Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lookslikeyou
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-07 19:02
Na een hoop mee gelezen te hebben op het forum en veel reviews te hebben uitgezocht kom ik er niet precies uit welke tv ik moet gaan kopen. Mijn oude LG 32" lcd tv is ondertussen 6/7 jaar oud en aan vervanging toe omdat er een hele rij dode pixels in het scherm is ontstaan. Dit komt "goed" uit omdat we ook gaan verhuizen, dus een mooi moment voor een nieuwe tv.

Het budget is max €800
Plasma is geen optie
Max grootte is 42"
3D en smart tv is mooi mee genomen maar zal waarschijnlijk nooit gebruikt worden. Dus de keuze voor actieve of passieve 3d techniek is voor mij niet belangrijk.
Af en toe zal ik er een film mee kijken, ditzelfde voor gamen op de xbox360.
Er zal vooral veel voetbal op deze tv gekeken worden.

Voor het geluid gebruik ik de boxen van mijn LG HB600, die ik ook zal gebruiken voor blu-ray's af te spelen.

Op dit moment heb ik de voorkeur voor 2 tv's

pricewatch: LG 42LM660S
pricewatch: Sony KDL-40HX750

Qua design neig ik meer naar de LG, maar daar lees ik verhalen over dat er motion blur kan onstaan bij snel bewegende delen. Deze lees ik bij de Sony niet. Volgens mij zijn beide panelen beide minimaal 100hz (zonder de extra opgepimpte technieken) Daarom gaat mijn algehele keuze eerder naar de Sony. Mis ik nog iets in mijn verglijking tussen deze 2 tv's of zijn er grote verchillen (behalve het design) tussn de 2 schermen? Of zal het vooral om gaan welke van de 2 ik het mooiste vind...

Eventuele andere tv's zijn ook een optie, maar voor mij sprongen deze 2 er qua vormgeving positief uit

[ Voor 3% gewijzigd door lookslikeyou op 12-01-2013 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Jammer dat plasma geen optie is.

Tussen deze twee televisies is Sony duidelijk de kampioen. De Sony HX750 heeft namelijk een 200Hz paneel waar de LG LM660S een 50Hz paneel heeft.
Voor jouw budget is de Sony KD:42HX750 de beste optie ja. Qua beeldkwaliteit krijg je voor dat geld geen betere LCD televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:53
Ik snap ook niet dat plasma geen optie is, als je dat eenmaal hebt gezien wil je toch niet meer terug naar lcd (imho).

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
Dat idee heb ik alleen bij Pioneer Plasma's al die anderen die " ik gezien heb " kan ik het beeld niet mooi van vinden.

Maar ja Imho.

Ontopic : Ik zou ook kiezen voor de Sony alleen vanwege het 200hz verhaal al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
Pioneer plasma's hebben op dit moment het mooiste beeld .
Je moet ze alleen niet beoordelen in de winkel aangezien de veel te felle verlichting daar op het Louvre filter reageert en de meeste demo's staan ook niet op de goede hoogte, het beeld lijkt daardoor dan iets crème.

Heb hier een ST50 staan op true cinema settings, een Samsung ES8000 ziet er dan maar zwaar beroerd uit qua beeldkwaliteit... en deze is nog 2,5x zo duur ook.

En de meeste winkels verprutsen de settings ook bewust (meer winst) waarom zou je een dure led TV kopen terwijl een panasonic plasma veel beter beeld heeft. (is niet uit te leggen).

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-07 21:34
Veel plasmas hebben energieklasse C,wordt de energierekening dan fors hoger door een plasma tv? Zag de panasonic gt50 42inch versie.

[ Voor 3% gewijzigd door Amaze86 op 12-01-2013 20:15 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
Bij 3 uur per dag TV kijken scheelt het je ongeveer euro 1,35 per maand (LED t.o.v een 42ST50 >> 65W per uur meer verbruik)

[ Voor 7% gewijzigd door fast-server op 12-01-2013 20:49 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lookslikeyou
Op zulke tips zit ik te wachten, bedankt allemaal
De reden dat ik geen plasma wil is omdat de tv op een plek komt te staan waar best veel licht op staat. Wat ik gelezen heb is dat een plasma hier minder geschikt voor is. Of klopt dit niet.
Hoe zit het ook met de levensduur van een plasma tegenover een LED/lcd tv? Planning is toch wel dat de tv minimaal 6 jaar mee moet gaan.

Als ik jullie zo hoor neig ik toch meer naar de Sony, omdat dit een echt 200hz paneel is t.o.v. de LG met zijn 50hz paneel. Ik ga mij ook verder verdiepen in de ST50 van panasonic. Het stroomverbruik is geen punt. Het design en het eventuele licht in het scherm wel. Maar het is er wel 1 om in overweging te nemen.

edit: Wat ik ook nog vergeet te vragen hoe zit het tegenwoordig met inbranden van evt. logo's bij plasma tv's? Dit is iets waar ik mij wel aan zou kunnen irriteren, ook al trekt dit na een paar uur weer weg. De tv staat vaak een hele avond op hetzelfde kanaal. Wat ik gelezen (ken niemand met een plasma tv) heb, bestaat dit probleem nog steeds. Dit zou voor mij een grote reden zijn om niet voor plasma te kiezen namelijk

[ Voor 23% gewijzigd door lookslikeyou op 12-01-2013 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
AarsRuB schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 22:35:
Op zulke tips zit ik te wachten, bedankt allemaal
De reden dat ik geen plasma wil is omdat de tv op een plek komt te staan waar best veel licht op staat. Wat ik gelezen heb is dat een plasma hier minder geschikt voor is. Of klopt dit niet.
Hoe zit het ook met de levensduur van een plasma tegenover een LED/lcd tv? Planning is toch wel dat de tv minimaal 6 jaar mee moet gaan.
De plasma televisies van tegenwoordig hebben ook een vrij hoge licht-output. Je moet inderdaad dan geen Panasonic UT50 nemen, maar een ST50 geeft al een stuk meer licht. Maar als je van plan bent om met direct zonlicht televisie te gaan kijken, vergeet het dan maar. Dan is ook een LCD televisie niet geschikt. Niet een televisie is daar geschikt voor en is dan niet goed zichtbaar.
Waar je wel meer last van hebt is spiegeling. Te vergelijken met een glossy LCD televisie. Daar hebben de matte LCD televisie wel een voorsprong op.
Als ik jullie zo hoor neig ik toch meer naar de Sony, omdat dit een echt 200hz paneel is t.o.v. de LG met zijn 50hz paneel. Ik ga mij ook verder verdiepen in de ST50 van panasonic. Het stroomverbruik is geen punt. Het design en het eventuele licht in het scherm wel. Maar het is er wel 1 om in overweging te nemen.
Echt waar, ik heb nog niemand gehad die heeft gezegd niet tevreden te zijn met zijn Panasonic ST50 en veel mensen hebben hem.
edit: Wat ik ook nog vergeet te vragen hoe zit het tegenwoordig met inbranden van evt. logo's bij plasma tv's? Dit is iets waar ik mij wel aan zou kunnen irriteren, ook al trekt dit na een paar uur weer weg. De tv staat vaak een hele avond op hetzelfde kanaal. Wat ik gelezen (ken niemand met een plasma tv) heb, bestaat dit probleem nog steeds. Dit zou voor mij een grote reden zijn om niet voor plasma te kiezen namelijk
Inbranden. Bijna verleden tijd maar het kan nog steeds. Voor logo's hoef je eigenlijk niet bang te zijn als je niet elke avond de hele avond lang maar een zender aan hebt staan. Dan is de kans op inbranding er wel. Maar als je normaal televisie kijkt, niet elke avond de hele avond lang dezelfde zender en niet continue stille beelden hebt, hoef jij je er geen zorgen om te maken.

In plaats van inbranding, heeft plasma nog wel last van retentie. Wanneer jij een avond lang een zender hebt gekeken, zul je een korte tijd licht het logo kunnen zien. Het hoeft niet lang te zijn en ook helemaal niet op te vallen.

Je zou in het Panasonic plasma topic kunnen vragen hoeveel last mensen ervan hebben en of deze mensen ook de televisie hebben laten inspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

DjVe

Hatsaflats!

Ik heb toevallig vergelijkbare keuze gemaakt, alleen heb ik geprobeerd het budget zo laag mogelijk te houden. Ik twijfelde tussen de Pana 42UT50 plasma, LG 42LM640 en de 40HX750. Uiteindelijk toch voor de LG gegaan!

Sony heeft een prima beeld (in hoeverre je dat kan beoordelen in een winkel), maar de prijs stond me erg tegen. Ik ben wat huiverig voor plasma (flikkeringen, inbranden en hij komt in een zeer lichte kamer te staan). De ST50 was geen optie, want ik wil graag een zwarte TV. De LG 42LM640 is hetzelfde model als de LM660, maar dan in het zwart uitgevoerd en er wordt geen magic remote meegestuurd. Scheelt weer €100 :)

Ik heb in de winkel de 660 wel zien spelen en heb gevraagd of er gewoon een speelfilm afgespeeld kon worden ipv zo'n geweldige demodics. Ik kon zo op het eerste gezicht geen motionblur zien en het 3D was beduidend beter dan het 3D op de HX750.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lookslikeyou
Het inbranden of retentie is wel iets waarom ik niet voor een plasma zou kiezen. Het komt meer dan eens voor dat de tv een hele avond op dezelfde zender staat.
Qua licht is het niet zo dat de zon er steeds vol op schijnt, maar het is wel een hele lichte ruimte. Wel iets om in mijn overweging mee te nemen.Van de week ga ik wel even wat winkels af om te kijken of ze de ST50 hebben staan. Dan kan ik hem qua design in het echt zien. Het is namelijk niet zo dat ik echt grote verschillen zie in de kleuren van tv's. Dus in dat geval hoef ik niet per se een plasma voor de kleurenechtheid enz.

Ik vind het verschil tussen de lm640s en 660s toch wel een verschil met de omranding. Bij de lm640 is die volgens mij een stuk dikker en heeft een rare rand die rond is. Die vond ik persoonlijk niet mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_jari
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09-2024
Ik ben zelf in het bezit van een st50, van inbranding en retentie heb ik tot op heden geen last gehad en tv heeft inmiddels 270 uren gestaan. Wat betreft het design zijn er zekere mooiere tv's, wat betreft beeldkwaliteit betwijfel ik dat, zeker in deze prijsklasse zul je die niet tegenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiggaman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-06 15:36
Misschien inmiddels al gekocht?

Ik heb zelf een Lm660s staan en kan er over vertellen dat het een briljante tv is maar wel met zeer gemengde gevoelens!

- Uiterlijk ja dat is gewoon erg mooi.
- Kleuren zeker na calibratie vind ik erg mooi.
- De weergave van sd kanalen (digitaal) zijn bijna net zo mooi als hd materiaal.
- Zeer veel functies die meestal goed werken. Zoals:
--Tv ondersteunt veel media formaten zoals mkv over dlna.
--Uitzending gemist voor alle reguliere zenders. opnemen en timeshift. (helaas niet met usb stick)
--Magic remote werkt goed.
--3d is erg goed, een van de beste die ik heb gezien tot nu toe. (al vind ik het in het algemeen niet geweldig)
--Wifi onboard.
--Menu's zijn best goed uitgewerkt en lopen vooral soepel in tegenstelling tot veel Philips modellen die ik heb bekeken.

Wat minder is zijn de volgende dingen:

- zwart reproductie met local dimming aan en automatische helderheid best goed.
Maar als de backlight hoog staat is het geen gezicht. Al zij er haast geen modellen die echt goed zwart
geven zelfs de meeste plasma's niet want daar is zwart gewoon grijs!

- Input lag of wat voor lag, deze tv heeft er veel last van. In de game modus gaat het nog wel maar in
andere settings is het echt te erg. Ook wil het nog wel eens voorkomen dat geluid en beeld niet synchroon lopen. Vooral als je geluid bijv uit je reciever laat komen. Kan erg vervelend zijn.

- Deze tv heeft zeker last van ghosting helaas. het valt tijdens gewoon tv kijken niet veel op maar met bijvoorbeeld games is het allemaal niet zo fris. Ik denk dat als je er niet op let het niet zo erg is, de meeste mensen die hier over de vloer komen hebben het er nog nooit over gehad. Maar als je kritisch bent zoals ik dan is het niet fijn!

Kortom een zowel erg goed als slecht!
Ik moet wel zeggen dat ik veel tv's heb vergeleken heb en dat deze tv qua levendige natuurlijke kleuren erg goed is!!!!! Het blijft kiezen tussen plus en minpunten want zelfs met een budget van 3000 euro kun je niet de perfecte tv kopen.

Hopelijk kan je hier iets mee!

[ Voor 3% gewijzigd door Jiggaman op 21-01-2013 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Bij deze een kleine bijdrage aan dit topic. Heb enkele jaren gekeken naar een LCD van LG; geen idee wat voor het type het precies was. Over de beeldkwaliteit ben ik nooit echt tevreden geweest, maar ja, we hadden hem cadeau gekregen toen we ons huis gekocht hebben.
Na enkele jaren was ik het matige beeld toch behoorlijk beu en ben ik gaan rondkijken voor een vervanger. En de keuze was toen toch wel snel gemaakt: een plasma van Panasonic. Ondertussen staat de 42 inch GT30 al zo'n 1,5 jaar te spelen. Prachtig beeld en er is wat mij betreft geen enkele lcd die hierbij in de buurt komt. Zeker niet als je binnen dezelfde prijs range zoekt. Je zou deze techniek toch echt een kans moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Jiggaman schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:53:
Al zij er haast geen modellen die echt goed zwart geven zelfs de meeste plasma's niet want daar is zwart gewoon grijs!
Lol. Plasma heeft over het algemeen een betere zwartwaarde dan LCD. Het is geen grijs, behalve in een fel verlichte winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlguys
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-07 16:03
Dan ga ik ook ff plasma promoten....Ik had een philils 47pfl6877 aangeschaft,maar het beeld van een led tv vind ik persoonlijk niet om aan te zien. Ja in de winkel mooi, maar op de,ps3 of een filmpie kijken veel last van ghosting of zoiets. Na 2 weken tv ingeruild voor een Panasonic 50st50, bedankt Dimens. Wat een geweldig beeld. Alleen uiterlijk en geluid vind ik minder.
Ik dacht dat ik niet kieskeurig was in tv kijken, maar na 1 dag zat ik al te ergeren. Ik wil geen reclame maken maar fotobouw is een goedkope site en je kunt de tv in de winkel bekijken, gelukkig hadden zij 4 weken omruilgarantie.
Misschien slim om een eigen testfilm in de winkel bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lookslikeyou
Toevallig vanmiddag even naar een winkel gegaan en daar de ST50 ook zien staan. Maar alle (panasonic) plasma's die daar stonden werd ik duizelig van toen ik ernaar keek. Het beeld leek te trillen. Had zelf het idee dat het niet aan de film lag die er op werd gespeeld. Maar van de week zal ik nog langs een andere winkel gaan om dat voor mijzelf uit te sluiten. Het design viel mij uit eindelijk niet tegen.

Daar stond ook de hx750 van sony en de lm660 van lg ook en vond de Sony er beter uit zien. De LG valt voor mij dan ook af, omdat die qua specs ook minder zou zijn dan de Sony.
Waarschijnlijk zal ik volgende week de TV kopen, dan zit ik ook in het nieuwe huis.
Nogmaals bedankt voor al jullie tips en ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
AarsRuB schreef op maandag 21 januari 2013 @ 22:43:
Toevallig vanmiddag even naar een winkel gegaan en daar de ST50 ook zien staan. Maar alle (panasonic) plasma's die daar stonden werd ik duizelig van toen ik ernaar keek. Het beeld leek te trillen. Had zelf het idee dat het niet aan de film lag die er op werd gespeeld. Maar van de week zal ik nog langs een andere winkel gaan om dat voor mijzelf uit te sluiten. Het design viel mij uit eindelijk niet tegen.

Daar stond ook de hx750 van sony en de lm660 van lg ook en vond de Sony er beter uit zien. De LG valt voor mij dan ook af, omdat die qua specs ook minder zou zijn dan de Sony.
Waarschijnlijk zal ik volgende week de TV kopen, dan zit ik ook in het nieuwe huis.
Nogmaals bedankt voor al jullie tips en ervaringen!
In de winkel moet je ook niet vergelijken, daar is het beeld zo slecht als het maar kan.
Die trillingen die jij ziet hebben te maken met de verlichting die in winkels gebruikt wordt. Deze verlichting 'trilt' op een ander moment dan de trillingen van de ST50 waardoor je ogen zich niet goed kunnen aanpassen op de trillingen van plasma.

Daarnaast zijn de instellingen van plasma onder TL verlichting altijd slecht. Beeld lijkt al snel grauw en bruinig waar een LCD dat niet heeft. LCD heeft veel minder last van TL verlichting en dat is ook een van de redenen dat het zo goed verkoopt.

Het beste kun je vergelijken in een donkere winkel met de stand op beide televisies op film/cinema/movie oid. Dan komt het beeld het meest bij een natuurlijke kleur en in het donker heb je geen last van omgevingslicht welke het beeld beïnvloed.

TIP:
Media Markt komt vanaf woensdag tot zaterdag met de BTW weg ermee actie. Kan toch weer een paar tientjes korting opleveren.
Pagina: 1