Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170109

Topicstarter
Ik heb een vraag
Ik heb nu al een tijde de asus thunderbolt maar vind hem qua geluid echt niet super,niet dat het slecht is maar gevoel bestaat dat het veel beter kan.

Ik heb nu als gear:

Denon DHT-1311XP

In combi met een Asus Crossfire v Formula moederbord
(Onboard geluid spdif doet het niet meer en wil niet weer maanden kwijt zijn aan afutere (sry gewoon slechte service en zo lang kan ik niet zonder)
rest is onbelangrijk qua gear aangezien dat hardware is die er niks mee te maken heeft vermoed ik.

Ik zat dankzij een vriend van mij te denken aan de ESI-juli@ pcie kaart
en nu wil ik een keuze maken uit verschillende kaarten oa
- Xonar_Essence_STX
- Xonar_Essence_ST
- ESI-Juli@
- Xonar_D2X-XDT
- ROG_Xonar_Phoebus

Hier onder de links er naar toe en ja ken bax-shop misschien dat ik daar dan die esi kaart haal
- http://www.alternate.nl/h...e_STX/45563/?tk=7&lk=4242
- http://www.alternate.nl/h...e_ST/133582/?tk=7&lk=4242
- http://www.alternate.nl/h...Juli@/45791/?tk=7&lk=4242
- http://www.alternate.nl/h...X-XDT/45558/?tk=7&lk=4242
- http://www.alternate.nl/h...bus/1006066/?tk=7&lk=4242

mochten jullie iets beters weten voor ongeveer die prijs dus max 200 dan graag of zeg me welke beste is voor mij.

Ik hou enorm van muziek luisteren en kijk enorm veel blueray films/Full HD films met 5.1 en DTS.
gamen doe ik met mijn G35 dus qua gaming boeit het me niet zo vooral dus muziek en films.

ik wil liefste 24bit 192 hrz spdif of gewoon maar niet dat ie upscaled word.Dacht dat spdif beter was dan gewone aansluiting correct me if i am rong please.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 170109 op 12-01-2013 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indifstublatia
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-06 09:55
Ik heb zelf de PCI-E versie van de ESI Maya gehad en vond dit een ontzettend goede kaart.
Nu gebruikte ik deze o.a. voor audioproductie en mixsets

Omdat men ze niet kent, wordt dit merk nogal vaak afgezaagd, maar gezien hun scala aan klanten (prominente dj's, record labels etc) is het wel dégelijk een (zeer) betrouwbaar en professioneel merk.

Laat je ook a.j.b. niet afschepen door uitspraken dat het een submerk is van een of andere troepfabrikant, want dat zijn ze niet. Ze zijn zelfstandig, bieden sinds enige tijd geluidskaarten aan aan de consument ipv enkel de professional, RMA afhandeling is perfect en ze horen in hetzelfde rijtje thuis als M-Audio.

Doe je ding, kies voor ESI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
oke en asus is dus niks uit u reactie af te lijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indifstublatia
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-06 09:55
Dat zeg ik niet. Maar ESI heeft een betere chip aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06 09:54

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Move → CAA op verzoek van TS :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HannesB
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-06 21:41
Vraagje: Je zegt dat je uw spdif niet werkt van je moederbord, dus ik ga van de veronderstelling dat je je geluid digitaal verstuurt naar je Denon, dus via optische kabel (Of alleszins die intentie hebt)? Als je digitaal geluid doorstuurt, maakt het toch helemaal niet uit of dat van je moederbord (buitenhet feit dat het uwe niet meer werkt) komt of een of ander geluidskaart? Het is uw Denon die dat geluid omzet naar analoog. Zo heb ik het toch altijd begrepen. :)

Een geluidkaart zou enkel interessant zijn voor het omzetten van Digitaal naar Analoog omdat deze, als ze over goede DAC's beschikken, dit beter kunnen dan het moederbord. Maar ik twijfel dat een geluidskaart beter is dan je Denon op dit gebied. Het aanschaffen van een geluidskaart zou enkel weggegooid geld zijn in dit geval.

Zelf stuur ik mijn geluid over een digitale coax kabel van het moederbord naar een Marantz 1602 en ben er zeer tevreden over. Surround geluid van games stuur ik over hdmi van mijn videokaart (via dupliceren/uitbreiden van bureaublad).

Bovenstaande is wat ik over de zaken weet en geleerd heb van iemand die een richting van techniek en geluid studeert. Maar ik kan altijd verkeerd zijn natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nee me spdif werkt niet op me moederbord maar via een geluidskaart via pcie wel heb nu de thunderbolt en die doet het wel via spdif op mijn systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 408459

ik heb wel een asus xonar stx te koop D:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HannesB
Anoniem: 170109 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 12:32:
nee me spdif werkt niet op me moederbord maar via een geluidskaart via pcie wel heb nu de thunderbolt en die doet het wel via spdif op mijn systeem
In principe zou je dan geen verandering hebben als je naar een andere geluidskaart overstapt, zolang je gebruik maakt van je spdif. Je Denon zet het digitale signaal om naar analoog. Heb je ergens een equaliser (rock, klassiek, pop, ...) aangepast of met instelling gespeeld via de software van je geluidskaart omdat je het niet prettig spelen vindt? Ik zou alles zo natuurlijk laten en muziek/films afspelen zoals ze bedoeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-06 14:56
Wat HannesB zegt.

Als je echt spdiv gebruikt wordt je geluid omgezet van digitaal naar analoog in je versterker. Een nieuwe geluidskaart zal dus exact dezelfde bitjes op leveren, en daarmee ook hetzelfde geluid.

Als je af gaat spelen op 192kHz / 24 bit dan is het per definitie geupscaled door of je muziek software, of je geluidskaart. En dat is iets wat je niet wilt. Output van je geluidskaart dus lekker op het formaat laten staan waar je muziek in geript is (44.1kHz / 16 bit). En bij films kijken of je spdiv passtrough aan kan zetten zodat de originele DTS / DD soundtrack bit voor bit naar je versterker wordt gestreamed.

Op blu-ray staat waarschijnlijk DTS-HD en DD True HD, iets wat een normale spdiv coax / optical niet meer aan kan. Als je versterker die nieuwe high definition soundtracks aan kan is het wellicht verstandiger om te gaan kijken naar een videokaart die support heeft om geluid via HDMI uit te sturen.

En als je 5.1 wilt horen vanuit games zul je moeten kijken of de geluidskaarten iets van DTS Connect of DD Live ondersteunen. Dan kan je vanuit windows naar DD of DTS encoden en zo op die manier 5.1 over spdiv krijgen. Of natuurlijk gewoon 3 minijacks en tulpjes aan gaan sluiten analoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-06 16:47

player-x

Disruptive by design

Zolang je geen game 5.1 geluid wild zal de eerste de beste kaart met S/PDIF moet gewoon werken, ook zou je moederbord gewoon moeten werken alleen zal er vast wat in de drivers fout zitten, maar meer waarschijnlijk in Windows settings.

Gebruik zelf een Xonar DX DD-Live kaart waar ik zeer tevreden over ben, maar dat is omdat ik 5.1 ook in games wil.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HannesB
Sleepkever schreef op maandag 14 januari 2013 @ 12:51:

En als je 5.1 wilt horen vanuit games zul je moeten kijken of de geluidskaarten iets van DTS Connect of DD Live ondersteunen. Dan kan je vanuit windows naar DD of DTS encoden en zo op die manier 5.1 over spdiv krijgen. Of natuurlijk gewoon 3 minijacks en tulpjes aan gaan sluiten analoog.
5.1 van games is mogelijk zonder geluidskaart, maar dan heb je een videokaart nodig met hdmi. Zelf doe ik dit via een 660TI. Hdmi beschikt namelijk wel over de mogelijkheid om multikanaals PCM door te sturen.

[ Voor 48% gewijzigd door HannesB op 14-01-2013 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dus welke kaart is het slimste om te nemen is de xonar d2 goed of niet?
of heb je beter geluid met een ander merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-06 16:47

player-x

Disruptive by design

Als je S/PDIF gebruikt kan je met de goedkoopste kaart af, zowel de Xonar DX als een SB Recon3D zijn dan goede kaarten voor je.

Is analoog belangrijk voor je, dan is de D2 een prima keuze.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
oke ik ga van dat spdif verhaal af dat snap ik inmiddels :) wat is dan een goede voor mij ?
die d2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wik volg het allemaal niet meer xonar d2 of xonar d2x/xdt wat is nu beter want de 2e genoemde is goedkoper dan de d2 maar wel nieuwer.
mijn vraag is die beter of nou niet beter :S

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 170109 op 21-01-2013 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HannesB
Zelf ken ik niks van geluidskaarten aangezien ik er zelf geen heb. Zoals ik al eerder vermeld heb stuur ik alles digitaal door van mijn moederbord naar mijn receiver, die de DA-conversie voor zich neemt. Maar waar ik op zou letten is dan eerder naar drivers en dergelijke. Dit kan toch nog altijd voor problemen zorgen. Iets gelijkaardigs is er toch bij videokaarten bij momenten. Dat zijn dan enkele criteria die ik in overweging zou nemen.

Maar naar mijn gevoel zou je je ook niet verbeteren in vergelijking met je asus thunderbolt... Ik zou geen nieuwe aankoop doen, maar dat ben ik. :) Eventueel kan je nog spelen met instelling zoals equalizer. Hoewel ik denk dat het beste is om alles zo neutraal mogelijk te houden en effecten uit te schakelen. Zo doe ik het althans en ik ben enorm tevreden over het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik leen deze kaart vandaar dat ik nieuwe wil kopen en kan deze weer terug naar de echte eigenaar xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
keuze al gemaakt bedankt voor alle hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertSchut
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-06 20:37
Nog steeds? DM me dan even svp?
Anoniem: 408459 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 12:38:
ik heb wel een asus xonar stx te koop D:
Pagina: 1