het een nieuw model is.
Hij is ook nergens op voorraad.
Ik zou graag meer info van deze laptop willen hebben, maar ik kan gewoon niks vinden...
Vaio Z, met wat plussen en minnen tov de NP900.pino85 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 16:30:
Op ultrabook vlak vind je denk ik voor 999 euro wellicht niet snel iets wat op elk vlak gelijkwaardig is.
Ecodan warmtepomp
Die heb ik dan toch over het hoofd gezien
Edit: je bedoelt deze zeker, erg oud model in mijn ogen en op verschillende puntjes wellicht wat minder maar toch een mooi product.
Denk dat hij wellicht op bouw kwaliteit nog beter is maar dat weet ik niet zeker.
Maar ja ik had hem niet gezien dus ze moet het maar met deze samsung doen
Hij is trouwens verzonden door Alternate dus we hebben hem toch voor de prijs van 999 euro gekregen.
pricewatch: Sony Vaio VPCZ21L9E (Zwart)
[ Voor 85% gewijzigd door pino85 op 25-02-2013 20:29 ]
Liefhebber van Tweakers
Verwijderd
http://www.laptopshop.be/...book-6-1250eb-azerty.html
Lijkt mij wel redelijk sterk qua specs of vergis ik mij?
http://www8.hp.com/be/nl/...t-detail.html?oid=5353562
Al heb ik geen idee hoe het met bv de behuizing zit kwa kwaliteit en stevigheid en of het scherm van goede kwaliteit is.
Sowieso heb ik geen ervaring met HP als merk dus kan er weinig over zeggen, zullen hier mensen zijn die dat beter kunnen.
Vind hem wel wat zwaar voor een ultrabook met minimaal 2.15kg maar goed dat is wellicht persoonlijk en het is ook een 15.6 inch product.
Kan zo snel geen reviews vinden over dit type waar je naar linkte maar op het oog zijn de specs zeer goed voor het geld.
[ Voor 61% gewijzigd door pino85 op 26-02-2013 11:49 ]
Liefhebber van Tweakers
let wel op, er zit een azerty keyboard op.Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 11:21:
Wat vinden jullie van deze ultrabook? (bestaat geen pricewatch entry voor)
http://www.laptopshop.be/...book-6-1250eb-azerty.html
Lijkt mij wel redelijk sterk qua specs of vergis ik mij?
Ik heb echter een aantal eisen:
- Full HD 1920*1080
- Mat scherm
- 13-15"
- Volwaardig toetsenbord (excl numpad)
- 256GB SSD / 8GB (uitbreidbaar naar 16GB) werkgeheugen
- Licht !!
- Heb enorm veel notebooks gehad die toch echt warm op schoot werden, waardoor het niet lekker was met de notebook op bed een film te kijken. Dus warmte productie: Laag.
- Hdmi mogelijkheid voor TV / Monitor extern.
Zijn er toevallig nog ultrabooks over in dit sigment? Mijn voorkeur gaat uit als OS: Windows.
[ Voor 24% gewijzigd door Aapje! op 29-05-2013 16:27 ]
Verwijderd in "[NBBG Aanschaf] Thin-&-light notebook februari 2012"
Deze notebook bevat ongelofelijk veel features voor een ultrabook, maar mist het naar mijn mening belangrijkste kenmerk, namelijk het scherm.
De enige andere optie die mij zo snel te binnen schiet is de sony S15. Die weegt 1.89kg, maar is gelimiteerd tot 12GB. Deze komt bovendien met GT 640m en een full-voltage CPU. Een quadcore is ook beschikbaar (maar kost €400 extra or-so)
Ik zou kunnen leven met puur 8GB. Dit moet als het goed is mijn opties vergroten.Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 16:40:
De enige ultrabook die aan jouw RAM-eis voldoet is de latitude 6430u:
Verwijderd in "[NBBG Aanschaf] Thin-&-light notebook februari 2012"
Deze notebook bevat ongelofelijk veel features voor een ultrabook, maar mist het naar mijn mening belangrijkste kenmerk, namelijk het scherm.
De enige andere optie die mij zo snel te binnen schiet is de sony S15. Die weegt 1.89kg, maar is gelimiteerd tot 12GB. Deze komt bovendien met GT 640m en een full-voltage CPU. Een quadcore is ook beschikbaar (maar kost €400 extra or-so)
Heeft iemand nog andere ideeën over bovenstaande?Spuitelf schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 16:25:
Ik ben wellicht aan het oriënteren naar een nieuwe ultrabook.
Ik heb echter een aantal eisen:Ik zal op de ultrabook voornamelijk programmeren en wellicht een film kijken. Daarnaast zal ik er een aantal VM's op draaien. Als het mogelijk is op normale kwaliteit een game te kunnen spelen (fifa 13 bijv) zonder haperingen zou dit een ++ zijn.
- Full HD 1920*1080
- Mat scherm
- 13-15"
- Volwaardig toetsenbord (excl numpad)
- 256GB SSD / 8GB (uitbreidbaar naar 16GB) werkgeheugen
- Licht !!
- Heb enorm veel notebooks gehad die toch echt warm op schoot werden, waardoor het niet lekker was met de notebook op bed een film te kijken. Dus warmte productie: Laag.
- Hdmi mogelijkheid voor TV / Monitor extern.
Zijn er toevallig nog ultrabooks over in dit sigment? Mijn voorkeur gaat uit als OS: Windows.
Ik ben eigenlijk opzoek naar hetzelfde, maar met 8GB neem ik ook genoegen. Het liefst WEL met een numpad, maar dat is geen showstopper..
Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |