[NBBG] betaalbare Thin & light / ultrabook februari 2013
Een nieuwe categorie dit keer: betaalbare thin & light / ultrabook. Hiertoe is gekozen omdat:• de budget thin & light categorie al weer even geleden is
• er vrij veel vraag is naar ultrabooks onder de €1000
• er in beide categorien (imho) te weinig aanbod is om een NBBG vol te krijgen.
Los van de voor de hand liggende eisen (licht, lange accuduur) ligt het budget op €900
kandidaten
Daar wordt het lastig, er is niet veel interessants te krijgen in dit segment. Uit de hand van dell hebben we de inspiron 14z. Die gaat voor € 629 over de toonbank met een i5 en SSD. review hier. Accuduur 5 uur, koeling het gebruikelijke in dit segment... voor iets minder heb je hem met 500GB HDD en msata. Dell heeft ook de V3360, maar noch de prijs noch de kwaliteit daarvan is interessant.Sony heeft de T11 en T13. De T11 kost met een i5 €750 terwijl de T13 €899.01 kost, met touchscreen
http://www.sony.nl/product/vn-T-series
In de pricewatch komt pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E330 (NZSBJMH) bovendrijven met full-voltage i5. Lenovo heeft verder nog de U310 en U410 en de pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge S430 (N3B56MH). Ik kan me geen reviews van dat ding herinneren, maar het 900p scherm is een groot pluspunt.
Asus dingt ook mee met de pricewatch: Asus Zenbook UX32A-R3024H me een accuduur van plusminus 4.5 uur. Kwalitatief lijkt hij mij wel beter dan het gros van wat hier wordt genoemd.
Ten slotte vind ik de pricewatch: Toshiba Z930-103 in de diepe krochten van de pricewatch. Dit model wordt meestal afgekraakt (
En de V131? Die is al een half jaar niet meer leverbaar. De tijd gaat hard