Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag
Ik heb nu al een tijde de asus thunderbolt maar vind hem qua geluid echt niet super,niet dat het slecht is maar gevoel bestaat dat het veel beter kan.

Ik heb nu als gear:

Denon DHT-1311XP

In combi met een Asus Crossfire v Formula moederbord
(Onboard geluid spdif doet het niet meer en wil niet weer maanden kwijt zijn aan afutere (sry gewoon slechte service en zo lang kan ik niet zonder)
rest is onbelangrijk qua gear aangezien dat hardware is die er niks mee te maken heeft vermoed ik.

Ik zat dankzij een vriend van mij te denken aan de ESI-juli@ pcie kaart
en nu wil ik een keuze maken uit verschillende kaarten oa
- Xonar_Essence_STX
- Xonar_Essence_ST
- ESI-Juli@
- Xonar_D2X-XDT
- ROG_Xonar_Phoebus

Hier onder de links er naar toe en ja ken bax-shop misschien dat ik daar dan die esi kaart haal
- http://www.alternate.nl/h...e_STX/45563/?tk=7&lk=4242
- http://www.alternate.nl/h...e_ST/133582/?tk=7&lk=4242
- http://www.alternate.nl/h...Juli@/45791/?tk=7&lk=4242
- http://www.alternate.nl/h...X-XDT/45558/?tk=7&lk=4242
- http://www.alternate.nl/h...bus/1006066/?tk=7&lk=4242

mochten jullie iets beters weten voor ongeveer die prijs dus max 200 dan graag of zeg me welke beste is voor mij.

Ik hou enorm van muziek luisteren en kijk enorm veel blueray films/Full HD films met 5.1 en DTS.
gamen doe ik met mijn G35 dus qua gaming boeit het me niet zo vooral dus muziek en films.

ik wil liefste 24bit 192 hrz spdif of gewoon maar niet dat ie upscaled word.Dacht dat spdif beter was dan gewone aansluiting correct me if i am rong please.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:17

Fordox

00101010

de type connector maakt over het algemeen neit enorm veel uit. het is meer de compatibiliteit van je apparaten, als je gewoon jackplugs hebt bij je geluidssysteem, is het niet nodig om dat te converteren naar spdif.
ik heb 2 opties voor je:
pricewatch: Asus Xonar D2 Ultra Fidelity 7.1 inkl. Battlefield 3
pricewatch: Asus Republic Of Gamers Xonar Phoebus

de eerste is zonder poespas, meer voor degene die gewoon clean goed geluid wilt, en de tweede is voor gamers (commercieel gedoe) blabla bla met 20 pakketen software die je wss toch niet gebruikt :P ik ga persoonlijk dus voor de eerste.

de essence lijn begint een beetje oud te worden (ookal blijven het steengoede kaarten, de support moet ooit een keer aflopen), en ik heb niet veel vertrouwen in die ESI. iets onbekendere merken geven minder support aan hun product als bijvoorbeeld asus. en asus heeft zon metalen kap eromheen zitten, dat werkt als een kooi van Faraday (dus minder gevoelig voor storing).

dus take your pick :)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je aansluit met spdif is een vrij dure geluidskaart onzinnig, spdif is digitaal en er wordt dan niets omgezet door de geluidskaart. Als je hem alleen met spdif gebruikt voor muziek en films is een kaart van 3 tientjes even goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke en coaxiaal is dus beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:47

FeaR

In GoT we trust

Coaxiaal en Optische Toslink hebben beide hun voor- en nadelen. Persoonlijk zou ik het op optisch houden in verband met de minste (geen) kans op electrische storingen.

200 euro uitgeven voor een geluidskaart lijkt mij overigens zeer onzinnig. Sowieso omdat je dus digitaal aan gaat sluiten, dan doet de kaart maar zeer weinig. Geluidskaarten zijn duur omdat er dan niet wordt bezuinigd op analoge componenten. Dus alleen kopen als je analoog aan gaat sluiten. Maar ook omdat 200 euro uitgeven zonde is voor een set zoals je die nu hebt staan. In gebruik onboard audio (wel digitaal) op een setje van een veelvoud van de Denon die jij hebt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja maar me onboard doet het niet meer anders had ik die wel gebruikt xD en afature heb ik zo slechte ervaring mee sinds ik het moederbord daar had bestelt dat ik hem echt niet weer weken kwijt wil zijn en dan horen dat er zogenaamd niks mee is.

Ik ga dus coaxiaal gebruiken maar wil echt wel beetje beste wat er is want uiteindelijk ga ik er wel jaren mee doen en ik weet nog niet in hoever me geluid nog gaat veranderen qua denon want wil nog wel x andere set halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en 2 elke zou de beste zijn als je kijkt naar componenten die er in zitten en vooral dat is belangrijkste welke zal langste driver ondersteuning hebben!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FeaR schreef op maandag 14 januari 2013 @ 12:12:
Coaxiaal en Optische Toslink hebben beide hun voor- en nadelen. Persoonlijk zou ik het op optisch houden in verband met de minste (geen) kans op electrische storingen.

200 euro uitgeven voor een geluidskaart lijkt mij overigens zeer onzinnig. Sowieso omdat je dus digitaal aan gaat sluiten, dan doet de kaart maar zeer weinig. Geluidskaarten zijn duur omdat er dan niet wordt bezuinigd op analoge componenten. Dus alleen kopen als je analoog aan gaat sluiten. Maar ook omdat 200 euro uitgeven zonde is voor een set zoals je die nu hebt staan. In gebruik onboard audio (wel digitaal) op een setje van een veelvoud van de Denon die jij hebt.
tuurlijk toslink is leuk minder storing maar zoals ik het lees is die minder goed dan coaxiaal???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:34

Bolletje

Moderator Harde Waren
Je had ook al een topic in CAA (Betere interne geluidskaart gezocht). Geliever daar verder te gaan ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.